Metro Exodus - az RTX nyomában

  • Írta: sirdani
  • 2018. szeptember 30.
  • Videó
A Metro-franchise azon ritka sorozatok egyike, amely képes többfrontos háborút vívni a játékosok szeretetéért; a páratlan atmoszféra és az izgalmas történet mindig grafikai mérföldkővel párosult. És úgy néz ki, idén is ez várható.

Már korábban is többször írtunk arról, hogy a Metro Exodus látványvilága mennyire részletgazdagnak és lehengerlőnek tűnik, ám ezúttal a szemet gyönyörködtető grafika mellett a technológia alkalmazásának a mikéntjébe is bepillantást nyerhetünk a Digital Foundrynak köszönhetően.

A GeForce RTX technológiával kapcsolatban eddig a Metro révén a 4A Games, míg a Battlefield V kapcsán a DICE neve merült fel a legtöbb alkalommal, ám érdekesség, hogy alapjaiban mind a két fejlesztőcsapat egymástól eltérő módon használja az RTX-funkciókat.

Mivel a technológia még kezdetleges stádiumban van, és a komplex valós idejű sugárkövetés, mely a játék által megalkotott egész virtuális világra kiterjed, csupán egy messzi-messzi álom, a fejlesztőknek meg kell választaniuk azokat a lehetőségeket, ahova a leginkább érdemes az RT-magok többleterejét lekötni.

Míg a DICE leginkább a tükröző felületekre koncentrál, a 4A Games inkább a posztapokaliptikus világ egyetlen domináns fényforrását, a napot (illetve esténként a holdat) próbálja meg kiemelni, éppen ezért a játék teljes bevilágítási rendszere merő újdonság lesz a játékosok számára.

Persze ennek megvannak a hátulütői is, elég csak arra gondolnunk, hogy a Gamescomon levetített részleteket egy RTX 2080 Ti-vel hajtották meg 1080p mellett, így a gépigény még közel sem baráti. Éppen ezért a játék még most is komoly optimalizációs munkálatok alatt áll, reméljük, hogy a 2019. február 22-i startra minél több játékos álla fog leesni a betonstabil 60 fps mellett.

5.
user101
#4: A probléma az, hogy én már a 90-es években írtam raytracert demoscenere és azóta is foglalkozom renderrel hobbi szintem és látom benne a parasztvakítást.

Persze jó lenne egy teljesen raytracer alapú render ( nem :) csak van egy ku...rvanagy probléma: a befektetett energia / látvány állandója. Ez soha nem fog változni az életben. Ebben pedig a poligon alapú render mindig alázni fogja a raytracert. Igen, megcsinálod, mert képes vagy rá, csak nem hatékony és felesleges pazarlás, ami helyett csinálhatnál kismillió mást ... Nem energia és költséghatékony a technológia.

Amúgy, mint említettem: ez nem fejlődés, ez egy ku...rvarég létező technológia, ami mindig is sokkal több erőforrásba fog kerülni, mint a helyettesítő eljárások. Közben meg nem ad annyi plusz látványt a scene-hez, hogy megérje az egész.

Kutyafuttában loholó player nem fogja észrevenni játék közben a különbséget egy kamu soft-shadow és egy raytracered árnyék közt, ha csak azt nem, hogy 200 fps-el lassabban megy a játék ... :)))

Ezzel jól lehet parasztvakítani, media-bullshit-elni, jelentősége a valóságban viszont nincs... :( Az már csak hab a tortán, hogy az nVidia vergődése ( mert megint bukta a konzol háborút és most villantania kell valamit ) milyen hatással is lesz az amúgy AMD alapú konzolokra ? :)))

Vagy hogy az amúgy 2.5% alatti részesedéssel bíró GTX1080-as játékközönséget ( tegyük föl, mind azonnal vesz 2080-at :))) mennyire érinti az egész és mennyi pénzt fog visszatermelni.

Ha megnézed a PC piacot, akkor rájössz, hogy azért virágzik, mert az átlagosan 1060- vagy rosszabb vga-val rendelkező többség ( 92+% fölötti többségről beszélünk ! ) még mindig jobb vason játszik, mint a konzolosok és ezért vannak eladások. A jobb kártyák piaci részesedése viszont a béka segge alatt van! ( Kripto-valuta válság ide vagy oda... )
4.
bitbandita
#2: Azt azért nem mondanám. Ilyen a fejlődés, sokszor apró lépésekben, a laikusnak alig érzékelhető különbségekkel. Lehet, hogy csak legyintesz arra, amikor látod a különbséget egy ray tracelt, vagy egy anélküli jelenet között, és azt mondod, "alig veszek észre különbséget". Csakhogy ezek az alig észrevehető különbségek vezetnek aztán a tényleg fotorealisztikus megjelenítéshez, ráadásul valós időben. A valós idejű sugárkövetéses leképezés olyan dolog, amiért a fejlesztők az anyjukat eladnák, ha azt valaki megoldaná stabil 60fpssel, 4-8k mellett, egy max 7-800$-os hardwarerel. A valós idejű megjelenítés elért arra a szintre, hogy szemre kis különbségek mögött óriási számításkapacitások vannak.
3.
Kelan
Azt hiszem a Metro-t ezzel és enélkül is nagyon várom már.
2.
user101
Sok hűhó semmiért...
1.
NemecsekErno
Csodálatos.
Azonban a járulékos költségek miatt ez kb. annyira életszerű a mindennapi játékosok számára, mint a Bugatti Veyron az agglomerációból-való ingázáshoz.
Technikai kihivásnak mindkettő igen szép, csak sajnos nem az átlag vásárló pénztárcájához lettek szabva.

Viszont nagyon helyes, hogy dolgoznak ilyeneken is, majd kb. 5-10 év múlva már benne lesz minden PC-ben alapból a "diffuse global illumination", meg az "ambient occlusion"-ra képes kártya.

Addig is sok bitcoin bányászt kivánok hozzá, hogy megérje a sok befektetett pénzt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...