Nehézkesek és lassúak a szerepjátékok

  • Írta: InGen
  • 2012. január 22.
  • Hír
Link másolása
Legalábbis Ken Rolston, a Kingdoms of Amalur: Reckoning vezető designere így vélekedik a szerepjátékokról, és ezért vett egészen más irányt az Amalur. Szeretnék megtartani szerepjátéknak, de érdekesebbé, gyorsabbá és élvezetesebbé akarták tenni. Vajon sikerül?

Ken Rolston a GameFrontnak fakadt ki kicsit a szerepjátékokkal kapcsolatos véleményéről. Elmondása szerint a szerepjátékok annak ellenére, hogy rendesen utat találtak a mainstream irányába, még mindig túl lassúak, furcsák és nehézkesek. "A Reckoning azt tükrözi, mennyire éhezem már a gyorsabb akcióra és a harcban fellelhető drámaiságra, és az egyszerűbb, könnyebben használható felhasználói felületekre" - majd hozzátette, hogy természetükből fakadóan az RPG-k a legmélyebb, leghosszabb és leginkább összetett játékok, és habár pont ettől jók, de azzal, hogy könnyebben kezelhetővé teszik, gyorsabbá, közvetlenné varázsolják a harcot, azt érik el, hogy a játék adott egységnyi idő alatt több élménnyel tömi el a játékos agyát.

Felmerül a kérdés, hogy vajon Roston hallott-e a Mass Effect néven futó, közepesen ismeretlen játékról?


Érdekes módon a Big Huge Games egy másik fejlesztője, Ian Frazier ezzel párhuzamosan a 360 Magazine-nak nyilatkozott a játék világáról, ami szerinte igen-igen nagy, de ami még ennél is fontosabb, hogy nagyon telipakolták dolgokkal, így mindig találunk majd valami érdekeset. Pontos négyzetméter számot nem tudott mondani, de azt igen, hogy több mint fél órába telne, ha az egyik végéből teljes sebességgel át akarnánk sprintelni a másikba úgy, ha el tudnánk kerülni minden harcot. Ezen kívül 130 dungeont építettek a játékba, s mindegyik kézzel készült, különböző művészeti stílusokban.

16.
16.
The Lone Drow
#4: DA 2-nek köze sem volt a nagy ősökhöz. Sajnos új DnD-s játékra egyenlőre várni kell még. De talán idén fog jönni az új Neverwinter Nights. Illetve simán csak Neverwinter. Mondjuk az ilyen szerepjátékokban valahogy sosem fogott meg a lopakodás megvalósítása. Egyedül a DnD Online-ban élveztem.
15.
15.
Lordnekroseth
Egyébként az SwTor ból és a Guild Wars 2 ből kiindulva, nem féltem az Rpg-t mint műfajt. Bőven van elég akció és elég sok személyes történet változtatható történettel.
Csak kell egy két tökös fejlesztő cég (nem olyan mint a Blizzard) akik mernek és képesek is újítani egy egész stílust, hogy megint éltképes legyen.
14.
14.
hedzsooo
"Felmerül a kérdés, hogy vajon Roston hallott-e a Mass Effect néven futó, közepesen ismeretlen játékról?" -Na, igen, a ME jo volt 1 peldanak szerintem is. ^^
13.
13.
Raatkainen
Kipróbáltam a demót.....ééééés SABLON.
12.
12.
Exnem
Demó alapján sikerült nekik..:D
11.
11.
Alapvetően arról szól a fáma (pénz, mi más, már megint), hogy pörgős akció-orientált felvevőközönség sokkal nagyobb, mint a csak RPG-re vágyók tábora. Viszont ha egyszerre sikerülne mindkét közönséget megcélozni, az nyilván meglátszana az eladásokon...

Persze, hogy ráaggatják a Mass Effect-re is a címkét, mert van benne pár RPG-re emlékeztető elem (a kettőben még annyi se ):, de ettől még egy zseniális "cső TPS" látszólagos szabadságérzéssel... Persze így is az egyik kedvencem, csak épp mint TPS és nem, mint RPG.
10.
10.
Ecneb
nem azért, de az összes szerepjáték készítő ezt mondja nem? legyen az mmorpg vagy sima rpg, kijelentik, hogy az övék más lesz mint a megszokott.
9.
9.
dan65
6: csak a beállításokon kell változtatni.Nekem is ez volt a gond.
8.
8.
drat576
#7: 3 nehézségi szint lesz, a demoban csak normálon lehetett tolni, de nekem az pont feküdt
7.
7.
JcGross
Most felkeltették az érdeklődésemet! Nekem semmi bajom a pörgősebb harccal, ha az RPG elemek keményen részt vesznek benne (páncél, fegyver, varázslatok, potion-ök). Ezért nem értek egyet Necreon-al sem, mert szerintem a Witcher 2-ben ezek meg voltak és szerintem még bőven benne volt az RPG stílusban (a ME viszont nem, nekem legalábbis). Azt viszont remélem tesznek bele nehézségi szinteket, mert nagyon csalódott leszek, ha könnyűre veszik az egészet. A W2-t is most toltam ki Dark Mode-on és minden játékban szeretem a kihívást.
6.
6.
_Tappancs_
Ezt ki akartam próbálni ,de mikor elindítottam csak fekete képernyő fogadott ,miután a karaktert már nekem kellett volna irányítanom.... Biztos valamit telepíteni kellett volna neki, holott steam-es... Le is töröltem.. Kinek van kedve még a demon is hibakereséssel bajlódni..:D
5.
5.
Split
#4: Neverwinter Nights, Bladur's Gate, Icewind Dale (igen, nekem ez is nagy kedvencem volt, akárki akármit mondd!), de ott volt még a Wizardry széria. A Dungeon Siege első része annó tetszett, de arra már nem emlékszem, hogy jó volt-e, vagy csak nagyon beleéltem magam... de ha jó emlékeim vannak róla, akkor biztos nem volt rossz, na mindegy...

Szóval ezeket rimékeljék inkább, mint a HALO-t, vagy a Tony Hawk-ot. :D
4.
4.
Lordnekroseth
Egyébként egyetértek. Elég nehézkesek és lassúak voltak Nekem kivételesen pont ezért tetszett a Dragon age, mert pörgősebb volt és mégis megtartotta a Baldurs gate szerűségét.

Valójában nem baj az ha nem pörög mnit az atom állandóan, (ha azt akarom akkor megyek hack and slasht játszani, ha volna..persze) , elég ha az akció pörög. A szerepjáték rész az legyen kidolgozott továbbra is.
Egy dragon age vagy mass effect grafikával ellennék egy új D&D vagy Ad&D játékkal.
3.
3.
m1cZ
#2: A Dragon age Origins még RPG-nek nevezném... a KOTOR 1-2-őt idézte, A Dragon Age 2 meg inkább akció nyomokban RPG elemekkel...
2.
2.
Necreon
Pont az ellenkezője van érvényben évek óta. Dragon Age, Mass Effect? Már már alig nevezhető RPG-nek ez utóbbi például, függetlenül attól hogy jó játéknak tartom, RPG-ként közel sincs azokhoz, amik a műfajt sikerre vitték. A Witcher volt ami a régi szép időkre emlékeztetett, de persze a második rész ezen gyorsan változtatott és beállt a sorba...
1.
1.
fincsinek ígérkezik... kíváncsian és nagy bizalommal várom továbbra is...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...