Alpha Protocol

  • Írta: Daks
  • 2008. április 12.
A Star Wars: Knights of the Old Republic II. The Sith Lords és a Neverwinter Night 2 megszerette velünk az Obsidian Entertainment-et, nem kicsit izgatott fel tehát, mikor jó pár hónapja elárulták, hogy Project Connecticut és Project Georgia munkacímmel két vadi új RPG-t is fejlesztenek. Az előbbi a még mindig bejelentetlen Aliens szerepjáték lesz, az utóbbi pedig az általunk most bemutatásra kerülő Alpha Protocol.
Csodálatra méltó világ a titkos ügynököké. Mindennapos feladatként számolják fel a korrupt kormányokat, fél kézzel elbánnak a legkeményebb terroristákkal is, és amellett, hogy megmentik a világot, még saját stílust is ki tudnak alakítani. James Bond két martini között nőket csábít, Jason Bourne hamarabb kinyírja az ellene felbérelt embert, mint ahogy az megtudná a küldetését, Jack Bauer meg ugye önmagában is egy jelenség. Az ilyen és ehhez hasonló ügynököknek a világát sok játék megpróbálta már leutánozni, de pár jópofa ketyerében, egy rakétákat lövöldöző luxusautóban, és persze egy non-stop tűzharcból álló játékmenetben ki is merült az összes. Viszont az Obsidian-os srácok tudják a jó ügynökös életérzés kulcsát. Három betű. R, P és G.


Régen nem tudtunk sárkányok, lovagok, orkok és tündérek nélkül elképzelni egy RPG-t, mára azonban a stílus már a scifi-től kezdve a romantikus akcióig minden irányzatban hódított. A szerepjátékok átalakuláson mennek át, és ennek a változásnak az egyik követője lesz a modern korban játszódó Alpha Protocol kémthriller is, melyet most van szerencsénk bemutatni nektek. A játékban Michael Thorton CIA ügynököt alakítjuk majd, aki munkájának köszönhetően mindenféle rázós ügybe keveredik majd szerte a világon. Thorton jól képzett ügynök, csak még igazi zöldfülű, terepgyakorlata sincs, viszont az Alpha Protocol-ban egy olyan ügybe keveredik, mely nem sok kollégájának adatik meg karrierje során.


Thorton már a történet elején bizonyítani fogja hozzá nem értését, első bevetése olyan balul fog elsülni, hogy elvágja magát a megbízóitól, és egy egész ország célpontja lesz. Persze nem adja fel, és egy világméretű összeesküvést akar leleplezni, főnökei és társai azonban nem hisznek neki, egyedül marad elméletével. A mi feladatunk lesz felgöngyölíteni az ügyet, bizonyítani a tehetségünket, és persze megedzeni egy kicsit Thorton barátunkat a terepen.


A játékmenet legjobban a Mass Effect stílusára fog hajazni, az akciójelenetek itt is realtime történnek majd, csak ugye az Alpha Protocol a jelenkorban játszódik, hősünk pedig a legmodernebb kémkütyükkel fog csatába indulni. Természetesen, ahogy minden RPG-ben, nagyjából itt is a nulláról indulunk majd, Thorton az alapkiképzésen megtanult lövöldözés, bunyózás, bombahatástalanítás trión kívül nem ismer majd semmi mást, például nem ugrott még ki egyetlen felrobbanó repülőgépből sem, viszont szeretne. A játékmenet során folyamatos fejlődésben lesz hősünk, a végére pedig igazi három JD-vé fog avanzsálódni, ahogy a fejlesztők fogalmaztak. Ő lesz James Bond, Jason Bourne és Jack Bauer egy személyben!


A karakterfejlődés a Fallout-hoz hasonló rendszerben működik majd, lesz tíz skill, egyenként tíz fejleszthető ponttal. Kedvünk szerint rágyúrhatunk a lopakodás, besurranás, csendes gyilkolás skillekre, de ha úgy tartja kedvünk, akkor a face to face csatákat tolhatjuk előre. Ilyenkor persze nem fog a pisztolyunk nagyobbat sebezni, mint egyes átgondolatlan játékokban, ez arról fog szólni, hogy Thorton barátunk gyorsabban és pontosabban céloz majd, jobban feltalálja magát a terepen, és többek közt például okosabban használja majd a fedezékeket is. Lesz például egy Chain Shots nevű skillpont, ha ezt megszerezzük, akkor egy pillanatra megállítható lesz az idő, ezalatt pedig be tudjuk majd célozni az összes ránk támadó ellenséget. Mikor visszaáll a játék a rendes idősávba, Thorton egy-egy fejlövést eszközöl minden kijelölt emberen, egy másodperc alatt megtisztítva gyakorlatilag az egész termet.


A karakterfejlődésen kívül még egy fontos dologban, a beszélgetésben is megmutatkozik az Alpha Protocol RPG műfaja. Bármelyik NPC-t társalgásra bírhatjuk majd, rengeteg párbeszéd lesz beleszerkesztve a játékba, és ha egy társalgás már lezajlott, akkor az tényleg lezajlott, a megsértett NPC többet nem fog nekünk segíteni. Az Obsidian-os srácok elmondása szerint ez a társalgás rendszer a Mass Effect és az Indigo Prophecy, más néven a Fahrenheit párbeszéd elemeit vegyíti majd, úgyhogy igencsak jónak ígérkezik. Hasonló szerepjátékos elem, hogy bevetéseink minden helyszínén lesz majd egy lakásunk, ahol hunyhatunk egyet, feltankolhatjuk a stukkereket, magunkhoz vehetjük a felszereléseket, és nem utolsó sorban a rádióból vagy a TV-ből értesülhetünk majd az aktuális hírekről. Apróság az egész, de mégis életszerűbbé teszi a játékot, hősünk mégsem kaszabolhatja a terroristákat 24 órában!


Klassz kis játék lesz tehát az Alpha Protocol, talán épp azért lesz jó, mert nem egy forradalmár, és csak a klasszikus RPG irányvonalakat követi, igaz teljesen új körítésben. A játék 2009 tavaszán jelenik meg PC, Playstation 3 és Xbox 360 platformokra, cikkünk pedig az áprilisi Game Informer magazin nyomán készült.

Kapcsolódó cikk

5.
dudeface
Ez állati játék!

Lassú, de minőségi munka,... rendben, van pár apró jelentkételen bug, de a sztoriból akár - kisebb átírásokkal - filmet is rendzhetnének.

A legjobb a tejlesen testre szabható a karatker, a fegyverzet, részben a harci technika és maga a történet.
4.
Daks
igen, a sztorit illetoen eddig nem sokat tudunk... majd talan kesobb
3.
demon68
még egy jó sztori és nagyon jó lesz ez:)
2.
LnB
Bauer kispályás rossz vicc Dask :D ő a Zisten!
1.
bobby
lehet megszerzem... nemtom
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...