Egy napot sem bírt a Rage 2 Denuvo-védelme

  • Írta: szlav
  • 2019. május 15.
  • Hír
Már a megjelenés napján két vállra feküdt a Rage 2 törésvédelmi rendszere. A történtek nagyban hasonlítanak a Devil May Cry 5 esetéhez - ismét egy Denuvo DRM nélküli futtatható fájl volt a ludas.

Tegnap érkezett meg a Rage 2, a kalózoldalakon azonban már aznap megjelent annak a tört változata, hiába próbálkozott az Avalanche és az id Software a Denuvo védelmével. A crackereknek nem volt túl sok gondja a játék feltörésével, ugyanis míg a Steamen érkező játékban megtalálható volt a DRM, a programot kiadó Bethesda saját launcherével letöltött változatból teljesen hiányzott az. Nem egyedi esetről van szó, ugyanis a Capcom hasonló módon járt pórul a Devil May Cry 5 megjelenésekor márciusban.

A korábban különösen nehezen feltörhető szupervédelemként elkönyvelt rendszer egyébként látszólag egyre kevesebb kihívást jelent az ezzel foglalkozó crackereknek. Nyilvánvalóan a Rage 2 esete egy szerencsétlen melléfogásból adódik, de az utóbbi idők nagy tripla-A címei is többnyire egy héten belül két vállra fekszenek - a Metro Exodus csupán négy, a Resident Evil 2 és a Far Cry: New Dawn pedig mindössze hat napig tartották magukat.

És habár az említett számok elég csekélynek tűnnek, ez a néhány nap is óriási különbséget jelenthet egy játék bevételeit tekintve. Az első napok, vagy az első hét vásárlói rohama szinte kivétel nélkül megcsappan az azt követő hetekben. Az egyre gyorsabban érkező törések, illetve az esetünkhöz hasonló melléfogások miatt azonban a fejlesztők és kiadók bizalma okkal inoghat meg a Denuvóban. Ne felejtsük, hogy a védelmi rendszer használata számukra is pénzbe kerül, emellett pedig a DRM negatívan befolyásolhatja a játékok teljesítményét.

46.
46.
crytek
#43: Anthem az...

"Most, egy konferenciabeszélgetésből kiderült, hogy az Anthem rajtja alulteljesítette az EA elvárásait, ami a fentiek tükrében nem meglepő. Az viszont már az, hogy ezzel együtt is digitálisan ebből adták el a legtöbb példányt, méghozzá az EA fennállásának egész történelme során."
45.
45.
Ooorky
#40: Én mostanában Ubisoft játékokat veszek, egy AAA cím minimum 90€ ha TELJES játékot akarok venni elvarratlan szálak nélkül...
44.
44.
Heldengeist
#43: A hsz vége Nyarlakónak #42-re.
43.
43.
Heldengeist
#41: Az Apex lessz az, nem az Anthem.

Pont hogy de. Nyitott végű, ami lehetőséget hagyott egy folytatásra, de ettől még teljes élményt nyújtott.
40.
40.
Heldengeist
A Prince of Persia (is) teljes játék volt. A DLC lehet, hogy folytatta a történetet, de az alapjáték anélkül is teljes.

#36
Az előző generációban is 60€ volt egy játék és most is. Persze nem számolva a season passt és egyéb szirszarokat. Csak az előző generációban még 260-280 volt az euró, most meg 320-330.
35.
35.
Ps fanboy
#34: Ez igaz, de több játék is készül, tehát az arány nem változott olyan nagyon sokat, ha figyelembe vesszük amit lentebb írtam.
34.
34.
Ooorky
#33: A vásárlóréteg is sokszorozódott és a vásárlások gyakorisága is, anno havonta jó ha egy játékot vettünk, most hetente 2-3...
29.
29.
Neo1989
Én nem erőltetném a helyükben. Így is max egy hetet bírt volna.
22.
22.
GAMEROD
Ilyen egynek elmegy játékoknál amúgy sem egy nagy katasztrófa. Nem értem hogy a katonásdin kívül miért nem tudnak eredeti ötletekkel előállni fps műfajban mint például a Kingpin volt, vagy a NOLF, csak ilyen lövöldékkel.
20.
20.
crytek
#18: Egyedül a videójáték iparban van ilyen hisztis közönség. Nem tetszik? Ne vedd meg. Nem veszed? Az meg kit érdekel?


Mindennel így van csak hát pl pék topik ahol a kenyérről beszélnek, hűtős topik , mosógép topik nem igen van pedig mindennel vannak bajok és hibák. Az ember a pénzével tud bojkottálni legjobban... és ha valami szar akkor még szép hogy szarozik és sír mindenki aki kiad 20 ezret egy játékért és 0 day egy foshalmaz (csak mondtam valamit)
11.
11.
user101
Clickbailt és ráadásul még csak nem is igaz a cikk címe...

Tényleg szükség van erre ? Az olyan elszomorító!
10.
10.
Goofey84
#2: A H.A.W.X. 2 már régen fel van törve
9.
9.
crytek
#6: Vannak még akik hisznek ebben az ordas baromságban?
6.
6.
Hunszi
#2: Sok esetben azért nem kerül ki törés hamar, mert a kiadó fizet a crack csapatoknak, hogy csúsztassák el kicsit a törések megjelentetését ilyen "mindenki jól jár" alapon.
4.
4.
crytek
Nem 1 napot se bírt. Elkúrták vagy nem tudom hogy sikerült... Steamen ott a denuvo védelem a bethesda launcheres verzion meg nem :)
3.
3.
Zuzmo
Még a Battlefront II sincs feltörve másfél éve, pedig van benne story mód is.
2.
2.
manderel
Érdekes, hogy közben meg vannak olyan játékok amik a mai napig tartják magukat. Ott van pl a H.A.W.X. 2 ami tudtommal mindig nincs feltörve. Persze ennek a törése lehet, hogy érdektelenségbe is fulladt. De a Diablo 3-at is sikerült megoldania úgy a Blizzardnak, hogy ehhez sem sikerült normális törést csinálni.
Illetve az új Mortal Kombat is védett még, pedig ennyi idő alatt bőven meg szokták kerülni. Érdekes az is hogy bizonyos esetekben bejön a dolog, máskor kevésbé, vagy egyáltalán nem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...