Age of Conan: Hyborian Adventures

A nagydarab marcona hősünket sokan lehet, mára csupán sorozatokból ismerhetik. Egy másik hatalmas trónfosztott királya volt ki útra kelt és megannyi viszontagság után elfoglalhatta méltó helyét birodalma trónján. Erről szóltak anno a könyvek és egy mozifilm is, melyben Arnold Schwarzenegger legnagyobb alakítását tekinthettük meg. Ebben a világban az emberek megrekedtek a barbárok szintjén és a rabszolgaság is virágkorát éli. Nem beszélve arról, hogy az embereknek mindennap meg kell küzdeniük az életben maradásért.
A harc tölti be életük nagy részét, így életmódjuk ennek köszönhetően a vadászás és hasonló megélhetési módok felé orientálódott. A veszély mindenhol ott leselkedik az emberekre szörnyek, misztikus lények, mágusok és egyéb szörnyűségek képében. Mi a játékban egy hajótörött rabszolgát alakítunk, akinek sorsát mi magunk alakítjuk és irányítjuk.


Természetesen, mielőtt ez megtörténne, ki kell választanunk hősünket. Három faj egyikeként léphetünk be a játékba. Lehetünk a Stygi nép hatalmas erejű varázslója vagy boszorkánymestere, avagy választhatjuk a Cimmeriaiakat, akik hatalmas erejükről híresek messze földön. Végül lehetünk a pompázó birodalmakkal rendelkező Aquiloni társadalom tagja is, akiknek mostani uralkodója Conan.


A választás korántsem könnyű, hiszen nem mindegyik nép osztozhat azonos kasztokon. Tehát a gyenge fizikai, ám hatalmas mágikus erővel bíró Stygianok soha sem rendelkezhetnek harcos kaszttal, hiszen esélyük sem lenne a harcmezőkön. Értelemszerűen, ezért cserébe egyedül ők rendelkeznek mágus kaszttal (azon belül is három típussal). Mindegyik kaszt ezen felül rendelkezik három típussal is. Tehát harcosként is lehetünk védekezésre építő Guardian (Őrző) vagy átkozódó Sötét Lovagként (Dark Templar) pusztíthatjuk ellenfeleinket. Amint kasztunk kiválasztásra került, lehetőségünk van még kinézetünket még egyedibbé tenni. Rakhatunk hősünkre sebeket, tetoválásokat és még sok egyéb extrát, hogy még jobban kitűnjünk az átlagos játékosok közül. Maga a rendszer részletessége miatt piros pontot érdemelnek a készítők, hiszen egy-egy kattintással bármikor végezhetünk finomhangolásokat testrészeink mindenegyes porcikáján.


A játék maga nem egy egyszerű hétköznapi MMO. Az AoC-ban lehetőségünk van szinte azonnal beleszólni a harcok kimenetelébe. Az egyedi harcrendszernek köszönhetően, minden egyes csapást saját magunknak kell bevinnünk ellenfelünkbe. Ezt az 1-3 gombokkal tehetjük meg és értelemszerűen a három gomb más-más irányba való suhintást alkalmaz. Ezt természetesen a szerencsétlen szörnyek tudják és védekeznek ellene. Ilyenkor fehér félkör jelenik meg a karakter azon részén, ahol erőteljesen hárítja ütéseinket. Értelemszerűen nekünk ekkor a gyenge pontokat kell kiaknáznunk, hogy oda csapjunk, ahol fáj.


Természetesen vannak varázslataink és kombóink is, melyek hatásosabbak alapütéseinknél. Ezek általában manát, vagy staminát égetnek el használatukkor. Ezt a rendszert is a dinamikus „három gombos" technikával alkalmazhatjuk igazán hatásosan. A manapság nagy népszerűségnek örvendő Guitar Herohoz hasonlóan itt is egy-egy varázsigét, vagy ütés sorozatot bizonyos gombok időben lenyomásával aktiválhatunk. Ez felettébb élvezetessé teszi a játékélményt és kiemeli az átlag online szerepjátékok közül. Nem beszélve a látványos kivégzésekről, melyek vérrel telítik be a kijelzőnket. Ezért is kapta meg korhatáros beosztását Conan.


Sikeresnek korántsem mondható kikötésünk után egyből az Age of Conan a mélyvízbe dobja a mindennapi játékost. Néhány tipp természetesen segít az első lépések elsajátításában, de ezek után csak magunkra számíthatunk. Ez persze nem teljesen igaz, hiszen egy internetes játék mit érne emberek és azok közössége nélkül.


Itt is, mint minden más netes szerepjátékban a közösségi élet az egyik legfontosabb eleme a produktumnak. A fejlesztők erre gondolván két részre osztották játékukat: Nappali(többjátékos) és Éjjeli(egyjátékos) részekre. Nappal kezdünk a játékban, így szembetalálkozhatunk különféle szintű és fegyverzetű játékosokkal, miközben monoton küldetéseket hajtunk végre, vagy csoportokba verődve városokat és labirintusokat foszthatunk ki. Ha pedig kíváncsiak vagyunk múltunkra, vagy csupán fel szeretnénk fedezni a körülöttünk lévő világot, éjszaka ezekre lehetőségünk van. Csupán egy alkalmas kocsmát kell találnunk, hogy váltsunk a két „világ" között.


Sajnos erre gyakran akaratunk ellenére is szükségünk lesz, hiszen egyszerűen elfogynak a küldetések és a program szó szerint rákényszerít, hogy folytassuk kalandjainak magányosan. Elég gázos, hogy megkötik a játékosok kezét ezáltal, viszont ekkor továbbra is lehetőségünk marad a többi játékossal kapcsolatban maradni köszönhetően a chat szobáknak.


Sokan, azért választották az AoC-t a többi MMO közül, mivel korhatáros és kicsit komolyabb társainál. Utóbbit teljes mértékben igazolom, hiszen az ilyesfajta gammák közül ez a legszínvonalasabb mind belsőleg, mind külsőleg. Viszont hiába a magas korhatáros besorolás, a chat szobák színig vannak tizennyolc éven aluliakkal, ami egy-egy párbeszéd alkalmával könnyen igazolható. Sajnálatos módon ezt nem lehet meggátolni és lassan hétköznapi lesz, mint ahogy a WoW-ban is az lett.


Fejlődésünk során akarva akaratlanul segítségre mindenképpen szükségünk lesz egy-egy nagyobb szörnyeteg legyőzésében, hogy elérjük a bűvös nyolcvanas szintet. Ez több heti, vagy hónapnyi játékot is jelent, ami már csak a játékos függősségén múlik. Higgyétek el, nagyon rá lehet kattanni a szerre, ha egyszer fellépünk első szerverünkre és megalkotjuk első karakterünket. Néha a fejlődés kicsit belassul és monotonná válik, viszont cserébe bizonyos szinteken kapunk extra jutalmakat. Első ilyet ezzel a módszerrel érdemelhetjük ki a harmincadik szinten.


Fejlődésünk során nem csupán új fegyverek, varázslatok, kombók és zónák nyílnak meg számunkra. A lehetőségek tárháza tárul elénk a nyolcvanadik szinten. Céhekbe tömörülhetünk, hatalmas csatákat vívhatunk és felépíthetjük saját városainkat, ahol a kereskedők olcsón, vagy szinte ingyen látnak el fegyverekkel és élelemmel. Az ellenséges céhek természetesen szemet vethetnek tündöklő közösségünkre és könnyedén le is rohanhatnak minket. Ezért érdemes minél hamarabb kiépítenünk védelmünket területünk határain, hogy időben megállíthassuk a seregek előrenyomulását.


Grafikailag is jelentős újítást hozott az AoC, hiszen csúcskategóriás géppel rendelkezőknek olyan látványban lehet részük, mely után mindig visszavágynak Hyboria világába. A körülöttünk lévő világ él és lélegzik, köszönhetően a DirectX 10 támogatásnak. A karakterek egyediek és egytől egyig kidolgozottak a legapróbb részletig (főleg a női karakterek). A harcok látványa, pedig lehengerlő. Persze gyengébb géppel rendelkezők is megpróbálkozhatnak a játék futtatásával, de nem tesz jót a játék (és a játékos) hangulatának a csökkentés, így én is fájdalommal vettem vissza a grafikai beállításokat közepesre.


Az Age of Conan egy MMO játékok terén hatalmas tapasztalatokkal rendelkező fejlesztő stúdió gyermeke, mely mindent megkapott, amely a sikerhez elengedhetetlen: pénzt, időt és minőséget. Elfogult World of Warcraft rajongóként nem hittem, hogy létezik másik olyan internetes játék, mely képes hosszabb időre lekötni engem. Az AoC-nak sikerült, hiszen szinte tökéletes grafikájával és egyedi játékmenetbeli újításaival engem teljesen levett a lábamról. Kíváncsian várom, hogy a WoW mennyire sikeresen teljesít majd Conan és barbár hordái mellett ez évben.

2.
dareal
szvsz a legnagyobb baja az AoC-nak, hogy a content elfogytával (kari kigyúrása) dög unalom és lapos. persze, ott vannak az ostromok, de egy idő után rettenet uncsi. a pvp aréna nem rossz, relatíve változatos, de idő után az is uncsi. lvl 80 után elég sokan elhagyják (én addig sem húztám, bár az előrendelést is lemondtam, már a bétában meguntam :))

mmo-ban meg nem szeretem azt, ha meg van szabva, hogy merre kéne mennem, mit kéne csinálnom. ez nem rpg. szvsz ez ismét csak egy mmoaction-rpgwannabe :)
2.
dareal
ja, de tény, pár hónapra iszonyat jó móka
1.
bobby
ezis szánalmas lesz mint a wow, vagy a teljes játék (aoc)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...