Anne Blondel-Jouin, a Ubisoft egyik alelnöke a GamesIndustry.biznek adott interjút, amelyben kifejtette: a kiadó a jövőben 5-10 évig támogatná a játékait, ehhez viszont az is fontos persze, hogy a játékostábor aktív maradjon, így óvatosan kell megtervezniük a monetizációt. Az például nem fér már bele, hogy olyan DLC-ket áruljanak, amelyek megvásárlása nélkül a rajongók úgy érzik, nem teljes a játékélmény.
A mostantól követendő (és amúgy is egyre népszerűbb) stratégiát a Rainbow Six: Siege-nél vezette be a cég: a játék új pályáihoz és játékmódjaihoz ingyen hozzáférhettek a játékosok, és az operátorokat is ki lehet farmolni kitartó játékkal, a szezonbérlet kozmetikai cuccokat és a karakterek azonnali feloldását teszi lehetővé mindössze.
Blondel-Jouin szerint a cél az, hogy a DLC-k megvásárlása nélkül is élvezetes maradjon a játék, az élményt az olyan vidámparki látogatáshoz hasonlította, ahol mindenre felülhetsz, csak éppen nem vásárolsz az ajándéktárgyakat árusító boltban vagy nem veszel kaját. Azt is hozzátette, a Rainbow Sixnél mind anyagilag, mind a játékosok aktivitását tekintve kiválóan működött ez a recept, aligha véletlen, hogy már a második szezonbérletet tervezgetik a cégnél.
Ez egy olyan megvalósítása a DLC-k kiadásának amely mind a játékosonak, mind a fejlesztőknek jövedelmező és mondhatni példaértékő a mai "stEAl" játékvilágban.
Attól mert valakinek nem jön be a taktikai shooter még ne a játékot szidja. Persze a megjelenése nem volt zökkenőmentes, de ha az EA-re ráaggatjuk a pénzsóhár cég kitűzőt, akkor az Ubisoftra a szerencsétlen startok jutnak az ember eszébe. Ezért sem kell UBI-s játékot az elején megvenni hanem várni 3 hónapot ahol egy teljes árú játékot potonpénzért dobnak hozzánk...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.