CES 2018: Bemutatkozott a HTC Vive Pro

  • Írta: Shifty
  • 2018. január 9.
  • Hardver
Bár a tavalyi esztendő mintha kicsit csendesebb lett volna a VR-szemüvegek piacán, a HTC mostani bejelentése jó eséllyel új lendületet adhat az egész szegmensnek.

A HTC hétvégén megejtett Twitter-bejegyzése már előrevetítette, mire lehet majd számítani a CES-re időzített bejelentéskor, de azért így is okoztak némi meglepetést. Egy új VR-sisak mellett bemutatkozott a Vive Wireless Adaptor is, ami végre lehetővé teszi majd, hogy az idegesítő kábelek nélkül élvezzük a VR nyújtotta élményt.

Az így kapott plusz szabadság óriási lökést adhat majd a piacnak. Sajnos a bejelentésből nem derült ki, hogy mikor és mennyiért lehet majd megvenni az Intel WiGig technológiáján alapuló kiegészítőt, de egyes feltételezések szerint valamikor július és szeptember között dobja majd piacra a HTC. Ami viszont biztos, hogy 60 GHz-en fut majd a kütyü, így a HTC ígéri, csökkenni fog a késés és még jobb lesz a teljesítmény, ráadásul az interferenciák miatt sem kell aggódnunk. A Vive Wireless Adaptor a már meglévő Vive-val, illetve a most bejelentett Vive Próval is kompatibilis lesz, csak emiatt tehát nem kell szemüveget cserélnünk.

A Vive Pro ára és megjelenési időpontja sem ismert, viszont a specifikációi igen, így a Pro két OLED-kijelzőt kapott, amelyek 2880x1600-as felbontásra lesznek képesek, ami 78 százalékos javulás az első Vive-hoz képest. Emellett maga a sisak is megújul, kapunk integrált fejhallgatót, valamint beépített hangszabályozót is, illetve a fejpánt is válozik, azaz még kényelmesebb lesz viselni a kütyüt, aminek egyébként a súlya is csökkent.

Végezetül pedig bemutatkozott a korábbi boltot felváltó Viveport VR, ami teljesen megújult felhasználói környezetet és sok új funkciót hozott magával.

11.
abydos
#10: Bocsi, ben te írtad a felszerelést
10.
abydos
#9: Oculus home egy elég big update volt, aminek jelenleg közelében sincs a steam vr. Bethesdat ne várd úgy évekig riftre, mert John Carmack miatt szerintem előbb gyújtják fel magukat, mintsem az ős ellenségre fejlesszenek. hardveres fejlesztésnek meg nincs értelme, mert pont amit írtál, tovább szeleteli a VR piacot, meg elértéktelenítheti az amúgy high end korábbi eszközüket a korábbi vásárlóknál + a gépek a jelenlegi felbontásra is éppen elegek. Kérdezz meg pár Vive tulajt, mennyire örülnek az új bejelentésnek, higy az amúgy is nagyon drága Vive (a rifthez képest) kap egy új szemüveget. A korábbit még csak eladni se tudják, ha kontroller nélkülit vesznek, mert külön kontrollert nem lehet venni. És biztos lehetsz, még drágább lesz. A Sony sem véletlen, hogy nem fejleszti az amúgy borzasztó ötleten nyugvó fagyi kontrollereit. A Vive kezdett lemaradni, lépnie kellett (steamen egal a két gyártó megoszlása, az Oculus store miatt viszont tuti, hogy az Oculus többet adott el a szemüvegéből). + Moddolassal minden steames játék, még a fallout 4 is játszható Rifttel. Egy szó mint száz. Ha jönne egy új szemüveg, a cv1-ed semmivel sem lenne használhatóbb, mint most, sőt, csak csökkenne az értéke és a reputacioja. Vive-ra pedig bármikor válthatsz, moddolasaal az oculus könyvtárad is eléred Vive-rol. Ez kb olyan mjnt az nvidia amd kérdés.
Túl sok értelme nincs, mert minden működik mindennel (Mobilról)
9.
Grabowsky30+
#8: Nem, cv1em van. A htc próbálkozik megoldani a zsínor mentességet, szerzett magának egy fejlesztőt Bethesda aki nyomja az exlusive-okat, fejleszti tovább a szemüvegét pro nagyobb felbontás. Oculus eközben? Kiadnak egy újabb műanyag telefonos dobozt valami samsunghoz, meg a Gót az nagyjából azt tudja mint a gear vr csak nem lehet belőle kikapni egy mobilt, amivel szintén rendelkezem és legyünk őszinték egy szar. Félre ne értsd, nem hasra ütve vettem annó az Oculust és jobb vételnek tűnt, mint a HTC csak a jövő egyenlőre nem azt mutatja, hogy az oculus fogja meghódítani a világot, vannak hozzá új tartalmak is csak már picit unom a 83. tök egyforma indie zombis lövöldét meg a rajzolós progit, AAA-s cím még véletlenül sem jött hozzá 2 év alatt ami nem autó szimulátor!
8.
abydos
#7: Melyik Oculusod van? Még DK2? Mert a videóban láttottak kivételével az új felbontás az egyetlen, ami most a Vive javára írható. Mindenben azonos a kettő, az Oculus javára pedig felírható, hogy olcsóbb és nem kell naponta tölteni a karokat (Vive karja ugye ha lemerül, nem lehet vel a játszani, míg a Oculus az cserélhető aksis)
7.
Grabowsky30+
Azt kell mondjam, hogy a HTC sokkal jobban csinálja, mint az Oculus. Ha erre nem lesz valami válaszuk akkor esélyük nem lesz ebben a versenyben a HTC ellen, szépen el fognak tűnni! Sajnálom, de az áron meg azon nagyon pici minőség beli különbségen kívül (állítólag a oculusnak picit szebb a képe, én ezt fenntartásokkal kezelem) a HTC mindenben kezdi komolyan felülmúlni az Oculust amit megmondom őszintén nagy csalódással figyelek, mert annó én az Oculusra tettem a voksom, de lehet ez nem volt jó döntés.
6.
abydos
#2: Ez abszolút nincs így, teljes tévút. Van egy standard hardverigénye, amihez többé kevésbé az összes fejlesztő tartja magát, a VR headsetek átjárhatóak, nem különböznek sokban, pár paramétert kell konfigurálni, hogy egy játék az összes headsettel kompatibilis legyen, nem beszélve arról, hogy a legnagyobb játék enginek, mint az Unreal, Unity, Cryengine stb. mindegyik 1 pipa beixelése uitán támogatja a VR-t, akár a régebbi címeknél is.
4.
ollie92
2.
NemecsekErno
És tessék mondani, ki fog erre tömegjátékokat fejleszteni?
A VR legnagyobb baja, az elaprózodott hardware és különféle fejlesztői API-ok.
Mert persze, hiába valaki jó DirectX/GNMX fejlsztő, attól a VR-hoz még lövése sem lessz. Ráadásul egy ilyen kisszériás VR megint csak a fejlesztők hiányát vetíti elő.

Nem csoda, hogy 100%-ot fizetett vissza a játékeladások után a fejlesztőknek a HTC az utolsó hónapokban, anélkül, hogy lenyúlta volna a szokásos 30% jutalékát, csak hogy jöjjenek már...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...