BlizzCon 2011: Könnyebb lesz a Blizzard DOTA

  • Írta: InGen
  • 2011. október 23.
  • Hír
A Blizzardot láthatóan nem zavarja, hogy a Valve ezerrel dolgozik, sőt, már éles versenykörülmények között is nyomatja a DOTA 2-t. A cég ugyanis teljes erővel dolgozik a Blizzard DOTA-n, ami a BlizzConos bemutató szerint könnyebben tanulható és átláthatóbb lesz.

Egy valami biztos: a sztenderd, Warcraft 3-as DotA irgalmatlanul nehéz játék, nagyon nehéz megtanulni, a közel 100 hős összes képességét megtanulni és a tengernyi, kombinálható cucc ismeretét elsajátítani. S valószínűleg a dolog nem lesz másképpen a DOTA 2-t először kipróbáló újoncok számára sem.


Ezen szeretne változtatni a Blizzard a cégnél már bejáratott "easy to learn, difficult to master" felfogással. Ennek megfelelően a Starcraft II-re épülő Blizzard DOTA-ban kiirtják az egymással átfedésben lévő, redundánsnak tűnő hősöket, s hasonlóképpen megtisztítják a vásárolható cuccokat, s azok rendszere is átalakul. Az eredmény szerintük így sokkal átláthatóbb és tisztább lesz minden játékos számára.

Ezek sok olyan változtatást hoznak, amik várhatóan elősegítik az agresszívabb támadójátékot: a tornyok nagyon erősek lesznek, de bizonyos idő kell nekik, mire újratöltődnek, s megint tudnak támadni. Ezen kívül power node-okat helyeznek az erdőkbe, melyek elfoglalásával az adott csapat erősebb creepeket kap a vonalaira. Ez valószínűleg biztosítja, hogy komoly csapatos csaták alakuljanak ki pályaszerte.

A Blizzard DOTA valószínűleg ingyenes lesz, legalábbis alapszinten, s csak a különböző extrákért kell majd fizetni, de erről a Blizzard sem tud pontosan nyilatkozni egyelőre.

15.
Lordnekroseth
Az, hogy soha nem csináltak dotát....az meg mindkét félre igaz....ugyanis a Dota az nem blizzard produkt. Hanem Icefrog niknevű illetőé...legalábbis az alap. Aki most a valvehoz ment és megkérték dolgozzon a dota 2 őn. Az egy dolog, hogy maga a valve sem csinált még dotát.
14.
Lordnekroseth
Kivételesen egyetértek strangerrel....ez a kijön a kieg wowhoz és elfelejtik? Hogy is van? Némelyik patch majdnem felér egy kieggel. És a patcheket is patchelik, bugok és balanc miatt rengetegszer....az egy dolog, hogy szerintem nem sikerül nekik belőni a dolgot.

Azzal nem, viszont, hogy nemlenne meg az erőforrásuk kiadni már rég. Csak egyszerűen szerintem nem anyira fontos nekik, vagy ahog mondta Stranger a kieggel akarják kiadni....legalább 1 el több ok amiért érdemes megvenni és mellesleg valójában nem is tudok olyan játék kiegről ami motort váltott volna,max javított az eredetin. A másik, lehet sokat selyteni ált abból mi lessz egy kiegben, de azért már csalódtam kellemesen is, pl a wow kiegekben, de azért addig amíg ki nem jön, nem kéne elhavazni, hogy "csak ennyi?"

Ez a lol os lebutítás valójában tényleg igaz viszont, Már az hogy a lol le van butítva mint a szar, de az főleg a hülye summoner spellek és a rúnák meg masteryk miatt van. Alapvetően ezzel tették tönkre azt ,hogy : nemtudsz killt szerezni elején csak ha jobb vagy a másiknál, vagy tudsz a heroddal játszani,ismered a játékot stb....mert a nyomi ignite meg cripple egyszerűen a noobok kezébe is veszélyes fegyvert ad és ez gáz....mert egy bizonyos szint tuán nemtudsz fejlődni skillben,mert ugyanazok a veszélyes eszközök más kezében is ottvannak. Meg arról nem beszélve, hogy olyan mintha mindenhős kapna egy ranged nukot.....eléggé elveszi az egyedi hősök érzését.....

SZóval ebben igazat adok a lol nem éppen egy valódi dota utód, de azért még élvezetes a stílus kevelőinek, csak szerintem sokan itt attól félnek, hogy a Blizzard is ezt a hibát követi el, de én bizakodóbb lennék, mert még meg is jegyezték, teret adnak arra hogy mester szintre jussanak a játékosok.
Egyként én is inkább a Valve dotát várom,de azért meg kell hagyni, jó látni hogy pl észrevették a lol másik nagy hibáját is pl : a torony/minion/push unbalancát. És már most ráhangolódnak a dologra.
12.
eddy22
Na még egy lebutított fos (LoL).
A Valve-s Dota lesz a nyerő és az igazi, ez nem kérdés...
10.
Stranger666
#7: Veled meg szívsen összeülnék, azt csináljunk már egy dotát. úgyse akkora kunsz. én tesztelek, te meg megcsinálsz mindent. 2 év alatt megvan mivel egyedül vagy, jó lesz.
egyébként ha nem tetszik ez a "lebutítás" amiről igazán még semmit nem tudunk, egyáltalán nem kötelező játszani vele.

ha elkezded használni a "szerintem" kifejezést, esü semmi bajom nem lesz veled.
9.
Stranger666
#5: Na szóval. a blizzard dotát kb 1 éve jelentették be. Fél év után szóltak h nem tetszett nekik és újrakezdték. Most itt tartunk, hogy HOTSal jön.Ennyi.

Szóval amikor kijön egy wow kieg azt aztán elfelejtik? huu mekkora baromságot mondtál. Szerinted miért patchelik folyton a bugokat meg minden szart? mert elfelejtik, tudom.

SC2 HOTS. Na,hogy itt mekkora baromságot mondtált hu esküszöm fáj. EGY kiegészítő játék csak egy kiegészítő lesz és nem kap új enginet??? :OO UUU melyik kiegészítő szokott új enginet kapni?? he? Mit vársz el egy kiegtől? a HD cinemán, a storin meg a pár új uniton kívül? szarjon spanyolviaszt a cd meghajtódból? ember...
A Titán amin ha jól emlékszem 2006-7 óta dolgoznak igen, nyilván pár koncept artnál jár!! Jól mondod, okos, ügyes fiú vagy!

Mellesleg a korlátlan erőforrásról: SZted 5000 alkalmazottat fizetni, hatalmas szerverparkokat fentartani mennyit emészthet fel havi szinten? A WOW az ami miatt megengedhetik maguknak a sc2-t a dio3at és a Titant ami valszeg cserélni fogja a wowot. A Blizzard rohadt gazdag ezt tény, de hogy nincs support és minőség letéve az asztalra, na azt azé ne állítsa már pár mezei codos pöcs(akinek nem inge...)
7.
Lordnekroseth
Alyster! Igazából nemhiszem, hogy te pontosan tudod, hogy mekkora erőforrásaik vannak. És hogy egy ilyen modot kb 2 ember is megír 1 hónap alatt. konkrétabban, a pályatervezővel simán meg lehet csinálni. Az hogy ők egyéb scripteket is írnak és modellt terveznek az egy dolog. De egy modellt megtervezni felskinelni sem tart 1-2 napnál tovább. Tegyük fel annyi tartalom és script kell hozzá egy 10 ember min kell hozzá, hogy 3-4 hónap alatt megcsinálják.....Mióta is készül? Hány emberrel? Tudod egyáltalán? Nem? Én sem....de, akkor is a tényeket kell nézni....egy egyszerű modot készítenek lassan fél éve. Szerintem ez akkor is gyagyi. De ez a magánvéleményem.

Egyébként egyetértek, csak nem akartam ilyen durván mondani, a Dota egyik fő lényegét veszik el azzal, hogy lebutítják. Az hogy überpro lehetsz egy noob játékból, kb anyi jelent, hogy nemcsak ráülsz a wc-re és pisilsz, hanem célba is tudsz hugyozni. Egyébként az sem tetszik nekem sem, hogy a Blizz játékokból beletszik az ösze visza fantasy, meg Sci fi hősöket is. Nagyot ront a hangulaton.

Amúgy meg, talán a legzavaróbb az, hogy az Sc motorja a kis karaktereket és a kis mozdulatokat támogatja, valahogy szerintem bármilyen hősöket is készítenek, nem lesznek túl látványosan különbözőek egymástól. Kb mint teemo és tristana között sem igazán látsz külömbséget pl egy Hd-tv-n pláne egy effektorgiás csatában. Úgyhogy szerintem ez a : egy gombóc a karakter keze nem épp túl előnyös megoldás. És én félek attól is, hogy már a lolban is anyi hero van és oylan fantáziátlanok, a képességeik mind hasonlóak. Szinte mindegy mivel játszol, van melee, meg caster....Nincs olyan egyedi hero mint pl pudge,
4.
wardprod
Blizzard a masszív tömegeknek gyrátja a játékait. A DoTA nemezeknek az embereknek készült. Ami szerencsés dolog, hogy a valve ezt felfogta. Legalábbis eddig úgy tűnik.

Egyébként a promo videó elég ratyi. Arról nem is beszélve, hogy beleteszik a blizzard title-ök 99%át, mmint a hősöket. 10 évvel ezelőtt megépítettek egy univerzumot. Azóta képtelenek újat kitalálni.
3.
szcsaba1994
Hülyeség egy VERSENYRE VALÓ JÁTÉKOT könnyen megtanulhatóvá tenni. Legalább a Dota nem egy 0IQ-s játék, taktikázni is kell benne. Ha ezt megváltoztatják, az összes Dota-s a játék ellen lesz, mindenki megy majd Dota2-őzni. A Dota2 béta mikor indul?
1.
Lordnekroseth
Erről az Esy to learn, difficult to master dologról a wowos....a hülye is tudja játszani, de nemsok embernek adatik meg hogy naphosszat farmoljon és mindig legyen ideje raidre.....hálistennek, itt ragaszkodniuk kell a dota alapjaihoz, úgyhogy anyira nem baszhatják el.
Igazából érdekesnek tartom, hogy ilyen KURVA RÉG óta csinálják az egyszerű map ot vagy mod ot. Ahhoz képest hogy mekkora cégről beszélünk.

A kérdés inkább az, hogy a sok szétszéledt Dotás, a lolból viszajön e(pláne ha rengeteg pénzt ölt skinekre már). Vagy a Valve-s játékra cuppan rá. És hogy hajlandó e megvenni érte a starcraftot. Na igen...és az hogy tetszik e nekik a "easy to learn"....nekem pl konkrétan nem. A Dotában a skilledhez az is nagyban hozzájárult, hogy tudtad miylen itemsorended van melyik hőssel, ki mit tud és hogy lehet kivédeni, és hogy nem keresgélted miből mit kell csinálni és venni. Sok idő kelett az elsajátításához, de alapvetően, ne tegyenek már mindent a szánkba.....
A képek jók, egy videónak örülnénk.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...