PLAYSTATION MEETING 2005: PLAYSTATION 3

  • Írta: InGen
  • 2005. július 23.
  • Hír
Link másolása
Playstation Meeting összefoglalónk második fele, melyben a PS3 kerül terítékre...
Mindenki kedvence, a kicsit sem nagyszájú Ken Kutaragi maga jelent meg a színpadon, hogy tájékoztasson minket a PLAYSTATION 3 jelenlegi állapotáról, és további címeket fedjen fel a készülő csodakonzolra.

Kutaragi elég bátran azzal kezdte, hogy ezzel a konzollal több mint 10 éves életciklusra számítanak, tekintve, hogy az eddigi konzol generációk körülbelül 5-6 évet éltek, mielőtt leváltotta volna őket a következő eresztésű hardver. Éppen ezért a PS3-ban a kezdetekről fogva megtalálható lesz a HDTV támogatás, illetve magát a konzolt minden téren felkészítik a HD teljes szupportálására. Habár jelenleg a HDTV még nem annyira elterjedt (főleg Japánban és Amerikában terjed gyorsan) a közeljövőben minden modernebb televízió támogatni fogja a HD felbontást, s így nem kell később újabb Playstation-t venni ennek kiaknázásához. Éppen ezért építik be a konzolba a blu-ray lejátszót is, habár egyelőre még nem tudni, hogy a két következő generációs adathordozó formátum melyik kerül ki győztesen.

Kutaragi elmondása szerint mindezek a tulajdonságok nem tesznek épp jót az árnak, így nem tudják olyan olcsón adni a PS3-at, mint amennyiért a Microsoft fogja kínálni az Xbox360-at, sőt! Egyelőre úgy tűnik, hogy a PS3 majdnem kétszer drágább lesz a konkurensnél, ráadásul mire a Sony konzolja megjelenik, az MS addig többször is csökkenthet az árakon. Hogy idézzek a Playstation főnöktől: "Nem fogom most elmondani a pontos árat, csak annyit mondok, hogy drága lesz."

Eztuán Kutaragi rátért a fejlesztői kitekre. Eddig a PS3 devkitek "Shreck" névre hallgattak és egy marha nagy fémdobozban foglaltak helyet. A Shreck 2,4 GHz-es Cell chippel fut és 256 MB XDR memóriát tartalmaz. A cucc kapott egy kis vérfrissítést most tavasszal, így született meg a Cytology fedőnevű devkit, mely már csak akkora mint egy normál PC, továbbra is 2,4 GHz-es Cell hajtja, ám a memóriáját feltuningolták 512 MB-ra.
A Sony egyébként azt tervezi, hogy a decemberben érkező, majdnem végleges devkit, mely a PS3 Reference Tool lesz, körülbelül már csak egy szerver racknyi helyet fog foglalni, és a PS3 végleges speckójának megfelelően 3,2 GHz-en halad majd.

Eddig összesen csak 450 devkit van kint a fejlesztőknél, a Sony azonban újabb 200 kiadását tervezi augusztusban, ám a fejlesztők többségének be kell érnie az októberrel, amikor is a Sony felsrófolja a gyártási kapacitást 3000 egységre / hó.

A fejlesztők egyelőre barátkoznak a PS3 programozhatóságával, amely a párhuzamosítás miatt eléggé nagy feladat az eddig egy CPU-ra dolgozó programozóknak. A Sony igyekszik minden eszközt bevetni annak érdekében, hogy a stúdiók számára leegyszerűsítsék a gépre történő fejlesztést, így máris számos fejlesztői kitet gyártó céggel paktáltak le, hogy programjaik részét képezhessék a PS3 SDK-nak. Az SCE ugyancsak egyezséget kötött a két fő fizikai motor gyártójával, a Havokkal és az AGEIA-val.

Ezt követően a játékok kapták a főszerepet: Tim Sweeney az EPIC Games fejese prezentálta az Unreal Engine 3-at, és elmondása szerint valóban igen erős a PS3 hardvere: míg a PS2 esetében egy pixelre maximum 1, vagy 2 shader műveletet tudtak végrehajtani, addig a PS3 esetében ez több száz is lehet.

Az Epic után a Bandai lépett a színpadra és mutatott pár perc real-time demót a készülő GUNDAM játékukból. A framerate még viszonylag alacson volt, ám a mechek kidolgozása mindent üt. A Bandai elnöke, Shin Unozawa elmondta, hogy ez a demó még csak a Cell egy darab SPE egységét használja, és ő is el van alélva a PS3 döbbenetes teljesítményétől.

A bemutatók után következett néhány új név bejelentése is: a Lair a Factor 5 stúdiótól, Endless Saga a koreai Webzentől; egy új Genji cím, a Game Republic fejlesztésében; egy új meches játék, egyelőre Project Force munkacímen a From Software tálalásában; és persze a Resident Evil 5 a Capcomtól.

Kutaragi mindenkit biztosított arról, hogy az itt látott demók szeptemberben már játszhatóak lesznek a Tokyo Game Show-n.
6.
6.
fojesz
Én is féltem a sonyt, hogy esetleg csak azok tudják majd megvenni a géept, akik gazdagok vagy hatalmas fanok. A többieknek lehet az X felé húz madj a szívűk ami ugye korábban jelenik meg, sokkal oclsóbb lesz és állítólag várható rá pár olyan játék ami exlusive és ütni fog. Hmm.. Azért én bizom mind2ben.
5.
5.
Zsubi
Olyan sok konkrétumot nem sikerült elárulniuk... Mikor megveszem a gépet, akkor már ócsó lesz, azt' nem fog úgy fődhő' vágni ez a kis kiadaás. Jelen álllás szereint a kezdetekben a M$ lesz előnyben, de 1 max. másfél év alatt újra a Sony lesz a vezér.
4.
4.
lewton6
nem lesz olcsó... még szerencs, hogy elkötelezett pc párti vok :) mondjuk múlkor játszottam egy nagyot xboxon a halo2-vel és nem is volt olyan rossz...
3.
3.
InGen
Kérdés persze hogy ténylegesen mennyivel fog többet tudni a PS3...



A hardver mindkettőnél elég durva, habár a Cell erősebb mint az Xbox procija, viszont a grafikus chip teljesítményét tekintve még nem tudunk semmit, ugyanis az nvidia még mindig dolgozik az RSX-en.



Multimédiás képességekben mindkettő királynak tűnik egyelőre, de onlineban viszont az X360 látszik nyerőnek, az új Xbox Live-al.



Egyébként 400 dollár körülre mondják a PS3 kezdőárát...
2.
2.
Ryo san
A drágaság pedig relative,a későbbiekban nagyon is ki fog fizetődni a nagyobb fejlettségi szint.Annyira pedig úgy sem lesz drága,hiszen a verseny az verseny:)
1.
1.
Ryo san
Végre konkrétabb információk is napvilágot láttak,köszi a tájékoztatást!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...