Konzolokra is megjelenik az Assetto Corsa

  • Írta: Shifty
  • 2015. június 3.
  • Érdekesség
Az olasz Kunos Simulazioni frissen kiadott közleménye szerint a csapat az 505 Games-szel kötött megállapodás értelmében jövőre konzolokra is elhozza nekünk a PC-n már nagy sikert aratott Assetto Corsát.

A szimulátorpiac egyik legélethűbb tagjának számító Assetto Corsa jövőre már PlayStation 4-en és Xbox One-on is kipróbálható lesz.

A játék kiadásáért felelős 505 Games és a fejlesztést végző olasz Kunos Simulazioni a bejelentés során azt is megerősítette, hogy több mint száz autó közül válogathatunk majd, köztük olyanok közül, mint a Team Lotus 98T, a Pagani Zonda R, a Ferrari, a Mercedes C9 vagy a McLaren MP4-12C GT3. A konzolos verzióban több mint 20 különböző pályakonfiguráció lesz elérhető, mint például Silverstone, Spa-Francorchamps, Monza vagy a Nürburgring-Nordschleife. Kapunk személyre szabható versenyhétvégéket, karrier- és Challanges módot, illetve multiplayer szekciót is.

A játék valamikor 2016-ban fog megjelenni.

85.
JimBeam
Eszembe nem jutna egy autó szimulátort billentyűvel,vagy konzol irányítóval játszani!Lehet,mert lehet,sőt,még viszonylagos jó eredményt is ér el a delikvens,de van itt egy meglehetősen nagy gond.Ezeket a "játékokat" kormányra találták ki.Tehát minimum ötven százalékot levon az élmény faktorból az,ha teszem azt kontrollerrel játszik az ember.Eszembe nem jutna xbox kontrollerrel játszani a Lock on repülőgép szimulátort(ezért vettem egy joyt) és eszembe nem jutna billentyűvel irányítani,vagy kontrollerrel egy autó szimulátort.Lehet,de minimum ötven százalékot levon az élményből.
83.
Spectrum
#82: Köszi ezt a kommentet, tökéletesen egyetértek veled.
82.
neilszab
Szeretnék pár dologra az rávilágítani az itt elhangzottakkal kapcsolatban, aztán vagy sikerül, vagy nem... :)

1. Ma már képesek a fejlesztők olyan szintű fizikai szimulációt létrehozni, melynek hitelessége annyira meggyőző és annyira közel van a valósághoz, hogy a fő problémát már inkább az érzékelés hiányossága jelenti. Hiába reagál úgy az autó 90-100% pontossággal a a kormány mozdulataidra, mint ahogy a valóságban is tenné, ha egy szaros monitoron keresztül nézed és semmilyen erő hatás nem éri a tested. Amit a jelen technológiával ki lehet hozni a szimulátorokból az olyan, mintha kamerát szerelnél egy autóra és otthonról vezetnéd a gép előtt, na de az sem lesz ugyan olyan. Viszont jelentem, létezik ma már pár db olyan szoftver, ami képes hozni ezt a szinten! Ez az egyik!

2. Ma a versenysportban a F1-től a WTCC-án át egészen a Suzuki kupáig a versenycsapatok rendszeresen használnak szimulátorokat. Miért? Mert rettentő hasznos és ma már gyakorlatilag nélkülözhetetlen. És ne gondoljátok, hogy azon szoftverek fizikai szimulációja fényévekkel van az általunk is elérhető szoftverektől, több komoly csapatról is tudok, akik például az Assetto Corsa-t használják. A valóban professzionális szimulátorok és ezek között a legnagyobb különbség nem a fizika, hanem a moduláris felépítés, hogy alkatrészeket tudnak virtuálisan tesztelni, tehát nem a versenyzők képzéshez, hanem a kocsi fejlesztéséhez használják őket.

3. Miért megy a papa a falnak ha beülteted a szimulátorba, pedig 30 éve vezet az öreg? Két oka van. EGYIK a fent már kifejtett érzékeléséi probléma, egyszerűen a fater nem tudja hova tenni a beérkező infókat, nem érzi a sebességet és a kocsi súlyát, semmit. Ehhez kell legalább fél-egy-másfél óra (egyén függő), hogy beolvadj a "mátrix"-ba és felfogd az ottani viszonyokat. A MÁSIK ok, a nem megfelelő, vagy szarul beállított hardver és szoftver. Egyszerűen tűnik, de több hetes-hónapos elfoglaltság jól beállítani egy rendszer. Ime egy cikkem, ez csak a kormány beállítások rész felszínét karcolgatja: http://logout.hu/cikk/kormany_kalauz_autos_jatekokhoz/kormany_beallitasok.html

4. Miért kormánnyal irányítunk?
Mert az autóban is az van és ez a leghatékonyabb eszköz rá, hogy centiméter pontosan irányíts egy 200-zal száguldó autót. Ha nem ez lenne, akkor a F1-es verdákban is már rég joystick, vagy gamepad lenne. Komoly szimulációs szoftvert nem lehet mással precízen irányítani, pláne nem hosszútávon végigcsinálni egy egy másfél órás versenyt végig a határon autózva. Ehhez ma már a csak 180-240 fokot forduló kormányok is kevésnek számítanak, egyszerűen nem elég precízek. Ha persze csak szórakozni akarunk és a tizedekkel való küzdelem helyett kikapcsolódni, akkor jó bármilyen más kontrollel is, de itt már más a cél.

Egyéb iránt az FPS egér vs gamepad példa teljesen életképtelen, hiszen egyiknek sincs semmi köze a szimulált eszközhöz, a fegyverhez. Kormányt meg már lehet 100 ropi felett kapni, ami meglepően hatékonyan helyettesíti a valós kormányt, de kezdetnek egy 40 ropis DFGT is már-már kielégítő lehet.


Összefoglalva a mondandóm lényegét, megfelelően beállítva és megfelelő hardvereket használva ma már vannak olyan szimulátorok, amik messze túlmutatnak a játék kategórián és valóban használhatók érdemi szimulációs célokra.
78.
x360player
#72: Azzal vitatkoznék,hogy FPS-t csak egérrel lehet normálisan játszani,én egész életemben kontrollerrel nyomtam,és jó is úgy.
Autós játékot kormánnyal a jó,minden mást lehet akárhogy,tényleg megszokás kérdése. Én pl. nem szidom a kontrollerrel versenyzőket sem,mert rengeteg játékot én is úgy nyomok(Xboxra pl. nincs is kormányom),viszont ahol megtehetem(ps2),ott a kormány mellet vagyok. Emiatt nem lehet basztatni a másikat. Még jó,hogy a Ninja Gaiden-hez,vagy a Splatterhouse-hoz nincs külön kontroller... :)
77.
Yanez
#76: kimoderált üzenet
76.
randall13
#75: kimoderált üzenet
75.
Yanez
#72: " Ha sikeres akarsz lenni egy játékban, akkor ha tetszik ha nem, de az ahhoz kitalált perifériával kell irányítanod."

FPS-ekhez sok "pisztolyt" gyártottak már (ahhoz kitalált periféria), mégis az egér+bill a tuti. Erről ennyit.
74.
Chrysh
#73: kimoderált üzenet
73.
viktro
Itt az egyetlen aki vergodik, az atihun. Nem csak itt, hanem a tobbi hirnel is :/ ennel nagyobb poblemaid ne is legyenek az eletben baratom..
72.
randall13
#68: Persze hogy a kontrollerre esküsznek, mert nincs más. PC-n van választék, de én még nem hallottam olyanról, hogy valaki kontrollerrel CS:GO-zik. Persze, meg lehet próbálni, de 10 perc után random hardvereket fog kidobálni az ablakon nagy kezdősebességgel az illető. Értsd meg, hogy ez nem megszokás, vagy kényelem kérdése. Ha sikeres akarsz lenni egy játékban, akkor ha tetszik ha nem, de az ahhoz kitalált perifériával kell irányítanod. FPS-t egérrel, verekedőset kontrollerrel, szimulátort kormánnyal.
70.
Yanez
#69: " ...egy profi kormányos úgy ver meg akkor is egy profi kontrollerest, ahogyan FPS-ben teszi ugyanezt egy egeres-billentyűs a kontrolleressel, vagy verekedős játékban a kontrolleres a billentyűst."

Ott a pont! Engem a haverom úgy alázott a kormánnyal, mint a pinty. :D Na de ez az egész egy blogerejű elmesélés lenne, és annyit írni most nincs kedvem.
69.
Spectrum
#68: Igazság szerint minden játékstílusnak megvan a maga titka és eszközei. Egy RTS-t a legkönnyebb egérrel irányítani, míg egy TPS-t esetleg kontrollerrel.
Autós játékok terén vannak a szimulátorok (AC), van a szimulátoros arcade-vonal (Driveclub, Forza) és a full arcade (Criterion-féle NFS).

Mondhat bárki, amit akar, egy vérbeli szimulátor természetesen kormánnyal a legjobb, más beviteli eszközzel esetleg nem is kezelhető, vagy csak sok gyakorlás árán, de egy profi kormányos úgy ver meg akkor is egy profi kontrollerest, ahogyan FPS-ben teszi ugyanezt egy egeres-billentyűs a kontrolleressel, vagy verekedős játékban a kontrolleres a billentyűst.

Miután a kormányok az autós szimulátorokhoz léteznek, ne kezdjük már azon meditálni, mivel lehet a legjobban irányítani egy autós szimulátort.

Ami pedig a kép mélységét illeti... egy pályát a jó köridőhöz meg kell tanulni. Amikor a F1 Challenge 99-02-vel és az rFactorral online ligákban versenyeztem, minimum száz kört kellett egy-egy pályába beletennem, hogy már az utolsó századmásodperceket faragjam, vagy próbálgassam a setupot. És az igazság az, hogy kezdetben kormánnyal meg sem közelítettem pl. a Challenge-ben a billentyűs időimet. Aztán rájöttem, hogy nincs még egy olyan eszköz, amivel ilyen precíz íveket lehetne az autóval egy-egy kanyarba rajzolni.

Belső nézetből pedig egy jó kormánnyal és megfelelő erő-visszacsatolással olyan élmény a vezetés, amit semmi más eszköz nem tud visszaadni. Eszméletlenül sok időt töltöttem kormány mögött a Test drive Unlimitedben, és ez a beviteli eszköz mindig meghatározta, fokozta az élményt.
68.
Yanez
#67: Én arra gondoltam, hogy pl az fps-eket is bill+egér kombóval a leghatékonyabb tolni, mégis vannak olyanok, akik a kontrollerre esküsznek. Miért? Fene tudja, de nekik úgy kényelmesebb. Én 25 év után sem tudtam úgy megtanulni fps-ezni kontrollerrel., mint a PC kellékekkel. Ugyanez a helyzet a kormány vagy kontroller dilemmával. Az viszont kétségtelen, hogy a többség számára a kormány a nyerő!

Mellesleg most, hogy az elmúlt két hétben csapattam a szimulátorokat (PC-n), jobban kezdett érdekelni a VR szemüveg! Egy Oculus/Morpheus sokkal közelebb vihet a realisztikusság élményéhez, és akkor a kormánynak is ezerszer több értelme lesz, mint most. Ehhez persze egy olyan racing game is kéne, amely az eddigieket a földbe tapossa grafikailag, fizikában, sebességérzetben, stb.
67.
randall13
#66: Mennyivel kényelmesebb csupasz kézzel segget törölni. Nem kell állandóan azon aggódni, hogy vajon elég lesz-e a papír, vagy hány négyzetet tépjek az optimális lökethosszhoz, de a felületi érdesség sem elhanyagolható. Tenyérrel végighúzom, aztán legyintek egy határozottat. Sokkal kényelmesebb, mint wc papírral szórakozni. Az más kérdés, hogy mennyire hatékony.
66.
Yanez
#65: Egyetértek! Nem ezt akartam mondani, hanem, hogy a minőség és a kényelem néha nem jár kéz a kézben.
65.
p3ti
#12: Full baromság. Pont egy ilyen kaliberű játéknál nem mind1 hogy mivel játszol. Fényévekkel jobb minőségben játszhatsz egy kormánnyal mint bármelyik kontroller -el. Nem kell messzire menni - Gran Turismo 5 + G25.

FPS meg megint egy teljesen más műfaj. Ez egy szimulátor, ezt ne felejtsük már el
62.
Chrysh
#61: Véletlen elírási hibák felett kéretik szemet hunyni.
61.
Chrysh
#59: Tudod most itt épp az megy, amit már sokszor lehetett látni:

-Neked van egy véleményed
-A másiknak is van véleménye, ami eltér a tiedtől
-A másik rohadjon meg, a te véleményed a jó

Perfekt flamelési taktika.

De hogy a témához is szóljak, nekem régen volt kormányom, egész jó darab, amivel szinte mindenféle arcade-osabb játékokat is toltam (NFS:MW a régebbi, Flatout 2), és amikor szegény kormány tönkrement, borzasztó nehezen szántam rá magam, hogy később arcade-os stílusú játékokkal játsszak kormány nélkül, de aztán rájöttem, hogy a Blur, meg a Split/Second is adja kormány nélkül.

Szóval én is eldurrogtatok én is egy közhelyet, hogy megszokás kérdése, hogy ki mivel csapat egy autós játékot, mert én bár kifejezetten sokat toltam kormánnyal, de azért így most nem hiányolom, azt a sok vesződést, hogy felszereljem a kormányt, kipolcoljam az a kormány és az asztal közti részeket könyvekkel, elhelyezzem a pedálokat az asztal alá, és ha más akarok játszani, akkor ezeket állandóan szedegessem lefele, köszönöm enélkül is megvagyok és tolok autós játékokat billentyűzettel, vagy haveroknál kontrollerrel.

59.
arcadia
Most tényleg az a téma, hogy mennyivel más a való életben autót vezetni mint egy csöves videójátékban? :O süt a nap ezerrel menjetek inkább fagyizni meg randizni..
57.
randall13
Talán azért nem megy elsőre a vezetés kormánnyal sem, mert egy szar monitor nem képes sebességérzetet kelteni omg... Persze hogy mindenki belemegy az első bokorba, ha nem lehet felmérni rendesen a távolságokat. És ez nem a játék hibája, hanem a kivetítőé. Nem véletlen, hogy sok játékban elhomályosodik a kép széle, ha gyorsan megyünk. Fel kell venni egy oculus riftet és probléma megoldva. Az olyan marhaságokat meg, hogy ízlés kérdése a kormány vagy kontroller egy szimulátornál, felejtsük már el, mert faszság marad még akkor is, ha a fél GK-t törlitek és ezeregy blogot írtok róla.
54.
Lt. Baker
#23: Köszönjük. Ismét sikerült egy értelmes hozzászólással gazdagítanod a komment szekciót. Ha valamihez nem értesz ne böfögj oda, mert mindenki csak rajtad röhög.
51.
mvf410
Nem szoktam dobálózni a "tud" szócskával. De leültettem már PC-n szimulátor elé egy olyan embert, aki bizony a való életben többször bizonyította, hogy nagyon jól tud vezetni. A játékban meg úgy vezetett kormánnyal... nem tudok most hirtelen frappáns hasonlatot, de legyen annyi elég, hogy borzasztó volt. :D
47.
SES_HUN
27. Hozzászólónak. Ha már személyekrôl is szó van akik szimulátorokon is nyomják illetve élvezik... Nico Rosberg pl folyamatosan szimulátoron gyakorolt a versenyek elôtt még a williams-nél,és szerintem vannak még akik ezt a módszer alkalmazzák,de mondok magyart is,Michelisz Norber aki szimulátor bajnok volt,és ennek is nagyban köszönheti a pályafutását.
Természetesen csak azért írom,mert száodra elképzelhetetlen.
Egyébként én is jobban szeretek kontrollerel játszani,de csak mert kényelmesebb,és nem kell elpakolnom ha tv-t akarok nézni :). Viszont az is tény,hogy ezeket a gameket kormányra hegyezték ki,ott érzed a kormányon mikor kezd sok lenni kanyarba kigyorsításnál,vagy erôs fékezésnél mikor mennyire nyomd a pedált,hogy ne blokkoljon,szerintem nagyon jól szimulálják,és nagyon adrenalin növelô tud lenni ha összeraksz egy tiszta kört még így monitoron is,utánna meg elkezded feszegetni a határokat,setupolsz,és csodálkozol rajta,hogy mentél 2 sec-el jobb kört stb., Én pl az rfactort meg a GTR2 is kontrollerel kezdtem,nehéz volt megszokni de egész jól ment 1,5-2 hónap után :D.
44.
Spectrum
Szerintem alapvetően minden igényes szimulátor jobb kormánnyal - természetesen!!! -, hiszen a kormány egy célhardver, ami azt a kerek izét szimulálja, ami a valódi autókon is ott van a vezetőülés felőli oldalon. Hacsak a programozók nem szúrják el, egy kormánnyal pontosabban irányítható egy játék, jobb visszajelzéseket ad, stb.

rFactor-t például én képtelen voltam billentyűzettel tölni, ahhoz már a kis Logitech Formula EX-em kellett, de ismertem olyan srácot, aki kontrollerrel professzionálisan tolta. Amikor kérdeztem, hogy a fenébe csinálja, csak annyit mondott, "sok gyakorlás".

Nem zárom ki, hogy valaki kontrollerrel is profi bármilyen szimulátorban, mert a kontroller ravasza is képes több fokozatú visszacsatolásra, ezártal a finomabb gázadásra és fékezésre. Ugyanez billentxűzettel már nem megy, vagy "nyomod", vagy "nem nyomod", sok szimben ezért segítségek nélkül pl. egy billentyűzetes gázadás azonnali megpördüléshez vezet (mert padlógáznak számít) és magát a vezetést gyakorlatilag lehetetlenné teszi.
43.
crashpipi
Azzal egyetértek, hogy túl sok köze nincs a valósághoz ennek a szimulátornak sem és hogy az itt tapasztalható fizika/szimuláció is csak egyfajta meglátása annak, egy újabb próbálkozás annak megközelítésére és hogy újra kell tanulni a berögzött mozdulatokat, rutinokat. Aki nap mint nap vezet és vesztette már el uralmát autó felett, az tudja.
Élvezetes csúszkálni itt is, de ez egy videójáték valóban!
Viszont erre a játékra igaz, hogy kontrollerrel rémes. Én hetekig nem értem el sikereket vele és feladtam. Inkább vettem hozzá egy FFB-s Driving Force GT-t. Így már kezelhetőbb.
És ebben egyetértek a felháborodást keltő hozzászólással, hogy ez csak egy játék, amiben nem sikerült kellően jól megvalósítani a kontrolleres irányítást, így rákényszerül az ember egy kormányra, ha sikerélményt akar, viszont közel sem azért, mert ez annyira fenemód a valóságot szimulálná, hanem, mert ez így sikerült.
A Project Cars viszont kontrollerrel is teljesen jó, amiatt nem cuccolom elő a kormányt se, mert semmi extrát nem ad hozzá, nem éri meg a pakolást.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...