David Cage: a folytatások megölik a kreativitást

  • Írta: zoenn
  • 2013. január 12.
  • Érdekesség
A Heavy Rain és a Beyond: Two Souls atyja, David Cage minden eszközzel ostorozza a folytatásokat. Szerinte az évről-évre érkező címek a kreativitás hiányáról tanúskodnak. Az úriember a kiadókat és a játékosokat hibáztatja.

A Quantic Dream fejese, David Cage nemrégiben az Official PlayStation Magazine-nak panaszolta el, hogy a folytatások megölik a kreativitást. A játékipart sújtó ötlethiányról tanúskodnak az évről-évre érkező, csekély újdonsággal sújtott folytatások.

Cage szerint, ha innovációt várunk, és úgy véljük, hogy a játékokban több potenciál van, mint amit egy szimpla shooterben látunk, akkor rájövünk arra, hogy a folytatások megölik a kreativitást.

Sok ember ugyanazért rajong, s ha menetrendszerűen az orruk alá tolják, már nyitják is a pénztárcájukat - ilyen egyszerű. A játékosok csak az ötlethiányban szenvedő kiadókat pénzelik. Bennünk van a hiba: ha minden karácsonykor megvesszük ugyanazt a játékot, csak más köntösben, mindenki boldog lesz. Vakok vagyunk és süketek, nem látjuk a fától az erdőt. A Quantic Dream nem áll be a sorba: szokatlan, új címek mellett kötelezték el magukat, s egyetlen egyszer sem készítettek még folytatást.

Ilyen volt a Fahrenheit, a Heavy Rain, és ilyen lesz a Beyond: Two Souls is.

47.
47.
markoci555
Fahrenheit, a Heavy Rain és ilyen lesz a Beyond: Two Souls
egyiket sem ismerem, és nem vásárlok fel egy játékot mert az előző része jó volt
46.
46.
felegyi
Igaza van, részben... ha nem lennének folytatások, mondjuk úgy hogy az AAA-s címek sem lennének azok amik... egy folytatást el lehet készíteni 2-3 év alatt... egy új projekt-hez, a megelőző munkálatokkal együtt is kell vagy 4-6 év! Profit kell a fejlesztőknek, fizetni kell a melósokat ennyi időn át... ergo van realitás a mondanivalója mögött, de ebbe is bele kell gondolni...
45.
45.
shatterhand
#44: Igaz. De én nem is írtam,hogy folytatás lenne.
Úgy írtam,hogy sorozatban (azaz egymás után).
44.
44.
thelegendary
#41: Azért mert a stílus, vagy a kategória hasonló, semmilyen szinten nem beszélhetünk folytatásról....
43.
43.
Tokodboy
#42: És ez a legtöbb folytatásra majdnem igaz. Pályacsomag + új történet.
42.
42.
Tokodboy
#38: Ezek nagyon kicsi dolgok.
Na jó talán a gazdasági rendszer a titkos helyek, de ezek is csak mellékszállak, ezekkel nem nagyon kellet törődni a végigjátszás szempontjából.
Tehát a magja maradt egy az egyben ugyanaz. Majdnem egy mod minimális fejlesztésekkel.
41.
41.
shatterhand
#40: Annyira nem volt más. Mondhatni alapnak is azt a részt. Sztem is ugyanazt adják ők is vmilyen szinten sorozatban. Azzal a különbséggel,hogy nem évente és van különbség a fahrenheit és a HR közt (a 3.nál meg majd meglátjuk mennyivel több).
A másik,hogy mivel nem évente adják ki ezért minőségibb is és nem megy a "sorozatuk" rovására. Tudnak innovatívak lenni.
40.
40.
M.invisible
#36: Farenheit azért más volt, viszont a Beyond Two Souls szerintem is eléggé hasonló eddig a HR játékmenetéhez. Legalább is amit láthattunk belőle.
39.
39.
Vamosz
Nem értem,hogy miben kéne megnyilvánulni a kreativitásnak.Miért kéne minden játéknak új műfajt teremteni?Igaz,hogy sok a ganyé,de azok nem azért mert folytatások.Ahogy a #36.,hozzászóló írta az ő játékaik is azonos szisztémára épülnek,(de a maguk nemében mégis egyediek és kreatívak).
38.
38.
M.invisible
#34: Csak 10 dolog, ami AC első részéhez képest fejlődés a 2.-ra nézve:
- Titkos helyek megjelenése
- Okosabb mesterséges intelligencia
- Több fajta küldetés típus (nem csak az elsőben megismert: öld meg a célpontot)
- Úszás
- Többféle ellenfél típus
- Járművek
- Egy rakat új mozdulat
- Csomó új fegyver
- Külön gazdasági rendszer, amit a birtokod köré építettek ki, lehet manage-elni a dolgaidat.

Stb... stb... stb
36.
36.
Raam989
Érdekes meglátás annak tükrében, hogy a Fahrenheit, a HR és első blikkre az új játékuk is majdhogynem ugyan arra a szisztémára épül, csak más a körítés...
De amúgy igaza van. A jól bejáratott címek biztos jövedelmet eredményeznek, ellenben egy új IP-vel nagyon nagyot bukhat, vagy nagyon nagyon kaszálhat a kiadó...
35.
35.
mestermagyar
#32: Tudom van sokszor, hogy a multiban is lófrálnak az emberek 1-2 órát, és csak a másikat nézik. Az valamit azért jelent, hogy vannak achievmentek, meg már bossok is, hogy tudjál mire(/mi ellen) gyűjteni a singleplayerben. Multiban szerintem meg akkor érdekes igazán a játék, ha pvp szeró van, gyűjtögetéssel, és területszerzéssel.
34.
34.
Tokodboy
Játékmenet fejlődésre szerintem az AC nagyon rosz példa.
5 rész óta teljesen ugyanaz a játék, csak más környezetben, ugyanazokkal a küldetésekkel (öld meg ezt.....). A hajózás üde színfolt benne, de ennyi.
Az 1. rész után egyből elkezdtem a 2.-at és 2 óra után már full unalmas volt, a 2 kiegészítéseiről nem is szólva.
33.
33.
zoli0724
Szerintem azért ki kéne emelni, hogy bizonyos játékok folytatásosra lettek tervezve, min pl. az AC, vagy a Mass Effect, az, hogy ezek több részben jelentek meg az nem probléma, hisz egy történetet vezettek végig. Más kérdés a CoD hisz az pont ugyanaz, csak egy kicsit más kinézettel (ami elég tré, legyünk őszinték). Szintén más kategória a sportjátékok, lehet, hogy azoknak sem évente kéne megjelenni, de pl az NBA-ben a kettővel korábbihoz képest hihetetlen változások vannak, persze ott a FIFA, amiben kb semmi változás nincs, csak pár újfajta haszontalan időelb*szásra való minijáték. És megint más a CIV, a SIMCITY, vagy a TotalWar, amik nagy időközzel jelennek meg, viszont rendszerint hatalmas újításokat hoznak(1-2 kivétellel, Napoleon TW) és kellenek is, hisz ezekre a stílusokra mindig lesz igény, és bár kb ugyanaz az alapjuk mint, az 1. résznek, mégis kell a grafikai és játékmeneti fejlesztés is a népnek. Úgyhogy azért nem minden folytatással van probléma.
32.
32.
shatterhand
#22: Nálam nem számít a grafika, de nem tudom megszokni azt a pixelezést. Egy csöppet szebb lenne és tudnák mással is foglalkozni a videóknál, de egyszerűen nem tudok túllépni rajta. Na, addig én se értem mitől zseniális a játék.
A másik amit nem értek a nagyfokú szabadság. Talán egyedül vagyok ezzel, de minnél nagyobb a szabadság annál kevesebb a szórakozás. Kell hogy vmi vezesse az embert,különben a bolyongás a korlátlan hatalom unalomba fullad. De mivel nem tudom miről szól a játék így nem tudom konkrétan mit lehet csinálni. Hiába olvasok olyat,hogy saját világot kreálhatok vagy ilyesmi, az még nekem nem izgalmas. Ne a szabadság legyen nagy egy játékban,hanem a folyamatosan változó körülmények. Akár egy cod is lehet megunhatatlan sztorival megáldva,ha minden alkalommal más történne a sztoriban. Nem is kell több 5óráná sztoriból, csak legyen tényleg olyan,hogy nem látok két egyforma végigjátszást.
31.
31.
mestermagyar
#29: Jólvan, már értem. Én sem kedvellem annyira a borderlands-féle grafikát, csak nem úgy kell kifejezni, hogy rossz a grafikája. Mellesleg pc-n sokkal jobb játszani vele, csakhát egyetlen a hátrány: meg kell tanulnod tutorial nélkül, és a wikipedia is jó barátod lesz az elsö hetekben. Nameg a leglényegesebb, hogy van többezer texture pack, mod is a játékhoz. Ráraksz egy scifi, vagy neked tetszö nagyfelbontású textúrát, és máris jobb, mert nem retro+ még van mod, amivel olyan messze látsz, amennyire akarsz, vagy kiszámolja az árnyékot a tárgyakon napszaktól függöen. Multiplayer tulajdonképpen xboxon nem is létezik minecraftban, csak max 4 vagy 8 személyes(?). Pc-n próbáld, ott az igazi az élmény.
29.
29.
Rico424
#26: Értem én a hozzá szólásod lényegét!De nem tehetek róla,hiába jön be egy játék tartalma,játék menete,ha nem jön be a grafikája(pedig nem egy full sz.gépen,hanem konzolon tolom)akkor egyszerüen nem vagyok rá képes,hogy játszak vele.
28.
28.
Rico424
#24: Igazad van,egyéni ízlés kérdése.Nem is a kritizálás volt a célom az előző hozzá szólásommal.S valóban nekem ez a retro stílus nem jön be!Na de hát ez tényleg ízlések és pofonok kérdése.......
27.
27.
mestermagyar
#24: A terraria azért lehet jobb valószínüleg egyeseknek, beleértve téged, mert a minecraft betájának vége ellenére, egy félkész játék, technikailag nehéz biztosítani a megállás nélküli szórakozást. Nincs eléggé feltöltve tartalommal önmagában még.
26.
26.
mestermagyar
#22: Egy minecraftra ilyet mondani, olyan, mintha azt mondtad volna egy puzzle játékra 10 éve, hogy a legjobb grafikája van, mert szép képek elött játszhatsz. A minecrafton kívül nem ismerek sok játékot, melyeknek a játékmechanikája miatt nem lehetne jobb grafikája. Mert ugye itt az összes blokk frissül, amit mind kiüthetsz, és változik minden, nincs lescriptelve.

Aki nem játszott vele, az nem érheti teljesen, hogy itt az a sikerélményed, hogy ezt TE építed, mégha csak blokkokból is. Nem, itt a dolgokat ne 2 méterröl nézd, hanem akkor áll össze a szépség, ha látod az egész épületet, vagy amit építettél. Mellesleg van alternatíva jobb grafikával, amelyiknél az anyag tényleg azért már gömbölyü. De itt is van texture pack, melynél nem is látsz majd a blokkokon pixelt.512x512-es a legnagyobb, ami megy is. Felette a géped kiakad, nem bírja. Ezért van alacsony felbontás alapból.
24.
24.
vuliem
#22: A minecraft grafikája egy érdekes dolog. Kockákból könnyebb építkezni (lásd Lego), ergo a játékban minden szögletes és abszolút retro hatást kelt, ehhez pedig a pixeles textúrák szépen illenek. Az, hogy ez kinek jön be, meg kinek nem, az egyéni ízlés kérdése. Nekem speciel a 3D-s megvalósítás miatt nem tetszik, ezért is bírom jobban a Terráriát - a 2D meg a pixelek jobb rokonságban vannak. Persze pontosan emiatt a Terrária behatároltabb is, mint a Minecraft.
22.
22.
Rico424
#20: Komolyan mondom nem értem ezt a minecraftos dolgot!!!Értem a lényegét,és a célját is,de a grafika csak nálam számít?!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...