Tizedik születésnapját ünnepli a Havok Physics

  • Írta: fojesz
  • 2008. december 10.
  • Érdekesség
Pontosan tíz éve látta meg a napvilágot a máig népszerű Havok fizikai motor, mely a jövőben is olyan játékok alá ad talpalávalót, mint a Fable második része.
Pontosan tíz éve látta meg a napvilágot a máig népszerű Havok fizikai motor, mely a jövőben is olyan játékok alá ad talpalávalót, mint a Fable második része.

Mielőtt felköszöntenénk a Havokot, érdemes előidőzni a bevezetőn: nem, nem én maradtam le, a cég sajtóközleményében jelölik meg 2009-es játékként a Fable II-t.  Mindez két dolgot jelenthet. Véletlen elírásról van szó (amit én  személy szerint erősnek ítélnék), vagy a még be nem jelentett PC-s változat kapcsán dicsekednek a srácok. Persze ez csak az én spekulációm, ne is foglalkozzatok vele...

És akkor jöjjön, aminek jönnie kell: a GK szerkesztősége boldog tizedik születésnapot kíván a Havok Physics-nek! Anno 1998-ban, mikor a számítógépek teljesítménye egytizede volt a mai PC-k teljesítményének, mikor a 3D gyorsító kártyák piaca "virágzott", akkor vetődött fel a Havoknál a kérdés, hogy ha már van szép grafika, miért nincs jó fizika? Hamar dolgozni kezdtek a megoldáson, és a 2000-es GDC-n be is mutatták a motor egy kezdetleges változatát, amivel egy új sikersztori vette kezdetét.

Azóta a hatodik verziónál járunk, a Havok Physics pályafutása során 70 játékfejlesztő 200 játékában kapta a főszerepet a fizikai megvalósítás terén, sőt nem egy film (Harry Potter és a Főnix Rendje, I.E. 10.000, Mátrix) is felhasználta a technológiát. A srácok az Age of Empires III, a Halo 2 és a Fallout 3 fizikájával különféle díjakat is bezsebeltek. A jövő szintén fényesnek tűnik, hiszen az új Indiana Jones, a Halo Wars, a Saboteur, a Splatterhouse és a Fable 2 alatt is a Havok-motor fog dübörögni.
12.
de2jay
[2] MetalLord: Én is osztom a véleményt!!

A HL2-t bűn volt kihagyni a listáról, hiszen van olyan rész ahol tovább se mehetsz, ha nem használod a fizikát (egy palló végére téglákat kellett rakni ami egy kútgyűrűn billent át)
11.
IceColdKillah
A Soul Calibur 4 alatt is Havoc fizika van. Látszik is...
10.
FeroxX
engem anno legelöször a MAx Payne 2-ben nyűgözött le a motor :) !
9.
NereusLaceee
de a PhysiX nem elérhető konzolon, a Havok pedig igen, így a PhysiX-nek csak PC-n van jövője, aki pedg már Havokkal csinálja a konzolos verziót nem fogja portoláskor Physix-re átírni
8.
Optimus Prime
#2: a Sourcet és a Havokot én is egy kalap alá vettem. Legalábbis azt hittem a fizikai rendszert is a Valvésok alkották. Hisz a Sourceben nagy szerepet kap a fizika.

#8: én is ezt akartam még írni. A PhysX most nagy sláger és immáron integrált az új generációs nVidia VGA-kba is.
7.
jaysee82
Fényes jövő? Talán 10 éve az volt, de most amikor ennyire nyomul a PhysiX? Ha az EA után még 1-2 kiadó mellé áll komoly gondban lesz a Havok. De majd elválik.
6.
Giga0509
ez 10 éves,a doom meg ma 15 :D
5.
AlexanderHUN
2: jól tudod, a source engine is havok-ot használ (((amit az ep2-be ez a cucc művel...)))
4.
r.o.b.
a The Force Unleashed is arra épül :D nagyon szép fizikát biztosít a játéknak :D
3.
fojesz
felsorolhattam volna mind a 200 játékot, de sok értelme nem lenne... :)
2.
MetalLord
Na és a Half Life 2 source engine-je nem a havokra épül? vagy rosszul tom? mert monnyuk ha igen akkor bűn lenne kihagyni a listából
1.
Optimus Prime
Akkor azért nincs 10 éves, legalábbis ténylegesen: "és a 2000-es GDC-n be is mutatták a motor egy kezdetleges változatát" :)

Ennek ellenére nem sok játék használja. A rövid listához kapásból a TimeShiftet és a Psi-Opsot tudnám hozzátenni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...