E3 2019: Így fog futni a The Witcher 3 Switchen

  • Írta: sirdani
  • 2019. június 12.
  • Gépigény
Nos, a felbontás a némiképp vészjósló 540p-ben lett megállapítva handheld módban, míg a dokkolóval 720p-t hajthat ki a Nintendo gépe. Ez azonban a megterhelőbb helyszíneken automatikusan csökkenthet.

Sok-sok szivárogtatás után a tegnapi napon végre hivatalosan is kiderült, hogy Nintendo Switchre költözik a több mint 20 millió eladott példánnyal rendelkező The Witcher 3. A játékosokat pedig azóta is csak egyetlen kérdés foglalkoztatja; hogyan lesz képes megfelelő minőségben futtatni a jókora gépigénnyel rendelkező alkotást a Switch némiképp visszafogott hardvere?

A benchmarkokkal, a játékok teljesítményének tesztelésével és a különböző platformok összehasonlításával foglalkozó Digital Foundry egyik munkatársa, Tom Morgan már konkrét információkkal rendelkezik a port működéséről, melyhez a The Witcher hivatalos tweetjeiben is kaptunk némi kiegészítést.

Ezek szerint a dokkolt módban a felbontás maximum 1280x720 pixel lehet, melyet nagyjából állandó jelleggel képes tartani a játék, amikor azonban egy NPC-kkel teli környékre érünk, gyakran automatikusan lejjebb ugrik. A legalsó érték egyébként 896x504, ami azért már egy okostelefonon sem szívmelengető élmény. A legnagyobb gond ebben a módban azonban nem is az alacsony felbontás, hanem az élsimítás szinte teljes hiánya. Emiatt a TV-k képernyőjén a játék szinte összehasonlíthatatlan a PlayStation 4 által biztosított full HD, vagyis 1080p-s felbontású képpel, hogy a PC-s verzióról már ne is beszéljünk.

Ha handheld módban használjuk a konzolt, akkor ahogyan arra számítani lehetett, még inkább visszaesik a teljesítmény, így a 720p-t el is felejthetjük. Ugyanakkor az előre belőtt 960x540-es felbontást meglehetősen stabilan képes tartani a Switch, ami a konzol kisebb méretű képernyőjén sokkalta szebb összhatást eredményez, mint a dokkolt verzió egy nagyobb TV-n.

Mivel a Switch 1 GHz-en működő CPU-ja nem csak a felbontásért, de a fizikáért, az AI-ért és még rengeteg másért is felelős, ezért más részleteken is próbáltak lefaragni a gépigényből a fejlesztők a stabil 30 fps érdekében. A növényzet és a karakterek megjelenítési távolsága jóval alacsonyabb, a környezet és a városok pedig jóval kevésbé népesek a PlayStation 4-es verzióval összevetve.

A világ részletessége leginkább a PC-s verzió legalacsonyabb beállításaihoz hasonlítható; a textúrák felbontását jócskán lerontották, hogy elegendő legyen a Switch 4 GB RAM-ja, olyan nyalánkságokról pedig, mint a magasabb felbontású árnyékok és az SSAO, még csak álmodni sem érdemes, így a Switchre szánt verzió a sötétebb részeken is sokkalta világosabb látvánnyal rendelkezhet majd.

Persze Tom Morgan végül megjegyezte, hogy egyelőre még nem érkezett hivatalos leírás a játék technológiai megoldásairól, csupán a saját elemzéseire hagyatkozott, és elképzelhető, hogy a végleges verzióig még némi javulást tapasztalhatunk majd. Az mindenesetre már önmagában is lenyűgöző tény, hogy egyáltalán megvalósulhat Switchen a The Witcher 3: Wild Hunt.

Időközben pedig két kérdést már meg is válaszoltak a fejlesztők Twitteren. A játék 32 GB-ot foglal majd, viszont cross-save támogatásra nem érdemes számítani, PlayStation 4-en, Xbox One-on vagy PC-n hiába fejlesztettük Geraltot már kész szörnydaráló terminátorrá, Switchen muszáj lesz elölről kezdeni a kalandot.

A portolást egyébként a CD Projekt RED csapatával szorosan együttműködve a World War Z fejlesztői, vagyis a Saber Interactive végzi, akikről sok mindent el lehet mondani, azt viszont nem, hogy önértékelési problémákkal küzdenének. Konkrétan ez az a csapat, amelyik felajánlotta a Sonynak, hogy elkészítik a Days Gone multiplayer játékmódját, valamint bevállalták volna a Half-Life 2 remake-jét is. Hogy mihez tudnak kezdeni ezzel a switches projekttel, az még idén kiderül.

19.
Nyarlako
#18: Látom ebben jo az ízlésed, nemrég vágtam bele a sorozatba az Atelier Sophie platinazasaval.
18.
Ooorky
#17: Errefelé nincs korlátozás kb. 10 éve szórakozott vele a UPC, de utána a Digi elterjedésével eltörölve. Én tavaly pl. korlátlan mobilnettel töltöttem 1,4 TB-ot tavaly márciusban.

Ps Now-nál már van osztrák szerver is, az már egész jól játszható (mondjuk én Atelier-t tolok rajta).
Geforce now is jól fut, pedig nálunk csak német szerver elérhető egyelőre.
17.
simon 555
#11: Nem a net sebességgel van gond szerintem a Stadiánál hanem egyéb dolgokkal.
Ahhoz pl, hogy input lag nélkül tudj játszani kelleni fog egy közeli szerver. Próbáltam PS-en a Now streaming részét anno, mivel nálunk nincs szerver, csak UK-ban ha jól tudom, borzalmas volt. A stream szépen ment, de túl nagy volt a késés az irányításban. Plusz ott az adathasználat. USA-ban a legtöbb szolgáltató korlátozza az internetet. Magyarországon is ha jól tudom vannak korlátozásak amit ha átlépsz, lekorlátoznak. Nálunk SK-ban pl minden szolgáltatónál 300GB korlát van havonta, ha azt átléped lelassul csigára és semmire nem jó. Amikor meg megszóltam a szolgáltatónál (mert korlátlannak reklámozzák) arra az volt a válasz, hogy ez nagyon sok és bőven elég (lol)...
A szolgáltatóknak el kell felejteniük ezt a szarságot 2019-ben, isten bizony visszafelé fejlődünk, mert 5-6 éve nem volt ilyen korlátozás. Most meg amikor már minden az interneten megy, 4K-ban streamelünk Netflixen, lekorlátozzák.
15.
VerIstvan
#11: A volagon mindenhol igy van hogy a nagyvarosok vannak felszopva.
Szerinted usakiaban egy szalmakalapkantarosnadraggumicsizmafalvan 200 km-re egy nagyvarostol milyen lehet a net.
Mobil terero sincs... :D
14.
Ooorky
#13: Senkit se érdekel az irreleváns vergődésed.
13.
hedzsooo
OK, de az igazán aktuális kérdés, hogy fog futni a Cyberpunk 2077 PC-n??? :-))) Azt hiszem már aktuális is, hogy kezdjek 1 komolyabb upgradre gyűjtögetni... XD
12.
laquitto
Én minden switchre portolt játéknak örülök. Egy lebutitott Witcher3 pont egy Witcher3-mal több, mintha egyáltalán nem portolnák.

Switchet nem azért vesz az ember, mert vizuális orgazmusra vágyik.
11.
Gykrizsi
#5: Amúgy Budapesten teljesen jó a netsebesség, a mobilinternet meg kimondottan erős (múltkor voltam németben, és ledöbbentem milyen szar a mobilnet). Vagyis szerintem itthon ezzel nem lenne gond. Persze egy világvégi faluban más a helyzet, de ott úgy sem streamelnek sokat az emberek gondolom.
10.
delphijos
Hogy az “alacsonyan” szónál miért hitte jobbnak az “alá simán”-t az autocorrect....
9.
delphijos
Szerintem az aki ezen akar játszani vele, azért csak képben lesz mire számítson. És ha alá simán tartják a portolás költségét, talán innen is csurran valami. Én nem sajnálom tőlük.
8.
KőbányaKispest
Mekkora élmény lehet, azta kurva. Coooooollll, awesome.

Ja várj....áh
6.
Bnecne
#5: Az Onlive-al ezelőtt 10 évvel rendesen falusi picsa nettel is lehet játszani,sőt lag és inputlag nélkül, szóval a Microsoft szerverei szerintem elbírnak majd vele.
5.
Duken
#2: Majd egy 15 év múlva nyomhatod. Budapesten esetleg 10! Addig álmodozz csak!
4.
patka21991
Nekem ez kissé rókabőr szagú.
3.
Ooorky
#2: Pletykáltak róla, Xbox Game Pass-szal karöltve.
Ubisoft az Assassin's Creed Odysee-t stream-elve adta ki Switch-re Japánbna, remélhetőleg eljut a szolgáltatás Európába is.

W3-hoz: fogalmam sincs ennek mi értelme, inkább adták volna ki az első 2 részt Remasterelve...
2.
ADMlN
Mintha minden gyurmából lenne. :D
Út közben ez elmegy, de wifi közelben inkább valami streaming szolgáltatásra szavaznék. Mondjuk egy xCloud kliens Switch-re?
1.
Ultimate
Ezt így játszani ha handheld ha nem. Vétek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...