Távozott a BioWare-től a Dragon Age írója

  • Írta: zoenn
  • 2016. január 24.
  • Gyászhír
17 év után felmondott a BioWare-nél David Gaider, akinek többek közt a Dragon Age: Inquisition és a Star Wars: Knights of the Old Republic sztoriját köszönhettük. Ő alkotta meg a közkedvelt HK-47-es droid karakterét is.

David Gaider 1999-ben csatlakozott a BioWare-hez, hogy besegítsen a Baldur's Gate 2: Shadows of Amn munkálataiba. Rengeteg emlékezetes karakter fűződik a nevéhez: ő tervezte a Knights of the Old Republic HK-47-es droidját is, majd ő lett a Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark vezető írója.

A Dragon Age-eken már a kezdetektől fogva közreműködött karakterdesignerként és íróként. Gaider alkotta meg Doriant, az Inquisition meleg csatlósát, amely példaértékűnek számít a videojátékok történetében. Az sem mellékes, hogy a Dragon Age: The Silent Grove képregénysorozatot is ő vetette papírra.

Mint fogalmaz, önként távozott a stúdiótól, ami nem volt könnyű, elvégre a BioWare mindig is jó volt hozzá, és a búcsú is békés keretek közt zajlott. Itt volt az ideje, hogy "új kihívások elé nézzen". Utódja Patrick Weekes lett.

A BioWare kanadai stúdiójának fejese, Aaryn Flynn megerősítette a hírt, és egyben megköszönte Gaider eddigi munkáját.

26.
Sidonyke
#25: Ebben egyetértünk. :) Mellesleg, ha szerencsénk van akkor a könyvek alapján képesek lesznek folytatni a történetet, hisz Gaider ezt tovább szőtte a könyveken keresztül.
25.
Csoki80
#24: Másként hát! Nekem is van köcsög ismerősöm soha nem bántottam és nem is fogom, de hagy ne sztároljuk "má", mert meleg vagy micsoda, nagy divat lett e ratyikkal foglalkozni manapság... fuj.

Egyébként nagyon sajnálom, hogy elmegy, a kedvenc játékaim voltak, valószínűleg a következő játéknak már nem lesz ugyanaz a hangulata emiatt...

24.
Sidonyke
#15: Gaider is meleg és felvállalta. Gondolom ez feléjük igencsak mérvadó, hogy a melegség "elfogadásával" tudnak kampányolni. Itthon persze ez másként működik.

Nálam a DA:I eddig kimaradt, de lemerem fogadni, hogy nem egy meleg főhős mentette meg a Bioware játékát. Persze a játék világához hozzáad, de felteszem, hogy több nem lett tőle.
19.
drat576
#15: Ezt a mondatot én sem értem, pedig szeretem Dorian karakterét, de semmivel nem kiemelkedőbb mint sok más karakter vagy társunk a játékban.

DAI-hoz még: megvan az összes story DLC és tényleg szép lezárás és egyben felvezető a Trespasser. (Bár szerintem a Descent is jó kis mellékág volt). Az tényleg igaz hogy több értelmet nyer az alapjáték története és megismerhetjük, hogy mi miért volt és mik húzódtak a háttérben, csak aki elsőre játssza a történet főszálát ez akkor nem emeli fel, és az se biztos hogy azok után befizet a DLC-re (mondom ezt úgy hogy nekem a fősztori teljesen rendben volt, a hiba a rengeteg üres fiszfasz küldetésekben volt - a társakhoz kapcsolódó mellékágak még jók voltak). Szóval a Trespasser egy remek felvezető lehet a 4. rész számára, ott kéne most nagyot dobbantani és marha nagy szerencséje volt a DAI-nél a BioWarenek, hogy a CD Project fél évet késleltetett a W3-mon, mert az szerintem új határt szabott meg.
A Dragon Age-nél az első részre is rá lehet húzni a klisés jelzőt, de nekem az még mindig a sorozat csúcspontja. A DAI meg casual-ként működik szerintem jól. Csak annyi mellékes ürességet kell végigvinni amitől megvan a kellő power pontod hogy továbblépj abban ami a játék lelkét adja. Csak én olyan típus vagyok hogy először mindent bejárok és megcsinálok és utána jöhet a főszál. Na most azért így voltak ám nagyon unalmas perceim. A sárkányharcokat (10 db dög) külön kiemelném, rohadt jók voltak. Lényeg a lényeg, van még hova fejlődnie a BioWare-nek, illetve visszahozni régi önmagát. Kíváncsi vagyok milyen lesz az új Mass Effect, mert egyelőre baromi kevés infó van, nem úgy tűnik mintha a kész állapot egyáltalán látótávolságban lenne. Könnyen lehet egy 2017-es csúsztatás. A baj csak ott van, hogy az EA lehet hogy kiköveteli a mostani év őszi szezonjára, aztán megint csorbul a minőség.
15.
_NMI_
Ezt magyarázza meg nekem valaki:
"Gaider alkotta meg Doriant, az Inquisition meleg csatlósát, amely példaértékűnek számít a videojátékok történetében"

Mivan?! MIVAN?!!!
14.
PAtr0n
#10: DS helyett a végén DA-t akartam írni :)
12.
AfterLife
#7: Azt próbálom már egy ideje szemléltetni, hogy mennyire megváltozik az összkép néhány új tényező megismerése után. Ha most megkérnélek Titeket, ugyan meséljétek már el nekem például, hogy ki Solas, mi az ő története, miért küzd és mi köze Corypheus-hoz, Flemeth-hez, a főszereplőhöz, valamint az egész DA világához, akkor megnézném, mit alkotnátok ide. Ez nem egy hétköznapi valaki, hanem egy mélységen kidolgozott háttérrel bíró figura. És ő csak egyetlen nagy dolog a DA:I történetében, mert amúgy rengeteg összefüggő történetdarab van feljegyezve benne(ahogy az elődökben is), sok Istenségről, legendáról és történelmi eseményről tudhatsz meg foszlányokat, amik szép lassan kezdenek összeállni. Hacsak ennyit mondasz rá, hogy a DA:I egy Big Hero story, akkor az már régen rossz! Mass Effect-nél is millióan mondták, mennyire szar és logikátlan a története, meg milyen faék az egész, ennek ellenére egy bloggal bebizonyítottam, hogy rohadtul nem így van. Nem volt könnyű, pedig az még mindig egyszerűbben emészthető, mint a DA.
11.
Sidonyke
Én azért sajnálom Gaidert. Hisz ő nem csak egy fizetett író volt, aki pénzért töprengett a Dragon Age világán, hisz maga az egész Dragon Age "univerzum" is az ő agyszüleménye. A könyvekről nem is beszélve. Persze a Bioware bekebelezte, pláne, hogy az egyik munkatársuk irománya, de nélküle már akkor sem ugyanaz.
7.
Chrysh
#5: Filmes vonatkozást illetően volt szerencsém végignézni Trónok Harca eddigi részeit, még mielőtt el nem szpojlerezi az a "nagyokos jónép, aki befizetett a' internetbe", és hasonló a helyzet ezzel a sorozattal, mint némely "nagy fordulatokkal" kecsegtető RPG-vel. Ugyanis a fordulatok egy jelentős része, csak annak lesz igazi fordulat, aki sose vette a kezébe egy RPG-t se.

Lényegében hasonlóképp egyetértek kindzsallal, hogy erős túlzás a fordulatok nagy részét FORDULATKÉNT harsogni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...