Hivatalos: PC-n is elérhető lesz a PlayStation Now

  • Írta: fojesz
  • 2016. augusztus 23.
  • Bejelentés
Link másolása
Igazak voltak a pletykák, a Sony hivatalosan is megerősítette, hogy PC-ről is hozzáférhetünk majd a PlayStation Now szolgáltatáshoz. Az előfizetésen túl egy DualShock 4 kontrollert követel majd meg a felhős játék.

A Sony nem tud titkot tartani mostanában, nem elég, hogy egy francia lap idő előtt lelőtte a poént, még ő maga is szivárogtatott délután arról, hogy PC-re költözik a PlayStation Now szolgáltatás. Nos, a hír igaz, a hivatalos PlayStation Blogon jelentették be az indulást egy új kiegészítővel egyetemben.

A PlayStation Now egy felhős szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a PS3-as játékaidat az eredeti hardver nélkül futtasd egy másik platformon - a PS4 után hamarosan PC-n is. A játékkatalógus meglehetősen nagy, a 400 darabos kínálatban több klasszikus is szerepel, az más kérdés persze, hogy egyelőre erősen korlátozott a támogatott országok száma, számítógépen pedig még rosszabb a helyzet: elsőként a britek, utána pedig az amerikaiak ugorhatnak neki a rendszer próbálgatásának. A hivatalos PC-alkalmazást a hivatalos weboldalon teszik majd elérhetővé.

A PlayStation Now-hoz nem szükséges PlayStation-konzol a PC-s használat mellé, a DualShock 4 azonban követelmény. A kontroller egyelőre Bluetooth-on vagy USB-kábelen keresztül használható a számítógépeken, a Sony azonban most bejelentett egy olyan USB-s adaptert is, amellyel csakugyan bebiztosíthatjuk a vezeték nélküli kapcsolatot. Ez egyébként szeptember elején érkezik, 25 dollár lesz és a Remote Playhez is bevethető természetesen.

Ha már van a PlayStation Now-előfizetésed a PS4-eden, PC-n is használhatod majd, mi több, a mentéseid is viheted magaddal: az előfizetés egyébként 20 dollár havonta és 45 dollár negyedévente, de a bizonytalanabbak egy hétnapos próbára is lecsaphatnak.

Végül nézzük, milyen PC-re lesz szükség a szolgáltatás kihasználásához:

  • Windows 7 (SP 1), Windows 8.1 vagy Windows 10 operációs rendszer
  • 3,5 GHz-es Intel Core i3 vagy 3,8 GHz-es AMD A10 processzor
  • 300 MB szabad tárhely
  • 2 GB RAM
  • Legalább 5 megabites internet - ha lehet, vezetékes kapcsolattal
111.
111.
DON GONDOCS
#110: És ez 2013ban volt!!!!
110.
110.
DON GONDOCS
Amúgy valaki melékszik még erre a cikkre.

Ugyan a PlayStation 4 még meg sem jelent, de azért érdekes azon elgondolkozni, hogy mi lesz azután. Katsuhiro Harada legalábbis biztosan így van ezzel és el is mondta, hogy mit gondol a jövőről.

Hirdetés
Az e heti Famitsu oldalain nyilatkozott a PlayStation 4 utáni időkről szőtt elméletéről. „Úgy gondolom, hogy a jövő játékait egy szolgáltatáson keresztül fogjuk élvezni, és nem egy hardveren. A felhő szolgáltatások fejlődnek, és mire eljutunk odáig már csak a név fog megmaradni. A PS5 valószínűleg nem egy konzolból fog állni, inkább csak egy képernyőből és egy kontrollerből. Szóval, ami megmarad, az csak a szolgáltatás neve. Akár úgy is hívhatják majd, hogy „PlayStation Network”. A Steamre is platformként gondolunk, de az sem egy hardver alapú platform. Csak egy szolgáltatás neve.”
109.
109.
Animejetix
És hogy vissza térjek az eredeti kiinduló pontra, mindezeket nagyon meg lehet érezni a mai játékok tálalásán és minőségén...
108.
108.
Animejetix
#104: Komolyan nincs erőm már hozzád, feladtam nyertél :)
Olyan csőlátással rendelkezel hogy neked a 105. és a 107. hozzászólás tartalma se mondhat semmit. Csak megsúgom hogy ők is leegyszerűsítve jellemezték a mai szituációt.
Eszembe jutott egy régi reklám mikor éneklik hogy " S mint Spar, S mint spórolás!" xD
Hidd el régebben más szelek fújtak, nem voltak úgyszolván "ilyen" anyagi gondok, rizikók, kockázatok, megkötések....stb. minden szabadabb volt.
Már eleve egy projektek megtervezése egészen más fázisokon keresztül folytak... napokig lehetne erről beszélni...
107.
107.
delphijos
#105: Kb. ugyanezt gondolom én is. Ma már hatalmas kockázat egy AAA játék fejlesztése. Olyan összegekbe kerül egy fejlesztés, hogy millós eladások kellenek ha jól akarnak kijönni belőle. Nem véletlen hogy a nagy kiadók ( pl. EA ) is folyamatosan tűzben tart "tuti" címeket, amiknél van alap, olcsóbb az új rész fejlesztése, és van játékos bázis akirte lehet "számítani". Mert amúgy sok buktát még ők se hevernének ki, egy kisebb stúdió meg sehogy. Nem véletlen az sem hogy óvatosan jönnek csak ki új IP-k, és sok a remaster. Jó példa a CD-Project is, ha mondjuk bukó lett volna a W3, lehet hogy már nincsenek köztünk. Nem sajnűlgatni akarom őket, de tény hogy ma már az egész kicsit pengeélen táncol, a hatalmasra hízott fejlesztési költségek miatt.
105.
105.
user101
Egy cég mindig profitra optimalizál. Amikor vég-stádiumba kerül egy projekt és nem elég tőkeerős a cég, hogy az alkalmazottakat azonnal rá tudja állítani egy új projektre, akkor elküldi őket. Aztán amikor beindul az új akkor megint felveszi. Akkora pénzek mozognak egy játék fejlesztésében, hogy muszáj a végletekig profit maximalizálásra menni. Belsős fejlesztők és kiadók mondták, hogy egy nagy AAA címből 2-3 milliót el kell adni, hogy visszajöjjön a fejlesztés... Baromi nagy a kockázat. Ilyen környezetben teljesen természetes a kiválasztódási folyamat... Ez egy roppant ge*i világ. Vagy a mennybe mész vagy a pokolba...

Na ezért virágzik az indie, pláne a crowfunding, hiszen ha sikeres volt a gyűjtés akkor már előre tudod, hogy igény van a termékre és valószínűleg meg fog térülni ( vagy már meg is térült :). Kísérletezhetsz, nincs kiadói kontroll és a kisebb fejlesztési költségekről nem is beszélve. Persze ott a kockázat, ha túlvállalja magát az ember ( lásd: NMS ) vagy ha eleve félrevezeti a célközönséget ( lsd: NMS ) ... :(

Tulajdonképpen az indie a piac válasza a jelenlegi problémákra! Alternatív lehetőség: befarolni egy tőkeerős kiadó mögé és felvállalni annak teljes kontrollját... Illetve van egy harmadik út is: amit a CD-Project csinál, kiváló minőségi termékek készítése, a rajongó tábor teljes kiszolgálása. De abba ők is azonnal belebuknak, ha csak egyetlen egyszer nem jön be a számításuk... :((( Nem véletlenül próbálnak ők is több lábra támaszkodni...

Nem tudom meddig lehet ezt fokozni, előbb utóbb bele fog rokkanni a piac, olyan magaslatokba emelkednek a fejlesztési költségek...

Közben ha igazak a pletykák akkor a Nintendo is szét-trollkodja a piacot a tegra-x2-vel ! Te jó ég, mi lesz itt ?! :DDD
104.
104.
tsulok
#103: "Ezek csupán számok, de az elmúlt 10 év híreit ezek szerint rohadtul nem olvastad... Te vagy az első aki tagadja a leépítéseket és átszervezéseket.... ezt is megéltem."
Ja csak leírtam a tényeket...én kérek elnézést. Mikor tagadtam le "leépítéseket és átszervezéseke"? Szó sem volt róluk. Erre válaszoltam: "...azért van hogy a saját stúdiójuk nagyrésze már bezár". Az, hír hogy a SMS elkaszál egy projektet és emiatt kirúgnak x embert. Azokról már nincs hír, hogy utána szép lassan vesznek is fel embereket igény szerint, vagy, hogy növekszik egy stúdió. Ezért látod csak a rosszat, mert arról nyilván nem lesznek hírek, hogy "ezen a héten is felvettek x új embert az y stúdióba". Pedig ez sokkal gyakoribb, mint a nagy leépítések.

"A GTA1 pár poligonból állt a GTA 5 meg.... khm..."
Igen ez a lényeg. A GTA1-et egy mai szemmel kis csapat megcsinálta, a GTA5-ben pedig annyi munka van amiből rengeteg GTA1 kaliberű játék elkészülhetett volna. De szerinted jobb lenne ~50 GTA1 mert az igényesebb?

"Fejlesztői szabadságról beszélsz? 2016-ban? Tisztában vagy azzal te egyáltalán hogy min kell keresztül menni és milyen összegeket kell lecsengetni egy játék elkészítéséhez? "
Elolvastat, hogy mire válaszoltam? Tudod mi az az indie? Nincs kiadó aki beleszólna a játék fejlesztésébe, ütemezésében emiatt készül annyi indie játék. Ha 20 éve lett volna kickstarter meg self publishing akkor szerinted nem választotta volna sok fejlesztő ezt a megoldást?

"A világtörténelem folyamán vannak termékeny időszakok és kevésbé termékenyek."
Igen, ha a egy nagy időszakot nézünk. Ez sem azért van mert bizonyos időben okosabb, igényesebb emberek születnek, hanem egyéb tényezők pl háborúk befolyásolják.

"Vannak idők amikor csak hülyék születnek le a földre, de van amikor minden valahányadik ember Nobel díjas..."
Ezt nem tudom, hogy komolyan mondod, vagy valami vicc akar lenni..
103.
103.
Animejetix
#94: "Mondtam már...van rengeteg elemzés, kimutatás...folyamatos a növekedés még mindig. Mutass valami hiteles forrást és akkor talán el is hiszem."
Tudom hogy folyamatos növekedés mutatható ki az igénytelen vérpisták létszámát illetően...

"A Sonynak most van 14 stúdiója, miközben az elmúlt 20 évben bezárt összesen 7-et (16 év alatt miközben vett/alapított új studiókat). 14 nél nem hiszem, hogy volt több bármikor is."
Ezek csupán számok, de az elmúlt 10 év híreit ezek szerint rohadtul nem olvastad... Te vagy az első aki tagadja a leépítéseket és átszervezéseket.... ezt is megéltem.

"Mert már bárki kiadhat maga egy játékot. Nem kell hozzá kiadó, így nagyobb a szabadság és ha sikeres a játék a profit is. Nézz utána a nagyobb studiók méretének, hogyan alakult. GTA 1-et még csak pár ember készítette a GTA5-öt kb 1000. Most egy komolyabb AAA játékhoz 200-300 ember kell éveken át. Régen 1-2 év alatt összedobtak egy "AAA" játékot."
A GTA1 pár poligonból állt a GTA 5 meg.... khm...
Fejlesztői szabadságról beszélsz? 2016-ban? Tisztában vagy azzal te egyáltalán hogy min kell keresztül menni és milyen összegeket kell lecsengetni egy játék elkészítéséhez? Szinte a lehetetlenséggel egyenértékű egy kűlsősnek, egy utcáról jövőnek. Jól hangzik a kickstarter program meg az indie, de a valóságban sokszor ez is kevés a sikerhez, olyan horribilis volumenre ment fel az ipar. Manapság túl sok befolyásoló tényező alakítja az egyik másik projektet hogy az még egy belsősnek is követhetetlen.

"Akkor nem lesz nehéz választanod, Bökj egy évre, gyűjtsd össze abban az évben a legjobb játékokat"
Nyugodtan kérdezősködj magad körül, de a 12 éveseket hagyd ki nyugodtan...

"Igen, meg a zene, filmek, könyvek, sorozatok. Minden jobb volt régen. Csak az a baj, hogy régen is amiatt panaszkodta, hogy mennyivel jobb volt azelőtt.."
A világtörténelem folyamán vannak termékeny időszakok és kevésbé termékenyek.
Vannak idők amikor csak hülyék születnek le a földre, de van amikor minden valahányadik ember Nobel díjas...

"Felsoroltam 8 játékot azokkal mi a baj?"
SZAAAAR!!!! :D Trollface


101.
101.
user101
#98: Szerinted, ha teszem azt egy platform létezne és arra csinálták volna az uc4 et akkor silányabb lett volna ? Nem hiszem... Egy fejlesztő a lehetőségeihez és korlátaihoz mérten dolgozik, nem fog senki szarabbat csinálni csak azért mert multiplatformra fejleszt. A saját végleges erőforrásai miatt igen, de ezzel a gondolatmenettel nem kellett volna megszületnie a Witchernek, Mass Effektnek, Diablónak... stb
Nem az exkluzívok, meg úgy általában a multiplatform a forgalmazón kívül aki leveszi a sápot senkinek nem jó. Verseny akkor is lenne ha egy platform lenne... Az indiek lényege, meg a crowfundingé pedig a szabad kézben, előre finanszírozásban van. Meg ne felejtsük el, hogy egy kickstarter gyüjtés önmagában egy nagyon jó piackutatás is egyben...
99.
99.
DON GONDOCS
Azért azt ne felejtsük el hogy ha már mindenki az excluzívokon lovagol hogy így végülis az eladások nem fognak nőni de csökkeni sem, hisz csak bérelik a játékot, akit eddig nem érdekelt azt ezután se fogja az a kevés előfizető se csak az excl címeket fogja tolni hamár előfizetett.
98.
98.
Norbiii
A véleményem talán kicsit felemás. Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy sajnálom e bárkitől is, hogy ps3-as játékokkal játszon pc-n, akkor a válaszom egyértelműen nem, nem sajnálom! Azonban ha más szemszögből nézem, akkor a konzolok egyik legnagyobb erőssége az exkluzív címek, és itt van egy egészséges verseny a cégek és konzolok között, hogy ki tud jobbat csinálni, ki tud valami egyedit, amiért az emberek majd az ő konzoljukat válasszák majd. Az exkluzivitás ilyen téren jó dolog! Persze ez most az előző generációs ps3-ra vonatkozik...
97.
97.
Norbiii
#78: "Amúgy mi ez a folyamatos UC4 felemlegetés? xD Komolyan nem értem miért kell folyamatosan felemlegetni, hagyjad szépen szegény Nathan Drake-et nyugodni békében. "

Jaj nekem most:DD Remélem ez nem egy úgymond spoileres dolog volt,nagyon remélem, mert majd tervezek ps4-et vásárolni, és szeretnék az UC4-el is játszani. Ugye ha az ember modi, bele kell nézni a kommentekbe is, pont belefutottam, de remélem nem az lesz a sráccal, amire most gondolok....
94.
94.
tsulok
#92: "Most már nem éri meg a generáció váltósdi mert nem akkor biznisz a játékipar mint Anno."
Mondtam már...van rengeteg elemzés, kimutatás...folyamatos a növekedés még mindig. Mutass valami hiteles forrást és akkor talán el is hiszem.

"A Sony és az MS meg a Nintendo egyre inkább arra törekszik hogy minél kevesebbet bukjon, minél kisebb befektetéssel kaszáljon"
Nézz utána a nagyobb címeik költségvetésének, nem olcsók...

"...azért van hogy a saját stúdiójuk nagyrésze már bezár"
A Sonynak most van 14 stúdiója, miközben az elmúlt 20 évben bezárt összesen 7-et (16 év alatt miközben vett/alapított új studiókat). 14 nél nem hiszem, hogy volt több bármikor is.

"Szerinted miért van annyi kickstarter meg indie játék? A sok kirúgott fejlesztők akik szabadúszóvá váltak ;)"
Mert már bárki kiadhat maga egy játékot. Nem kell hozzá kiadó, így nagyobb a szabadság és ha sikeres a játék a profit is. Nézz utána a nagyobb studiók méretének, hogyan alakult. GTA 1-et még csak pár ember készítette a GTA5-öt kb 1000. Most egy komolyabb AAA játékhoz 200-300 ember kell éveken át. Régen 1-2 év alatt összedobtak egy "AAA" játékot.

"Kb. az összes ezelőtt a korszak előtt.... csak te valszeg akkor nem éltél :D"
Akkor nem lesz nehéz választanod, Bökj egy évre, gyűjtsd össze abban az évben a legjobb játékokat (GOTY listák alapján nem lesz nehéz). Kíváncsi vagyok hány üti meg a UC4,Inside,Witness trió szintjét (és még mindig csak augusztus van). Biztos lesz egy pár, de nem hiszem, hogy túl sok.. Persze régen minden szebb volt, mert csak arra emlékszel ami jó, meg 5-10 évet összesűrítesz fejben.

"És ezt nem csak én állítom hanem lassan mindenki aki nem most kezdte..."
Igen, meg a zene, filmek, könyvek, sorozatok. Minden jobb volt régen. Csak az a baj, hogy régen is amiatt panaszkodta, hogy mennyivel jobb volt azelőtt..

"Ennek ellenére eljön majd az az idő amikor mi már végképp nem fogunk számítani csak a sok vérpista akik évről évre igénytelenebbek...."
Felsoroltam 8 játékot azokkal mi a baj? Azt tudod, hogy régen is rengeteg szar játék volt...szerintem több is (ha az 5-10 dolláros indie szarokat figyelmen kívül hagyjuk).
93.
93.
DON GONDOCS
#92: Ennek ellenére eljön majd az az idő amikor mi már végképp nem fogunk számítani csak a sok vérpista akik évről évre igénytelenebbek..

Elég sötét jövőt vizionálsz, de még van kickstarter meg független stúdiók addig ott pislákol a fény.
92.
92.
Animejetix
#86: Mobil éra növekszik a konzol meg a PC ipar meg csak átalakul... Most már nem éri meg a generáció váltósdi mert nem akkor biznisz a játékipar mint Anno. Aki jól jár és hülyére keresi magát az max 1-1 AAA kiadó...
A Sony és az MS meg a Nintendo egyre inkább arra törekszik hogy minél kevesebbet bukjon, minél kisebb befektetéssel kaszáljon, legkisebb erőfeszítéssel, azért van hogy a saját stúdiójuk nagyrésze már bezárt. Persze nem kevésbé a legtöbb külsős is lehúzta a rolót.
Szerinted miért van annyi kickstarter meg indie játék? A sok kirúgott fejlesztők akik szabadúszóvá váltak ;)
"Melyik volt az az év ami SOKKAL jobb volt az ideinél (és még nincs vége az évnek)?"
Kb. az összes ezelőtt a korszak előtt.... csak te valszeg akkor nem éltél :D
És ezt nem csak én állítom hanem lassan mindenki aki nem most kezdte...
Ennek ellenére eljön majd az az idő amikor mi már végképp nem fogunk számítani csak a sok vérpista akik évről évre igénytelenebbek....
91.
91.
dcba
#90: Akkor nekem az flawless victory lenne, mert azonnal kiszokta, szurni azt az idiota stilusat. Ennyi fszsagot embertol meg nem hallottam mint tole.
90.
90.
Juha
Szerintem a manapság mindenkinek elérhető legjobb virtuális játék (kaland, rpg, krimi, puzzle, mind-fu*k, aggression, 18+ stb.):

Szúrd ki seggeszkit az első kommentjénél!!!

3...2...1... Fight!
89.
89.
DON GONDOCS
Nem mellesleg amikor még élt az onlive szolgáltatás én kipróbáltam több játékot, és tökéletesen működött. Ugyan nem fizettem elő egyszer sem csak 1órás trialokat próbáltam és szerintem teljesen jól működik 5 mb net reccenés mentesen még jobban futottak játékok mint az akkori gépemen, érthető okokból. Szóval akinek nem fontos hogy legyen az accountján vagy polcán a játék, vagy nem akarja megvenni-eladni tökéletes lehetőség.
86.
86.
tsulok
#84: Nézd meg nyugodtan, a konzolos meg a PC-s játékpiac is stabilan növekszik...

Idén eddig szerintem ezek a játékok mind jók voltak: The Witness, R&C, QB, UC4, Inside, Abzu,Alienation, Superhot...Ezek csak azok amikkel játszottam is...van még sok játék amikről csak jókat lehet hallani.

Melyik volt az az év ami SOKKAL jobb volt az ideinél (és még nincs vége az évnek)?
85.
85.
Dreadlox
#79: Itt nem az a gond hogy nem tud(ná)nak újítani, hanem hogy hazudnak mint a vízfolyás. No Man's Sky, Watchdogs, Alien:CM, és még sorolhatnám a hasonló címeket amik megtévesztették az ügyfeleket. Csak ne hájpolnák fel a dolgokat, és akkor nem lesz felháborodás, csak alacsony bevétel.
83.
83.
dcba
#67: Ja fogok, amint szerencsem lesz vegre, ugy fogjak hivni, h gyerek :)
82.
82.
Oldskoolgamer91
#80: 7 éves lemaradásban van*
81.
81.
dcba
#78: kimoderált üzenet
79.
79.
dcba
#76: Sztem is mi mar kioregedtunk ebbol. En mar a 80as evek vegen jatszottam es azota nyomom es egyszeruen mar barmit mutatnak csak legyintek, h ez is semmi extra.

Igen Seggeszki a pc jatekok sem tudnak lekotni mar, de egy rasztahaju kislany aki robot dinokra vadaszik, nalam harmas kepzavar. Amugy is en minfent utalok amibe robotokat tesznek, kiveve a terminatort
78.
78.
north
Amúgy mi ez a folyamatos UC4 felemlegetés? xD Komolyan nem értem miért kell folyamatosan felemlegetni, hagyjad szépen szegény Nathan Drake-et nyugodni békében. Egyébként mind2 platformnak megvannak a maga szépségei, de nem értem minek szítod itt a tüzet az UC4-el szép-szép, jó-jó, de vége! És az hogy rosszak lettek a Portok PC-re az nem a PC hibája, hanem a fejlesztőké, akik lehet, megírják a Faék Konzol CPU és GPU-ra, de az, hogy jobbat kellene csinálni PC-re, mert ott nem 30FPS a korlát és több a CPU-GPU változat az már nekik sok.
A másik, amit nagyon szerettem olvasni az, hogy ki hogyan van lemaradva Konzol vs. PC téren e jót mosolyogtam, amikor felhozták a port és a filmes témát (30FPS). De ha azt nézzük, hogy a PC nem válik nekem tűzhellyé, ha nyúzom egy kicsit karácsonyfára hasonlító LED fények kíséretében, akkor szerintem a Konzolnak még mindig van hova fejlődnie egy-két téren. Szeretem mind két oldalt és mind kettőnek vannak olyan pontjai, ami különlegessé teszi.
(És, hogy húzzam a konzolos bagázst Technikailag ti is egy PC-n játszotok attól, hogy másképp hívjátok attól még egy P-PC marad: D) (Ja és nekünk akkor volt már Unchartedünk amikor ti még gumibugyiba totyogtatok, csak nálunk úgy hívják Tomb Raider és jobb a Melle meg a segge xD <3 )
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...