WoW: Shadowlands - ez vár ránk a túlvilágon

  • Írta: szlav
  • 2019. november 2.
  • Hír
Ahogy az a páratlan években lenni szokott, újabb World of Warcraft-expanziót villantott a Blizzard csapata. A látványos leleplezés után a játék rendezője, Ion Hazzikostas több részletet is elárult a kiegészítőről.

A Battle for Azeroth a végéhez közeleg, a Horda rossz útra tért vezére, Sylvanas Windrunner pedig célba vette Icecrown citadelláját, hogy a Lich Kinggel elbánva átszakítsa az élők világa és a túlvilág közötti fátylat. Ha nem láttátok az ezt bemutató mozis előzetest, akkor jobb, ha ezzel indítotok! Na de mi vár ránk pontosan a túlvilágon? Elvégre a Shadowlands a legkevésbé sem hasonlít az általában elképzelt mennyhez vagy pokolhoz. A BlizzCon nyitóceremóniáját követő panelek egyike kifejezetten az új expanziót részletezte. Lássuk, hogy mit tudtunk meg belőle!

Új zónák és Covenant-rendszer

A Shadowlands szakít az előző kiegészítők szokásával, így az első "végigjátszás" során előre megszabott sorrendben ismerhetjük meg a szintezés során kibontakozó történetet (az altkarakterekkel már bármilyen sorrendet választhatunk). Ez a sztori négy új zónát mutat be: Bastion gyönyörű, mennyországba illő tájait, Maldraxxus pusztulástól bűzlő vidékét, Ardenweald éjjeli álomerdejét, valamint Revendreth sötét, gótikus kastélyait. A négy zóna között egy nagyváros, Oribos áll majd, ami a Horda és a Szövetség közös központi otthonául szolgál majd.

Ezek a helyszínek egyébként a túlvilág különféle manifesztációit jelölik, az eltávozott lelkeket pedig az Arbiter nevezetű titokzatos entitás küldi az említett helyek valamelyikére. A nemes, tisztalelkűek így például Bastion fellegvárába kerülnek, a kapzsi vagy hataloméhes lelkeket viszont Revendreth katakombái várják. Ennek megfelelően néhány régi ismerőssel is találkozhatunk majd: Utherrel Bartionben, Kael'thasszal pedig Revendreth környékén.


Az említett zónák felett pedig négy szövetség uralkodik - olyan szövetségek, melyekkel előbb-utóbb mi is lepaktálunk majd. Bastionben a nemes kyrian faj áll őrt, a Val'kyrök és a Spirit Healerek ősei, Maldraxxusban a necrolordok vívnak örökkévaló háborút, Ardenwelad a tündérszerű Night Fae otthona, Revendreth szurdokait pedig a Venthyr vámpírnépe tartja uralom alatt.

Szükségünk lesz a Covenantek erejére, ahogy nekik is szükségük lesz ránk, így a legfelső szintet elérve mi is csatlakozunk majd a négy frakció egyikéhez. Mindegyik csoport más-más jutalmakat ad majd különféle páncélszettek és egyedi képességek formájában - érdemes tehát jól átgondolni, hogy kikhez kötjük a sorsunkat. A Covenantek közötti váltás ugyan lehetséges lesz a későbbiekben, de a döntés mindenképpen komoly súlyt hordoz magával, hiszen az általunk kiválasztott csoportot segítve azok egyre fejlődnek majd, így a világban is megmutatkozó változásokat észlelhetünk a tetteink nyomán.


Endgame-tartalmak

A négy, elsősorban szintezésre használt zóna mellett egy ötödik helyszínt is megismerhetünk majd: ez a Maw. Sylvanas eddig ismeretlen oknál fogva ide kényszeríti az eltávozott lelkeket, ugyanis ez a túlvilág börtöne, ahonnan eddig még senki sem szabadult ki. Mi is itt kezdjük majd az új kalandokat, de mi (valójában élő lelkekként) mégis megtaláljuk a kiutat. Csak a fejlődés után térünk majd ide vissza, hiszen ez lesz a játék első számú endgame-zónája.

A Maw közepén áll egy torony, amelyet már a bevezető videó során is láthattunk Icecrown felett lebegni. Ez Torghast, Tower of the Damned. A hagyományos dungeon- és raidtartalmak mellett ez lesz a Shadowlands következő nagy dobása PvE-fronton. Egyedül vagy akár öt főig terjedő csapatban mászhatjuk meg ezt a tornyot, amely minden próbálkozásunk során más-más kihívásokat tár majd elénk. Ezeket legyőzve animát, vagyis koncentrált lélekenergiát gyűjthetünk, amelyek teljesen átalakíthatják vagy megerősíthetik a képességeinket, amíg Torghast csarnokait járjuk. A World of Warcraft rendezője, Ion Hazzikostas a roguelike-játékokhoz hasonlította ezt a tornyot - sosem tudjuk pontosan, hogy mi vár ránk az egyre nehezedő kihívás során.

Természetesen nem maradhatnak el a hagyományos dungeonök és raidek sem. A fejlődés során megismerjük majd a The Necrotic Wake, a Theater of Pain, a Mists of Tirna Scithe és a Halls of Atonement ötfős kihívásait, melyekhez a maximális szinten csatlakozik a Spires of Ascension, a Plaguefall, az Other Side és a Sanguine Depths. A nyolc, Mythic Plus nehézségben is játszható dungeon mellett egy 10 bossos raid is érkezik. Ez a Castle Nathria, amit első ránézésre még maga Drakula is megirigyelne.

Célirányos loot

A Titanforging, a heti ládák és a helyben generált statisztikák után a Blizzard is belátta, hogy túl messzire mentek a véletlenszerű jutalmak terén. Ennek megfelelően a Shadowlands átalakítja a játék lootrendszerének bizonyos aspektusait, hogy az jóval kiszámíthatóbb és célirányosabb legyen. Az első lépés a professziókat éri majd. A tanult mesterségekkel összeállítható fegyverekre és ruhadarabokra célzottan választhatunk majd másodlagos statisztikákat - nem lesz más dolgunk, mint az alap receptek mellé bedobni egy-két drágakövet, melyeken a várt eredménynek megfelelő stat található.

A hetente frissülő lootládák jutalmai ezidáig olyan volt, mint a lottó. A jövőben viszont a láda nyitásakor a játék egy listányi tárgyat generál majd aszerint, hogy milyen kunsztokat hajtottunk végre az előző héten. Erről a listáról választhatunk majd egy itemet, így már előre láthatjuk, hogy milyen típusú felszerelés, miféle statisztikákkal kerül majd a hátizsákunkba.

Visszatér a Legion során megismert Legendary-rendszer is, de azok megszerzése merőben megváltozik majd. Annak idején szinte teljesen véletlenszerűen, csak úgy a semmiből érkeztek ezek a jutalmak - gyakran olyanok, amelyekre egyáltalán nem is volt szükségünk. Ez mostantól egy lineáris, előre megtervezhető folyamat lesz, hiszen a hétről hétre való játék folyamán saját magunk készíthetjük el ezeket a roppant erős tárgyakat.

Fejlődés és a karakterek testreszabása

A Shadowlands a World of Warcraft történetében először bevezeti a "level squish" fogalmát, azaz összetömöríti a szinteket. Jelenleg 120-as szintet kell elérnünk a Battle for Azeroth végjátékához, az új expanzió azonban minden karaktert exponenciálisan "lefokoz", így a 120-as hősök 50-es szintre kerülnek, a maximális szint pedig a Shadowlands végén 60 lesz. Egy régen várt változtatás ez, ami könnyebben jutalmazza majd a megszerzett szinteket, illetve könnyebb hozzáférhetőséget biztosít majd az új játékosok (vagy új karakterek) számára is.

A szintek félbevágásával a fejlődés menete is átalakul majd. Egy teljesen új 1-es szinttől 10-ig tartó élményt kapunk majd, amely sokkal barátságosabban vezeti be a játékosokat Azeroth világába. 10-től 50-ig teljesen rugalmas lesz a leveling - bárhol, bármelyik expanziót kiválaszthatjuk fejlődésre, így például ha Outland vagy Pandaria a kedvencünk, akkor probléma nélkül végigjátszhatjuk az oda tartozó történetszálakat, majd egyből bele is vághatunk 50-es szinten a Shadowlands újdonságaiba.

A Blizzard csapata az utóbbi néhány évben folyamatosan bővítette a karaktereink vizuális személyre szabásának lehetőségeit, ez pedig most sem áll meg. Bolvar újabb Death Knightokat toboroz a seregébe, így mostantól bármelyik faj kiválaszthatja ezt a kasztot, beleértve az új, szövetséges fajokat is. Ehhez egy vadonatúj Death Knight bevezetőszcenárió társul majd.

Ami pedig a többieket illeti, a klasszikus fajok is számos új vizuális opcióval bővülnek majd. Ha tehát kedvünk tartja, készíthetünk Farakki trollt, Wildhammer törpöt, vagy fekete bőrű, illetve ázsiai embert is. A Forsaken játékosok is megkapják azt, amiért évek óta lobbiztak: igazi könyököt és térdkalácsot.


A World of Warcraft: Shadowlands várhatóan 2020 őszén fut be. A teljes prezentációt itt nézhetitek vissza:

2.
andrys3
#1: Én inkább úgy értelmeztem, hogy a mobok és questek mind "egy szintűek" veled, szóval akárhol fejlődhetsz, de azért meg kell csinálnod kb. 2-3 expanziónyi contentet, hogy 50es legyél. Majd kiderül.
1.
Codehook1337
Lehet egyedul vagyok vele, de en anno szerettem tervezgetni merre is kell szintezzek honnan hova menjek melyik zonaba. Es, hogy vegig kellett tolnom az egesz tortenetet. Ha tenyleg igaz, hogy outlanden fel lehet huzni egy karit10tol 50ig az eleg gaz szerintem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...