Külső nézetes akciójáték lesz az XCOM?

  • Írta: zoenn
  • 2012. október 2.
  • Pletyka
Link másolása
A 2K Marin fejlesztésében készülő XCOM FPS a jelek szerint teljesen átalakul; a címet nem szabad összetéveszteni az idén megjelenő Enemy Unknownnal, melyet a Firaxis kalapál. A frissen kiszivárgott képek alapján egy csapatalapú, taktikai TPS-sel lesz dolgunk.

Végre hírt hallunk a 2K Marin által készített XCOM-ról - még ha csak pletykáról is van szó. Igaz, egyszerű szóbeszédnél sokkal tényszerűbb, bizonyítékokkal alátámasztott hírverés ez: a legutóbbi információk alapján az XCOM megjelenését bizonytalan ideig elhalasztották, s a jelek szerint jelentősen átdolgozták a hatvanas években játszódó címet. Olyannyira, hogy belső nézetes akciójáték helyett egy külső nézetes, csapatalapú taktikázásnak helyet adó produktummal lesz dolgunk.

Mire is alapozzuk mindezt? A Kotaku magazin rátette a mancsát egy csokor frissen kiszivárgott képre, amely tényleg egy TPS képét festik le előttünk. A stratégiázásnak nagy szerep jut és a képernyőn láthatjuk csapatunk aktuális helyzetét is.

Úgy látszik, ez az XCOM már sokkal színesebb, mint a tavalyi E3-on bemutatott sötét hangulattal bíró FPS. A kiadó korábbi nyilatkozata szerint ez utóbbi nem felelt meg a minőségi normáknak, bár a látszólagos műfajváltás sokkal közelebb áll az XCOM-frencsájz szellemiségéhez.


A magazin egy kiszivárgott közvélemény-kutatást is megszellőztetett: ez alapján az XCOM PS3-ra és Xbox 360-ra érkezhet, a PC nincs a felsorolt platformok között. A kérdőív azt kérdezi, hogy a játékosok fizetnének-e 30 dollárt, ha a játék letölthető formában látna napvilágot, vagy inkább a 60 dolláros bolti változatra voksolnak? Az eredmény nem publikus, de ezek alapján könnyen meglehet, hogy az XCOM csak Xbox Live-on és PSN-en jelenik meg, hasonlóan az I Am Alive-hoz.

A 2K álláspontja a következő: "Mi nem tettünk semmilyen bejelentést a 2K Marin által fejlesztett XCOM-ról, s az üzletpolitikánk része az, hogy nem reagálunk semmilyen pletykára vagy spekulációra."

Nektek bejön az állítólagos új irány?

8.
8.
Nebuloid
FPS-re szavaznék jó magam! De ha csak konzolra jön, akkor érthető lehet a váltás... Kár...

Pls senki ne szóljon be "Mert konzolra nem lehet FPS-t írni?!" jellegel! Köszi :D
6.
6.
Drazhar
nekem eddig sem tetszett ez a '60-as évekbeli FPS, majd meglátjuk ez így milyen lesz.
5.
5.
ZeWa
az FPS verzió nekem sokkal jobban átjött:/
4.
4.
markoci555
igazából nekem aztán mindegy, mert a kedvenc lövöldözős játékom sem fps
3.
3.
Kocsis92
ennyi, pedig megvettem volna, nagyon nagyon vártam, erre mondhatni kidobják a kukába. a 60 euróm helyett most 0-t kapnak. kár érte
2.
2.
ribizly
Ebből még lehet valami. Az eredeti koncepció (bármennyire is vagyok FPS párti) nem tetszett egyáltalán. Ez akkor lehet életképes, ha sikerül egy olyan hibrid játékmenetet kitalálni hozzá (igen, itt most egy új stílusnak kell születnie, mert egy sima TPS-el, ahol a csapatodat utasíthatod nem biztos, hogy ugyanazt a feszültséget el lehet érni, mint az eredetivel és csak egy újabb GoW klón lesz belőle), amivel a régi rajongókat is el lehet csábítani, de a mai kor elvárásainak is eleget tesz. Ha ezt sikerül meglépniük, akkor még jó is lehet. Mondjuk a grafikával lesz még dolguk a srácoknak, mert ez nem fogja megállni a helyét... :)
1.
1.
Cooper911
Érdekes. Meg az első kép pl hangulatos is. De szerintem nem lesz túl nagy siker ellentétben az enemy unknown-al. De legalább próbálkoznak ami dicséretes.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...