Hivatalosan is bemutatkozott a Valve Index

  • Írta: Shifty
  • 2019. május 1.
  • Hardver
A korábbi szivárgások után a Valve hivatalosan is lerántotta a leplet saját fejlesztésű VR-szemüvegéről, a Valve Indexről. A headset nem lesz egy olcsó mulatság, cserébe elég komoly dolgokat ígér.

A Valve Index egészen borsos áron jelenik meg június 1-jén, a headset ugyanis 499 dollárba kerül majd. Erre leginkább azon felhasználóknak érdemes benevezniük, akik rendelkeznek már HTC Vive-val, az Index ugyanis kompatibilis lesz annak base stationjeivel. Viszont ha a mindent tartalmazó kiszerelést akarjuk megvásárolni, akkor 999 dollárt kell fizetnünk, ami tartalmazza a szemüveget, az érzékelőket és a Knuckles néven futó kontrollert is.

Ezért az árért szemenként 1440x1600 felbontást, az OLED-nél 50 százalékkal több subpixelt ígérő full-RGB LCD-kijelzőt és 120 Hz-es képfrissítést kapunk. Kísérleti jelleggel lehetőség lesz a 144Hz-es megjelenítésre is, továbbá a szemüveg támogatja az összes olyan játékot, ami 90 Hz-re lett optimalizálva. Megnövekedett a FOV, ami a HTC Vive-nál 20 fokkal szélesebb lett. A beépített hangszórók mellett kapunk majd külső hangszórókat is.

A kontroller, a Knuckles 87 különböző szenzort tartalmaz, a markolat például nyomásérzékeny lesz, és bár lesznek rajta gombok, azokat nem feltétlenül kell majd használnunk. Az ujjainkat egyenként detektálja, vagyis meglehetősen precíz irányítást ígér a Valve, ráadásul a saját kezünk méretéhez lehet majd igazítani a Knucklest. A kontrollerek 279 dollárba fognak kerülni, ha a headsettel együtt szerezzük be, akkor 749 dollárt kell fizetnünk. A külön megvásárolható érzékelők 149 dolláros árcetlit kaptak.

54.
Kawada
#53: Hát ja... De nyilván nem is fognak túl nagy gyártási kapacitással dolgozni, mert nem olcsó mulatság ha a nyakukon marad.
53.
Norbert0611
elvileg már meghalt 2017-ben, erre meg elkapkodnak minden egyes darabot minden új fajta szenuvegbol és majdnem hogy már csak jövő évi postazassal tudnak szállítani
52.
Norbert0611
Hát ilyen ez a VR szakma
51.
Norbert0611
#50: Hát ilyen ez a VR szakma
50.
Kawada
Én azóta is kutakodok, de elég ellentmondásos infókat találok... Franc ezekbe, hogy nem képesek számokat közölni...
49.
Norbert0611
#46: Én viveal kezdtem, de annyira szörnyű volt a kontroller, a műanyag lencsék hogy azt tanácsolták cseréljem le egy oculusra:D És annyira más világ lett hogy annál ragadtam,a viveot meg mamajdnem kidobtam a kukába! Amúgy ha valaki csatlakozna ,akkor itt van egy magyar vr közösség cím, itt segítenek mindenben vr ügyben: https://discord.gg/hsT86Vq
48.
Norbert0611
#47: Hát...nekem lesz eladó darab 250-280 euróért ,pár hét múlva három szenzorral:D
47.
Back2U
#45: Egy 1070-em van csak, de egy rift lehet befigyel majd, ha látok normális árban végre, mert azért kicsit félek ennyi pénzzel belepattanni valami teljesen újba.
46.
psy123
én oculus dk1 dk2-vel kezdtem, az élmény nagyon jó volt viszont a felbontás borzasztó. utána vive-ot vettem, aminél a járkálási lehetőség és a kézi irányító hatalmasat dobott az élményen, per pillanat is et használom, az oculusoknál ezerszer jobb, mondjuk az új oculust még nem próbáltam.

ott is lehet már járkálni?

ha nagyon jók lesznek a vélemények erről a valve-esről, lehet hogy benevezek rá
45.
Norbert0611
#44: Psvr az abszolút felejtős ! 1 cím miatt venni kész öngyilkosság! Jobban jársz egy The Forest-el pc vr-on és az mellé még találsz kismillió jó horror címet pc-re
44.
Back2U
#43: Igen. Arról és a riftrol. Azzal a kettővel volt élményem.
43.
Norbert0611
#41: Várjál...te most a psvr-ről beszélsz?
42.
Back2U
#39: Ezért ismerem be hogy tévedtem, de a súlya akkor se volt a legjobb. Nyáron tuti nem használnám :D
41.
Back2U
#39: Nem az a baj, hanem hogy egyszerűen nem vonzott semmi hizza. Most már a resi7 vonz, csak már késő ugye. Várok most egy combos akciora
40.
Norbert0611
#38: Barátom 1070ti-rol 2080-ra váltás után jött rá hogy az Elite neki csak 45 fps-el futott addig, nekem a 1060 után 1080 jött ,amivel már nem volt észrevehető probléma , jelenleg a 2080tivel meg abszolút nincs semmi gond! Ezen a téren maximalista vagyok ,mégha nincs is szüksége ekkora kartyara
39.
Norbert0611
Én 1060-al kezdtem! A demok elmennek vele, az összes kb , amit ingyenesen lehet megszerezni! Viszont a vásárolt játékok már nem annyira! A legnagyobb probléma hogy az emberek nem tudják mit is kellene látni,a 45fps-t aztarohadt élménynek fogják fel és nem is gondolkodnak hogy lehetne ez jobb is! De ugyanúgy ahogy te ,nem sok ember akar vásárolni Magyarországon, mert úgy vannak vele hogy ha drága volt a szemüveg, akkor legyen már minden ingyenes rá!
38.
Back2U
#37: Ha pedig tévedtem azért elnézést kérek. Viszont továbbra is állítom hogy normálisan ment 1060-nal, viszont nem sasoltam meg a grafikus beállításokat.
37.
Back2U
#33: Ha már nekem mondod hogy nem értek hozzá. 1060-nal játszottam rengeteg demoval amikor ki voltak téve havernál.. és minden jól ment. Nem volt fejfájás.
36.
Norbert0611
Ha nekem kellene velemenyt mondani én aztán állítanám hogy mondjuk a 8 millió headsetbol kb 1 millió van VR bárokban , 2-2.5 millió porosodik,mert nem akarnak pénzt kiadni játékokra és nen akarnak online lenni,2.5 millió jatszik single vagy esetleg multis SIM játékkal, amaradek meg a hardcore VR játékos, mint ahogy mi is! Az unalom illetve a porosodas betudható annak hogy sok ember azt hiszi a VR teljesen kiszolgálja őket ha egyedül játszanak ,pedig nagyon hamar ,akár fél óra alatt unalomba fulladhat...Nagyon sok új játékos nem tudja felvenni a versenyt egy VR shooterben az elit-el, így sikitva menekülnek el " szar ez a VR " felkiáltással! Tökéletesen más világ ez érthető, mikor bejön a "nekem van 10.000 órám a counter strikeban profi vagyik", aztán 5 perc múlva rájön hogy itt nem megy az egér-billentyu kombó
35.
Norbert0611
#34: Az Nvidia nem foglalkozik az androidos és egyéb készülékekkel, mert minek foglalkozna, nem piac a számukra! A Valve szemuvege zászlóshajó szeretne lenni, de használhatóság téren csak a nagyobb fov ad nagyobb lehetőséget! Az oculus és vive közti 300-400 eurónyi különbség számomra érthetetlen, volt és van mindkettő és semmi különbség nincs közöttük! Az az óriási szabadság ,amit a vive hirdet egy akkora marhaság ,ahogy van, ugyanakkora területet hasznalok oculis-al mint viveal! Ha kiállításra kell akkor persze vive, de sima felhasználónak a legjobb választás az oculus meg mindig
34.
Kawada
#32: Azért itt nagyon egy kalap alá van véve minden szerintem. Ha Samsung Gear VR, Oculuis Go-t, mindenféle AR megoldást egybeveszünk, biztos más a helyzet. És akkor el hiszem készséggel.

NA de ha lesz időm én is kicsit beleásom magam, mert tényleg érdekelne, De ha a komolyabb "AAA" headseteket nézem, nagyon kétlem, hogy Oculus Rift és HTC Vive (vagy az újabb Oculusok és akár a Valve cucca) lenne 9 millió a piacon.

Ha folytatjuk ezt a beszélgetést, akkor azért tisztázzuk, hogy a vita a VR headsetek melyik szegmenséről szól, mert én Rift-Vive-PSVR vonalban gondolkodom, én már a Go-t se feltétlenül venném ide a 3-5-7 dolláros minijátékaival. Ezzel nem a szerepüket akarom lefitymálni, csak a Valve Index nyilván nem ezekkel konkurál.
33.
Norbert0611
#30: Arra értem aki fel is veszi...De mivel te értelmesebb vagy mint a többi, nem kell magadra venni! Kb mint itt a lent lévő kedves kis buta ,aki azt hiszi 60fps-el mennek a vr szemüvegek és rohadt nehezek és egy 1060 megmozgat mindent! Na az ilyenkre mondom hogy halvány lila gőzük sincs a dologról és kommentelnek:D Csak felhívom a figyelmét a kedves órnak hogy a szemüvegek 90 fps-el mennek és ha nem elég a gép leredukálja 45-re, na már most egy 1060-al igen gyakran előfordul
32.
Norbert0611
#29: https://www.vrhir.hu/hirek/duplazodtak-a-vr-felhasznalok-2018-ban-steamen-karacsonykor-hiany-volt-a-riftbol/

figyelj, van egy link...a vr az újságírás fekete báránya:D Nézzél F8 közvetítést, vr streamereket és ők elmondják hozzávetőlegesen azokat a számokat, amiket fél füllel hallanak egy kiállításon! Nagyon sok pc vr headset van eladva ,de a zászlóshajó a psvr, pedig kevesebb headset van eladva , mint pc headset. Ez annak tudható be hogy az emberek nem szívesen vásárolnak, megelégednek az ingyenes programokkal, psvr-en meg majdnemhogy muszáj vásárolni. előző évben junius környékén még voltunk 500-600.000-e az nvidia szerintn...ez 4-5 hónap alatt lett januárban 4-5 millió, ami mára már ,a tegnap előtti bejelntések miatt is felmehetett 7-8-9 millióra, ami szerintem már sok is, a sok toxicus játékos miatt és ennél több játékos már csak rosszat tenne a vr közösségnek, tehát szerintem egy 10 milliós játékos szám elég lenne bőven,de jelenleg ahogy nézem lehet hogy elértük...lehet...de ugy ahogy állítjátok egyáltalán nem zsákutca, hanem fejlődő tendenciát mutat, igazság szerint nem tudom eldönteni hogy (nem neked szól kawada)magatokat akarjátok nyugtatgatni a negativitással vagy csak van benne valami szimpla irigység? Psvr-t tényleg csak az vesz, akinek nincs pénze pc-re! A vive headset nehéz,de az oculus nem, egyáltalán nem! Nekem vive volt legelőbb, aztán a nehézsége miatt leváltottam egy oculusra és a mai napra ez már le is nyomta a viveot
30.
Kawada
#27: Ezzel összességében részemről egyet is értek, csak az utolsó mondat k* arrogáns, ugyanis én sehol nem vontam pl. (nem tudom rám vonatkozik-e, de élek a gyanúperrel, hogy kicsit), hogy ne érné meg, nincs ár kontent, szar élmény lenne, stb. Én a magam részéről a Valve árazására és megoldására mondtam, hogy szerintem nem lesz sikeres dolog a VR piacon belül, erre kezdte a pizzafutár, hogy ha csóróvagyokéshülyeésnemtudommi...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...