Elnézést kér a Rockstar a Red Dead II PC-s hibáiért

  • Írta: sirdani
  • 2019. november 15.
  • Hír
Persze ezzel sokra nem megyünk, azzal viszont igen, hogy a hibák elismerése mellett a javításokba is rengeteg munkát fektet a Rockstar Games csapata, így hamarosan remélhetőleg mindenki zökkenőmentesen cowboykodhat.

Napokon belül nálunk is olvashattok egy részletesebb beszámolót a Red Dead Redemption II PC-s rajtjáról, melyről előzetesen annyit elárulhatunk, hogy a Rockstar korábbi alkotásaihoz hasonlóan ezúttal sem ment zökkenőmentesen a dolog. A jókora gépigényből és a nem éppen tökélyre csiszolt optimalizációból eredő problémák mellett még számos technológiai malőr is felütötte a fejét, így igazán szerencsésnek érezheti magát az a játékos, aki gond nélkül nyargal már napok óta a vadnyugaton, a többiek ugyanis jelenleg az akadozás és a váratlan összeomlások poklát élik.

Azonban úgy fest, hogy a helyzet hamarosan változik! A fejlesztők a legújabb tweetjükben elismerték a problémás rajtot, és tisztázták, hogy jelenleg is a megoldáson dolgoznak. A tweet szerint az elmúlt hetekben olyan gyorsan próbáltak válaszolni a problémákra, amilyen gyorsan csak lehet, így ennek köszönhetően mostanra már számos hibát azonosítottak és javítottak, ám még mindig messze vagyunk az ideális állapottól.

„Tisztában vagyunk vele, hogy a PC-s játékosok egy kisebb csoportja még mindig észlel akadozást a Red Dead Redemption II futtatása során. Úgy hisszük, hogy ennek előre nem látott oka egy specifikus kombinációja az NVIDIA-drivereknek, -videokártyáknak és bizonyos CPU-knak.” A Rockstar illetékesei ígéretet tette, hogy az NVIDIA szakembereivel szorosan együttműködve végleg leszámolnak a hasonló jellegű problémákkal a hamarosan érkező frissítésekben.

Sajnos arról nem kaptunk pontos információt, hogy ezek mikor válnak elérhetővé, de feltehetőleg inkább napokról van szó, mintsem hetekről, hogy utána végre mindenki azt a red Dead Redemption II-élményt élhesse át, amit a Rockstar csapata is megálmodott.

126.
Kawada
#123: Nem állt szándékomban odaszólni. Valószínű ha nincs a 40ről 38 droppolós túlzó cinizmus, nem írok neked címezve. :)
125.
FrankBlack
#122: igen, általában "szappanopera effektnek" szokták nevezni, az ezzel járó zavaró jelenséget pedig általában az ún. judder okozza. Az fps "feltornázása" gyártónként változó, hogy miként nevezik. pl. MCI (Motion Clarity Index) Trumotion (LG-nél pl.) stb.

Egyébként most váltottam én is 144 hz-es monitorra, és óriási a különbség a régi 60hz-eshez képest.

A témához is hozzászólva: nálam gyönyörűen fest, szép egyenletes a mozgás ezen a monitoron az RDR2, pedig csak 50 fps lock-al megy (sokkal jobb, mint a konzolos 30). De ez is érdekes, mert ebben sokat számit a frame time (frame pacing) is, és játéktól is függ, hogy mennyire zavaró egy alacsonyabb framerate. Konzolon egyértelműen a játék fejlesztőin múlik a frame pacing, pc-n pedig nálam az rtss féle lock nagyon smooth mozgást hoz annál a néhány játéknál ahol nem tudok stabil 60 fps-t kicsikarni a gépből, mert mondjuk a grafikát sem akarom nagyon levenni, ezért inkább szép graf.mellett pl. 45 fps lock.
124.
HMoody
Kit erdekel, hogy a RS elismerte, hogy elbasztak? A PS4 Pro verzional is elismertek 1.5 eve, hogy szar az upscaleing es homalyos, igertek is fut-fat a fixrol, azota is basztak kijavitani... A jatek egy remekmu es a fejlesztok nagy resze lathatoan a szivet beleadta, de a kiado arrogansan tojik az emberek fejere.
123.
godach
#119: Jó, de amiről te beszélsz az szemmel látható különbség. Nem is erre tettem cinikus megjegyzést csak neked most én voltam kéznél, hogy jól odaszolj valakinek :D
122.
Kawada
#121: Mondjuk filmek esetében én sem szeretem. A TV-n is első dolgom volt kikapcsolni azt a funkciót, hogy mesterségesen "feltornázza az fps-t". Nem is fog eszembe jutni neve... De a "brazil szappanopera üzemmód", ha így beugrik valakinek... Emlékszem, amikor a hobbit előzetesét néztem, azt hittem, hogy 1,25-ös lejátszási sebességben volt alapból. Számomra rohadt nevetséges volt.
121.
Korio
#119: Találtam róla egy érdekes cikket.
"A hobbit: Váratlan utazás 48 fps-es változatának megtekintése után volt, aki szédülésre panaszkodott, sok gamer azonban még a 90 fps-t is kevesli. A képsebesség tehát bizonyos szint felett és alatt helyzet- és személyfüggő"
A cikkben van egy video is 15-30-60 fps összehasonlítva.
https://24.hu/tech/2017/12/12/gyorsan-porgo-kepek-verik-at-az-agyunkat/
120.
Scal
Ez kb. olyan hogy a MÁV 30 év után nem csak megértést, és türelmet, hanem elnézést is kér. (De jobb szolgáltatást persze nem ad.)
119.
Kawada
#117: Amióta váltottam 144 hz-es monitorra, rosszul vagyok az irodában a 60hz-es laptop képernyőmtől... Egyszerűen azóta látom, hogy vibrál az egész, és kifolyik a szemem tőle. Ez ilyen dolog. Ha az ember megszokja, hozzászokik a szeme, érzékenyebb ezekre. Illetve még vannak egyénenként is eltérő "képességek".

Nyilván senki nem mondja, hogy 40-ről leesik 38-ra, az égszakadás... De kurva nagy különbség van 25 és 30 fps között, 30-50-60 és 140 fps között is. Aki ezt nem érzékeli, az remek. De attól még, hogy valaki egész életében 30 fps-sel játszott konzolon, ezt megszokta és őt nem zavarja, az ne győzködjön már cinikusan embereket, hogy 30 és 60 meg 140 fps között nincs különbség mert attól ugyanúgy agyfaszt kapok speciel mint a framerate náci digital foundry-s szarságoktól. És üljél vissza 15 fps-sel Morrowindezni azután, hogy láttad ideális körülmények között is... Meglátjuk mennyire fogod élvezni.

Nyilván a framerate nem minden. De nagyon sokat tud adni az élvezeti faktorhoz egy bizonyos szint felett. Kompetitív fps-esknél pedig más világ... Eléggé más lett a statom R6 Siege-ben, miután az 50 fps-ről és a 60hz-ről váltottam 200 fps-re és 144hz-re.
118.
Ooorky
#116: Mióta léteznek kompetítiv játékok?
35 éve?
117.
godach
#106: Tudod mi a játszhatatlan? Ami el sem indul :D
Mi nyomtuk a Morrowindet még 15-20 FPS-el is, ami már a max volt és élveztük.
Épp ezért tudok rajtatok hatalmasat nevetni, amikor 40-ről leesik 38-ra és zavaró xD
116.
br1Koo
#112: Azóta megy a "buzulás" amióta léteznek kompetitív játékok, meg közösség ami játssza őket. Sajnos ez tényleg azokat zavarja akik megszokták, hogy a magasabb frame rate = nagyobb esély kijönni győztesként más játékosok ellen.
115.
FrankBlack
#112: igen, mert teljesen más a crt interlace 50i (60i) és az lcd-led progressive 25p (30p)
114.
Nyarlako
#113: Nekem kellemes meglepetés, azt hittem unalmas lesz és dobni fogom erre nem bírom letenni.
113.
atedolgod
Szerintem magáért a játékért kellene elnézést kérnie... :)
(ne vegyétek túl komolyan...)
112.
Ooorky
#111: Nincs semmi baj a szemünkkel, egyszerűen magasabb fordulatszámon pörög az agy képfeldolgozó része és amíg stabil az fps összemossa annyira a dolgokat, hogy csak akkor vesszük észre az alacsonyabb frissítést ha kiemelik azok akiket ez irritál.

Érdekes módon 2 generációval ezelőttig az európai konzoljátékosoknak bőven elég volt 25 fps is, azóta megy a 60-nal b*zulás mióta kijöttek a hdmi-s cuccok.
111.
Oldman
Akiket nem zavar, vagy nem làtjàk a különbsèget a kèpfrissìtèsi eltèrèseknèl, azoknak tènyleg gond lehet a szemèvel. Talàn a szìntèvesztèshez tudnàm hasonlìtani a problèmàjukat. Kìvàncsi lennèk, hogy a vilàgot hogyan èszlelik a mindennapokban. Nem gùnykènt kèrdezem, valòban kìvàncsi vagyok!
110.
delphijos
#109: Az az érdekes, hogy engem "2D"-ben baromira zavar ilyesmi. Kaptam bent a melóban 4K monitort, és a gépemben levő VGA csak 30 Hz-en vitte, kifolyt a szemem. ( Rövid úton csere volt. A gép, nem a monitor ) De tv-n, a konzolt valahogy megszoktam. Nem modom hogy bánnám ha jobb lenne persze....
109.
Kawada
#108: De ez tényleg "embere válogatja" dolog. Ismerek olyat aki őszintén nem érzékeli a különbséget. Engem zavar a framerate például.
108.
Kawada
#104: Én pl. ps4 próval inkább játszom a HZD-t vagy God of War-t performance-on mint elvileg stabil 4k-n. Nekem a magas framerate 1080p-n többet ad. Egy 109 centis 4k-s TV esetemben az összehasonlítási alap.
107.
Nyarlako
#106: Az a jó. Én szerintem lassan a végére érek, aztán elkezdem az elsöt ami végülis folytatás mert a 2 az elözmény.
106.
br1Koo
#104: Nekem az átlag 55-65 között van, nagyon gazdagon dekorált erdõs részen, gyönyörű napsütésben lemegy 48-ra. New Austinban meg van hogy 80 felett fut, tehát elég változó, de csak néha ugrál zavaróan. Viszont ha minden ultrán lenne 37-ig lemenne ami már tényleg a játszhatatlant súrolja. Mindent összevetve a játék így is gyönyörű, a fontosabb elemek azért fel vannak tolva.
105.
Neotechtr
#104: Na ezzel úgy vagyok, hogy ha 50 és 60 között fut a framerate és nem kezd el tőle sugárban spriccelni a szememből a vér, mert mindezt kultúráltan teszi, akkor hagyom úgy. A 40 az nyilván más kérdés. Ott grafikát állítok, hogy 50-55-60 legyen, nyírbálom az árnyékot, stb, egyénfüggő.
104.
Nyarlako
#101: Szerintem a legrosszabb az ugráló framerate. Stabil 60 az igazi, de ha mondjuk nekem ugrál 40-60 közt akkor jobb a stabil 30ra korlátozás.
103.
Rókalesőcipő
#101: Az se mindegy hogy a kocsid 180nal tud menni vagy 350nel. 200zal csak a csírák mennek. Az se mindegy hogy 0,5l-es a söröskorsó vagy 0,6os. Teletányér babgulyás, vagy csak majdnem teletányér babgulyás. Sőt az sem mindegy hogy milyen méretű melltartót hord a csajod. Bizonyos érték felett kit érdekel hány fps? A játék szép folyamatos, a szemem nem fájdul meg stb.
102.
Rókalesőcipő
#100: Realizmus alatt azt értem hogy: az elején a nyomok a hóban (egy játékban se láttam még ilyet) ha hozzáérek egy havas fenyőághoz a hó lehullik róla és hót havas lesz a kabátom, ha eltanyálok a sárban hót sár lesz az öltönyöm, mikor vadászok a megsebzett vad kicsit még arrébb megy majd összecsuklik, a szekerek nyomai a sárban stb. Ilyenekre gondolok. TECCIKÉRTENI???
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...