Stabilan futnak majd a Dark Souls II új verziói

  • Írta: zoenn
  • 2015. február 6.
  • Videó
Link másolása
Azt már eddig is tudtuk, hogy a Dark Souls II: Scholar of the First Sin Xbox One-os és PS4-es változata felturbózott grafikával érkezik, ráadásul a stabil 60 fps ráadásul gördülékenyebb játékmenetet eredményez.

A From Software nem elégszik meg a továbbfejlesztett grafikával, a hivatalos PlayStation Blogon a csapat megerősítette, hogy a Dark Souls II: Scholar of the First Sin Xbox One-os és PS4-es változata egyaránt 1080p-ben és 60 fps sebességgel fut majd. A fényhatások és a filmes szűrők emellett tisztább külcsínt eredményeznek a PS3-as verzióval összehasonlítva. A nagyobb framerate rugalmasabb mozgást és gördülékenyebb harcokat eredményez.

A játék áprilisban landol az új konzolokon.

16.
16.
PAtr0n
#15: Ezt jól megmondtad Megmondókapitány. De jó értelemben, tényleg :)
Valahogy engem sem zavart a DS1 állítólagos rondasága, mert az atmoszféra, a játékmenet, az az igazi Dark-os hangulat, az animációk feledteték velem, hogy lehetne ez szebb is. Én azt mondanám, hogy ez a grafika egy alapvetően tartalmatlan hekkenszlessnél már zavaró lett volna.
15.
15.
Megmondókapitány
#14: A ronda is relatív kifejezés. Attól mert lerondázom asszonyod még nem feltétlenül lesz az, neked tetszik. Ugyan ez a dark souls is, aminek jól kell benne kinéznie az igenis jól néz ki, az hogy a környezet textúrája nincs épp a kornak megfelelő szinten azt a többség aki szereti a játékmenetét, le tudja szarni. Nekem igenis szép játék, mert nem foglalkozom a környezettel, a karakterek pedig igenis jól néznek ki.
10.
10.
ADMlN
#6: Is-is. A konzolok nem azok a (nyers) erőgépek lettek mint amilyen az előző generáció volt a maga idejében. Azonban rengeteg olyan hardware-es gyorsítást támogatnak amit a fejlesztők még nem használnak ki teljesen. Részben mert még nem ismerték ki őket, részben meg mert régi technológiákat levenni a polcról mindig olcsóbb, mint újakat fejleszteni.

A 30-60fps kérdés azért alakult ki mert a mai megjelenítők (TV-k, monitorok, stb...) nagy része a 60Hz-es frissítést támogatja. Ez azt jelenti, hogy másodpercenként hatvanszor frissül a kijelző képe . Ebből fakadóan az az optimális ha a generált képkockák száma(frame rate) természetes osztója a kijelző frissítési frekvenciájának.
Ez azért fontos, mert ha nem jön létre ez az optimum akkor kialakul egy frame-tearing (kép-törés) nevű jelenség ami nagyban rontja a vizuális élményt. Gyakorlatilag az történik, hogy a régi frame-ek "átszivárognak" az új épp megjelenítésre kerülő frame-re. Ha nem láttál még ilyet Google-ben sok képet találhatsz róla.

Az optimális framerate-ek 60Hz-nél a következőek lehetnek:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 15, 20, 30, 60

Mivel az emberi szem 24 képkocka per másodperc alatt már nem látja folyamatosnak a mozgást, ezért gyakorlati alkalmazásnál marad a 30fps (2 frissítési ciklusban 1 framet jelenít meg) illetve a 60fps (1 frissítési ciklusban 1 frame-et jelenít meg).
9.
9.
Nottingham
Végülis nem most jelent meg a játék, kell neki a remastered edition...(sarcasm on)
7.
7.
biohazard rex
#6: Lehet, hogy tudna hozni 40 fps-t is a játék, de mondjuk azt nem stabilan, ezért a hirtelen fps csökkenés meglátszana. A másik dolog meg hogy a 30 fps-t még folyamatosnak látja az ember és ezért a grafikát is 30 fps-re lövik be, mert inkább szebb grafika mint +10 ingadozó fps. A 60 fps meg. . .folyamatosabb :D
6.
6.
tyber16
Valaki világosítson már fel arról, hogy most ez a 30 meg 60 fps-es dolog hogy működik ? Értem ezalatt, hogy oké, hogy a remastered játékok és amiket hd-kiadásként kiadnak azok mennek 60 fps-el, de egy witcher 3, gta v stb tehát a viszonylag mai játékok meg csak 30-al. Most tényleg a konzolok ennyire gyengék, hogy nem lehet 60 fps-re belőni a játékokat rá, vagy csak a fejlesztők nem értenek hozzá ? Azt se értem, hogy miért mindig 30 vagy 60, pl 40-50-re nem lehet belőni egy játék sebességét ? Pl ott van az új Uncharted ami szintén 30 fps-el fog menni ha minden igaz. A ps 4 túl gyenge hozzá hogy többet kihozzanak belőle vagy mi ? Tudom hogy nem épp ehhez a cikkhez passzoló kérdés, de már egy ideje nagyon foglalkoztat a dolog.
5.
5.
PaprikaJancsi
Még mindig undorító. A régi verziók úgy néztek ki, mint az akkori előző generációs konzolok játékaik. A mostani felturbózott részek, meg úgy néznek ki, mint a mostani előző gen.
Azért a most érkező Bloodborn fényévekkel szebb.
4.
4.
Gorrister
Épp most néztem meg VaatiVidya preview videóját. PS4-en próbálta, ott megvan a stabil 60 fps, szebb is lett valamivel a látvány viszont még mindig nem olyan mint amit még a kezdetek kezdetén a demóban mutogattak.

https://www.youtube.com/watch?v=cg3vnui8OyQ
1.
1.
anarchoid
Aztan amikor kikerul tenylegesen a jatek kiderul , hogy konzolok a 30 fps sincs meg ;) hanyszor sutottek el a kiadok eddig ezt a "poent" az elmult idokben ? kb mindig ? :O)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...