Nincs még veszve a S.T.A.L.K.E.R. 2

  • Írta: zoenn
  • 2011. december 12.
  • Hír
A hétvégén nagyon aggasztó hírek érkeztek az ukrán GSC Game World felől - sokan azt pletykálták, hogy a csapat végleg lehúzta a rolót, a STALKER 2 fejlesztését pedig lelőtték, miután nem sikerült kiadót találniuk a játék konzolos változatának. A mai hivatalos közlemény mégis ad némi reményt.

Ahogy arról lapunk beszámolt, egy ukrán hírportál, az UkraNews szellőztette meg a GSC bezárásáról szóló információkat pénteken, miután a stúdió tulajdonosa Szergej Grigorovich lehúzta a rolót és már csak egy maroknyi illetékes végzi az utolsó teendőket. A hír hátterében az állt, hogy a GSC képtelen volt tovább finanszírozni a konzolokra is készülő S.T.A.L.K.E.R. 2 munkálatait, miután nem talált kiadót a konzolos verzióknak. A nagy cégek elzárkóztak, mivel szerintük csak Európában lehet sikeres egy keleti régióban játszódó posztapokaliptikus FPS, az egyik szerződés állítólagos feltétele az volt, hogy az Egyesült Államokban játszódjon a játék. Természetesen a GSC ebbe nem ment bele.

Az egyik lehetséges mentőöv az lenne, ha a 4A Games - a Metro: 2033 fejlesztői - átvennék a projektet, ám a két ukrán stúdió vezére egyáltalán nem szívleli egymást, holott régen közvetlen kollégák voltak. A bezárásról szóló információk után az egykori alkalmazottak sorozatban kezdték el publikálni a S.T.A.L.K.E.R. 2-ből származó screenshotokat és artworkokat, melyeket Ti is helyben megnézhettek.

A GSC mára ígérte a hivatalos állásfoglalását, mely meg is érkezet a csapat Twitter-csatornáján: "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a munkálatok tovább folytatódjanak, azonban ebben a pillanatban semmi nem biztos."

Nekünk ennyi is bőven elég, hogy tovább reménykedjünk a S.T.A.L.K.E.R. 2-ben, hiszen nagy érvágás lenne a hiánya a társadalomnak, egy mítosz, egy zseniális atmoszférával megáldott frencsájz tűnne el a süllyesztőben. Bízunk benne, hogy nem így lesz. Ha bármilyen konkrétum felüti a fejét, azonnal közzé teszük.

Az eredeti tervek szerint 2012-ben jelent volna meg a játék PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra, bár a fő platform továbbra is a számítógép maradt volna.

30.
Mortician
#27: Vélhetően azért akarták konzolokra is megjelentetni, mert a PC-s eladásokból nem tudták fenntartani a stúdiót... :)
29.
manderel
Én szeretem a játékot. De szerintem nincs minden rendben a fejlesztőknél.
Nem véletlenül nem találnak kiadót konzolokra, és a 4A Games-es srácok sem véletlenül léptek ki tőlük. Nehéz természetű emberek lehetnek. :)
27.
Berencsit
#25: nem kellett volna elkezdeniük a konzolos konfigot... ez csak a Pc-s game rovására megy, és +költségek. Amit ha nem kezdtek volna el, akkor lehet most nem is lennének ilyen slamasztikában.
26.
krami
#25: "A nagy cégek elzárkóztak, mivel szerintük csak Európában lehet sikeres egy keleti régióban játszódó posztapokaliptikus FPS" Ezért tartanak most itt.
25.
Ryo san
#24: "Érdekes, hogy mégis el tudtak készíteni 3 rész úgy, hogy CSAK PC-re jelent meg"
Talán azért tartanak most itt...
24.
krami
#3: "Könnyű mondani... PC-s verzióból nem folyna be annyi pénz, ami fedezné a fejlesztési költségeket."
Érdekes, hogy mégis el tudtak készíteni 3 rész úgy, hogy CSAK PC-re jelent meg.
Amúgy meg remélem, hogy nem esik kútba a projekt, kár lenne érte.
23.
kunrichard
Neee
Remélem sikerül találniuk valakit
a kedvenc játékom. amikor megláttam a cikket azthittem rosszul látok
ez az a cím amit a legjobban vártam
Még hogy az USA-ban játszódjon? KAPJÁTOK BE!!!
22.
Bugrisparaszt
Szombaton ennek szellemében ikszelek ötös lottót. Ha nyerek s.t.a.l.k.e.r. 2-be invesztálok.
20.
Necreon
#18: A screenshotokon és érződik a jelentős grafikai visszalépés... inkább ne is készüljön el, mint hogy az ezer éves konzol tartsa vissza a játékot.
19.
adikas
Remény hal meg utoljára, amerika meg bújjon vissza az odújába.
18.
rgerg
ezek nem igazi profi munkak...sima, "vettem egy wacom tabletet es most gyakorlom az ecseteket" munka mind...
16.
kebi90
Nagy Stalker rajongó vagyok.. még, hogy amcsi stalker. Ez az év poénja komolyan mondom. :D:D
15.
barackostej
Amúgy tudom, hogy nem ezek alapján a képek alapján kell megítélni a talán elkészülő terméket, de azért hagy jegyezzek meg pár dolgot. Ezek az artworkök bármelyik STALKER játékból jöhettek volna. Ugyanolyan hangulatra és dizájnra is és ez így a negyedik játéknál már szerintem kezd kissé kifulladni. A második részre nem tudom mit tudnának még a sztoriból kifacsarni, de mivel a helyszín ugyanaz, nekem kezd önismétlődővé válni.
Persze konzolon új dolog lenne, de ez a PC-seknek azt jelentené, hogy a második részben újra ellövik az első rész pályáit és meglepetésit.
Jelenlegi formájában engem sem győzött meg STALKER 2.
12.
giga321
*az egyik szerződés állítólagos feltétele az volt, hogy az Egyesült Államokban játszódjon a játék. Természetesen a GSC ebbe nem ment bele.*

Úristen még jó hogy nem mentek bele. Nem is játszottam volna szerintem vele. Persze menjünk át egyből amcsiba. -.-"
11.
Hubert Cumberdale
#10: Jah tényleg az első kettő az. Én visszafele kezdtem el nézni
10.
zoenn
#9: Az első két kép ingame.
9.
Hubert Cumberdale
Most komolyan az amerikaiak ekkora csicskák, hogy csak olyan játékot vesznek, ami ott játszódik? Akkor mi se sok játékkal játszanánk :D
Amúgy én azt hittem a screenshot az a játékból kifényképezett kép, de ez mind konszeptárt. ÉS még abból sem a legjobbak. Na mindegy.
8.
Skyer
Na ezért a játékért, képes vagyok a képnézegetőbe belemenni:D
7.
zoenn
#6: Talán mert egyszer sem kattintottál? Ez mellé ment :)
6.
adriano28
MÉRT KELL 1MILLIÓSZOR KATTINTANI HOGY MEGNÉZZEK EGY KÉPET???
5.
Donpedro
Na neeeee, nem hiszem el hogy egy olyan híres játék mint a S.T.A.L.K.E.R. nem fogyna jól konzolon. Az amerikaiak jó része azt se tudja hogy Csernobilt eszik vagy isszák, marhára mindegy nekik hogy hol játszódik.

Amúgy le a kalappal a stúdió előtt, hogy nem adta fel a tervezési szabadságát.
4.
Extol
Meg akartam nézni a képeket de lemondok róla. Nem baj, ez mindenképpen egy jó hír.
1.
randall13
Inkább ne csináljanak semmit, minthogy szar legyen. Az amerikaiak meg bekaphatják, ilyenkor mér nem sír a szájuk szept. 11 miatt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...