Glenn Watson, a csapat korábbi vezető programozója szerint nem volt ritka, hogy heti 100-120 órát dolgozott: délelőtt fél 10-kor kezdett, hazament hajnali fél háromkor, majd jött vissza fél kilencre. Watson saját elmondása szerint akkor érezte úgy, hogy ideje továbbállni, mikor négy egymást követő héten kellett napi 14 órát dolgoznia.
Nem ritka eset, hogy valamelyik játékfejlesztőcégről az derüljön ki, hogy a menedzsment embertelen körülmények között hajtja az alkalmazottakat - nemrég például az L.A. Noire-t fejlesztő Team Bondiról tudtunk meg hasonló információkat. Watson nyilatkozata a Gameloft aucklandi (Új-Zéland) stúdiójára vonatkozik, ahol egyébként törvénytelen ilyen elvárásokat állítani a foglalkoztatottak felé: az egézségügyi előírások legfeljebb napi 12 órát engednek meg.
Watson elmondása szerint mikor az alkalmazottak munkaügyi közvetítő felé fordultak, a Gameloft menedzsmentje ürügyekkel, halasztásokkal próbálta megakadályozni a találkozókat, ráadásul gyakornokat is csak "rendkívül szokatlan" feltételek mellett voltak hajlandó alkalmazni, így például valamelyik pályakezdőnek 24 órás műszakokat kellett lehúznia.
A határidőket is furcsán kezelte a menedzsment, állítólag a fejesek hetekkel rövidebb határidőket tűztek ki a projektek befejezéséhez, mint azt a feletteseik kérték, ezért természetesen rengeteg embernek kellett túlóráznia, amit nem is fizettek ki nekik. Ráadásul sokszor azok a munkatársakat, akiknek kevesebb munkájuk volt, átállították egy teljesen másik feladatra: Watson szerint volt olyan grafikus, akinek egy másik játékot kellett tesztelnie. A vezetők egyébként azt mondták az alkalmazottaknak, hogy nem kell többet dolgozniuk a szerződésükben leírtaknál, csakhogy ott azt említik: annyit kell melózni, amennyit a fejesek a projekttől függően meghatároznak.
A Gameloft egyébként a Ubisoft tulajdonában van, 20 országban 4 ezer fejlesztőt foglalkoztat. 1999 óta több mint 250 - főleg mobilos, kézikonzolos - játékot dobtak piacra, évente 100 millió eurós forgalommal zárnak. Legismertebb címeik közé a N.O.V.A. és az Order & Chaos tartoznak többek között, de ők csinálják a legsikeresebb Ubisoft-játékok, így az Assasin's Creed vagy a Rayman adaptációit is.
(persze ezért nem lesznek) először tlán értelmezni kéne mielőtt beszólsz
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.