Már PC-n is játszható a P.T.

  • Írta: zoenn
  • 2015. augusztus 2.
  • Hír
Egy rajongó megelégelte, hogy a Silent Hills kultikussá vált játszható teasere csak PS4-en volt elérhető, ezért fogta az egészet és átültette azt a Unity engine alá, így már PC-n is elérhető. A végeredmény magáért beszél.

A P.T. tavaly nyáron landolt a PlayStation Store-ban, a rövid, de annál félelmetesebb játszható teaser a Silent Hillst volt hivatott promózni, ám az alkotók és a Konami összezördülése után az egész projektet törölték.


Azok, akik kimaradtak a P.T.-ből, mert mondjuk PC-tulajok, örülhetnek, elvégre Farhan Qureshi az egészet átültette a Unity engine alá. A port négy hét alatt készült el, az úriember számos képet készített a PS4 Share funkciójával a játékbeli lakásról, miközben napi öt órát aludt és intenzíven dolgozott. Érdekesség, hogy a legnagyobb fejtörést a telefon modelljének megalkotása okozta számára.

A mókásan hangzó PuniTy már letölthető innen és innen minden érdeklődő számára, van belőle 32- vagy 64-bites Windowsokra írt változat, illetve Macre és Linuxra is portolták. 

Nektek hogy tetszik?

44.
godach
#43: Ha neked az a kommentem trágár és értéktelen volt, akkor igencsak mimóza lelkivilágú lehetsz.
43.
keiji maeda
#38: sajnálom ezt az oldalt, már legalább 6-7 éve regisztrálva vagyok , de az utóbbi években pont az ilyen fajta trágár és értéktelen kommentelők miatt nem szoktam a hozzászólásokat el se olvasni , de most sajnos kivételt tettem és írtam is , egyébként ne ma mikrofonos dolog a lényeg , kicsit tájékozódj és nézd meg annak idején playstation 1-n milyen megoldások voltak a metal gear solid első részébe, hozzáteszem Kojima -nak nem játszottam körülbelül 2 játékával ,de ettől még olvasok tájékozódok , meghallgatok másokat és el kell ismerni a tudását,.
40.
Yanez
Ahhoz hogy valakit zseniálisnak hívhassunk, elég egy valamiben zseniálisat produkálnia. Nem muszáj több helyen is jeleskednie, viszont ha sikerül, akkor legfeljebb nagyon zseniális, vagy multizseniális. :D Kojima + MGS = zseniális. Alexander Graham Bell + telefon = zseniális. Mit kell ezen rúgozni?

Vannak elismert munkásságok, és az, hogy valaki ezzel nem ért egyet, attól még elismert marad. A P.T-ről nem akarok vitatkozni, mert az csak egy "trailer", akármilyen klassz is a hangulata. Nem lehet objektíven kezelni, mert nem kész munka. Hivatalosan elismerni sem. Maradjunk annyiban, hogy sok embernek bejött, sokna nem, de őszinte véleményt is csak az alkosson, aki kipróbálta, mert teszteket sem gameplay videók alapján írnak... habár ki tudja. :D
39.
br1Koo
#38: Én nem beszéltem szájízről, és nem vagyok uralkodó, egoista (jézusom, mi van?), csak elmondtam ami van. Végülis Tarantino sem zseni, csak egy független weekend rendező aki olyan filmeket csinál amiket senki nem tud, vagy nem mer megcsinálni.
Innentől kezdve nincs miről beszélgetnünk, teljesen értelmetlennek látom.
38.
godach
#34: Ne haragudj, de a művészet nálam nem itt kezdődik. Főleg nem Tarantinonál. Csőcseléknek hívni pedig azokat, akik nem a te száj ízednek megfelelő tartalomért rajonganak, egyenesen butaság.
Megsúgom, oly annyira leszarom a minecraft világát, hogy pár képen kívül (muszáj voltam meglesni raccoon city-t) szinte semmit nem néztem róla, mert már az elején gyerekesnek, érdektelennek tartottam. De mondhatnám a WoW világát is, mert azt is annyira sz**om telibe, ahogy van. Ettől azonban sem a felhasználóit, sem a készítőit nem ócsárolom, nem csőcselékezem le.
Maximum az olyan egoista, uralkodó típusú embereket, mint amilyennek jelen esetben te is viselkedsz.
Politikai, nemi vagy vallási hovatartozása alapján, nem ítélkezünk senkinek a munkája minőségéről. Most, te sem teheted meg, hogy halmazokra bontod az embereket, és oda szórod őket, ahova neked tetszik, scak mert nem egyezik az ízlésetek. Gondold végig, rágd meg, aztán dobálózz a szavakkal.

Egyébként meg csatlakozom. Ha már királyság, akkor ND. Crash, TLoUS, Uncharted... Más stílus, más világ, mégis mind kiemelkedő.
Viszont egy olyan programot mártírként kezelni, ami azt a nagy büdös atmoszférát megadta, de egyébként sem színvilágban, sem játékstílusban, sem helyszínben, szereplőben, történetben nem hasonlít arra, ami majd egyszer elkészült volna, szerintem is MEREDEK :D
34.
br1Koo
#33: Nem jól gondolod. Valaki fogékony a művészetre, valakinek elég a tucatcikk. Ez nem a fanatizmusról szól, ez arról szól hogy az embernek van szeme és örül annak ha azt látja hogy a játékfejlesztő(k), aki jelen vitában Kojima szenvedéllyel munkálkodik a játékain. Akikről te beszélsz azok például az AC fanok, hogy pontosítsak, nekik lehet eladni a szart is AC címmel. Mindig ezt hozom fel, de ez egy brilliáns példa: van különbség egy Tarantino film között is, és van különbség egy Avengers szerű moslék között is. Az egyikben ötletek, gondolatok, profi dramaturgiai, rendezői munka áll, a másik meg kielégít egy 10-20 éves korig terjedő skálát, amiben tényleg semmi nincs csak klisék, szenzációhajhász jelenetek és pocsék történetvezetés. Ahogy az elején mondtam, az egyik kiszolgál egy olyan réteget akik fogékonyak a szenvedéllyel készült profi munkára, a másik meg kielégít egy sallang csőcselék réteget. Ezen pedig nem kell vitatkozni, mert magatok alatt vágjátok az ágat.
33.
godach
#30: Aranyos ahogy kapaszkodtok Kojimába. Hozzá teszem, a többség véleménye miatt (már akiknek adok a véleményére) biztosan nagyszerű játékfejlesztő, de valljuk be a többiek szavai, mint mondjuk most a tied is, nálam csak azt az érzést kelti, hogy ha valahova odaszarnak és belenyomják hogy Kojima, akkor neked mindjárt illatos, ízletes és persze minőségi.
Nem mondja senki, hogy nem jó amit csinál. Nekem ez a videó, nem adta. Ennyi. Inkább sajnálkozok egy ObsCure 3 miatt. Bocsesz....
31.
jolvokq
köszünjük a munkáját hát igen egy pc-s egy ilyen remek hororrból ne maradjon ki
29.
FrankBlack
#25: Szerintem a fanatizmus egyik legáltalánosabb jellemzője, hogy támadja, elítéli, lenézi, nem fogadja el a másként gondolkodást, másként vélekedést. Ez a mondat pedig szerintem teljesen mértékben kimeríti ezt:

"Kojima igenis zseni, aki pedig ezt nem ismeri el az vagy vak, vagy hülye."
28.
GAMEROD
Gondoltam hogy le se lehet normálisan tölteni. Különben meg köze nincs a Silent Hillhez.
27.
xSHx
....uh felesleges a vita azokkal akik nem próbálták. Ez olyan mintha egy szűz, pornófilm függő vitatkozna egy 5gyerekes családapa....
....a pinaszagról
26.
xSHx
Látszik, h akik csak videók alapján próbálnak véleményt formálni, azok teljesen más élményről beszélnek, mint akik játszottak is vele.
Mi a kiadás pillanatába 4haverral egyszerre kezdtük el nyomni. Azt hittük igy nem is lesz ijesztő. Aha, pesze... Az lett
25.
kamgecam
#24: Miért lenne elvakult azáltal hogy közölt egy tényt amit a szaksajtó és a játékostársadalom is elismer?Neked nem jön be,oké.Ettõl Kojima még zseni marad,kiváló szakember,aki már letett az asztalra valami nagyon is értékeset.A P.T pedig egy kis gyöngyszem, a legintenzívebb atmoszféràval rendelkezõ játék amit valaha kiprobáltam.
24.
FrankBlack
#22: ... vagy csak szimplán nem elvakult fanatikus
21.
Spectrum
Én toltam ezt a demót PS4-en, az eleje annyira repetitív, és olyan nyugodt tempóban adja a feszültséget, hogy amikor beadta a valóban ijesztő részt, majdnem leestem a székről.
19.
keiji maeda
a sok kemény gyerek meg aki most itt leugatta a P.T. hogy mi ebbe olyan nagy szám , akkor légy szíves előtte nézzen utána rendesen , mert nincs még egy ilyen játszható treaser amibe enyi tartalmat meg rejtélyt pakoltak , és nem akármilyen megoldások vannak benne kojima olyan megoldásokat pakol bele ami ritka de nem jártatom a számat olvass utána , még a gamekapcson is volt róla egy cikk a játék megfejtésével kapcsolatban , ez a játék nem csak egy menj a térképen jelzett ponthoz és lépj interakcióba és menj a következő ponthoz és így tovább játék......
18.
Lord Vader
#16: Nem volt róla szó hogy TPS nézetû vagy klasszikus túlélôhorror játékmenetû lett volna, csak a fôszereplô (Norman Reedus) személye volt biztos. Az emberek valószínüleg azért várták ennyire a Silent Hills-t, mert két nagy név (ne felejtsük Del Toro-t sem) állt mögötte és nagy volt benne a potenciál, amit mindenki a saját elvárásaival töltött meg.

Talán sosem tudjuk meg milyen lett volna a Silent Hills, de a hangulatkeltéshez biztos ért ez a két ember.
16.
simon 555
#9: Itt sem a jumpscarek az ijesztők hanem maga az atmoszféra. A bizonytalanság ami körülölel amíg játszol. Nem tudod mit kell csinálni, már már paranoiásan nézel a hátad mögé nincs e ott semmi meg keresed a változásokat a szobák közt. A hangok meg már csak hab a tortán.
Ezt játszani kell, nem elég videón látni. Outlastet pl simán szemrebbenés nélkül végignéztem youtuben, amikor viszont elkezdtem játszani vele 10 perc után elég is volt, nem kell nekem szívroham.
PT-vel is ugyan ez a helyzet. Youtuben végignéztem, de játszani még mindig nem játszottam végig.

A fenti munka pedig tényleg szép lett, de kb ennyi. Csak lemodellezte a szobát, semmi mást nem csinált meg lényegében ami klasszikussá tette a PT-t.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy a Silent Hills-nek semmi köze nem lett volna a PT-hez. A PT csak a koncepció volt, a demonstrálás, hogy milyen atmoszférát akarnak teremteni. A kész játék teljesen más lett volna. Kezdetnek TPS nézet lett volna FPS helyett és a játékmenet is a klasszikus túlélő horrort követte volna.
13.
SwordFish
Túl van értékelve blabla.. Játsszátok ps4-en drága barátaim és majd megtudjátok, hogy kicsit sincs túlértékelve ;)
12.
Mr.Dead
#8: Egy jó horror nappal, füles nélkül is rád hozza a frászt.
9.
godach
#8: Valamennyire azért a bele tudnám élni magam. A Silent Hill 4 - The Room-ot végigjátszottam párszor. Egyrészt, mert ez volt a belépőm az SH világba, másrészt mert baromi jó. Hasonló volt ott a helyzet, csak míg itt nem tudok megijedni a beugró dögtől, ott még a szőr is felállt a hátamon, amikor sokadszorra átnéztem a szomszéd szobába a lyukon, és egyszer csak a rohadék plüssnyúl nézett vissza rám.
Nem ugrott, nem sikítozott, nem csinált semmit mégis hátborzongató volt.
Ez, nem az.
8.
Yanez
#7: Ez olyan, amíg magad nem játszottad éjjel egy jó kis fülessel, mintha meleg sört innál nyáron.
6.
dcba
#5: Amugy aki nem akarja letolteni a fenti video bemutatja az egeszet. Ez a 3 perc sikerult ossz vissz.

Le a kalappal elotte, de sajnalom, h nem csinalta meg az egeszet, mert sztem meg tudta volna csinalni.
5.
dcba
A PT nem ennyi volt. Itt nem tudsz ajtorol ajtora maszkalni, hanem az elso szobaban ragadsz, majd kb 2-3x fel ala kell jarkalni es ennyi.

A PT-ben pl kinyilik a furdoszoba is es ahanyszor atmesz az ajton mindig valtozik egy kicsit a szoba.

Szep munka amit osszerakott a srac, de nem csinalta meg tenylegesen a teljes PT-t.
3.
godach
Most, ez volt a nagy ájulás okozója? Komolyan?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...