5 millió példánynál jár a MGS 5: The Phantom Pain

  • Írta: zoenn
  • 2015. október 30.
  • Biznisz
A Konami végre hivatalos adatokkal szolgált a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain teljesítményéről. Kojima utolsó Metal Gear-játékából több mint 5 millió példányt szállítottak le a boltoknak szeptember elseje óta.

A Konami közzétette a 2016-os üzleti év első, szeptember 30-án véget ért felére vonatkozó pénzügyi jelentését. Ahogy az várható volt, a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain igazi kasszasiker, immáron 5 millió leszállított példánynál jár a játék - ebbe a számba a digitális letöltések is beletartoznak.

A Ground Zeroesból 1 millió kópia ment el a boltoknak - a két játék együtt 6 millió példánynál jár.

A japánok 894 millió dollár bevételt értek el, ami 9 százalékos növekedést jelent a tavalyi üzleti év első hat hónapjában elért eredményekhez (819 millió dollár) képest. 

A cég Digital Entertainment divíziója 51,7 milliárd jenes (428 millió dollár) bevételt ért el, ami jóval több, mint a tavalyi év hasonlói időszakában elért 44 milliárd jen. A kiadó 38 százalékkal, 7,8 milliárd jenre (64 millió dollár) növelte profitját.

23.
23.
Thor Vath
#19: Oké, csak egy példa volt arra, hogy szabadon gondolkozhatsz a játékban és általában a játék fel is van készülve egy válasszal arra, ami eszedbe jut. Az MGS2-ben pl ha ráfújtál a jéghideg oltó-gázzal egy alvó őrre, felébredt. Nem ez volt a "hivatalos" megoldás erre, de számítottak rá, hogy valakinek eszébe jut és működött.
A Splinter Cell tényleg az egyedüli konkurense lenne az MGS-nek (mivel az egész SC sorozat eredetileg ezzel a céllal született - erre sok utalás is van a korai részekben), de új Splinter Cell jelenleg nincs versenyben.
21.
21.
delphijos
Azért nem vagyok benne biztos hogy nem az okozta a játék "vesztét" , hogy lehet hogy már a fejlesztés felénél Kojima-t háttérbe szorították. És az volt a cél hogy így vagy úgy de most már fejezzék be, ha már ennyi pénzt költöttek rá.......
18.
18.
Thor Vath
Tény, hogy eléggé más lett, mint az előző Metal Gear Solidok és ez hiányérzetet hagy maga után, de ha ettől eltekintünk és objektívek vagyunk azt meg kell adni, hogy lopakodós játék kategóriában nem csak azért nincs ellenfele, mert a jelen generációban ez a műfaj el van hanyagolva, hanem mert az MGS-csoda itt is érvényesül: az ördög a részletekben lakik. Nem köti a játék az orrodra, de amit te az adott szituációban tennél, az megtehető. Térfigyelő kamera. Osongassunk alatta. Na várjunk csak. És ha kilövöm? Durr! Zzzzzzity. Kamerának annyi. Jaj de okos vagyok. "Hé fiúk, valami van a kettes kamerával, valaki nézze meg!" "Itt delta 3, a 2-es kamera közelében vagyok, máris ránézek." Jön a fickó, nézi a szétcseszett kamerát. "Hát ez?!" Szedi elő a rádióját. "Itt delta 3, baj van, úgy néz ki, hogy valaki..." Nem engeded neki befejezni, durr a fejbe. "Delta 3! Delta 3, jelentkezz! Mi történt, delta 3? Delta 3! RIADÓ!" Fuccs.
Az AI és a scriptek együttesen elég életszerű helyzeteket tudnak teremteni, ez mindig is a Metal Gear varázsa volt és ez a komponens most is megvan. Többször van őrségváltás, a pihenősök mennek cigizni meg aludni, mászkálnak, figyelik a terepet, ha elloptál valamit észreveszik, megint riadó. Érdekes információkhoz juthatsz hozzá, ha kihallgatod, miről beszélgetnek a lazsáló őrök, ha véletlenül felrugsz egy vödröt, vagy egy széket, jönnek nézni, hogy mi ez a zaj, satöbbi.
Egyedüli negatívum, hogy amikor az adott őrség 20 emberéből 19-et már eltakarítottál és szépen elrejtetted a testeket, az utolsónak még akkor sem tűnik fel, hogy tök egyedül van, ez elég fura...
Mindezekkel együtt szerintem kategóriájában jelenleg nincs a játéknak ellenfele.
17.
17.
azureknight0715
Nos igen . Hihetetlenül vártam a játékot de énis csalódtam benne. A lopakodás és a többi játékelemi rész tökéletes csak nincs benne msg. Pedig mikor lement a prologus akkor csak úgy tátott szájjal néztem az átvezető videokat majd ahogy telt az idő csináltam a missiokat lassan már arra figyeltem fel hogy nem azért játszok tovább mert élvezem hanem azért hogy lássak egy-egy mgs-es átvezetőt. Sajnos ez a 2. fejezetben volt a legnagyobb gond ott sajnos már ténylegesen átment abba az irányba hogy már azt vártam hogy kapjam meg az utolsó missiot és legyen végre vége. A játék hatalmas lett volna ha tudják folytatni amit az első félórában végigvittek de ez elmaradt. ÉS egyik válaszolóval nem értek egyet aki aztmondta hogy ez a hosszú játékidővel rendelkező játékoknál állandó baj. Nem mert a witchernél meg tudták csinálni hogy az ember unalmas rész nélkül végighaladjon több száz órát a játékban úgy hogy nem azért játszott vele hogy a végére érjen hanem azért mert élvezte és akarta tudni hogy mi lesz a következő kalandja. Egyszerűen msg játékként ez el lett szúrva, ha nem lenne kojima játéka és nem mgs lenne a neve akkor tébny hogy fasza játék, de ezeknek a dolgok tudatában csalódás és kész. Mellesleg aki megakarja venni, de nem ismeri az mgs történelmet akkor tudom tanácsolni egy jó kis egésznapos mgs filmet remek vágással, magyar felirattal youtuben a magyar feliratos játékvideok csatornáján.
10.
10.
Buggy
#9: Kivéve a fallout, na abba majd bele mennek a 100 órák. : D
9.
9.
Tokodboy
Ezert nem jo az ha egy jatek 50 oraig tart. Lehet barmilyen gameplay es tortenetacimum 20 ora utan minden unalomba fullad. De mostanaban ez a divat meg az ooen world szarsag.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...