E3 2018: Kiélheti kreativítását a Ninja Theory

  • Írta: sirdani
  • 2018. június 11.
  • Hír
Link másolása
Az E3 tegnapi Microsoft-konferenciáján rengeteg áll-leejtős bejelentést láthattunk, ám kétséget kizáróan az egyik legérdekesebb pont a Ninja Theory felvásárlásának híre volt. Egyelőre mindenki optimista, a stúdió pedig egy „nagy ugrásra” készül.

A hivatalos E3-as bejelentés után a Ninja Theory stúdió rögtön közzétett egy videót, melyben megmagyarázzák, hogy mi állt a Microsofttal való társulás hátterében. Tisztában voltak azzal, hogy a csapattól rengeteg fan fog elfordulni, ám reményeik szerint később be fog igazolódni, hogy a helyes utat választották.

„Az, hogy a Microsoft felkeresett bennünket, teljesen váratlan volt, nem valami olyasmi, amire előre számíthattunk” – nyilatkozta a kreatív vezető Tameem Antoniades. „Akárhogy is, a lényeg, hogy arról kérdeztek, hogy stúdióként mik lennének az ambícióink és céljaink egy ideális világban, amire mi azt válaszoltuk, hogy szeretnénk szabadok lenni az AAA-s kötöttségektől, és inkább a játékélményre fókuszálnánk, mintsem a monetizációra.”

„Nagyobb kockázatot szeretnénk vállalni a kreativitást és a játékaink műfaját illetően, ám úgy, hogy közben ne kelljen állandó veszélyben működnünk. A saját játékainkat a saját módszereink szerint akarjuk készíteni, nem úgy, hogy előre megmondják azt, hogy mit és hogyan csináljunk; a legfontosabb, hogy megvédjük a csapatunkat, a kultúránkat és az identitásunkat, mert ez adja a Ninja Theory lényegét is.”

Körülbelül négy évvel ezelőtt a Ninja Theory a csőd szélén állt, ám a 20 állandó taggal rendelkező csapatnak sikerült egy igazán erőteljes, AAA-kategóriás független játékot, vagyis a Hellblade-et elkészíteniük, ami méltán emelte őket a legnagyobb stúdiók szintjére.

A siker utáni első tervek alapján a Ninja Theory több, 5-8 éves lefutású kisebb, ámde független projekten kezdett gondolkodni, melyet azonban a Microsoft ajánlata miatt drasztikusan megváltoztattak.

Ahogy Antondeias fogalmazott „ez egy komoly lehetőség a számunkra, hogy magasabbra ugorjunk, mint amiről eddig csak álmodozni mertünk, hogy valójában szárnyalhassunk a zuhanástól való félelem nélkül, mely félelem korábban sokszor fogott minket vissza."

A Microsoft szavatolta a stúdió teljes kreatív szabadságát, sőt, a Ninja Theory szabhatja meg a jövőben is a platformmarketinget, a kutatási irányokat, a támogatást és a technológiai csapatot.

„A Hellblade egy kis csapat fejlesztése volt, csupán 20 fővel és extrém módon limitált erőforrásokkal” - mondta a vezető, Dom Matthews. „Képzeljétek el, hogy mit fogunk tudni elérni most, hogy a csapatunk 100 főre bővült, és a Microsoft áll mögöttünk kizárólag a Ninja Theory vízióira fókuszálva.”

18.
18.
Anti4730
Azert ne feledjük hogy a Microsoft a sunset overdrive fejlesztésébe sem szólt bele.
17.
17.
kastorhun
#15: A játék történelembe nem 1x történtek hasonlók, és mindig mondogatták hogy "kreatív szabadság" és a hasonló jól hangzó marketing szövegeket. Papíron a magyar Black Holenak is kreatív szabadsága volt a Heroes 6 esetén, gyakorlatilag el ment közéjük egy Ubisoftos tag és elkezdett dirigálni.
Vagy akár ott a Lionhead, a Fable Legends kukázása után kijelentették hogy nem szerettek rajta dolgozni, és egyáltalán nem is tudták hogy hogyan kellene egy ilyen multis címet összerakni.
15.
15.
Yanez
#14: "A Microsoft szavatolta a stúdió teljes kreatív szabadságát, sőt, a Ninja Theory szabhatja meg a jövőben is a platform marketinget, a kutatási irányokat, a támogatást és a technológiai csapatot."
14.
14.
kastorhun
Szurkolok nekik, és örülök hogy nagyobb költségvetés áll majd a rendelkezésükre.
Csak hát, ez veszélyekkel is jár, mint hogy a Microsoft beleszól hogy mit csináljanak, a Microsoft mondja meg hogy mit csináljanak, túlzott exkluzivitást, stb.
13.
13.
Skygameboy
Én szurkolok a srácoknak hogy tényleg elengedhessék az elméjüket.Úgy gondolom ez már ráfért az MS-re bár valószínűleg ennek már semmi hatása nem lesz ebben a genben. A köviben viszont szerintem számíthatunk fasza gamekre tőlük. Hajrá!!!!!
12.
12.
Sir Galád
11.
11.
crytek
#10: Ha osztod szorzod a matekot akkor több gamepass előfizető alkalmi játékos az több bevételt tud hozni mintha teljes áron vennék a játékokat és még a csere bere miatt se buknak ennél...
10.
10.
McDuff
De ha úgy nézzük akkor ez is teljesen m1,megcsinálnak majd egy (remélhetőleg) remek játékot,az MS meg kiadja Win10-re és xbox-ra,emellett pedig azonnal game pass-ba is bekerül...nem tudom,ez nekik megéri? Vagy tud vmit az MS amit mi nem?
9.
9.
PaprikaJancsi
#7: ... és így is sokkal több, mint amivel te rendelkezel óriás csecsemő
7.
7.
crytek
#6: MS-nak az csak az kell hogy mondhassák az ÖVÉK....
Az exklúzivitást is dobták a pi**ába..szóval ne keress bennük értelmet. EZ M$ logika zéró
6.
6.
Sid3481
#3: Persze-persze!:D Ez pont így szokott működni!
4.
4.
zozo76hun
#3: igy van, tobb penz all majd a rendelkezesukre, illetoleg gondolom a PS portoknak igy elbol lottek. viszont nagyon rafer mar az xbox-ra par jo exkluziv meg!
1.
1.
Darksiders84
Tényleg mikor lesz Hellblade dobozosan mert volt róla szó?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...