A Sekiróra hajaz a Fallen Order harcrendszere

  • Írta: szlav
  • 2019. június 20.
  • Hír
A Star Wars Jedi: Fallen Order E3-as bemutatója után mi is észrevehettünk néhány ismerős játékelemet, egy friss interjúból most pedig kiderült, hogy igen sokban hasonlít majd Cal Kestis harcstílusa Sekiro technikájához.

Ha a Star Wars Jedi: Fallen Order játékmenete láttán nektek is beugrottak a FromSoftware játékainak egyes elemei, akkor nem vagytok egyedül. A párhuzam pedig egyre egyértelműbbnek tűnik, különösen az idén tavasszal megjelent Sekiro: Shadows Die Twice miatt. A harcrendszerért felelős Jason de Heras a Game Informer kamerája előtt beszélt a játékról:

Mivel Cal fénykardot forgat, fontos eltalálni a közelharc megfelelő egyensúlyát. Egy rohamosztagos nem élhet túl 5-10 kardcsapást, de fontos, hogy mégis legyen a játékban kihívás, ne vágódjon hanyatt mindenki egy suhintás után. Itt jön be a képbe a Block Meter, az ellenfelek életcsíkja alatt látható sáv, amely minden hárított csapással csökken. Ha ez elfogy, akkor Cal egyetlen célzott vágással leterítheti a célpontját.

A hagyományos rohamosztagosok továbbra is megfekszenek majd egyetlen csapás, vagy visszahárított lézernyaláb után, a Block Meterrel rendelkező, fénykard hárítására képes ellenfelek viszont keményebb falatok lesznek. A jól időzített hárítás és a gyors ellentámadás is meghozza majd a gyümölcsét, hiszen az egyensúlyukból kibillentett ellenfelekkel így egy pillanat alatt leszámolhatunk majd.

Fontos szerepet játszik majd természetesen az Erő is, bár meg kell említeni, hogy Cal egy viszonylag képzetlen padawan, így limitáltak lesznek a képességei. Az Erőből merítő képességeink egy saját energiasávot kapnak majd, amely nem töltődik újra csak úgy magától. Agresszív harcmodorral, ellenfeleink leterítésével viszont idővel visszakaphatjuk majd az elhasznált erőforrás egy részét.

Ha tehát az itt olvasottak, illetve de Heras beszámolója elég erősen a Sekiro harcrendszerére emlékeztetnek, akkor jól látjátok a dolgot, úgy tűnik, hogy a Respawn csapata jó nagy kanállal merített a FromSoftware kiváló játékából. Az viszont más kérdés, hogy ez a rendszer mennyire lesz szimpatikus a szélesebb közönségnek. Ne feledjük, hogy a Sekiro igen csak rétegjáték, s habár a Fallen Order valószínűleg nem megy el addig, hogy a meredek nehézségi görbe példáját is átvegye, maga a harcrendszer akkor is igen sajátos marad.

7.
user101
#6: Ez egy mese... Nem kell túlmagyarázni .. :)
6.
Hunszi
#5: Alapjáraton a fénykard bár egy mutatós, de használhatatlan fegyver, e miatt nem tudna életszagú lenni egy ilyen játék, mert a való életben egy ilyen eszköz használhatatlan lenne, több kárt tenni a hordozójában (sokszor akaratlanul) mint az ellenségben.
5.
br1Koo
#4: Igen, ez nekem is szemet szúrt a legtöbb sw játékban. Egy fénykardnak egyszerűen mindenen át kellene vágnia, ezt megoldhatnák úgy, hogy a játékban viszonylag kevés harc van, és a játék elején elsöprõen nyerne a játékos a mezei ellenfelek ellen, ténylegesen egy hit egy kill stílusban. Aztán a történet haladtával combosabb ellenfelekkel találná az ember szembe magát, olyanokkal akik tudják mire képes a fegyver és fel lennének rá készülve. Én el tudnék képzelni egy játékot ahol nem csak a harc lenne elõtérben, sokkal inkább a platform részek, lopakodás, rpg elemek,és a harc tényleg csak végleges megoldás lenne. Amolyan életszagú..
4.
Kolompár Tarzan
Sajnos ez egy altalanos problema, hogy a valodi fenykardot meg egy 2 eves ovodas is gyilkosan tudja forgatni, es lehet, hogy 2 suhintas utan levagka a sajat fejet, de ezzel a hatalmas OP-val a jatekkeszitok tobbnyire nem tudnak mit kezdeni. Vagy hagyjak, hogy a fenykard OP legyen (Jedi Academy) vagybidoben limitaljak a hasznalatata (Sw: Battlefront) vagy faszsagokat talalnak ki, mint a "ja, te Padawan vagy, a te fenykardod szar. Az csak papirt tud vagni". Idiotak. Meg Jar-Jat is szejjel kaszabolna egy egesz rohamosztagot, ha kozben nem vagja le a sajat fuleit.
3.
kastorhun
#2: +1
Kivéve hogy a Sekiro nekem bejön.
2.
FrankBlack
Egyre jobban tetszik. Sajnos a Sekiro, Souls, Bloodborne, stb. From játékok világa nekem nem jön be, de ez igen.
1.
B-Shaggy
Sajnos nem elégge. A Sekiroban király az a rendszer, hogy megtöröd az ellenfél védelmét egy sima HP bar ritkítása helyett, hogy utána kivégezd egy szúrással. Az E3as vidi alapján meg tűrik a rohamosztagosok elég jól a kardcsapásokat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...