AMD TressFX Hair - az ápolt, gyönyörű hajért

  • Írta: zoenn
  • 2013. február 26.
  • Hír
Az AMD lerántotta a leplett a TressFX technológiájáról, amit a Radeon HD 7000-es szériájú videokártyák tulajdonosai élvezhetnek ki. Lara Croft frizurája még soha nem volt ennyire élethű.

Az AMD blogja szerint elfelejthetjük a korábbi játékokra jellemző irreális megoldásokat, ahol a karakterek hajkoronája pixeles és egyenetlen, gyakran minden animációt nélkülöz. Sok játék kopasz főhőssel vagy sisakkal rejti el a kényes részletet. Hogy miért? A reális haj megvalósítása az egyik legösszetettebb és legnagyobb kihívást nyújtó feladat a fejlesztők számára, hiszen a több tízezer hajszál lemodellezése, összetett árnyékolása és élsimítása eléggé erőforrás-igényes.

A TressFX Hair technológia segítségével eddig soha nem látott valósághűség köszön vissza a képernyőkön, elsőként a Tomb Rader PC-s verziójában, persze csak akkor, ha valamilyen Radeon HD 7000-as sorozatú VGA-val rendelkezünk. Lara Croft ikonikus lófarka lengedez a szélben, minden apró hajszál kivehető - az aprólékos minőség mögött fejlett renderelési eljárások dolgoznak.

A hajszálak mozgása függ a gravitációtól, a szél erejétől, a fej mozgásától, szóval mindentől, ami a valós életben is befolyásolja őket. A külső körülmények hatására az eredeti frizura lassan megváltozik.

Bővebb részletek az AMD blogján.

Ezek is érdekelhetnek

42.
Game Fan
#41: tesztelte<- kimaradt...
41.
Game Fan
#33: Ez most kb. ugyan az mint amikor azonos konfigon csak Linuxon és Win-en a Valve a L4D-et és arra jutottak hogy szándékos késleltetés van a a directx-ben ha nem a legmodernebb kártya van alatta. Míg Linux alatt sokkal jobban futottak a játékok. Istenem mi lesz a következő? Ennek a tressFX-nek hála a Grid2-ben a fák leveleinek erezetét is fogjuk látni vagy mi?
40.
gyerecske
Elég jó marketinghúzás volt az AMD-től.
Ez ugyanis egy dx11-es effekt, ami ugyanúgy aktiválható lesz a megfelelő nvidia kártyákkal is.
39.
dkjq
#33: gondolom abból indultak ki, hogy ez egy tps. elég sokat látod a karakter fejét, és nyilván a haját is ebből kifolyólag. akkor meg miért ne lehetne egy kicsit fényezni?
főleg ha amd keze is benne volt a fejlesztésben. a crysis-t az nvidia pénzeli, minden lehetőséget meg is ragadnak, csakhogy bebizonyítsák az ő termékük a legjobb.
isten hozott a marketing és a kapitalizmus világában.
a játék amúgy zsír, lassan végig is tolom. lehet megveszem pc-re
38.
Cooper911
#37: Hozzád elég egy S3 Virge. Golyót az is tud rajzolni :D
37.
aordog
Én kopasz vagyok, illetve nulläs! Hozzäm milyen videokärtya kell? Ja és a Hitman Absolution-t miêrt nem tudom ulträban nyomni? Nem értem...
36.
Baysi
akkor ezek szerint jól tettem h 7870-et vettem:D
35.
Dugong
Végre egy AMD támogatott játék, ami érdekel is. Eddig szívtam a fogam, hogy mért nem nvidiát vettem, de majd most... Persze 6850-el nem biztos, hogy előrébb vagyok :D
34.
Stranger
Menni fog más kártyával is, csak 7000-esekre lett optimalizálva és ugye kell a marketing... persze lehet h szarul fut majd régi kártyákon, de nem hiszem... Ha pár Physix effekt jól tud futni procin, akkor sztem nem kell fosni e miatt sem.
33.
Pharaoh
Ez komoly? Ez vicc kategória, legalább is ebben a formában! Így, hogy a számítási kapacitást ilyesmire használják! Ez plusz egy játékban, hogy milyen zsírdisznókaraj a karakterünk haja és ez fontos valakinek, illetve ezekért az apró plusszokért vesz valaki 100000+ HUF-os VGA-t? A Crysis 3 ban is felhúztam magam, hogy only DX11-es és nem tudom tolni, de főleg azon, hogy haveromnál megnéztem a low-very high beállításokat és kb. 10% volt a különbség, jelentéktelen pontokon! Ez a játék ettől függetlenül lesz jó a játékélménye, a hangulata (és persze a neve) miatt! Az ilyesmi pedig szerintem csak úri muri! Peace!
32.
biohazard rex
Ahha TressFX...azért az vicces, hogy azokon a képeken. ahol fut ez a csoda haj szimulátor kb. 0 elsimítás van. A 3. képen jól látszik és a collision model is pontatlan lett, 1. képen a válla felett van a haja, de ez már csak hajszálhasogatás. Milyen vicces vagyok x). Végül is, nekem mind1, hiszen ha akarnám se tudnám használni a TressFX-et :(
31.
dBLOOD
#9: Drei Wetter Taft-reklám meg van? :D
30.
_Tappancs_
OFF: Létezik egy olyan kifejezés, hogy "CPU limit" és "VGA limit", de az a baj nem értem, hogy hogy tudnám ezt meghatározni a saját config-om alapján..pl ha vesek bele egy erősebb videkortyát, akkor a processzor kitudjae hajtani, vagy éppen fordítva...Esetleg valaki nem magyarázná el privát üzenetben?" : OFF
29.
gyerecske
a képek elég meggyőzőek, jó lenne mozgásban is látni már
28.
eximmice
kár hogy nincs összehasonlító videó.
27.
SPAARXS
Lehet, hogy a copf jobban passzolna a szöveg környezetbe, mert ez a "Lara Croft ikonikus lófarka" érdekesen hangzik. : D
26.
number361
#24: Akkó' vinné el a fene! :D Pedig egész jó lett volna... Szeretem az ilyen apró részleteket, amik adnak még valósághűbbé varázsolják a játékot.
25.
NinjaNorb
HD7550 kíváncsi vagyok :D
24.
Raatkainen
#23: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=cECnvJeXXE8
ugye. Mivel ezt a játékot az Amd támogatta a fejlesztés során, a physx nem lesz ennél támogatott, szinte biztos.
Nvidia - Physx
AMD - TressFX
23.
number361
#22: Megtaláltam a választ. A Physx is tudni fogja, csak elég izmos videokártya kell hozzá...erről még kellenének részletek... Esetleg valaki?
22.
number361
#19: És a Physx támogat ehhez hasonlót? Mert nekem elég gyakran ez volt a problémám karakteren terén. Rettentően sokat számítana számomra ez a dolog. Vajon csak AMD tudja hát ezt a technológiát?
21.
Raatkainen
#8: Igen, hát az U3 engine:)
20.
Raatkainen
Olvassátok el a 3. kommentet! Baromság hogy csak 7-es kártyákkal lehet, dx11 támogatottság a feltétel, aztán hogy milyen teljesítményt kapsz az már a kártyád kategóriájától függ.
19.
jasko
nvidia-nak ott a physx -.-
18.
bodortamas1
És Nvidiával mi van? Hiába van valakinek nagyon jó Nvidiás kártyája, azt nem támogatja ez a hajas dolog?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...