Jobban fut a steames Quantum Break

A napokban végre a Steamen is elérhetővé vált a Quantum Break, melyet a Digital Foundry emberei összehasonlítottak a Windows Store-os kiadással. Meglepetésre az új verzió sokkal jobban fut.

Áprilisban problémásan rajtolt a Quantum Break PC-s változata, melyet csak tetőzött, hogy a játék csak Windows 10-en és a Windows Store-on keresztül volt elérhető. Éppen emiatt sokan várták a steames megjelenést, hiszen ennek hála immár Windows 7 és Windows 8 alatt is játszhatóvá vált a játék.

A Valve rendszerén keresztül elérhető Quantum Break emiatt csak DX11-ben futtatható, ami viszont nagy meglepetésre előnyére válik a teljesítménynek. A Digital Foundry összehasonlította a két - legújabb javításokkal ellátott - változatot és meglepő következtetésre jutottak. NVIDIA-kártyákon akár 33 százalékos teljesítménynövekedés is tapasztalható, ami nem éppen elhanyagolható különbség.

48.
Stranger
#45: Én ilyen DX12-es játékok után már nehezen tudok dönteni. Egyébként annyira nem szörnyű a DX12-es nvidia helyzet... ugyan úgy gyorsulhat a játék, csak nem annyit. Jelenleg pár játéknál annyira elhúz a GTX1060 az RX480-tól, hogy én biztos azt venném. Driverekből sztem ne indulj ki, azóta kint van a Crimson, nem támogatnak csak GCN kártyákat. Szvsz eddig sem volt sok gondja az átlag felhasználónak, most még annyi sincs...
41.
crashpipi
#28: Lenne egy hardveres kérdésem. A közelmúltban egy baleknak köszönhetően ráfizetés nélkül cseréltem a tavalyi GTX 970-em Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB-ra. Viszont az első perctől kezdve krepegett a ventim, úgyhogy visszavittem és egy kis huzavona után felajánlották, hogy levásárolhatom vagy cserélik. Mivel máshol is olvastam azóta, hogy ez Giga típushiba, így levásárolom.
Viszont azóta utána olvastam kicsit.
Kérdés: 2-3 évben gondolkodva nem biztos, hogy nem volna jobb döntés egy azonos árú OC-s RX480? Jelenleg tény, hogy veri a 1060 és csak DX12-ben, meg AMD pénzelt játékban jobb picit néha a Radeon, de mi van, ha végre bejön az AMD-s fejlesztés és gyorsabbak lesznek a gémek?
Viszont félek, hogy ugyanúgy sz.r se lesz a marketing dumából, mint ahogy a CGN megjelenése óta sincs világmegváltás... Anno az elmúlt 6-8 évben volt Phenom II X4 965 BE párosításom, HD 7870OC-vel, majd FX8350-em a 7870-el, de megfogadtam a tapasztalatok alapján, hogy soha többé AMD-t és cseréltem i5 6600K-ra GTX 970-el, most meg 1060-ra...
Mit mondassz?
Thx.
29.
atedolgod
#24: De lett... csak nem így, ahogy mindenki várta, hogy a kétféle api -ra megjelent ugyanazon játék lenne gyorsabb.
Ez egy nagy lépés a jó irányba, amiből az újonnan fejlesztett játék motorok majd profitálnak is. Én csak azt mondom, hogy önmagában a dx12 nem garancia a jobb és gyorsabb kódra.
28.
Stranger
#26: Megjött a nagy független nagyokos. Autókról is beszélhetsz bizonyos szinten, hiába nem raktál még össze egyet sem. Van egy szint amit megtehetsz kívülállóként is.
Kaptunk anno egy rakat tech infót amikre lehet építkezni és következtetéseket levonni. Magyarul is ott vannak a prohardveres cikkek. Miért lett volna marketing? Szerinted realisztikus, hogy az MS lefizette őket hogy hülyítsék a magyar olvasókat? Max a wccftech-ben látok egy kis AMD-s részrehajlást.
Az egész DX12 lufi amit anno felépítettek a tech guruk, kezd teljesen kipukkadni, nem kellenek ide marketingesek.
26.
user101
Ennyi rengeteg okos, utánaolvasott és kellően informált embert egy helyen, ez maga a mennyei királyság. Persze gondolom egyikőtök sem írt még játékot. sőt még techdemót, demoscene és egyéb téren sincs fingja sem az egészről, csak nyomatja a marketing bullshitet ... :) Gratulálok ! De tényleg....
24.
Stranger
#22: De nem csak a marketingesek nyomatták a DX12-t. A tech guruk ugyan úgy megmagyarázták, hogy na majd mekkora előrelépés lesz... aztán nem lett.
22.
atedolgod
#21: Az alacsonyabb szintű api -k mindenképpen nagyobb szaktudást igényelnek... Több lehetőséged van a programozásra, kevesebb a korlát, tehát kevesebb a biztosíték is. A jobb teljesítménynek ez az ára.
Hagyományos programnyelvekre leképezve a dolgot, ugyanezt láthatod. Magas szintű nyelvek esetében, egy rendkívül komplex futtatókörnyezet/értelmező elvégez neked rengeteg munkát, hogy neked kevesebb, és kevésbé bonyolult kódból elérhetővé váljon, amit szeretnél. Ennek árát teljesítményben fizeted meg, hiszen a futtató környezet rengeteg olyan dolgot is csinál, vagy úgy, amit ki lehetne hagyni az adott szituációban, ezzel spórolva a teljesítményen. Mégsem ír mindenki c/asm kódot cpu -ra sem. Azért nem, mert drasztikusan megnöveli a fejlesztési időt, valamint a megfelelő biztosítékok nélkül lehet vele "hülyeséget" is csinálni. Inkább írnak helyette komplex értelmezőket, amit aztán széles körben lehet használni.

A grafikus api -k szintjén hasonló a helyzet. Annó csak software render volt, de a gépek gyengék voltak ahhoz, hogy jó látványt tudjanak biztosítani ilyen módon. Jött az ötlet, hogy legyen hardware -es gyorsítás, és ennek felprogramozásához legyen egy többé kevésbé szabványos api. A kezdeti káosz után lett egy opengl, és egy dx. A mai napig ezen a (pakoljunk háromszögeket, és húzzunk rá textúrát) ötleten alapszik az összes új gpu, és grafikus api. Az api -kat felülről a programozónak kell támogatni, alatta meg ott van egy jó vastag software réteg, a grafikus driver, ami az egyes kártyákat vezérli.
Na ez lett most szépen felkavarva kicsit. Kevesebb limit, több lehetőség, és idővel vékonyabb software réteg, ami felszabaduló teljesítményt jelent(het),cserébe nagyobb szaktudás is kell hozzá. Persze ugyanúgy maradnak majd az előre megírt lehetőségek is, szóval ez sem jelenti azt, hogy akkor most teljesen eldobják a köztes rétegeket, csak épp máshogy fogják kezelni azokat. És ez kell ahhoz, hogy a mára kellően erős gépekre visszatérjen a software render is, ami végtelen lehetőségeket jelent majd.

Ennyi a történet. A marketing a felelős azért, hogy a vásárlók többsége azt hiszi, hogy ugyanazon software dx12 kiterjesztéssel azonnal jobb, és gyorsabb lesz, holott ez nem így megy.
21.
Stranger
#19: Csak ez a játék kapott egy új motort XO DX12 és W10 DX12 címként. Ha csak zsenik tudnak DX12-re optimalizálni, akkor ez nagy zsákutca lett...
19.
atedolgod
#17: A dx12 egy api. Egyik célja az volt, hogy a dx11 korlátain túl lehessen lépni, alacsony szintű hardware elérést biztosít. Ez önmagában nem jelenti azt, hogy a kód gyorsabb lesz, csak azt, hogy gyorsabb LEHET. Mindegy mire írsz programot, lehet hatékony, és kevésbé hatékony kódot is írni. A jelenlegi játékok jórészt régi játékmotorokon alapulnak, ezért is lehetséges, hogy ezek többsége még ha kap is olyan kiterjesztést, ami dx12, vagy vulcan apival megy, mégsem lesznek jobbak,gyorsabbak, mint a korábbi változatuk.

Ez majd akkor lesz érdekes, ha a nagyobb cégek átírják a licenc -elhető engine -ket dx12 -re. Az idő mindenképpen az új api -knak kedvez, de se a dx12, sem a vulcan nem valami "csodaszer" ami automatikusan nagyobb teljesítményt jelentene.
18.
Mekee85
#15: Viszint dx11-ben még fullosabban :)
17.
delphijos
#12: PONT HOGY ERRŐL SZÓL a Dx12. A hardver ( erőforrások ) jobb kihasználása.

"The primary feature highlight for the new release of DirectX was the introduction of advanced low-level programming APIs for Direct3D 12 which can reduce driver overhead. Developers are now able to implement their own command lists and buffers to the GPU, allowing for more efficient resource utilisation through parallel computation."

Hálásak lennénk ha elmondanád valójában mi az dx12.....ha már nem értjük.
15.
logic5
#14: Érdekes a Rise of the Tomb Raider fullon fut Dx12-ben. Meg kell tanulni programozni oszt annyi
14.
crytek
#12: Mivan? Ne zavarjón ,hogy a DX12-öt a nulladik perctől így promozták, hogy ez erről szól.

Nagyobb ,több elem / egység akármi megjelenítése gyorsabban. Ott van az Ash of Singularity ótvar is az is jól tükrözi ezt. xy egység berakásával a dx11 összefossa magát miközben a dx12 vígan akadásmentesen futtatja. Ennek ez a lényege. Vagyis ez volna ha ohajtanák használni..
Ahogy kinéz a dolog még nagyon a jövő zenéje....
13.
atedolgod
Persze ezzel együtt mindez azt is jelenti, hogy ennek a programnak az esetében érdemesebb a dx11 -es változatot használni, ha az jobb teljesítményt nyújt.
12.
atedolgod
Az a baj, hogy nem értitek, mi az a dx12. Még csak véletlenül sem jelenti azt, hogy ugyanannak a játéknak azonos hardware -en gyorsabban kellene futnia. A marketing persze ezt sugallja, de ez nem így működik.
2.
anarchoid
hat ha dx 11 gyorsabb alapon akkor jatszatok dx9 es jatekokkal hat azok meg hogyfognak futni! ;) kb ennyit erool ;)
1.
crytek
https://www.computerbase.de/2016-09/quantum-break-steam-benchmark/3/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...