Új Xbox 360 lemezformátumot tesztel a Microsoft

  • Írta: zoenn
  • 2011. március 30.
  • Hardver
Link másolása
Minden jel szerint a redmondiak végre nyugdíjba küldik a hagyományos kétrétegű DVD-lemezeket, miután egy előzetes program keretében résztvevőket keresnek egy "frissített Xbox 360 lemezformátum" teszteléséhez. Ezt tegnap maga Major Nelson jelentette be - szerencsére meghajtót nem kell cserélnünk.

Az új lemezformátum tesztelésében sajnos csak az Egyesült Államokban élő játékosok részesülhetnek, amire szükség is van, elvégre a Microsoft már így is elég sokáig tartotta életben a mai viszonylatokban szűkös kapacitást nyújtó DVD-t.

Az Xbox 360 jelenleg hagyományos DVD-formátumot olvas, melyek legfeljebb 8.5-8.7 GB-os, kétrétegű lemezeket esznek meg. Ez a határ számos fejlesztőt megszorításokra kényszerített, vagy arra, hogy egynél több lemezt csomagoljon a játékok dobozába. A PS3 Blu-Ray formátuma ennek a többszörösére képes - akár 50 GB adat tárolására kétrétegű lemez esetében -, lehetővé téve, hogy az olyan terebélyes produktumok, mint pl. a Final Fantasy XIII jobb minőségű hangokkal és átvezető jelenetekkel rendelkezzen ezen a platformon.

Mivel a Microsoft megmondóembere arról nem szólt, hogy netán meghajtót kéne cserélni a konzolban, erre kicsi az esély - lehet, hogy az cég azon ügyködik, hogy nagyobb sűrűségű DVD-lemezzel lássa el az Xboxot.

Nelson elmondta, nagyon fontos számukra ez a frissítés és arra törekednek, hogy minél jobb termékekkel örvendeztessék meg a nagyérdeműt. Aki részt vesz az új formátum tesztelésében kap egy példányt a Halo: Reachből, és egyéb jutalmakban is részesül. Több ezer résztvevőre számítanak.

57.
57.
Hardy
56.
56.
McDuff
#32: végre 1 okos ember!pontosan így gondoltam,köszönöm.sajnálom,ha vki rosszul értelmezte:P
de mondtam:ha rosszul tudom,nyugodtan javítsatok ki,mi,miért annyi,amennyi,de ugy látom ezt senki nem tette meg,csak a bemásolt példáimon voltatok fennakadva,hogy "hát ezek nem is exkluzív címek!?"
ergo én ebből azt vettem le hogy itt fingja sincs senkinek hogy mi miért van...
55.
55.
Apostol360
#53: most mondhatnám h codnál nem a méret a lényeg :D:D nézd meg h megy boxon meg ps3on :D:D,és fele akkora....
54.
54.
Robbie17
#53: Előző nem neked szolt XD
53.
53.
Robbie17
#52: Már ideje hogy kitaláljanak valamit rengeteg multiplatform játék nem úgy jelent meg mint a sonynál! Pl: Resi 5 Gold benne letölthető DLC..;Ahogy látom a black ops is psen 14 giga felett van...stb...
52.
52.
kevinbutler
Ennyit arról, hogy felesleges a blu-ray...
Amúgy lehet, hogy az MS is jobban járna vele végülis már egy egész kiforrott technika egy új lemezformátum kifejlesztése és elterjesztése nem tudom mennyire éri meg
50.
50.
dzsiádzsó
Máshol azt olvastam valójában az MS új formátumba abból áll hogy módosítják a biztonsági sectorkat, és a 6,8, helyett 7,8 GB áll majd rendelkezésre.
Az is lehet hogy nem csak a hely, de kalózkodás miatt is megy majd a dolog kíváncsian várom.

Mindenesetre ez is bizonyítja hogy a sok barlangi troll visszabújhat a sok baromságával oda ahonnan jött!!
49.
49.
K/G.
#48: Ha arra gondolsz, hogy emiatt drágulnak a játékok, akkor semennyibe nem fog fájni.
A DL DVD megmarad, csak sűrűbb lesz gondolom. Kíváncsi vagyok, hogy ez mekkora tárhelynövekedést fog eredményezni.

Ez a lépés amúgy csak nekem jelenti azt, hogy a jelen konzolgeneráció még sokáig fog a "nyakunkon" maradni? A boxot semmi nem tudná kimozdítani, csak a szűkös tárhely. Most, hogy ezen is növelnek valamennyit, még több ideig maradhat. Meg ugye ott a Kinect, mint arany tojást tojó tyúk.

Meg a másik: vajon mikorra hozzák be? Esetleg a '12ben megjelenő játékok már ezen fognak figyelni? Gears3?
48.
48.
Neo1989
Kíváncsi leszek hogy árba menyibe lesz ez az új fejlesztés :)
Viszont kár h nem USA-ba élek mert letesztelném szívesen :)
46.
46.
Apostol360
#45: vinyóra felrakod azt kész,nem kell cserélgetni,10 ropiból veszel egy 250es wd vinyót és bemoddolod :) azért elvileg nem banolnak ha jól tudom :D
45.
45.
Ibanez78
#44: Castlevania is 2 lemezes (egyszer kell mondjuk cserélni, szal pont nem érdekelt), meg volt vlami Lost Odyseey vagy mi a fene, az is több lemezes volt. De nem sok volt, az biztos.
44.
44.
dzsiádzsó
Mégis érdekelne hogy melyek azok a "számos" fejlesztők akik megszorításokra, vagy dupla lemezre kényszerültek, én néhány esetről tudok, sőt A+ címeknél csak a Forzáról!
Az pedig hogy 5 éven át ennyi volt pont DVD DL-t igazolja nem pedig fordítva, aki nemhiszi nézze meg torrenten mennyi kipucolva (tömörítetlen zenék,, és 2gb felirat nélkül) egy PS3 játék..... Na az igazolja mennyire kell ide Blúraj.
43.
43.
na beszállok én is az trollkodásba.
killzone3 betömöritve annyi igen. kitömöritve viszont 40-60gb valóban. :D
egyébként mivel a tört ps3 játékok amik neten elérhetők egy az egyben a lemezekről vannak szedve, igy lehet látni hogy ténylegesen mennyit foglal egy játék és mi a töltelék benne.
vagyis ez se mindig igaz, mert pl az amúgy tömöritett tartalmat a tömöritő sem tudja összébb nyomni - tehát ez sem mindig megbizható forrás.
ha megnézünk egy MGS4-t ami tömöritve 25gb, kicsomagolva 40 körül és még telepit is mindenképpen - na ott már van vmi ferdités a dologban.
de ha megnézünk egy GOW3-t ami kicsomagolva és becsomagolva is 40gb - és nem is telepit, meg tele van mozikkal amiket nem lehet tömöriteni szinte egyáltalán - na ott már el lehet azért gondolkozni hogy melyikben mennyi anyag van.
tehát a 100gb játékméret HD minőségben tömörités nélkül igenis reális egy-két éven belül, kiv vagyok a m$ mit akar belépni tárolókapacitás terén. mert a DL elég rák már ami azt illeti. mondjuk én már váltottam ps3-ra :)
42.
42.
#33: úgyám, főleg mivel nem is elérhető a dvd-nek ez a formátuma egyelőre.
ha meg nem is lesz, akkor cumi. marad a külső hdd ott is.
jó hogy váltottam ps3-ra. bár ott is megy a hepaj, szal egyik sem könnyű.
41.
41.
R8020
"killzone 3-ból a sima játék 42gb a 3D pedig 65gb. :)))"

Ekkora marhaságot... A 3D-s Killzone 40GB, a 3D nélküli 23, de semmi gond...
39.
39.
Apostol360
#36: én elég valószínűleg tartom h a régebbi gagyi samsung meg hitachi olvasók (boxba) fogják majd írni h koszos a lemez meg ilyenek :D:D
38.
38.
dean winchester
lehetséges hogy a hd dvd egyik verziója lesz amit újra használni fognak, vagy valami újdonság. így sokkal nagyobb helyet kapnak a játékok, és sokkal szebbek lehetnek :) plusz ha még megjelennek az első "nagy" kinect játékok az ilyen lemezekre, várom. kösse fel a gatyát a sony mielőtt késő lesz ;)
37.
37.
Wask
Ezért is van hogy az xbox updatek mérete legtöbbször 3-4 meg és mondjuk pcn meg psen 200 mega... mert a memória kódokat javítja nem pedig a filet írja felül.....
36.
36.
Wask
Szerintem ha adatsűrítéssel oldják meg a cuccot, akkor nyílván nem lehet majd olyan lemezeket vésni... mivel a gyárban nyomják a dvdket ezért akármilyen barázda rendszert meg tudnak oldani.... az olvasás és az írási eljárás között rengeteg a különbség...
Nekem ha tippelnem kéne akkor a spirált fogják sűríteni, remélem nem megy majd az olvasás rovására...
Mellesleg hiába veszekedtek itt a méretekről, mert a konzol memóriába ír egy adattárolóba... hiába 7 giga méretű az iso, lehet hogy van benne egy csomó 0 foglalási hely és azért akkora a mérete.... azok nem fájlok....
35.
35.
Apostol360
#34: bingóóó,v pendriveról....
34.
34.
lew000
és a régi driveok fw frissítését hogyan akarják megoldani xbox live-on keresztül?
33.
33.
Apostol360
ez azoknak okoz majd fejfájást akik otthon maguknak pörkölik a lemezeket,ezzel lehet h felszámolják a warezt is.bár sztem ha nem lehet majd írni a lemezeket,nagyon hamar feltörik totálba a konzolt,mint ahogy a ps3at.
31.
31.
Igazából amióta van steam ps3-ra nem tök mindegy ? :))))))
29.
29.
#15: Nem feltétlenül, már csak directx-el is pillanatok alatt átskálázhatóak a texturák vagy tömöríthetőek. De saját kezűleg sem egy nagy meló ilyet írni (csak minek?). Hangok ugyanez, kódból "downsamplezni", nem egy nagy meló. A modellek meg eleve tesselátoron keresztül mennek ki, így dinamikusan lehet állítani a részletességüket, nem mint 2000-ben amikor külön modellt tároltak a közeli és távoli objektumokhoz. A részletességet amikor állítod az úgyis csak azt állítja, hogy milyen messzire láss (render distance) ill. hogy a dinamikusan kezelt objektumok mennyire részletgazdagok legyenek (3 fűszáll, vagy 3millió :). Legyen-e élsimítás, fizikát mennyire pontosan számoljon ilyesmi, ezek semmit nem visznek tárhelyben.

Szóval egy kis odafigyeléssel és programozással, igazából egy "low" és "high" beállítás ugyanabból az adathalmazból dolgozik, csak kevesebbet, kevésbé részletesebbet mutat, szólaltat meg...

Az intók, mozik meg... hát nem igazán vannak. Az átvezetőket ma már inkább a motorral csinálják (nincs olyan nagy különbség. Az a 10 sec intró (ha nem engineből megy) nem sokat foglal. Az egyéb reklám anyagokért meg nem kár :)

Láthatod magad is: Crysis 2-ben egy szaros bitmap van kirakva (ami még ocsmány is) és csak hangüzenet formájában megy az átvezető :)))) A többit úgyis mutatja scriptelve codosan :)
28.
28.
Mathia$
#27: Te tényleg ennyire értelmetlen vagy? Esetleg megjátszod magad?
Hozzászólásod alapján végig se olvastad amit írt, csak ontod magadból a téves választ hogy valamivel vissza tudj vágni. Inkább csöndbe kéne maradni és észrevenni, hogy tévedsz. Nem kell a káromkodás sem, köszönjük!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...