Peter Molyneux most átlépett egy határt

  • Írta: fojesz
  • 2015. február 12.
  • Hír
Az elszállt ígéreteiről hírhedt Peter Molyneux ezúttal alulmúlta önmagát: a Godus még mindig félkész, és lehet, hogy ilyen is marad, ráadásul úgy tudni, a Curiosity nyertesével is kiszúrt a csapata.

Valószínűleg nem csak mi képedtünk el Peter Molyneux decemberi nyilatkozatán, amiben azt mondta, hogy a Kickstarter "pusztító hatású", és túlzott ígérgetésre sarkallja a fejlesztőket. A gondolat szép, de már akkor is furcsa volt, hogy ezt épp az elszállt ígéreteiről hírhedt játékdizájnertől halljuk.

De erre is van magyarázat, ugyanis Molyneux épp maga esett bele ebbe a csapdába. A Godus 2012-es Kickstarter-kampánya során 525 ezer fontot szedett össze a fejlesztőcsapatával, és ezzel több stretch goalt is teljesített a közösség. A probléma azonban nemcsak az, hogy a játék még mindig félkész (a Steamen Early Accessben vásárolható meg), de az így beígért multiplayer mód, a Linux-verzió és a játékhoz készült művészeti album sem készült még el.

És talán nem is fog. A GameSpot úgy tudja, hogy Molyneux csapatát, a 22Canst több kulcsfejlesztő is elhagyta már, másokat pedig átállítottak a The Trial című projektjükre, ami azt sejteti, hogy Molyneuxék már nem igazán akarnak foglalkozni a Godusszal. A lap forrása egyébként konkrétan "kudarcként" emlegeti a játékot.

A GameSpot természetesen Molyneuxt is megkereste a pletykákkal kapcsolatban, aki elismerte, hogy történtek változások a cégnél, és igyekezett - a Godus-rajongók számára is - pozitívan vázolni a helyzetet. Néhány embert valóban átállítottak más fejlesztésre, hogy változatosabbá tegyék a munkájukat, másokat ők maguk küldtek el, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szeretnének újabb embereket is felvenni, így végül többen lehetnek. Ígéretei szerint az elmaradásaikat is pótolni fogják, azt viszont megjegyezte: elképzelhető, hogy a Linux-verzióról lemondanak.

Ennyi. Ígéretek vannak, azt viszont nem tudjuk, hogy mindez mikor valósulhat meg. Molyneux azt is beismerte, és ezzel érthetővé válik a decemberi nyilatkozata is: soha többet nem vágnának bele egy Kickstarter-kampányba ilyen felállásban.

Eközben a Curiosity nyertese hoppon maradt

Érdekesség, hogy ezzel párhuzamosan az Eurogamer interjút csinált a Curiosity nyertesével, aki azt mondta, Molyneux és a 22Cans lerázta őt.

A Curiosityben ugye az volt a játékosok feladata, hogy egy nagy kockát apránként bontsanak szét, és "fejtsék meg" a kocka mélyén heverő "titkot". Molyneux a nyertesnek olyan jutalmat ígért, ami "megváltoztathatja az életét", és mint kiderült ez azt jelentette, hogy az illető részesedést kaphat a Godus nyereségéből, illetve "az istenek isteneként" hatással lehet a játék néhány multiplayer módjára.

Nos, Bryan Henderson győzött, de eddig egy vasat sem kapott, és multiplayer mód híján a jutalom második fele is elmaradt. Henderson azt mondta, hogy a győzelem után egy-két hónappal havi egy rutinlevelet küldött a fejlesztőknek, akik csak lassan reagáltak, és rendre kitérő válaszokat adtak. Henderson mára belefáradt az egészbe, már nem is próbálkozik.

Molyneux persze erre is azt mondta, hogy igyekszik változtatni a helyzeten...

20.
dkjq
ez a Píter gyerek nagyon ott van a pilótajátékokban :D
19.
strike19
Sikerült:
http://ipon.hu/hir/peter_molyneux_nem_beszel_tobbet_a_sajtoval/32662
Végre egy nagy képű buzival kevesebb.
18.
icebolt93
#2 Megértem. Nekem meg azok az idők hiányoznak, amikor a játék még a szórakozásról szólt és nem arról, hogy nyafognak az emberek, hogy csak 5-6 óra a játékidő, meg ez meg az a baja. Amikor még örültek annak, hogy megmoccant a gépen a játék és boldogan játszottak vele.
17.
latis666
Udgariassagrol beszélünk de tiszteletet nem ismerünk. Néhány éve ha az ember elmondta mit tervez az egész ipar tátott szájjal hallgatta. Aztán mikor a felét megvalositotta az is 9-10 pontos lett. Lehetne sorolni a címeket. Egyébként a godus jó játék szerintem. Meg ha nem is fable. Mostanában nagyon megy az oldalon a fikázás a hszekben. Elég napközis szinten
16.
kanguru
#11: Az hogy mi jelent meg az o nevevel es valojaban o mit tett le az asztalra az ket kulon dolog. Lehetsz jo minden hajjal megkent manager- hazudozo es eloskodhetsz masok munkajabol egesz eletedben.
Ha ez bizonyitottan jol megy valakinek sok evig a versenyszferaban akkor szoktak meghivni politikai posztra.

Amugy meg lehet siman egy almodozo jofej ember, aki kimondja az almait es ideig oraig hisz is bennuk, csak aztan sose tudja megvalositani es ugrik inkabb masik temara :d
15.
Henry82
#11: Tehát ha sok évig etetlek, utána viszont kihasználva a bizalmadat hátba szúrlak, az rendben van, ugye? Uhh ez kemény volt, remélem te is érzed:)
14.
kopic
Ezt nem hiszem el. O.o
Es ennek az embernek köszönhetjük a Fable elso 3 részét. De mara ez lett belole. Szégyen gyalazat !:S
11.
Juha
Azért régen több olyan játékot is tett le az asztalra, amire mai napig szívesen emlékszem vissza.
Most persze megy a sárdobálás, grat!
10.
Giggsy
Az a durva ebben az egészben, hogy a korrekt kapcsolattartás a fogyasztókkal lenne a legolcsóbban, és legegyszerűbben megoldható dolog, de láthatóan még ezzel sem foglalkoznak. Most komolyan, itt nem arról van szó, hogy 24/7-ben kell haptákban állva várni a panaszokra és visszajelzésekre, csak arról, hogy korrekten kéne reagálni a panaszokra, nem pökhendien félválról véve. Vagy komoly, hogy már az udvariasság is pénzbe kerül?
9.
Henry82
#8: Egyetértek, minden résztvevő azt kapta amit érdemelt, azt meg felháborítónak tartom, hogy egy szemétláda nyíltan átverhesse, megtéveszthesse a vásárlókat és nemhogy a szart is kiperelnék belőle, még mindig "alkothat a mester" a videójáték piacon. Mi a gyíkom van az emberekkel is, miért ilyen megbocsájtóak, egy fillért nem szabadna adni semmilyen projektre, ami alatt akármilyen minőségben megjelenik Peter Molyneux neve!
8.
DON GONDOCS
A Curiosity nyertese azt kapta ami járt neki, estleg kaphatott volna egy kódot 10% kedvezménnyel a Godus-hoz :) muhaha
7.
névtelenség
Kiváncsi vagyok, hogy a fiatal zseni Peter Molyneux mit szólna a mai szenilis és beképzelt Peter Molyneux-hoz.
6.
maturasek
#2: Ma is tud egy-két lelkes ember egy sufniban kiváló játékokat készíteni, csak kiszélesedett az ipar, és ezek mellé a játékok mellé van ezer másik, és játékos legyen a talpán ha ki akarja szűrni ezeket a gyöngyszemeket.

Molyneux amúgy egy nagyon furcsa figura, és már régen vicc kategória ami körülötte zajlik. Itt igazából nem csak az a bűne, hogy azt csinálta amit mindig is csinált, hanem, hogy a kickstarteren egy egész finanszírozási modellt járatott le - ami amúgy sok lehetőséget tartogathatna még.
5.
Szelenas
Molyneux elmehetne már a francba
3.
strike19
Szerintem is vicc ez az ember.Emlékszetek a project natal kinect fejlesztésekor azt mondta kiterjesztett valóság ,meg a géppel lehet beszélgetni.Mekkor átverés volt.
Én ezt az embert már semminek se tartom ideje vissza vonulni.
2.
Nothing
Öreg vagyok és idealista, tudom, de nekem nagyon hiányoznak azok az idők, amikor 1-2 programozó vagy esetleg egy lelkes kis csapat összeült egy - az IT Crowd-ot idéző - multimédia-sufniban és kiváló játékokat készítettek mindenféle dirr-durr hype nélkül. Ez persze a mai üzleti világ giga-játékaival már nem működne, de ez az elbulvárosodott, személyeskedő játékipar szerintem marhára visszataszító.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...