Már nyereséges az új Tomb Raider

  • Írta: fojesz
  • 2014. január 18.
  • Biznisz
A Crystal Dynamics szerint a tavalyi év végén vált nyereségessé az új Tomb Raider, persze csak akkor, ha a next-gen változathoz kapcsolódó ráfordításokat nem számoljuk. A sorozat jövője nincs veszélyben.

A Crystal Dynamics vezető producere, Scot Amos az Eurogamernek árulta el, hogy csak a tavalyi év végén lett egyáltalán nyereséges az új Tomb Raider - és itt csak a PC-s, PS3-as és Xbox 360-as változatokról beszélünk.

Mint ismert, a Square Enix tavaly márciusban azt mondta, hogy a játék eladásai csalódást keltőek voltak, jóllehet 3,4 millió példányt szállítottak le belőle a boltoknak. A fentiek tükrében érthető, hogy miért volt rossz szájíze a kiadónak: 2013 végéig az új rész még csak vissza sem tudta hozni a rá költött pénzt. Megjegyzendő, hogy a next-gen Definitive Edition ráfordításaival itt nem számoltunk, igaz, a január végén érkező kiadás valószínűleg arányosan több hasznot termel majd.

A Crystal Dynamics szerint nem kell aggódni a sorozatért, elvégre a next-gen változat és a készülőfélben lévő folytatás is azt tükrözi, hogy a Square Enix komolyan elkötelezte magát a Tomb Raider mellett.

Ezek is érdekelhetnek

6.
JBoy
Következő rész szerintem sokkal gyorsabban lesz nyereséges szerintem.
Bár ez a rész szakított a hagyományos TR stílussal, de szerintem így is kiváló játék lett, sőt...biztos sokan várják a folytatást.
5.
Hidalgo
Gondolom vmi attól válik nyereségessé, mikor megtérül a teljes ráfordított költség.
Nem ez az első játék, ahol a kiadó jelzi, hogy "megérte" megcsinálni a játékot, ezért lesz folytatás, gondolván az is megéri majd. Nyilván ez az új rész (amiből még semmi sincs) első reklámja is egyben.
Például a Saints Row 4 (itthon nagyon rétegjátéknak számít, ahogy kivettem) elég hamar elérte az 1 millió darabos eladást, már akkor nyilatkoztak róla, hogy lesz folytatás, szerintem az már ott visszahozta az árát. A TR kb fél évvel korábban jött ki és idén lett nyereséges, persze gondolom többe is került.
4.
gel00
Beszélni kell a Tomb Raider-ről, és csak ez a lényeg. Az új Star Wars film még egy év mire megjelenik. De már most rengeteg a Star Wars témájú reklám. 9% fejlesztés 90% reklám és 1% szerencse a közismert képlet arról, hogy mitől lesz egy app sikeres.
1.
Stranger
Kíváncsi lennék hány milla kellett a nyereséghez. De a PS4-es verzió fejlesztési költségei úgyis aránytalanul kevesebbe kerültek, mint amennyibe kerül majd a játék, szóval kár sajnálni őket. xd
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...