Elképesztően nagyot kaszált a PUBG

  • Írta: sirdani
  • 2019. április 24.
  • Biznisz
Rengeteg információt tettek nyilvánossá a játék 2018-as eredményeiről, és a számok meglehetősen impozánsak lettek: a PlayerUnknown's Battlegrounds az elmúlt év során 920 millió dollárt termelt.

Daniel Ahmad gazdasági elemző osztotta meg egy tweetben a játék pénzügyi adatait, melyekről sejtettük, hogy kimagaslóak lesznek, de azt talán nem, hogy ennyire. A játék a 2017-es év végén hagyta maga mögött a Steam Early Access szekcióját, és azóta konzolokon és mobilokon is elrajtolt, az utána következő évben pedig összesen 920 millió dollárt ért el, melyből 310 millió dolláros profitot sajtolt ki a kiadó.

A bevétel legnagyobb része nem meglepő módon a PC-s játékosoknak köszönhető, egészen pontosan 790 millió dollár érkezett a steames értékesítésekből, amit aztán a két konzol eredményei fej-fej mellett követnek a maguk 60 milliós bevételével.

Érdekesség, hogy a PlayerUnknown’s Battlegrounds a 2018 decemberében mért adatok alapján valamivel több mint 200 millió játékost ért el, igaz, ehhez jócskán hozzájárulnak az ingyen beszerezhető mobilos verzió eredményei is.

A bevételek 53 százaléka egyébként az ázsiai piacról érkezik, onnan, ahol a Fortnite még csak a közelébe sem tudott férkőzni az alkotásnak, és a számos kihívónak esélye sincs labdába rúgni. Európában és Észak-Amerikában az eredmények nagyjából kiegyenlítettek, ám az utóbbi időkben azért komoly visszaesést könyvelhetett el a PUBG az itteni játékosok körében, hála az olyan újonnan belépő battle royale-konkurenseknek, mint a Battlefield V: Firestorm, vagy az Apex Legends.

34.
Back2U
#29: Vay példa a kerbal space. Kibaszott nehéz játék.
33.
Back2U
#31: Nekem mögötte van a fal, nem járnék jól :D Most olyan 50 óra körül vagyok a játékban, és most kezd el élmény lenni. Eddig olyanokat szoptam hogy el nem lehet képzelni, nem ismertem a pályákat és az operátorokat. Most csak az a baj hogy kevesen akarnak kezdővel játszani.
32.
kindzsal
Mar egesz sok info van a ket uj operatorol, remelem picit boritjak a metat. Elbirnek meg egy hardbreacher operatort, mert thermite es hibanan kivul nincs(+ bandit/kaid komboval foghatoak, ha nincs teacher).
31.
kindzsal
#30: Mikor kilovik egy killhole-on a jobb labujjam ott azert eselyes egy monitor atutese
30.
Back2U
#28: Ismerem, és mindig van egy kibaszott lyuk a falban :D
29.
godach
#28: Nemnem. Facing World CTF pálya volt én meg nem igazán vagyok csapatjátékos.
De most rákeresek.
Megvan: DM-Barricade
Na ezt imádtam, de valami kegyetlen szinten.
Minden tekintetben bejön nekem az R6 is legyen az technikai vagy egyéb megoldás, érthetetlen okok miatt azzal sem bírtam pár meccsnél tovább játszani.
Nehéznek és olyan játéknak tűnik, amiben sokat kell gyakorolni. Ezzel nincs is baj, mert utólag ki szokott derülni pár játéknál, hogy sokkal több időt öltem bele mint amire számítottam az elején. Ott azonban jól van adagolva, tehát fokozatosan jössz rá a lehetőségekre és azok sokszínűségére míg az R6-nál is éreztem ezt, csak túl hamar. Szóval, már az elején látszott, hogy ez bizony egy sokszínű játék amihez komoly tudás kell. :D És nincs kedve az embernek belekezdeni, míg egy átlagos vagy kutya egyszerű játékba belefogsz aztán lassan kiderül hogy ez bizony ezerszer komplexebb mint amire számítottál. Példaképp a PvZ jut eszembe.
28.
kindzsal
#27: Facing Worldre gondolsz (UT map). nyilvan nem vagyunk egyformak, de hala a jo egnek eleg jatek all rendelkezesunkre, hogy mindenki megtalalja maganak az igazit.

"Ui:honnan a fenéből lőtt le? :) :)" Na ez alap mondat a R6Sben, HONNAN! Mi mindig ezt uvoltozzukXD
27.
godach
#26: Én nemrég futottam bele a Quake Championsnál a The Longest Yard pályába. Rögtön tíz évesnek éreztem magam. Vagy az UT-nél volt az a kastélyos pálya. Na azt imádtam. Nem jut eszembe a neve sajna.
A BF inkább türelem játék. Nekem pont az apex nem jön be, bár két meccset ha játszottam vele. Számomra végig izgalmas.
Hol landolok?
Jönnek e oda?
Lesz e loot?
Merre szűkül a kör?
Na most merre induljak?
Honnan jön a hang, vazze most miért hagyták abba? Van e valaki mögöttem?
Ha én nem én lennék, akkor hol lennék?
Ui:honnan a fenéből lőtt le? :) :)
26.
kindzsal
#22: Nekem az DukeNukem3D volt az elso "multiplayer" elmenyem, imadtam. De igazabol maga a multi engem az UTvel rantott be es mai napig nem talaltam hasonlo elmenyt (nyilvan ennek azert nosztalgia erzese van), mostansag az R6S adja nekem a sikerelmenyt (marha nyerek), imadom benne ezt az operatorsdit, meg, hogy nem statikus a palya. Viszont a tanulasi gorbelye szerintem messze a legkegyetlenebb.

BR-rel nekem a legnagyobb bajom, hogy alapvetoen ritkan izgalmas. Ulsz valami bokorban es varod, hogy valami szerencsetlen arra fusson (ez alol az APEX kivetel, ott valamiert osztonoz a jatek a rush-ra), igazabol az endgame izgalmas, az viszont nagyon!

Anno a legnagyobb sikereimet PS1-es Quake 2-ben ertem el! Q3 pedig osellenseg egy UT-snak :)
25.
godach
#23: Sajnos én nem csak úgy éreztem hogy valaki figyel, hanem a deathcamban be is bizonyosodik :)
24.
kindzsal
#21: Inkabb a technikai oldarol szornyedtem el, nyilvan jatszottam mar BR jatekot tudom kb. mivel jar. Mondjuk nekem maga a BR hasonlit egy gyors onkielegiteshez.
23.
br1Koo
#22: Én is quake-el meg hl-el kezdtem q pályafutást és a pubg-ben az elején remegett a lábam mert nem mertem elindulni semerre. Mindig féltem hogy valaki folyamat figyel. Ez az amit a többi br szerintem nem igazán tud elérni.plusz maga erangel azzal a lepusztult orosz témájával.. Egzszerűen zseniális.
22.
godach
Érdekes dolog ez a PUBG amúgy. Én a multi játékot Half Life-al kezdtem. Annyira ismertem a pályákat és fegyvereket, hogy tudtam hogy azokat a kis lézere robbanó szarokat hova tegyem le :D
Volt még valami áramos fegyó, amivel simán tudtál lézert lőni, viszont ha a jobb gombbal feltöltötted akkor át tudtál lőni a falakon.
Na amikor LAN partiztunk és a haver befutott egy épületbe (mivel ismertem már kívülről belülről) tudtam hova megy. Felszedte az életet, töltött páncélt (aminek volt hangja ám) :D és ment volna lőszerért. Ekkor, elengedtem a cuccost és úgy szétkaptam mint egy rosszabb napos menyecske a barátját :D

Itt rám fogták hogy csaló vagyok. Aztán Quake 3 és CS1.6 ugyan ez. Desert Eagle és AVP mai napig megdobogtatja a szívem, mert nagyon jól tudtam vele menni. És, miután a helyi LAN partikat megnyertem és még a sulis cuccokat is, gondoltam miért ne mehetnék fel online...
Hát, skacok úgy elvertek mint a szódás a macskát szrnai :D

Az sem volt jó mert az addigi sikerélmények teljesen tropára mentek. Azóta próbáltam Starcraft, CSGO és nagyon sok mindent de vagy az volt, hogy sokat játszol és előnyöd van, vagy az hogy sokat játszol és előnyöd van :)
Itt a PUBG-nál viszont maga a téma nagyon tetszik. Egy vagy xy közül akinek utoljára kell életben maradnia.. Nincs más cél, csak legyél te az első, ami bizony nem könnyű de nagyon sok lehetőséged van még ezen kívül is.
Szerencse, szerencse vagy szerencse.

Mai napig nem nyertem még benne. Viszont, minél jobban megismerem a pályát, minél türelmesebb vagyok annál előrébb jutok. És ha magamban vagy a haverokkal játszom akkor nem első akarok lenni. Túl akarom élni. És bizony van annyira jó a ballance, hogy ha van jobb játékos de türelmetlenebb mint én, akkor bőven tovább húzom mint ő. Volt, hogy egy lövéssel öltem meg valami kemény játékost, mert annyi élete maradt. Simán, mákom volt de a francot sem érdekli.

Nincs rp pont, nincs fejlődés, csak szimplán a tapasztalat. És bár 10 óra volt, hogy az első emberre rá tudtam lőni és 20 meccs iszonyatosan élveztem. 15 körül öltem meg az első embert, de 20 évnyi játék után is képes volt remegni a kezem és nem igazán akartam levegőt venni.
Lehet sok mindent elmondani a BR játékokról, de a pubg sem azért sikeres mert gyönyörű vagy hibátlan hanem azért mert azt amit akar azt megteszi, de nem gyengén. :D
21.
godach
#20: 2 óra pubg, olyan mintha csókolóznál egy csajjal és aztán vége lenne de azt mondanád nem tud szexelni :D
20.
kindzsal
#18: Detto. Ocsmany szarul fut es rohejesnek tartom, hogy 2 ev utan sem sikerult rendberakni. En decemberben megvettem passal egyutt, a 2 orat sem jatszottam vegig, mar pattintottam is vissza refundba.
19.
Ooorky
#13: Egyik kolléga munkaidőben WoT-ozik telefonon, én 30 másodperc után töröltem le annyira szar volt az irányítás.
18.
Lorthirash
#17: Csak hogy tisztázzuk 1080 Ti-m van, de ettől függetlenül tény hogy undorító a játék és szarabbul fut mint egy battlefield, arról nem is beszélve hogy olyan bugos mint egy alfa státuszú játék.
17.
Stranger
#10: Csak a szokásos hőbörgők akiknek szaggat az Intel HD-s laptopon minden. Egyébként egy Q9650-al tök jól játszható proci szinten. (11 éves proci)
https://www.youtube.com/watch?v=34_S9_ZBjhg

GPU szinten egy GTX660 1080p-mediumhoz hasonlóan elég. (7 éve volt közép kat.)
https://www.youtube.com/watch?v=EZZNGcrX4M4

Ennyire fos gépen.
16.
godach
#13: Nekem a PC-s haverok ugyan ezt mondják a konteolleres játékról :)
15.
Lorthirash
#1: Hatalmas nagy tévedésben vagytok ha azt hiszitek kevesen tolják a játékot mobilon, mert sokkal többen vannak ha hiszitek ha nem.
Ázsiában oriási potenciál van mobilpiacban.
14.
PS4jacksony
#13: Osztom
Kipróbáltam a Fortnitot meg ezt is
De 5 perc után töröltem számomra érthetetlen de van rá igény ezek szerint.
13.
Hunszi
Telefonon játszani egy ilyen játékkal...anyám. A mai napig nem tudom megérteni, hogy képes valaki egy kicsi telefonon kínlódni. Maradok a TV-nél s egy konzolnál. Ha telefonon kéne játszak, akkor inkább nem játszanék.
11.
br1Koo
#8: Igen, mobilon biztos nem kalap szar egy olyan játékkal játszani amiben millió egy helyrõl lõhetnek.. Biztos poén kapálózni az érintõképernyõn, mint egy fulldokló epilepsziás.
10.
Ultimate_
#8: hát lehet, hogy normális gép kellene alá, játszd csak mobilon:)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...