Búcsút int az ESRAM-nak a Project Scorpio

  • Írta: fojesz
  • 2017. január 24.
  • Hardver
Link másolása
A Digital Foundry birtokába jutott dokumentumból újabb apróságokra derült fény a Project Scorpio hardverével kapcsolatban. A legfontosabb információ: a konzol búcsút int az Xbox One-nal bevezetett ESRAM-nak.

A Digital Foundry szerint a Microsoft a fejlesztői portálján tette közzé azt a dokumentumot, amely arról szól, hogyan érhetik el a fejlesztők a 4K-s felbontást az új konzolján. Ebből derül ki egy-két apróság az év végén érkező Project Scorpióval kapcsolatban, igaz, alapvetően még mindig elég sok a kérdőjel az új konzol hardvere körül.

A legfontosabb hír, hogy a Microsoft kijelentette: a Project Scorpióban nem lesz ESRAM, vagyis a cég búcsút int az Xbox One-nal bevezetett (és az Xbox One S-nél is alkalmazott) megoldásnak, amivel a konzolban lévő lassúcska DDR3-as RAM-ot igyekezett kisegíteni. Azt viszont leszögezi ugyanakkor, hogy az ESRAM-mal továbbra is számolni kell, hiszen a fejlesztők nem készíthetnek Scorpio-exkluzív játékokat, márpedig a korábbi Xbox One-modelleken elkerülhetetlen az ESRAM-ra optimalizálás.

A Microsoft szerint a Scorpio GPU-ja négyszer nagyobb másodszintű gyorsítótárral és a delta colour compression (DCC) eljárás támogatásával száll majd ringbe, ezenkívül azonban nem árult el újabb részleteket róla, így az architektúra kapcsán is csak tippelni tudunk. CPU-fronton sem jobb a helyzet, a Digital Foundry találata szerint azonban egyre valószínűbb, hogy a Scorpio nem Zen-magokkal érkezik. 

A cég egyébként egyértelműen leírja, hogy a fejlesztőknek nem muszáj a felbontás feltornászására használniuk a Scorpio plusz erejét, a jobb effektekre, illetve a magasabb framerate-re is rágyúrhatnak. A dokumentum megerősíti, hogy egy meg nem nevezett first-party cím viszonylag simán hozza a natív 4K-s felbontást a gépen, ugyanakkor egy sor skálázási megoldást is felvonultat arra az esetre, ha a fejlesztők megosztanák az erőforrásokat az előbb taglalt szempontok között. 

23.
23.
Norbiii
#21: Én is ettől tartok, hogy ez csak duma az elején, hogy többet adjanak el, és utána majd elérnék, hogy Pro-t vegyenek, de Ps4 tulajként bízom benne, hogy úgy lesz, ahogyan mondták, és ami Pro-ra jön, az sima Ps4-re is. Persze az Xbox Scorpioig ez szerintem tuti így lesz, utána meg meglátjuk....
Storeban is akkora akciók vannak Ps4-re, ráadásul úgy, hogy most volt egy nagy akció, most megint, mondom ezek vagy ilyen frankón rendesek, vagy a Pro előtt úgymond "kiárusítást" tartanak?! Persze tudom storeban sokszor vannak jó kis leárazások.
11.
11.
Pain
#9: Ez egy jogos felvetés. Viszont a játékeladások konzolfronton magasabbak, így én ebből indultam ki. Meglátjuk jövőre tiszta képet fogunk kapni a helyzetről.
10.
10.
http://hu.ign.com/m/xbox-project-scorpio/20021/news/a-project-scorpio-egy-teljesen-uj-generacio-elso-kepviseloje
9.
9.
#8: Azért a windowsnak jóval nagyobb a felhasználó bázisa! Ez pedig több mint dupla a microsoft javára!Ennyi erővel nem kérdés,hogy uwp re fejlesztenek inkább,vagy külön psre.
8.
8.
Pain
#5: Itt nem kell a butítással foglalkozni. Lesz 4 gép a piacon, ez maximum két egymástól minőségben eltérő verziót fog jelenteni. Ps4-xone és a felhúzott pro-scorpio verzió. Szerintem sokan várják a megváltást ettől a géptől, de ugyan azt a minőséget fogják kapni, mint a pro esetében, ami marad lead platform a fejlesztésnél. Mindenki pénzből él, nem hiszem, hogy van aki komolyan gondolja, hogy egy multiplatform játék fejlesztésénél nem azt veszik figyelembe, hogy hol nagyobb a potenciális vásárlói bázis. Ez pedig jelenleg dupla a sony javára.

Na lehet értelmetlen, meg késő van és buli után vagyok, de csak világos, amit mondani kívántam
7.
7.
zozo76hun
#6: jaja, ez pont a ps pro/ps4-nel is gond. meg amugyis ha olyan jatekkal jatszanek ami xo-t igenyel arra ott az xo.
6.
6.
Killerbee
#5: A probléma felhasználói oldalról inkább ott van, hogy ha xbone-on 30fps-sel megy valami multiban akkor a scorpión is annyival fogják engedni, mivel az egyenlő esélyeket biztosítani kell, legalábbis ha össze lesznek engedve, de hát miért is ne lennének...?
5.
5.
zozo76hun
#3: nem is az exkluzivok miatt hanem hogy mondjuk jon egy uj battlefield akkor csak szarabb ha a fejlesztoknek az elozo (joval gyengebb) gepre is ossze kell hoznia. elkepzelheto hogy emiatt esetleg az uj gepen levo valtozat is megsinyli.
4.
4.
delphijos
Azért ez ebben a helyzetben pont az ESRAM miatt nem egészen igaz, mert ahhoz hogy kihasználja egy játék, erre külön meg kell csinálni az optimalizálást, különben a "sima" ONE-on rosszabbul futna, mint egy olyan játék ami csak erre készül, és ott értelemszerűen figyelembe veszik az ESRAM-ot.
3.
3.
user101
Pont ez a lényeg, hogy mindenképp kompatibilis legyen. Hiszen hardware és software oldalról is alig különbözik egy átlag pc-től. Tekints rá úgy, mint egy Steam-machine-ra amin ( egyenlőre ) nem Steam fut ... :)
Amire Te gondolsz, az inkább az, hogy új független platformként tekintsen rá az MS és engedje az exkluzívokat. Ami az eddigi kommunikáció alapján nem fog megtörténni, bár már sokszor láttuk, hogy sz@rt se ér az MS kommunikációja és mire egy termék megjelenik: homlok egyenest az ellentétét csinálják, mint amit ígértek...
2.
2.
Obiwan HUN
#1: Az nem feltetlen baj, sot... tobb szempontbol is jo dolog!
1.
1.
zozo76hun
en az osidok ota xbox-os csavo vagyok (es maradok), de most jobban orulnek ha uj gepnek felelne meg a scorpio, nem lenne az XO-val kompatibilis, akkor a fejlesztoknek sem kellene szamolni a joval gyengebb XO-val.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...