150 milliárd dollár lehet idén a játékpiac forgalma

  • Írta: fojesz
  • 2019. június 19.
  • Biznisz
Link másolása
A Newzoo becslései szerint idén több mint 150 milliárd dollárosra hízhat a globális játékpiac. A legnagyobb forgalmat ezúttal is a mobilos szegmens hozhatja össze, míg az országok között az Egyesült Államok visszaelőzi Kínát.

A Newzoo becslései szerint 2019-ben 152,1 milliárd dollár forgalmat bonyolít majd le a globális játékpiac, ami éves szinten 9,6 százalékos növekedést jelent. A platformok közül a mobilok tudhatják magukénak a legnagyobb szegmenst, itt a forgalom 68,5 milliárd dollár lesz, ami 45 százalékos részesedést jelent.

Miközben a mobilok 10,2 százalékot erősödnek a tavalyi év eredményeihez képest, a PC veszít a részesedéséből, a 4 százalékos növekedés és a 35,7 milliárd dolláros forgalom csak a teljes torta 23 százalékát jelenti. A PC egyébként a böngészős játékok meredek, 15,1 százalékos visszaesésének köszönheti a lassulást. A konzolok piaca 13,4 százalékos növekedéssel és 47,9 milliárd dollárral zár majd várhatóan, ez 32 százalékos részesedés.

Idén - 2015 óta először - az Egyesült Államok hozhatja majd össze a legnagyobb játékpiaci forgalmat, 36,9 milliárd dollárt; Kína azután számíthat visszaesésre, hogy tavaly kevesebb új játék jelent meg az országban, miután a kormány befagyasztotta az azokra vonatkozó engedélyek kiadását. 

A Newzoo egyébként egészen 2022-ig merészkedett a becsléseivel, akkor várhatóan 196 milliárd dollárosra hízhat a világ játékipara.

1.
1.
user101
Csak várjátok ki, hogy megjöjjenek a Halo-k pc-re és olyan vásárlási hullám fog beindulni, hogy belerokkannak a tőzsdék... :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...