Már az elejétől a végéig játszható a Cyberpunk 2077

  • Írta: zoenn
  • 2018. augusztus 25.
  • Hír
Link másolása
A CD Projekt RED-nél az elmúlt hat évben lázas munka folyt a Cyberpunk 2077-en. A munkálatok jól haladnak, a történet már teljesen végigjátszható, bár még rengeteg munka vár a lengyel srácokra.

Komoly jelentősége van annak, hogy a Cyberpunk 2077 az elejétől a végéig végigjátszható, még akkor is, ha ezt csak a belsős tesztelők tehetik meg. Lehet, hogy mégsem kell hosszú éveket várni a premierre?

Az Engadgetnek adott interjújában az akció-RPG producere, Richard Borzymowski elmondta, a játéknak még nem készült el az összes assetje, illetve a felfedezett bugok kijavítása is várat még magára, azonban a történet az elejétől a végéig végigjátszható. Az már más kérdés, hogy az élvezhetősége - pont a fentebb említett hiányosságok miatt - nem az igazi.

Borzymowski kiemelte, hogy az irány megvan, tudják magukat tartani a lefektetett alapokhoz, remekül haladnak, de még rengeteg a tennivaló a Cyberpunk 2077-en.

A Gamescomra friss képekkel és artworkökkel készültek a lengyelek.

64.
64.
frankdelgado
#63: De ebben nem lesz ló ugye? Vagy csak max kiborg ló. De az is tud bugolni.
63.
63.
A Pulyka
#51: Pardon, a lo nem bugolt.Elirtam, es a szerkesztes gombal is gond lehet, mert meg mindig nem talalom.
62.
62.
A Pulyka
#58: Akkora lesz a kulombseg, hogy mikroszkoppal fog kelleni keresni, addigra szerezz be egyet, nem hogy lemaradsz valami fontos reszletrol a vegen.
61.
61.
A Pulyka
#51: A lo bugolt, hanem egyszeruen szarul volt megcsinalva. Befekelt nekem a cel elott ugy hogy vegig elso voltam , erre 4.-nek futottam be, vagyis inkabb begyalogoltam.Letert allandoan a kijelolt utrol, makacsul ment a feje utan.Nem egyszer elifordult, hogy hivtam, de nem jott mert valamelyik hazteton volt, szerencsetlen lejonni mar nemtudott.
Ezenkivul mas idegesito dologgal nem talalkoztam, kiceve meg talan azt sajnaltam, hogy a birtokunk nem kapott tobb figyelmet.Szivesen szureteltem volna a szolomet, majd bort keszitettem volna es meghivom a barataimat is.A hazba is el tudtam volna kepzelni tobb fegyvertartot es pancel allvanyt.
De igy is nalam a legelvezetesebb open world rpg amit eletemben jatszottam, benne is van 200 oram.
A cyberpunkal sem lesz gond, es mivel hatalmas sci-fi rajongo vagyok, elso napos vetel lesz.
58.
58.
frankdelgado
És xboxon vagy ps-en fog jobban kinézni?
55.
55.
GAMEROD
Kár ilyesmivel szédíteni a népet. Röviden annyi, hogy az alap megvan, már csak házat kell rá építeni. Legalább 2 év.
54.
54.
Max3000
#53: Igen,erről is beszéltünk.Hogy konkrétan Pacsirta melyik adót nézte a kommentek helyett,azt senki nem tudja.
49.
49.
kastorhun
#48: De ezt ők generálták (ez talán direkt volt), hiszen még a Witcher 3 előtt láthattunk belőle előzetest. A Witcher 3 annyira nem volt bugos, ellenben a Skyrim... na ott ordítóan gigászi hibák vannak, olyanok melyek mellett nem szabad szó nélkül elmenni.
48.
48.
AfterLife
#46: A hype-ot nem a CDPR generálja leginkább, hanem a média és kívülálló emberek. Bár keveset számít, de az eddigi beszámolók alapján, nagyon ígéretes és figyelemre méltó az, amit mutattak a zárt ajtók mögött, független attól, hogy még vannak szemmel látható problémák. Azt meg ne feledjük el, hogy a Witcher 3-as tapasztalataik sem elhanyagolhatóak. Tudják, hogy az a recept, mitől lett igazán jó és ezt gondolom újra bevetik ennél a játéknál is, csak átgondoltabban, vagy másképpen. Itt leginkább nem is azzal lesz szerintem a gond, hogy milyen játékélményt kapunk, hanem hogy a megjelenés napján, mennyire lesz hibamentes a program. Mert az ugye sokat ronthat a végeredményen - szóval én inkább emiatt aggódom. Elvégre méretben és komplexitásban is nagyobb alkotás lesz, mint a Witcher 3 és már ott sem volt minden rendben a megjelenés napján. A kritikus hibák pont akkor jönnek elő, amikor már a nagy közönség is javában nyúzza a játékot. Ezt pedig egy jól összevágott trailer nem fogja nekem elárulni.

Amúgy azért kritizálták az E3-as trailer-t, mert javarészt nappali időszak volt benne. De már köztudott, hogy a játékban váltakozó napszakok lesznek, akárcsak a Witcher 3-ban. A belső nézetre is van bőven magyarázat már, hogy miért célszerűbb - elég, ha az optikai beültetésekre gondolunk -, szóval valóban, nem ezen fog múlni, hogy mennyire lesz élménydús az eredmény.
47.
47.
Max3000
#46: ...Dehogy csillapítaná,csak nagyobb hatással lenne a dopaminra.Egyébként egyetértek veled is meg afterlife-al is,meg még jrta itt valaki,hogy nem lenne merész ötlet,ha a hiányosságokkal mutogatnák,hiszen még egy jól kidolgozott játékot is ízekre tudnak szedni,nemhogy egy mondjuk alpha verziót.Van ezen az oldalon is egy pár tag,akinek hobbit kellene cserélni,vagy pihentetni talán 1-2 évre a videojátékokat,mert már annyira kitolódott az örömre szolgáló küszöbük ilyen téren,hogy jóval erősebb,nagyobb,irreálisabb ingerekre vágynak.
46.
46.
kastorhun
#45: Én amiatt is örülnék 1-2 percnyi felvételnek mivel ez az én játék utáni vágyamat csillapítaná. Ha várok évek óta egyetlen albumot akkor már az is könnyíti a várakozásomat ha legalább a borítóját megmutatják nekünk.
Ez egyébként egy ügyes marketinges lépés a részükről, de ezáltal ha a gigászi hypnak nem felel meg, akkor sokkal nagyobbat buknak.

Egyébként van 1-2 olyan ember aki már a trailerben is csalódott, mivel szerinte a réginek hangulatosabb volt a videója. De sok vitát megélt még a játék kamera nézete is. (ami azért nevetséges, hiszen még semmi gameplayt se láttunk, és egy játék minőségét nem a kamera nézet fogja eldönteni, ha pedig maradtak volna a TPS-nél akkor meg az a baj)
45.
45.
AfterLife
Csakhogy beleszóljak a vitába, azt nem tudjuk, hogy a CDPR mit, miért csinál pontosan. Lehet ez direkt marketing stratégia, akár óvatosság is, vagy esetleg az is, amiről szó volt, hogy kötelezően mutatniuk kellett valamit.

Más oldalakon - meg persze némileg itt is - megy a hőbörgés, hogy miért nincs még semmi publikus bemutató? Olyan támadásokat kap a CDP, hogy a marketingeseik balekok gyülekezetéből áll, akiket ki kéne rúgni; hogy az egész cég a saját maga ellensége, akik telibe sz***ják a vásárlóikat, és csak hergelik a jónépet.... Ezekről a vádakról nekem mindig a türelmetlen, hisztis gyerekek jutnak eszembe, akik azért utálják a szülőt, mert az nem tesz folyton a kedvükre.

Én amúgy azért vagyok nagyon kiakadva, mert a CDPR egy olyan csapat, akiken tényleg látszik, hogy minőséget akarnak letenni az asztalra és azok után, amit eddig leraktak az asztalra, komolyan ezt a bánásmódot érdemlik? Erősen irracionális lenne azt mondani, hogy meggyőzték a sajtót, hogy mondjanak szépeket a játékról, csakhogy ezzel hergeljék az embereket... Nekem egy magabiztos csapatnak tűnik a CDPR, akikről feltételezem, hogy tudják, mikor van értelme mutogatni a terméküket és remélem, nem fognak a kardjukba dőlni, csak mert az emberek követelik, vagy elvárják, hogy most azonnal kapjanak valami gameplay-t!

Az igazság az, hogy sokkal több az olyan ember, aki azt se tudja, mi az a pre-alpha, vagy alpha fázis, mint az, aki sejti, vagy tudja is. Tegyük fel, ha a gamescom-on nyilvánosan bemutatták volna a demót, akkor azt látták volna, hogy több sebből vérzik még az egész(a sajtó beszámolója alapján), ami a nem tudatos vásárlókat elijesztheti, csalódottá teheti őket és ennek hozadékaként, rossz első benyomások terjedhetnek a játékról, vagy egyszerűen sokaknál csak lekerül a várólistáról a Cyberpunk... magyarul egy korai gameplay bemutató, hosszútávon árthat az eladásoknak. Sajnos sokakat nem érdekli, sőt nem is tudják, hogy még változtatni, csiszolni fognak a programon, mert azt gondolják, hogy ez már a kész játék kivágott része. Szóval az óvatosság simán lehet érv arra, hogy most nem akarnak publikus bemutatót, hiszen a sajtó beszámolója alapján, még szemmel látható, hogy vannak hiányosságok és problémák. Ezért is nyilatkozták azt, hogy még bőven van tennivaló a programmal.

De ott van a direkt, jól irányzott marketingstratégia is. Ugye az ilyen nagy rendezvények az érdeklődés felkeltése miatt fontosak leginkább. Meg lehet nézni például a Last of Us 2-t. Ott kaptunk gameplay-t, (szinte) mindenki várja a játékot, mint a messiást, de lenyugodtak a kedélyek... amint kap egy megjelenéshez közeli marketing hullámot, az felül fogja írni mindazt, amit eddig mutattak belőle. A Cyberpunk nem kapott gameplay bemutatót, mégis meg merem kockáztatni, hogy sokkal nagyobb erejű az érdeklődés iránta, mert az emberek tudatalattijában, erősen ott mocorog a kíváncsiság. Ott is a megjelenés előtti marketing hullám fogja eladni a játékot és nem az, amit eddig mutattak, vagy megtudtunk róla. Hiába vannak elégedetlenkedők, ők ugyanúgy várják a játékot.

Meg persze azon megy a fejvakarás, hogy mégis minek jelentették be 2013-ban a játékot? A Witcher 3 sikerei után, nem csoda, ha sokan kíváncsiak voltak, mi lesz a következő alkotása a csapatnak. A CPDR pedig úgy döntött, hogy beszámol róla. Ha nem teszik meg, akkor is ugyanennyi ideig készülne a játék, ráadásul ha sok évig nagy a csönd, elindul az agyalás, hogy biztos gondok vannak náluk, meg hogy abbahagyták a csúcson, meg a szokásos okosságok...

Azt meg pláne nem értem, mit kell azon csodálkozni, hogy ennyi ideig tart felépíteni egy ilyen játékot. Ez egy RPG, ahol hatalmas, nyílt teret kapsz, többféle irányt választhatsz magadnak a küldetések megoldásához, ahol a sztori több helyen is elágazik, hol kicsit, hol nagyobb szinten, ahol sokféle módon szabhatod testre a karaktered(stat pontok, implantátumok), ahol rengeteg NPC-vel elegyedhetsz beszélgetésbe, befolyásolva az ő sorsukat, és a többi. Irdatlan mennyiségű meló lehet vele, és akkor a hibalehetőségek számáról még nem is beszéltünk. Minél komplexebb valami, annál nagyobb kihívás tökéletesre csinálni. De azok, akiken látszik is, hogy meg akarják csinálni, az a CDPR.

Eleve, ha még az E3-on se lettek volna ott, akkor már ment volna a sztorigyártás, hogy komoly gondok vannak. Most kaptunk életjelet róluk, várjuk a játékot, csak sokan türelmetlenek. Pedig szerintem mindenki ugyanazt akarja, de azért nem ártana átgondolni, hogy nem minden olyan egyszerű. És az a vicc, hogy aki meg akarja venni a játékot, az meg is fogja. Aki meg nem akarta, annak jó ürügy lesz majd, hogy 2018-ban csak az újságírók láthatták a demót...
44.
44.
Firsttime
#41: "A "főnököről" ès "igazgatòkròl" kèrlek, egy angol vagy nèmet nyelvű wikipèdiàs, akàrmilyen "önèletrajzot, ismertetőt... no nem nekem hanem az olvasòknak. Köszönöm. ;)
Pèldàul ki az Michał Kiciński? Marcin-ròl pedig màsoltam be.
"

Nem értelek minek a wiki mikor a saját honlapjukon ott a lista ki kicsoda hol tanult mit csinált.

Akkor még egyszer:
https://www.cdprojekt.com/en/capital-group/board-of-directors/

És hogy végleg tisztázzuk a fogalmakat. Nyílt tőzsdén vannak. Ergo te is én is vásárolhatunk kedvünk kényünk szerint részvényt. Tételezzük fel van 400 milla euróm ami majdnem a névlegesített cégérték felét kiteszi. Fogom megveszem a 400 millámmal azt a mennyiségű részvényt amit tudok érte. Mondjuk 40%-át. Mindezt teszem annak reményében, hogy mondjuk miután megjelenik a cyberpunk és jók az eladások a cég értéke növekedni fog. Növekedés után eladom a részvényeim, hasra ütök 440 milláért. Nyertem 40 millát. Mit csináltam? BEFEKTETTEM 400 millát annak reményében, hogy többet tudok majd később kivenni. Ki vagyok én? BEFEKTETŐ. Nem atom fizika szerintem...
43.
43.
Max3000
#41: Az ubisoft esete azért jóval komplikáltabb.Nem részvényesek és nem egyenlő tőzsde,hanem A Vivendi a cégre pályázott,de csak alig 30 százalékot sikerült felvásárolni,majd az ubisoft a befektetőivel és szponzoraival együtt eltakarították a vivendit.(röviden tömören)

Egyébként itt mellékesen megjegyezném,hogy még mindig nem írta senki,hogy a BEFEKTETŐK (és kurvára nem cégtulajdoni részvényesek) beleszólhatnak mondjuk a munkálatokba.Viszont mivel befektetők,számadással tartozik minden cég,amelyiknek van befektetője.Akár hiszed,akár nem.
41.
41.
Zoli0507
#37: Adam Kiciński-vel egy interjù;
https://www.cgmagonline.com/2018/07/12/new-witcher-game-in-development/

Marcin Iwiński;
Csak a lènyeg;
CD Projekt S.A. (Polish: [ˌt͡sɛˈdɛ ˈprɔjɛkt]) is a Polish video game publisher and distributor based in Warsaw, founded in May 1994 by Marcin Iwiński and Michał Kiciński. Iwiński and Kiciński were video game retailers before they founded the company. CD Projekt is best known for their The Witcher series, developed by their CD Projekt Red division, and their digital distribution service GOG.com.
Dee ha èrdekel az egèsz;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/CD_Projekt


Dee hogy mindenkinek tiszta legyen aki nem tud angolul annak itt a lènyeg;
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/CD_Projekt_RED

A "főnököről" ès "igazgatòkròl" kèrlek, egy angol vagy nèmet nyelvű wikipèdiàs, akàrmilyen "önèletrajzot, ismertetőt... no nem nekem hanem az olvasòknak. Köszönöm. ;)
Pèldàul ki az Michał Kiciński? Marcin-ròl pedig màsoltam be.

A rèszvènyesek=tőzsde, pèldàul felvàsàroltàk majdhogynem egy az egyben az ubisoft rèszvènyeit. Mègse szòlnak bele abba hogy az ubisoft mit csinàl.
39.
39.
Max3000
#35: " Aha, mert pont ők vannak erre ràszorulva, hogy kapjàk az elsimerèseket ès sponzorokat keressenek miutàn a W3 utàn több mint 800!!!! Dìjjat söpörtek meg."

Még mindig nem szégyen elolvasni a 22-es kommentben lévő cikket.(vagy értelmezni)Ha 1 millió díjat kaptak volna az sem számítana a pénz világában.Valamint a w3 után igényelték a támogatást.Bumm.

Hiába növekszik a cdpr,még bizony nem tehetik azt meg,hogy annyira elengedjék magukat marketing szinten.Főleg,hogy bár a witcher 3-al jobban berobbantak az üzleti világba,de most meg egy tőlük nem megszokott teljesen új ip-vel jönnek.

Az R bár bizonyított a red dead redemption első részével és világszinten jobban élnek a köztudatban valamint befektetőik is több van,(nem véletlen)mint a cdpr-nek.

Igazából rohadtul nem ugyanannyi esélye van a cyberpunk-nak, mint az rdr-nek.Főleg,hogy az R kényelmesebben költhet a marketingre.
38.
38.
Firsttime
#35: Basszus lemaradt az eleje.

https://www.cdprojekt.com/en/investors/shareholders/

Részvények állása jelenleg.
37.
37.
Firsttime
#35: Bővebben a főnökökről és igazgatókról akik szerinted nem léteznek itt:
https://www.cdprojekt.com/en/capital-group/board-of-directors/

Aztán akkor itt vannak még:

Nationale-Nederlanden PTE

Swedbank Robur Fonder AB

Ezek biza cégek akik 4-5 millióért vettek részvényt, ergó befektetők.


Szóval kedves Zoli mielőtt itt mindenkit habzó szájjal tájékozódásra intesz, előbb tedd meg te is.
Köszi. Puszi.

Ui:sakk és matt
32.
32.
Zoli0507
#31: Persze, èrtem. Ìrtam nektek van igazatok. Rockstar? RDR2? Ott sem viszont semmifèle nyomàs, befektetès, tàmogatàs, sponzoràciò.stb nincsen. Ők azêrt tehettèk meg hogy a bejelntès ès megjelenès között 1èv se legyen. Pedig ha màr 3èvvel ezelőtt bemutattàk volna most mennyivel több lenne az előrendelő ès vàsàrlò..
31.
31.
Max3000
#30: Igen,ha én pókember lennék akkor tuti amcsiba költöznék,mert itt hazánkban tanyán nincsenek felhőkarcolók.De nem így van,mint ahogy a cdpr sem egyszere 3 tripla aaa-s játékot fejleszt,hanem csak egyet,és a 22-es hsz-ban van is egy link,hogy miről beszélünk és hova megy a támogatás.(a cyberpunkra)Csak bizonyára neked nem érthető(ezen senki nem tud segíteni)

Igen,korszerűsítésre megy a pénz,de nem egy új vasaló korszerűsítésére,hanem a cyberpunk nevezetű játék bizonyos játékmechanikai korszerűsítésére.Ergo a cyberpunkra megy a pénz hiába csavarod a szaros bugyit.
30.
30.
Zoli0507
#28: A CDPR ugyanùgy a jàtekfejlesztèsi technològia korszerűsìtèsère költi el. Ha egyszerre 3 tripla A-s cìmen dolgoznànak akkor is ugyanezt lehetne mondani. A sony ugyanezt csinàlja a belsős stùdiòival. A különbbseg hogy az utòbbi jòval több studiòt tàmogat. Az hogy egy studiò ezt 1jàtèknàl alkalmazza az annak köszönhető hogy több jàtèkra pàrhuzamosan nincs kapacitàsuk.
29.
29.
Zoli0507
Deeee nektek van igazatok.... kèszìtek egy termèket... fejlesztek egy jàtèkot..... akàrmit.. mutatok belőle 2018-ban egy büdös semmit, ami majd (pèldàul) 2021-ben megjelenik, piacra dobom. A tàmogatòk, befektetők meg verik a lőcsöt 2018-ban arra hogy majd 2021-ben mennyit kaszàlnak.
Fuck logik
28.
28.
Max3000
#27: Őszintén,te ezt direkt csinálod,vagy diszlexiás vagy?(isten ments,hogy személyeskedjek,de nagyon idegesítő,hogy értelmezési problémával kutyulod a trutyit)

Korszerűsítés egy gyűjtőfogalom,de attól még a cyberpunkra költik,hiába hőbörögsz,hogy nem.

A befektetéssel kapcsolatos dolog meg egy másik téma volt ébresztő.
27.
27.
Zoli0507
#22: Ès èn mit ìrtam?? 20-ik kommentem ŕemlik??
".. korszerűsìtèsre adtàk a tàmogatàst."
Legalàbb volt benned annyi hogy alàtàmaszd amiről pofàzok. Az àllam tàmogatja őket. Az àllami tàmogatàs pedig nem befektetès mèg ma sem
25.
25.
Max3000
#23: Najó hagyjál a hülyeségeiddel fárassz mást......
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...