Botrányos munkakörülmények a Gameloftnál

  • Írta: fojesz
  • 2011. július 18.
  • Érdekesség
Link másolása
A Ubisoft tulajdonában lévő Gameloft aucklandi stúdiójánál törvénybeütköző munkakörülmények mellett foglalkoztatnak alkalmazottakat, erről a csapat egyik volt alkalmazottja számolt be. A Team Bondihoz hasonlóan itt is heti 100-120 órákat kell dolgozni, extra fizetés nélkül természetesen.

Glenn Watson, a csapat korábbi vezető programozója szerint nem volt ritka, hogy heti 100-120 órát dolgozott: délelőtt fél 10-kor kezdett, hazament hajnali fél háromkor, majd jött vissza fél kilencre. Watson saját elmondása szerint akkor érezte úgy, hogy ideje továbbállni, mikor négy egymást követő héten kellett napi 14 órát dolgoznia.

Nem ritka eset, hogy valamelyik játékfejlesztőcégről az derüljön ki, hogy a menedzsment embertelen körülmények között hajtja az alkalmazottakat - nemrég például az L.A. Noire-t fejlesztő Team Bondiról tudtunk meg hasonló információkat. Watson nyilatkozata a Gameloft aucklandi (Új-Zéland) stúdiójára vonatkozik, ahol egyébként törvénytelen ilyen elvárásokat állítani a foglalkoztatottak felé: az egézségügyi előírások legfeljebb napi 12 órát engednek meg.

Watson elmondása szerint mikor az alkalmazottak munkaügyi közvetítő felé fordultak, a Gameloft menedzsmentje ürügyekkel, halasztásokkal próbálta megakadályozni a találkozókat, ráadásul gyakornokat is csak "rendkívül szokatlan" feltételek mellett voltak hajlandó alkalmazni, így például valamelyik pályakezdőnek 24 órás műszakokat kellett lehúznia.

A határidőket is furcsán kezelte a menedzsment, állítólag a fejesek hetekkel rövidebb határidőket tűztek ki a projektek befejezéséhez, mint azt a feletteseik kérték, ezért természetesen rengeteg embernek kellett túlóráznia, amit nem is fizettek ki nekik. Ráadásul sokszor azok a munkatársakat, akiknek kevesebb munkájuk volt, átállították egy teljesen másik feladatra: Watson szerint volt olyan grafikus, akinek egy másik játékot kellett tesztelnie. A vezetők egyébként azt mondták az alkalmazottaknak, hogy nem kell többet dolgozniuk a szerződésükben leírtaknál, csakhogy ott azt említik: annyit kell melózni, amennyit a fejesek a projekttől függően meghatároznak.

A Gameloft egyébként a Ubisoft tulajdonában van, 20 országban 4 ezer fejlesztőt foglalkoztat. 1999 óta több mint 250 - főleg mobilos, kézikonzolos - játékot dobtak piacra, évente 100 millió eurós forgalommal zárnak. Legismertebb címeik közé a N.O.V.A. és az Order & Chaos tartoznak többek között, de ők csinálják a legsikeresebb Ubisoft-játékok, így az Assasin's Creed vagy a Rayman adaptációit is.

17.
17.
vytros
#15: Hát várlak számítástechnikai középsuliba prog órára, majd valahogy megoldjuk hogy óránként cseréljék a tanárt, csak neked kelljen 12 órára bennt maradni az összes mellett :D JK.
16.
16.
krisztian66666
Hát nem lennék a helyükben :S
15.
15.
Extol
Jó, a programozás nem egy kemény fizikai munka. Ettől függetlenül elismerem, lehet fárasztó
14.
14.
izomkukac
apám volt hogy 30 valahány órát húzott le egyben... de a napi 12 minimum (hétfő-szombat)
13.
13.
fojesz
Ezért jó rugalmas és kötetlen munkaidőben dolgozni. Én néha 6-tól éjfélig nyomom. :P
12.
12.
abydos
Ez itthon is sajnos "bevált gyakorlat" a játékfejlesztőknél... Nekem is volt, hogy 9-re mentem (fél 8 kor kelés), Fél 12-ig dolgoztam. Lehet számolni, plusz pénz, de még egy köszönöm se járt..
11.
11.
DON GONDOCS
Szóval akkor ezért, kritikán aluliak a gameloft játékok. szép
10.
10.
Wrangler
MIÉRT LETT TÖRÖLVE A KOMMENTEM??????????
9.
9.
Wrangler
#8: Nem értessz? éjt nappallá téve dolgozik, költői túlzás... Ajj nem olvasol könyvet, mi?
8.
8.
McDuff
egy héten 168 óra van,képtelenség annyit dolgozni...akk azok már nem is élnek...
6.
6.
Sogi
#5: nem az értelmezéssel volt a baj, hanem a te megfogalmazásoddal, és nekem is csak a flegma beszólás jött le a hsz-edből
5.
5.
givi6
#4: nem ugy értettem félre értetted....pedig oda irtam hogy nehogy öngyilkosak legyenek
(persze ezért nem lesznek) először tlán értelmezni kéne mielőtt beszólsz
4.
4.
Mortician
#3: Szerinted egy játék fejlesztése egyenértékű azzal, mint ha játszanál vele? Gratulálok...
3.
3.
givi6
ez szép, 100-120 óra kockulás, remélem nem lesznek öngyilkosok mint ahogy a foxconn tette... :P
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...