Insomniac: növelni kell a közönséget

  • Írta: InGen
  • 2011. március 19.
  • Érdekesség
Link másolása
Egyre több fejlesztőcsapat kénytelen szembenézni a szomorú ténnyel, hogy manapság már csak a legjobb tripla-A kategóriás játékok tudnak profitot termelni, és ezáltal valami extra bevételt hozni a fejlesztési költségek megtérülésén felül. Az Insomniac vezére szerint szélesebb közönségre van szükség.

Sajnos egyre többet hírezünk mi is arról, hogy ez vagy az a játék mennyire nem volt sikeres a piacon. Sokszor még a minőségi, abszolút A-kategóriás anyagoknál is előfordul ez: legutóbb például az Enslaved kelt el összesen hét darab példányban, amiből kettőt én vettem meg. Brian Hastings, az Insomniac igazgatója szerint a helyzet egyre nehezebbé válik a konzolpiacon, és manapság már csak az abszolút top játékok képesek valami profitot termelni.


Mindennek persze az az oka, hogy a hardcore közönség nem igazán gyarapodik: "A core közönség nem gyarapodik, és nem is költenek több pénzt játékokra, mint eddig. Ahogy a játékfejlesztéshez szükséges költségek nőnek, a fejlesztőknek el kell lopnia a játékosokat a konkurenciától ahhoz, hogy eredményesek maradjanak."

Hastings szerint az egyetlen megoldás mindenki számára, hogy szélesebb közönséget kell megérinteni: "Nem azt gondolom, hogy minden fejlesztőnek be kellene szállnia a mobilos és közösségi játékokba, de növelni kell a közönségünket ahhoz, hogy úgy általában több cég éljen túl."

Az Insomniac egyébként létrehozta az Insomniac Click divíziót, amitől azt remélik, hogy valamennyire össze tudják majd hozni a hardcore konzolos játékosokat a közösségi játékosokkal.

14.
14.
Razielhu
Csináljanak egy következő Spyro the Dragon játékot, ami visszanyúlik a gyökerekhez :)
Úgy értem: kapuk, különböző világok, rejtekhelyek, gyűjthető (de nem végtelen) cuccok stb... A Spyro 2 (kis)gyerekkorom egyik legjobb játéka. Nemrég bedobtam psx emulátorba Spyro 2-t és még mindig élveztem :D és nem azért, mert még ott a tojáshéj a seggemen, hanem mert AZ EGY JÓ JÁTÉK... volt
13.
13.
Neo1989
Hát sok sikert nekik de remélem az Insomniac nem szűnik meg mert az a resistance sorozat végét jelentené :(
12.
12.
Inmediasress
Ezért a xar ért tulajdonképpen az ipar felel saját maguknak ásták a sírjukat. A játékgyártás azért drága mert ők hozták divatba hogy nem lehet játékot kiadni legalább ugyanakkora költségű marketing kampány nélkül.
Plusz még rájön a csillogó grafika mindenféle promóció meg egyéb baromság ezért drágul a játék gyártás mert minden game új részével eljátsszák az egyre drágább marketinget stb és mindezt miért hogy pár százezerrel több embert érdekeljen a game. Ezt nem lehet a végtelenségig csinálni szerintem pár év múlva ott fogunk tartani hogy mindenki mmo-t meg böngészős casual nyavajákat fog gyártani mert ekkora költségvetéssel meg marketinggel már csak az fogja megérni. Sztem épp ez az hogy túl nagy rétegnek akarják kínálni a gameket az a baj hogy mit tom én mondjuk a mass effectet is elérhetővé akarják tenni anyámnak is de anyámat nemérdekli akkor se ha mozit csinálnak belőle játék elemek nélkül de viszont a HC gamerek meg pont ezért nem fogják szeretni. el kéne már dönteni hogy kinek akarnak játékot gyártani mert minden rétegnek nem lehet egyszerre.
11.
11.
Split
#9: itt nem lehet hozzászólást lájkolni?! Pedig megtenném!
10.
10.
wildláma
itt alapjaiban van elszarva az egész. a régi címeket, amiket lassan a 4 éves is ismer, azt szeretik az emberek, mert megbíznak benne, mert jó, mert tetszett nekik, és egy új rész csak még jobb lesz, ennek ellenére, ha valaki újítani akar, annak már kár belefognia, mert az emberek elidegenülnek az újdonságoktól. Hogy ez a felfogás megváltozzon, én azt mondom le kellene állítani ilyeneket hogy CoD, NFS, Mario, meg az összes többi olyan játékot, aminek 3-nál több része van. Ott van a PoP az első 3 (mármint az ősrégi 2D-seket leszámítva) marha jó volt, a 2 új meg már lecsúszott ... Ugyan így jár minden játék, csak a fejlesztők nem képesek elismerni, hogy az ő játéksorozatuk nem fog kiégni. Ha most a feljebb említett és körülírt játékok eltűnnének, akkor a fejlesztőknek új anyagot kellene kitalálni, és mivel a játékos pangna a régi nagy címek várásától, előbb utóbb odanyúlna az újakhoz ... de ne felejtsük el hogy drágák is a játékok és ezért nem fog megvenni mindenki mindent
9.
9.
itt is elért minket az az állapot amikor már nem tudnak újat mutatni. és mivel nem tudnak a régi jól bevált dolgokhoz nyúlnak, ezzel gerjesztve a dekadenciát. filmekben, zenében, mindenhol tapasztalható.
és a tetejébe az egész egy tragikomédia, mert csak tolják a pofádba hogy zabáááálj - de jó esetben te már nem kéred, de csak tolják hogy jóóó az még századszorra is, csak edd már meg még most az egyszer. :D
a COD sokadik, mortal sokadik, tekken sokadik, silent hill sokadik, mario már lassan a végtelenhez konvergál a folytatásokban. sorolhatnám amig meg nem unom. túl van telitve a piac. szerintem vagy újat adnak - méghozzá olyat ami kreativitásra is sarkallja a júzert, vagy pár év és nincs tovább. bukta, mert minden jóérzésű ember meg fogja unni hogy a végére marad 3 játék amivel játszhat.
de úgy fest a kiadók ezt nem akarják egyelőre. és mielőtt bárki mondaná, hogy azért ilyenek a játékok mert az emberek ezt akarják - baromság. az emberek ezt kapták fogyasztásra, hozzászoktak, és senki nem gondol a fejlődésre. pedig kéne.
első lépésként mondjuk több multiplatform játékkal azért lehetne okosolni. ezt már elkezdték, de sztem a mennyiség és minőség az közel sem elég.
8.
8.
Split
#7: Gyááá, hogy menne most a fikázás, hogy mert a köcsög PC-s társadalom biztos letorrentezte! Tudom, mert hamisítottam magamnak statisztikát na! Így sokkal viccesebb, mivel konzolon ugye nincs semmiféle warez! Most pusztán csak "nem vették meg a játékot". :)
7.
7.
hedzsooo
#3: ...Detto ! Nem is ertem, miert nem inkabb PC-re adtak ki ? Ugy erdekelt volna esetleg. ^^
6.
6.
shatterhand
konkrétan a killzone3at haza is vágták multi terén
5.
5.
daenath
Nos szerintem a hibba meg ott van hogy egyre tobb casual jatek jelenik meg, ezert a nagyobb reteg meg csak ki se probal egy HC gamat :(
Talan nem kellene orrba/szajba tolni a casual jatekokat mert alobb vagy utobb a legtobb HC jatek az Enslaved sorsara jutt.
4.
4.
Split
A core közösség nyilván nem költ több pénzt, de hogy nem is gyarapodna, az kétlem! Manapság minden második ember, akivel találkozom, játszott már legalább egy igazi AAA-s címmel. Az, hogy nem mindenki játékfüggő, és vesz meg havonta több játékot is, az még nem ok arra, hogy azt nyilatkozzák: a core közönség nem gyarapodik.

Az, hogy a költségek nőnek, pedig nem a mi problémánk. A konkurenciaharc, az egyre nagyobb, és több játékhoz nélkülözhetetlen marketing csak úgy nyeli a pénzt, ezt elhiszem. De nekünk ehhez semmi közünk!
3.
3.
NereusLaceee
Sokszor felhozzátok példának mostanában az Enslaved csúfos megjelenését, sajnos konzolos, így én hozzá sem tudnék érni :)
2.
2.
Berencsit
#1: nem vagy egyedül vele. ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...