150 millió dollárra perli Leslie Benzies a Rockstart

Leslie Benzies, a Rockstar North egykori elnöke 150 millió dollárra perli volt munkaadóját kifizetetlen jogdíjak miatt. Úgy tűnik, hogy az év eleji hirtelen távozása nem volt véletlen.

Januárban híreztünk arról, hogy Leslie Benzies, a Rockstar North egyik legfontosabb és legrégebbi embere otthagyta a stúdiót. 2014-ben a GTA V megjelenése után szabadságra ment, majd onnan már nem tért vissza a vállalathoz. Ez a sztori már januárban is elég ködös volt, most azonban bebizonyosodott, hogy nem véletlenül távozott.

Benzies most pert indított a Rocksar, a Take-Two, valamint a Houser-fivérek ellen, mivel szerinte 150 millió dollárnyi kifizetetlen részesedéssel tartoznak neki. Az úriember szerint nem igaz, hogy a vállalattól ok nélkül távozott volna. Állítása szerint a fentebb említett szabadság alatt több csalást is észrevett a vállalaton belül, amivel a célja a kiadónak és a Houser-fivéreknek az volt, hogy kitúrják őt a vállalatból.

Elmondása szerint, 2015 áprilisában szeretett volna újra munkába állni a szabadsága után, azonban nem tudott belépni az irodájába, mivel a hozzáférését megvonták. Bár a biztonságiak beengedték, az iroda vezetője végül mégis elküldte.

A Take-Two és a Rockstar beadott egy viszontkeresetet, melyben az írják, hogy Leslie Benziesnek nem volt semmilyen oka arra, hogy távozzon a vállalattól, ezért nem illetik meg az általa követelt jogdíjak. A Rockstar a sajtóhoz eljuttatott közleményében azt írja, hogy bár Leslie Benzies értékes emberük volt, szomorú, hogy személyes előnyt akar kovácsolni olyan értékekből, amik a csapatot illetik meg.

27.
GAMEROD
Csak ilyen agymenésem volt hogyha pl. Magyarországra legalább 3 helyről jönne ennyi lóvé, mint ami nekik például egy videojátékból akkor nem lennének megélhetési gondok. Mert máshol csak egy városban laknak annyian mint itt az egész országban, itthon meg ennek a néhány ittlakó embernek nem jut semmi.
26.
Nothing
Túl sok pénz van már ezen a hajón ahhoz, hogy imbolygás nélkül lehessen egyenesben tartani.
Mondjuk a Rockstar-nak már saját bírósági épülete lehetne, amennyit perelik őket a szélrózsa minden irányából. :D
25.
Caleon
#21: Az előző generáción 3 nap alatt termelt 1 milliárd dollárt. (http://www.polygon.com/2013/9/20/4752380/grand-theft-auto-5-hits-1-billion-in-three-days-sets-new-record).

Összesen pedig a GTA V név már több, mint 3 milliárd dollárt termelt (http://playstationcommunity.hu/note/14567).
24.
GAMEROD
...és akkor van képük még mindig 60 dollárért árulni.
23.
GAMEROD
#22: Akkor egészségére az USA-nak hogy a világ minden tájáról oda ömlik a pénz, nemcsak a ratyi popzenéikért és előadóikért, filmjeikért, de még egy mezei videojátékért amit 5 év múlva már csak lesajnálunk egy egész közepes ország éves költségvetési összege zúdul xd. Nem gondoltam hogy 2 milliónál többet eladtak belőle mert mások 1 milliónál is ünnepelnek.
22.
tsulok
#21: "Ennyi pénzből 2.500.000 eladott GTA 5 jön ki, aminél azért nem sokkal adtak el többet. "
Az első nap már $800M dollár volt a bevétel. Most 60M eladott példány fölött jár és még volt bevételük a mikrotranzakciókból is.
21.
GAMEROD
150 millió dollár azért kicsit túlzás, itt valami elírás van, kamu vagy valami rohadt nagy Amerikai idiotizmus. Ennyi pénzből 2.500.000 eladott GTA 5 jön ki, aminél azért nem sokkal adtak el többet. Magyarul a fószer ha nyerne akkor cakkpakk megnyerne akkora vagyont egyedül amennyit ér az egész Rockstar az összes munkájával, emberével, wc papírjával együtt.
19.
Caleon
#18: Szerintem meg azért nem volt régen fika, mert cikinek számított. A moderátorok is hamar lecsaptak a flémelőkre és a közösség is kivetette őket magából. Régen, ha bementél egy játék topikjába, amit nem szerettél, azzal lejárattad magad és a játék rajongói elküldtek a ***-ba. Ma meg már sokszor akkor vagy leoltva, ha véded a játékot, ami tetszik neked.

Régen csak álmodtunk volna egy olyan játékról, mint az AC: Syndicate, amiben szintén jelen van a művészi szintre húzott atmoszféra, maximum sokan megszokták ezt a minőséget és színvonalat, amit az AC-játékok vizuálisan jelentenek. De valljuk be, nem sok ehhez hasonló minőségű franchise van a piacon.

A GTA sem újul meg ilyen alapon soha, de egyetlen franchise sem, hiszen éppen a stílusjegyeik teszik őket a többi sorozattól megkülönböztethetővé. És nem is vágyunk igazán rá, hogy megújuljanak, mert amikor megtörténik, akkor meg azon megy a sírás, hogy "ez már nem ugyanaz a sorozat".

Amúgy ennek a RockStar balhénak lehet, hogy lesznek még hullámai, mert kiborult némi szennyes, aztán persze az is lehet, hogy a Benzies csak a pénzre hajt, majd kiderül. Vagy nem...
18.
br1Koo
#15: Az AC semmiféle újuláson nem ment át, ugyanaz a játék még mindig. Nekem speciel a legnagyobb problémám a játékokkal az, hogy annyira elterjedtek hogy minden idióta retardáltnak meg kell felelniük, értem ez alatt a klisés történeteket, klisés akciójeleneteket karácsonyfa égőt meghazudtoló hud-al nyakonöntve, és gyakorlatilag semmi nem marad a produktumból mint egy nagy összehányt jellegtelen valami. Régen pedig pont azért nem ment a fika, mert nem volt ekkora a közönség, és nem volt ennyire fejlett a technológia, tehát a hangulatot, atmoszférát tényleg szinte művészi szinten kellett visszaadni.
16.
s4jtqkac
#14: +1
12.
Caleon
#11: Az a baj, hogy a játékos-elvárásokkal is van valami hézag mostanában.

Régen nem volt szokás játékokat gyűlölni, manapság pedig ez már a megjelenés ELŐTT gyakran előfordul.
A Dead or Alive Xtreme 3 eleve azért nem jelent meg nyugaton, mert a jelenlegi feminista/SJW nyugati környezetben a kiadó nem merte bevállalni. A Mass Effect 3-ban annyi ötlet és fantázia van, ami tíz másik játékot is kitenne, mégis a vége annyira megosztotta az embereket, hogy sokan az összes ME-ben töltött, akár több száz órájukat is szemétnek ítélték. Nem is csoda, hogy az óriási anyagi siker ellenére ennyit várunk a következő részre.
The Order-nél sorra születtek a gúnyos megjegyzések, hogy milyen rövid, holott egy átlag játékos ugyanúgy ki tudja tolni, mint a Quantum Break-et.

És elég itt is visszaolvasnod, az UFC 2 és az Unravel már szar, és egy olyan cég az isten, ami az RDR-t soha nem vitte át PC-re, pedig megtehette volna.
11.
mestermagyar
#4: A 2k az azért talán való valamire még de az EA és az UBI... mondjuk úgy hogy azok már lassan az indie projekteket vásárolgatják meg támogatják mert a nagy fejlesztőgárdáik fele igazából manapság annyival egyenlő mint magyar a don kanyarnál.

Szerintem ez meg rossz dolog. Ezek a cégek tudnak támogatni, de a vége mindig az lesz hogy felvásárolják és bedöntik a készítőket valami hülye elvárás miatt amikor a pszcihopátiás pénzéhség a tetőpontra hág. Utánna a fejlesztőcsapat hirtelen 10 fele vágva találja magát hogy a BF-hez rabszolgamunkával készítse a modelleket vagy valami.
10.
s4jtqkac
#9: Bocsánat a szar miatt, értéktelen?
7.
Caleon
#5: Take2 of course, csak összekevertem a 2k-val, de ez a lényegen nem változtat. :-)
5.
atroll1
#4: Tudtommal a Take-two leányvállalata, ahogy a 2K is.
2.
Caleon
Nem csoda, hogy áll a GTA V sztorimódja... amíg bíróságon nem tisztázzák, milyen jogdíjak illetik Benzies-t, addig aligha fognak kiadni hozzá bármit is.

Sose gondoltam volna, hogy a R* ennyire kisstílű.

A teljes, 71 oldalas kereset itt olvasható:

https://www.scribd.com/doc/308200451/Benzies-v-Rockstar
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...