A Housemarque beszerezte az Unreal 4 licencet

  • Írta: bobzenub
  • 2017. december 6.
  • Hír
Hiába képezi a műfaj csúcsát, a Nex Machina nem hozott eleget konyhára, így a stúdió hivatalosan is visszavonult az árkádjátékok fejlesztésétől. Az új, remélhetőleg jövedelmezőbb irány azonban új játékmotort is igényel.

2017 egyik szomorú fejleménye volt, hogy a Housemarque november elsejével szakított a stúdió addigi kreatív irányával, vagyis az árkád lövöldözős játékok fejlesztésével. Kár, pedig katalógusukban olyan remek, főleg PlayStation-konzolokra megjelent játékok képviseltetik magukat, mint a Super Stardust HD, az Outland és a Resogun. Munkásságuk eddigi csúcsának azonban nem ezeket a címeket, hanem az éppen idén megjelent Nex Machinát tartják, ami jó eséllyel pályázhatna a minden idők legjobb modern twin-stick shooter játéka címre. 

A stúdió vezérigazgatója, Ilari Kuittinen az Engadgetnek adott interjújában úgy fogalmazott, hogy a műfaj egészen egyszerűen nem nyereséges, így fájó szívvel, de kénytelenek szakítani ezzel az iránnyal.

A Helsinki székhelyű cég nemrég közleményt adott ki, hogy megvásárolták az Unreal 4 licencet, s hamarosan be is jelentik az új motorral készülő játékukat. Sajtóközleményük szerint azért esett erre a motorra a választás, mert gyors és modern szerkesztői felülettel rendelkezik a művészeik és dizájnereik számára, jó a támogatás, s a testreszabhatóságának köszönhetően könnyen átültethetik a díjnyertes renderelési megoldásaikat és vizuális effektjeiket az új motorra.  

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...