Project Scarlett - nem prioritás a VR

  • Írta: szlav
  • 2019. november 26.
  • Hardver
Érdekes részleteket hintett el Phil Spencer a Project Scarlett kapcsán. Az Xbox elnöke elárulta, hogy a felhasználók nem vágynak több VR-eszközre, így ez nem is lesz különösebb szempont a következő konzolgenerációban a Scarlettet illetően.

A Stevivor interjúja során Phil Spencer elárult néhány lényeges információt a VR-technológia és a Project Scarlett kapcsolatáról - pontosabban szólva annak hiányáról. Az Xbox első számú arca elárulta, hogy a felhasználói visszajelzések szerint a játékosok nem vágynak a VR-ra, arról nem is beszélve, hogy bizonyos szempontból Spencer is problémásnak találja a koncepciót.

"Vannak fenntartásaim a VR-ral kapcsolatban" - mondta az Xbox elnöke. "A virtuális valóság izolálja az embereket, én pedig úgy gondolom, hogy a játékok közösségi, együttes élményként a legjobbak. Igyekszünk azt nyújtani, amit a vásárlóink igényelnek és... senki nem kéri a VR-t. -- A játékosok döntő többsége pontosan tisztában van vele, hogy szeretne-e részt venni a VR-élményben. Ha igen, akkor persze annak is megvan a helye - PC-n és más platformokon szabadon hozzájuthatnak ehhez."

Spencer azt is bevallotta, hogy jelenleg üzleti szempontból sem annyira stabil befektetés a VR-fejlesztés. "Jelenleg senki nem tud eladni sok-sok milliónyi VR-eszközt, habár úgy gondolom, hogy idővel eljutunk majd odáig. Szóval nem, jelenleg ez nem prioritás a Scarlett esetében."

Érdemes megfigyelni, hogy az eddigi tapasztalatok szerint a Sony szöges ellentétben áll Spencer és ezáltal a Microsoft hozzáállásával, hiszen nem elég, hogy a jelenlegi generációban kizárólag a PlayStation szolgáltatott konzolos virtuális valóság-élményt, ehhez számos exkluzív is érkezett. Tavaly márciusban 4,2 millió eladott példánynál járt az eladott PS VR headsetek száma, ami mindenképp számottevő. Habár a japán vállalat ezt egyelőre még nem erősítette meg, valószínűsíthető, hogy a PlayStation 5 sem hagyja majd parlagon ezt a technológiát.

88.
Kawada
#87: Az ilyen összeesküvés résszel nem foglalkozom. Bár ha kínai lenne, fondolom ez lenne a "tényállás". Pont annyira tudom elhinni, hogy kamu, mint amennyire lazán ki is néznék ilyesmit belőlük.
87.
Ooorky
Mintha Ballmer nyilatkozott volna valami olyat, hogy a fő cél Kinect-tel a felhasználók megfigyelése, hogy célzott reklámokat toljanak a pofájába az alapján, hogy pl. milyen mezben fifázik.
Ezért dobálták ezerszámra ingyen x360-hoz és tették kötelezővé one-hoz.
69.
Kawada
#65: Bocsi. Elfelejtettem... Többszörösen összetett mondat is van benne, elfelejtettem, hogy meghalad...
66.
kamgecam
Aki azt gondolja hogy a vr nem tartozik a jövőhöz és ezáltal nincs benne hatalmas potenciál a sikerre az naív. Gyermekeink azt sem fogják tudni mi az a kinect, míg a vr olyan elterjedt platform lesz mint most a konzolok. Ébresztő! :)
65.
ADMlN
#64: Mit beszéltünk meg a szövegfalakról?
64.
Kawada
#63: A te mértéked szerint nincs. Szerintem pedig egy termék, ami a benne rejlő potenciálnak csupán 10%-át képes kihasználni, és a MS 25-30 millió felhasználót képes dobni a lecsóba, nem tekinthető sikeresnek. Igen, geci sok embert érdekelt a kinect és mit kapott ez a sok ember? És nem csak ma, hanem mondjuk 3-4 év távalátban a beszerzés óta (vegyük azt a 8 milliót aki az első 2 hónapban megvette...). Én nem mondom, hogy ps vr nem porosodik sehol, vagy, hogy világmegváltó címek készültek volna rá...

Az meg, hogy a játékosok jelentős része szarik rá... kb. 4 millió példányban ment el a Sekiro... Ami még csak nem is exkluzív cím... Egy kalap szar és bukás és a játéksovilág jelentős része baszik rá, igaz? Nem... Hanem kurva nagy szó, hogy egy ilyen rétegműfajból, ennyi idő alatt elment ennyi. Ez a VR is. Egy rétegműfaj. Lehet, hogy 3-4 év múlva azt fogjuk látni, hogy semmi se lesz belőle (ismétlem, nem csak a ps vr nem érdekel, hanem engem személy szerint általában a vr nem vonz, mert nem azt a fajta élményt adja, amire én vágyok), de ettől még van mondjuk 9 millió (tényleg nem tudom mennyi) normálisnak nevezhető headset a felhasználóknál, ennek a fele egyébként ps vr (kb.), és ezzel a VR szegmensben tudtommal legalábbis a legkelendőbb eszköze, úgy, hogy a HTC és az Oculus is fossa magából az újabbnál újabb verziókat és régebb óta van ezen a piacon. A VR egy külön piacocska. Aminek soha nem feladata, hogy casual dolog legyen. A kinect egy casual dolog volt. Fogyott is, ellenben úgy vált az enyészetté, hogy egyébként az eladott példányszám egy jóval sikeresebb jövőt, több és jobb játékot, újfajta játékmechanikát, stb. predesztinált. Ez a része nagyon nem jött össze... És ebből a szempontból, jelenleg, a PS VR sokkal jobban kihasználja a lehetőségeit és egy fenntarthatóbb dolognak tűnik. Nyilván 3-4 év múlva kell ugyanezt a vitát (már amennyire az volt...) lefolytatni, és akkor is csak mondjuk 8 millió eladott headset lesz lehet... De mellette lesz 1000 játék, 1 millió eladott aim controller, motion controlleres babámfüle, stb. Nem lehet a 2 terméket összeasonlítani darabszámban. Nem véletlenül nem hasonlítjuk össze az xbox eladásokat a nintendo ds-ével... (vagy a gameboy életciklusát ugyebár... :l). Tudom, hogy ebbe az erdőbe miattam mentünk bele, de tudjunk már "minőség és kihasználtság" mentén is gondolkodni sikerben, nem csak mennyiség tekintetében.
63.
ADMlN
#62: Továbbra sincs semmi köze a szemléletednek a sikerességhez. Lehet a te terméked a világ legjobbja valamiben ha, nem veszik tömegesen, akkor nem lesz sikeres.
Az eladások megmutatták, hogy az emberek egy jelentős részét érdekelte a Kinect és láttak benne fantáziát, ellenben a PSVR-ra a játékosvilág java része szarik magasról. Ebből következik, hogy az előbbi sikeresebbnek tekinthető az utóbbinál.
62.
Kawada
#58: Igen tudom. Előző gen vége, mostami eleje. Külön verziókkal. Amiben mocskosul elbeszélünk egymás mellett, hogy te/ti mennyiségi oldalról nézitek és darabszám alapján. Én pedig felhoztam olyan dolgokat is, hogy az azt kihasználó játékok, mellékes kütyük, jelentősebb játékok, benne rejlő potenciál kihasználása, gyártói támogatás hosszabb távon.

Illetve szerintem a vr egy külön platformként kezelendő, míg a kinect egy ígéretesnek induló ám parlagon hagyott és végül ki nem használt kiegészítő egy. Remélem lassan sikerül megérteni ezt a szemléletet.
61.
adamsfamily
#53: 100 milliós konzol eladás mellett a 4,2 millió nem számít soknak.Hiába gyártják rá szarásig a játékokat,ha a konzol tulajok töredékének a töredéke veszi meg.
A kinect bukása az volt,hogy a One megjelenésénél egy kötelező szarságnak adták el és annyival drágább is volt maga a gép.Ha külön opcionális dolog lett volna,mint a 360-nál és a Microsoft nem szarik rá szoftveresen,ahogy általában szokott a cuccaira,akkor lenne kereslet a kinect-re.De az xbox one rajtját is elég durván elb*szták azzal,hogy bejelentették,hogy megszűnik a használt játékok futtatása,állandó internet kell a géphez,kötelező a kinect és az xbox nem is konzol lesz hanem egy multimédiás box.Ezek után nem csoda hogy bukta volt.Nekem van egy one x-em,előtte volt egy one s-em,amit becseréltem egy ps4-re,de ha a one olyan marad,mint amilyennek megjelenéskor belengették,akkor nagy ívben elkerültem volna.
Ennek a VR-nak.szerintem legalább 5 év kell,hogy egy népszerű dolog legyen,már ha megéli.
58.
ADMlN
#55: Azt ugye vágod, hogy a Kinect is 2 generációs periféria?
57.
ADMlN
#53: Ezek valóban tények, csak semmit nem mondanak az adott termék sikeréről.
Nem tudom te milyen világvégi barlangban nőttél fel, de mifelénk a fogyasztói termékek sikerét abban mérik, hogy mennyit és milyen gyorsan adtak el belőle.

De ezek a tények is viccesek, mert nem értem attól miért lenne a PSVR "sikertörténet" hogy MÉG nem bukott el. Van rá még 5 éve, ha a Kinect-hez akarod hasonlítani.

"folyamatosan érkeznek rá játékok"
Ja, megkap néhány játékot a "nagyok" kínálatból, meg egy csomó olyan indie szemetet amibe csak azért van VR, mert a fejlesztői úgy gondolják, hogy attól kevésbé lesz szar a játékuk. De pl az év legnagyobb VR bejelentése, a Hal-Life Alyx még csak a közelébe sem megy. Fényes kilátások. :D

"más kiegészítőt is legyártott hozzá a Sony amiket szintén eladtak jó pénzért"
No igen, mert a Sony-nál csak egy dolog fogy rosszabbul mint a PSVR-tól, mégpedig a PSVR kiegészítők...

De tolok még neked egy kis matekot, hátha nem haladja meg a mentális kapacitásod:
Kinect-ből 35 millió darab fogyott el 7 év alatt. Az ugye átlag 5 millió évente. A PSVR-nál számoljunk egy baráti 2 millió per évvel (4 millió eladás 2 év alatt). Akkor a jelenlegi tendencia alapján a PSVR beérheti a Kinect "sikerét" 17 és fél év alatt.
Szóval szerintem térjünk vissza erre a vitára 2037-ben, mert addigra lehet igazad lesz. XD
55.
Kawada
#54: Fú basszus... zseniális ellenpélda... egy 2 generáción átívelő handheld konzolt hasonlítsunk még össze egy fél generáció alatt kifújt konzol kiegészítővel... leiskoláztál... Érzem a megsemmisülés keserűségét...
54.
PaprikaJancsi
#53: Gameboy gyártását is leállították, ettől még nem lesz sikeresebb a PSVR. XD

Zseniális tényeket fejtesz ki. :D
53.
Kawada
#52: Nem ködösíek, kifejtettem azt, amit röviden ítam, ám te azt nem olvasod el... Mondjak tényeket?

Kinect: le van állítva a picsába a gyártása és nincs többé
PS vr: el van belőle adva 4,2 millió db (márciusi adat amúgy), valószínű jön a PS VR 2, szinte biztos, hogy támogatni fogja a PS5 és folyamatosan érkeznek rá játékok még, és több más kiegészítőt is legyártott hozzá a Sony amiket szintén eladtak jó pénzért.... Ezek a tények.

Egy tényszerűen kijelenthetően bukott és leállított terméket védesz, baszod, és én vagyok a fanboj, aki ködösít...
52.
ADMlN
#51: Csak tereled a vitát meg ködösítesz, mi lenne ha visszatérnénk a kiinduláshoz.
Ezt állítottad te:
"A ps vr egy sikertörténet pl. a kinecthez képest."

Ez a valóság:
Kinekt: 8 millió eladás 60 nap alatt (50 millió konzolhoz)
PSVR: 4 millió eladás 3 év alatt (100 millió konzolhoz)

Ezek tiszta, valós számadatok, nem olyan 30 soros hamukázások mint amiket te ide lejtesz. Szólj ha lesznek ilyen tényeid, mert eddig csak a szánalmas sületlenségek tárházával tudtál szolgálni.
51.
Kawada
#49: Olyan tényekkel dolgozol mint a nemzet vezére, ennyi a baj csupán :D. És annyi köze van a valósághoz is. Ne is olvasd el, még ragadna rád valami érdemi infó is esetleg. Majd szólj ha felnőttél és futja érdemi vitára az agykapacitásodból. Akkor szívesen folytatom.
50.
Duken
A psvr csak most fog beindúlni igazán. A köv genben egyre többen vedznek majd ha a sony jól csinálja és ütős exeket csinál hozzá nem techdemokat. A pacák nem érdekelnek így is kibszott nagy élmény vele játszani de idővel nyilvàn az is javulni fog. Akkor meg azért sirnak majd a techbuzik hogy de gagyi szar mert nem tudja a 8K felbontást, szóval szevasz, a sikere nem ettől fog függni. Viszonylag új és körülményekhez képest korrekt technológia adott. A hosszútávú sikert a vr szoftverek fogják biztosítani, a támogatottság. A kényelmi szempont is fonosabb a casual nagyközönségnek, pl hogy csak felcseszed a fejedre nem kell kábelekkel vacakolni. Ps6-nál már virágkorát fogja élni a psvr ha a sony jól belövi az árat és nyomják rá a játékokat.
49.
ADMlN
#48: Hisztizz nyugodtan, azon nem tudsz változtatni, hogy a PSVR jelenlegi pályafutása alatt sehol nem volt olyan siker mint a Kinect a megjelenése után.
Ezeket a szövegfalakt meg el se olvasom, mert úgyis csak önigazolással meg hüppögéssel vannak tele. A tények már le lettek írva, szóval töröld meg az orrod és lépj tovább.
48.
Kawada
#47: "Csak a PSVR még népszerűtlen is volt mellé."

Csak tudod, a PSVR még van. Kinect nincs. Az egyik élt 7 évet, abból már 4-et lélegeztetőn, a másik most 3 éves és még köszöni szépen, jól van. Vagy bejelentették, hogy kampó és leálltak a gyártással? Komolyan kérdem, mert nem értem a múlt időt...

- Többet adtak el belőle: Suzuki swiftből is többet adtak el mint Ferrariból (nem azt mondom, hogy egyik ez, másik az... hasonlat...). Egyébként talán-talán darabszámra több PS3 ment el mint X360 mégis egyértelmű generáció győztesként van elkönyvelve a 360 mert az azonos számot lényegesen alacsonyabb gyártási és fejlesztési költség mellett hozta... és a wii-t nem számítjuk...)
- Nagyobb bevételt generált: számokkal kérem alátámasztani, ahogy mondtam, mert érdekelne...
- Több exclusive játék készült hozzá: ??? He??? És fejből hányat sorolsz fel? Amúgy is, ez milyen sikermérő? Egyébként tényszerűen ki lehet jelenteni, hogy több játék PS VR-re mint kinectre, de mindegy.
- Több díjat nyert: Julia Roberts is oscar díjas, ettől még... meh... Egyébként soha, sehol nem írtam, hogy szar ketyere lenne, de nyilván objektív és zéró fajnbojmentes olvasási készséged nem siklott fel ezen részletek mellett
- Bekerült a Guinness rekordok könyvébe mint a "fastest-selling consumer device" (hát ez is nélkülözhetetlen szempont a sikerhez)
- Hivatalos PC támogatás (ez siker? :D)
- Játékiparon kívüli felhasználás (bármelyik vr eszközre igaz)

Azért ha le vagyok hülyézve, nem bánom, ha nem hasráütésszerű módon van tálalva. Egyébként minimálisan se ragad meg a fejedben az, hogy az, hogy én sikernek könyvelem el a PS VR-t most, szemben a kinect-tel az az, hogy a kinect virágzása ennyi idő elteltével már messze megkérdőjelezhető volt. Akkor is csurgott a tartalom és messze potenciálja alatt teljesített mindig is. A ps vr ezzel szemben még mindig él és virul, és összehasonlíthatatlanul kisebb egység eladás mellett is sokkal jobban ráálltak a fejlesztők is, és a Sony is jobban támogatja (játékokkal, további kiegészíőkkel) mint mint az MS tette a kinect-tel. Ezeket nagyjából harmadszor írom le, erre továbbra sem kapok mást, csak hogy hülye vagyok és fanboj, és demennyiveltöbbetadtakel.
47.
ADMlN
#46: "ja, geci nagy siker lett összességében"
Én sehol nem mondtam, hogy összességében nagy sikernek könyvelem el. Szerintem a Kinect is bukás meg a PSVR is. Csak a PSVR még népszerűtlen is volt mellé.
Amúgy nem tudom mit hüppögsz itt még mindig, nem én volt az a félkegyelmű aki azt állította, hogy "A ps vr egy sikertörténet pl. a kinecthez képest".

"Mondjál már nekem ilyen szempontokat kérlek, mert azon kívül, hogy nagyon sokat megvettek az emberek papírnehezéknek, nem hallottam még tőled semmit..."
- Többet adtak el belőle
- Nagyobb bevételt generált
- Több exclusive játék készült hozzá
- Több díjat nyert
- Bekerült a Guinness rekordok könyvébe mint a "fastest-selling consumer device"
- Hivatalos PC támogatás
- Játékiparon kívüli felhasználás
46.
Kawada
#45: "Boundle nélkül apafej, a Kinect a 360-hoz külön perifériaként érkezett."

Aztán a jelen gen elindulásakor felárasan hozzá kellett baszni a konzolhoz mert olyan jól ment ugyebár és akkora volt az érdeklődés iránta... így kicsit a komplett generációs startot is elbaszta vele a MS, ja, geci nagy siker lett összességében.


"A PSVR semmilyen szempontból nem volt olyan sikeres mint a Kinect."

Mondjál már nekem ilyen szempontokat kérlek, mert azon kívül, hogy nagyon sokat megvettek az emberek papírnehezéknek, nem hallottam még tőled semmit...
45.
ADMlN
#37: Boundle nélkül apafej, a Kinect a 360-hoz külön perifériaként érkezett. És igen, fanbojkodsz. Egyfolytában.

#43: Magyarázhatod a bizonyítványod, de az igazság az, hogy kummantottál egy jókorát egy olyan témáról amiről látványosan fogalmad sincs.
A PSVR semmilyen szempontból nem volt olyan sikeres mint a Kinect. És ezt úgy mondom, hogy mindkettő van otthon, és mindkettő ott porosodik a szekrény tetején.
43.
Kawada
Na telórol voltam és nem igen akartam hosszasan belemenni....

Én viszonyítási alapnak hoztam be a kinectet. Nyilván össze sem hasonlítható a 2 eszköz, se cél, se ár, semmi szempontból. Ami biztos, hogy a kinectben rengeteg potenciál benne maradt. A PS vr önmagában is egy drágább eszköz, egy külön platform inkább, amire már most több külön játék készült mint a kinectre 10 év alatt (vagy mikor jött az ki...). Emellett move controller, aim controller, illetve azért ott a Blood and Truth, ami only PS VR címként volt képes arra pl. hogy UK-ban heti eladási toplistát vezessen.

Azt kéne megérteni, hogy a PS VR sikere vagy bukása nem abban mérendő, hogy a felhasználók vagy 4 vagy 10 %-a vesz. Erre jelenleg még B kategóriás vagy mondjuk A kategóriás játékok készülnek (vannak kivételek persze), amik relatív alacsony költségvetésűek és egyébként aránylag egyszerűen portolhatóak a többi VR headsetre is. A VR köszöni szépen jól van. Nem csak a psvr, de a többi is. Tudom ez fáj sokaknak, akik bukni szeretnék látni ilyen-olyan indokkal, ami mögött valószínű az áll az esetek túlnyomó többségében, hogy se gép nincs ami rendesen meghajtsa, se headset, de ettől még a VR már jelenlegi nagyságában is külön platform, amire megéri fejleszteni. De nem tömegtermék. Nem is akar az lenni. Ez egy luxus hardcore szórakozás, amiből leginkább a PS VR tudott kitörni érdemben.

Külön a PS VR-ról még annyit, hogy végy egy PS4 prót, egy PS VR-t, és ÁR-ÉRTÉK SZEMPONTBÓL messze a legjobb vr élményt fogod kapni, amihez se 300.000-ez szemüveg nem kell külön erre szánt szobával, se félmillás gép ami kihajtja .

Személy szerint leszarom a VR-t. Nekem sincs PS VR-om, mert nem érdekel, illetve még nem volt annyira olcsó, hogy az übereleje érdektelenségemet és megvegyem mert "há' ennyiért még a hülyének, hátmég nekem...". Engem jelen helyzetben az idegesíett fel, hogy megint van 3 megmondó jóska, akik eldöntötték, hogy a PS VR micsoda egy büdös bukta és az egész VR halad az enyészet felé. Errefele mondtam én, hogy már most, tartalom szempontjából sokkal jobb buli, mint ami a kinect valaha volt...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...