Bemutatkozott a Shadow of the Tomb Raider

  • Írta: zoenn
  • 2018. április 27.
  • Bejelentés
Link másolása
A Square Enix az ígéretéhez híven hivatalosan is leleplezte az új generációs Tomb Raider-trilógia utolsó darabját. Lara Croftnak ezúttal egy halálos dzsungelben kell tesztelnie képességeit, és még a maja apokalipszissel is szembenéz.

A sajtó képviselői már megtekinthettek 45 percet a Shadow of the Tomb Raiderből, a Square Enix pedig pont az élménybeszámolók idejére lőtte fel a netre a legújabb filmes előzetest, amely délben már kiszivárgott ugyan, de most itt van rendes minőségben is:

A játékban Larának egy halálos dzsungelben kell helytállnia, miközben rég elfeledett, sötét sírokat keres fel, és megpróbálja megmenteni a világot a maja apokalipszistől. A régészcsaj végre azzá válik, aminek már a kezdetek óta szánták: igazi Tomb Raiderré! Romvárosokat kutatunk fel Larával, és a sorozat történetének eddig legnagyobb központi hubját is bejárhatjuk.

Hősünk mozgáséért és hangjáért ezúttal is Camilla Luddington felel, aki már a trilógia nyitódarabja óta a fejlesztőkkel dolgozik.

Egy spanyol játékmagazin már bővebb részleteket is közölt a Shadow of Tomb Raiderről. A cikkből kiderült, hogy a fejlesztést tényleg az Eidos Montreal és a Crystal Dynamcs végzi közösen. A harmadik modern résszel azonban nem küldik pihenőre Larát, további játékokat terveznek.

A sztori szerint Jonah visszatér, és tanácsaival megpróbálja Larát a helyes útra terelni. A lányon hatalmas a teher, hiszen embereket kell megmentenie az özönvíztől. Számos fejtörő állja majd az utunkat, melyek nem lesznek nehezebbek a korábbi részekben látottaknál, ám annál epikusabbak és halálosabbak lesznek.

A készítők a legjobb akciójeleneteket ígérik, és még több lopakodásra kihegyezett fegyvert vehetünk kézbe. A főbb sírok jobban emlékeztetnek majd a "klasszikus kazamatákra". Az egyik fő NPC-t Doctor Domingueznek hívják. A játék Mexikóban, Cozumelben veszi kezdetét, ahol a Trinity és Lara egy ősi kulcsot keres.

A végigjátszás (mellékküldetések nélkül) 13-15 órát vesz igénybe, illetve a felszerelésünk minősége és a vadászat ezúttal hangsúlyosabb szerepet kap. A járművezetés kimarad, de cserében Lara tud úszni és merülni is. A kötél is fontos eszköz lesz: a falakon mászhatunk le és fel, valamint futhatunk is vele a nagyobb ugrások előtt.

A legújabb képeket ebben a hírünkben osztottuk meg. Ezúttal néhány artworkre futotta.

A Square Enix rengeteg kiadást tervez, a sztenderd csomag mellett a Day One kiadásnak megfelelő Croft Editiont is választhatjuk (három extra kosztümmel), de lesz Digital Deluxe Edition is.


A gyűjtői kiadás Ultimate Edition néven fut, amelyhez egy Lara-szobor és egy igazi elemlámpa is jár.

Lesz szezonbérlet is, amely hét, Path-nek nevezett kalandot tartalmaz. Mindegyik új sztoriszállal, küldetésekkel és kihívásokkal operál, valamint friss fegyverekkel és cuccokkal. Az első Challenge Tomb például kooperatív móddal vértezi fel a játékot. Egészen 2019 áprilisáig jönnek új tartalmak, csekkold a képet a részletekért:

A Shadow of the Tomb Raider szeptember 14-én landol PC-n, Xbox One-on és PS4-en.

35.
35.
Stranger
#34: Aki negatív véleménnyel van, valamiért mindig jobban megjelenik... amolyan hangos kisebbség. Gondolom te sem írtad volna le, hogy tetszik ha mi nem hőbörgünk.
Amúgy pont erről van szó, milliókra optimalizált a cím, nyílván tetszik sokaknak. Viszont ez mindig olyan dolgokkal jár, ami egy rétegnek nem fog tetszeni. Ha egy más típusú TR-t csinálnának, akkor pedig te nyomnád itt a negatív véleményt és mondanád, hogy feleslegesen túlbonyolított sz@r.
Egyébként nem olyan rosszak az új játékok vagy az új TR, de lehetne több is, amit nem lehet meglépni, már le lett írva hogy miért.
34.
34.
georgie.70
Istenem, hogy nálunk negatívabb nép nincs a földön az is biztos. Ti semminek nem tudtok örülni, bezzeg ha nektek kéne megalkotni egy ilyen játékot, kíváncsi lennék milyen érzéssel olvasnátok az ilyen remekbeszabott jól átgondolt kritikákat. Szerintem zseniálisak az új Tomb Raiderek, mind a kettőt 100%-ra kinyomtam többször is és imádtam a grafikáját, a játékmenetet, Lara új karakterét, úgy jó az egész ahogy van. És alig várom az újjat, eszméletlenül néz ki, persze tudom ez még nem a játék csak egy cinematic, de azt gondolom nincs miért aggódni nagyon is rendben lesz a grafika, hangulat, és Lara karaktere is egyértelmű változáson megy át ezt már ennyiből is lehet látni. Szerintem nagyon is jó irányba haladnak a mai játékok, felesleges túlbonyolítások nélkül is tökéletesen el lehet lenni velük. Nem beszélve a technikai fejlődésről ami számomra nagyon megdobja a játék élményt, de biztos én nem vagyok elég régi és profi gamer hogy kilóra megvesznek ezekkel a fos játékokkal:))
32.
32.
Formula1fanatic
Mondjuk azt még hozzáteszem, hogy az sem jó ha rommá van bonyolítva egy játék, legyen könnyen megtanulható a kezelhetőség és logikusan legen felépítve, de adjon számtalan lehetőséget a játék és ne legyen terelve benne a játékos, ettől lesz jó a hangulata. A húsvéti ajándékkeresés is úgy volt izgalmas és vicces, annak idején, ha nem találtuk meg az első kanyarban és bökte ki a szemünk, hanem teljes mértékben ránk volt bízva hogyan találjuk meg.
31.
31.
Formula1fanatic
#29: Nagyon jól megfigyelhető az egyszerűsítés a TES szériában is, míg a harmadik rész inkább volt mondható RPG-nek, de ahogy jöttek ki az újabb részek úgy lett egyre egyszerűbb. Egyedül csak a grafika, fizika, vagyis a technika fejlődött.
29.
29.
Stranger
#28: Ez pontosan így van... De nem igazán minőségromlás, mert nagyon jól összevannak pakolva ezek a játékok. Csak kb. ki kell venni minden egyedi dolgot.
Ha keresgélni kellene az utat a továbbjutáshoz akkor megunja X ember, ha kicsit csinálnod is kell valamit a platformer elemeknél (pl ugrás nagyságára odafigyelni stb), az lehet hogy nem tetszik Y embernek. Komolyabb dolgokról nem is beszélve. Úgy kell megtervezni a játékokat, hogy mindenkinek bejöjjön, ez pedig biztos hogy a játékmenet kárára megy.

Ebből jön a moziszerű gémpléj, mert sztorival és karakterrel kell kompenzálni erős mértékben, hogy valami miatt lekössön a játék 10-20 órára. Lehetne még sorolni, ez egy hosszú téma, de le kell nyelni ahogy a mainstream zenét és filmeket is le kell...
Amúgy nem vagyok hipszter az új TR játékokkal is játszom, de sokszor jobban leköt egy rajongói pálya.
Én szívesen látnék AAA összetett játékot, valamilyen újszerű játékmenettel és remélem hogy a jövőben a TR kavarja majd fel az állóvizet, mert a 90-es években is millióan vették elég durva játékmenettel.
28.
28.
Formula1fanatic
#27: Szerintem azért van az, hogy butábbak egyszerűbbek a játékok, mert most már nem egy "kisebb" rétegnek gyártanak mint anno és nem volt még akkora ipar. Manapság már mindenkinek van többfajta gépe is otthon , pc, laptop, konzol, mobil, stb, így többen is játszanak, fellendült a játékipar és ez óhatatlanul magával hozza a minőségromlást is, mert az átlag igény mindig alacsony.
27.
27.
#22: Hát kétség nélkül megvolt a szépsége ezeknek a békeidőkbeli hatalmas elakadásoknak a játékokban. Én még a Silent Hill 1-ben, ami csak PS1-re volt, csúsztam meg nagyon. Volt benne az a zongorás feladvány a suliban. Angolom sem volt jó, de amúgy sem tudtam elképzelni. Rendesen abba kellett hagynom a játékot 3 hétre, amire jött valami újság, amiben le van írva. Egy óra játék után újabb három napra elakadtam, valami rózsaszín labdával, amit valami ereszcsatornába kellett végül is tenni.

Most mosolyogva gondolok vissza ezekre, de az tény, hogy akkoriban nem nagyon röhögtem... Igazság szerint én is megváltoztam már de a játékosok elvárásai is.

Most már inkább az olyan feladványok tetszenek, mint a Far Cry 5-ben a Peggie Stash-ek, amiket gyémánttal jelöl a játék. Egy jó 5, esetleg 10 percre elgondolkozol, körülnézel, de aztán megoldod. Ez még nekem bejön, de sokaknak amúgy már ez sem. Ha olyanok lennének a játékok, mint régen, nem sok ember játszana már velük.

Ráadásul az emlegetett Tomb Raider 3, a kiegjei, meg ez a Chronicles is az akkori elkeseredett és ötlettelen sorozatgyártás termékei voltak, amik híresek voltak az általad emlegetett szarságaikról.
26.
26.
Formula1fanatic
#22: Megértelek, ez van mai korigények, nekem ez volt az egyetlen új AAA amivel toltam 2013-óta meg a Fallout 4. Ezek is végtelenségig vannak butítva, de legalább a hangulat ott volt. A render már csak ilyen, én is jobb szeretnék ingame videóanyagot nézni, bár anno a Resident Evil render videóit imádtam:D
24.
24.
Aborg
Talan tul oreg vagyok, de nekem a regi 1996-os jatek ezerszer jobban tetszett ezeknel a maiaknal. Megprobalkoztam a 2013-as jatekkal, de par ora utan hagytam a fenebe, nem tetszett a hangulata.
Errol a trailerrol se a Tomb Raider cim ugrott be, sokkal inkabb ezek: Alien, Predator, Commando, A szakasz.
23.
23.
delphijos
Persze biztos a történetből kiderül majd valami , de nekem azért fura hogy Lara lesből kivégez egy kommandős "hadosztályt". Persze hogy megvédte magát eddig is, de azért Ő nem ilyen gyilkolászós tipus volt. Na mindegy, majd meglátjuk,
22.
22.
dvs00
Ez sajnos se nem trailer, se nem gameplay, pusztán csak egy hangulatkeltő renderelt lófasz. Bár az már most látszik, hogy kibaszott egy gépigénye lesz bazmeg az kurvaélet. Csak rövid ne legyen, és vissza a puzzle-öket, imádtam annak idején mikor 5 napig ültem egyetlen telebaszott pályán. Főleg a béke időkben mikor nemhogy YouTube walkthrough nem volt bazmeg, de az internet is kiváltságos szolgáltatás volt. Csak az 576 újságban voltak végigjátszások közzétéve, persze meg is vettem mert kivolt már a faszom, mire rájöttem, a Chronicles-ben a mozgó szobornak mindkét szemét ki kell lőni a pisztolyra szerelt távcsővel de az hagyján, utána újabb öt nap telt el mire megtaláltam a felnyitható csapóajtót. Az elmúlt két részben sajnos ezek elvesztek a picsába. Méltó zárás lenne egy újabb agyelhagyós rész.
15.
15.
hedzsooo
Szóval Ultimét Edisön + szezonbérlet itt is persze. Akkor ennél is várok kb. 6 hónapot, aztán 1ben bezsákolom a teljes játékot leértékelve Steamen. OK, várok rá 1 évet is éppen, ha csak annyi kell.
Egyébként számomra nagyon várós, csak nagyon unom már ezeket a lehúzós kiadásokat.
11.
11.
codehook
#9: Szerintem fuss neki megegyszer ha jo passzban vagy ugy erzed. Mert remekmu.
10.
10.
kastorhun
#7: " a játékmenet sem változik."
Hova változna?
Ennyi erővel ezt felhozhatnánk akár a játékipar szinte összes folytatásának.
9.
9.
DarkLord
Az "első" új részt imádtam, a másodikat kínként éltem végig, hogy végigjátsszam, lehet szar passzban voltam vagy a fene tudja, de állandóan az idegeskedés kapott csak el, akárhányszor álltam neki vele játszani a vége az lett, hogy kapkodva végigfutottam rajta... nekem a második kevésnek bizonyult, de persze Lara babát, mindig imádjuk és ezt is várom azért :)
8.
8.
SilasGreaves
Ezt nevezem szupi videójátéknak! Huu, nagyon jó lesz, csak ne szaggasson sima ps4-en!! Imádom a Tomb Raidereket!
7.
7.
Stranger
Úgy látszik ismételten csak 1 helyszínt kapunk és a játékmenet sem változik. Persze mint lezáró rész ez várható volt... Én már a következő TR-t várom, kíváncsi vagyok milyen vonalat vesznek fel ez után.
6.
6.
Gorrister
Na majd akkor jövő nyáron beszerzem (kis szerencsével akciósan) mikor már teljes lesz a játék.
5.
5.
PaprikaJancsi
Jól néz ki, és roppant jó hangulatot fogtak meg, ebben a trailerben. Nekem amúgy az első kettő is ugyanúgy tetszett, de ez eddig kiemelkedőnek tűnik, várom az első gameplayt.
3.
3.
Yanez
Mászthev! :) Kár, hogy épp akkor jön, amikor Spiderman, de később mindenképp kipörgetem, akárcsak az eddigi részeket.
2.
2.
KRAT0S
#1: +++

(idén a játék,jövőre meg a seasson pass;) )
1.
1.
logic5
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...