Betöltötte a hatvanat a Sega

  • Írta: gorien
  • 2020. március 25.
  • Hír
Az 1960-ban alapított Sega idén elérte a hatodik X-et is. A hosszú évek alatt számos klasszikus játékot készítettek, olyan figurákat köszönhetünk nekik, mint Sonic, és egy időre még a konzolpiacon is próbára tették magukat.

A Sega idén tölti be a hatvanat, a története azonban kicsit messzebb nyúlik vissza hat évtizednél. 1940-ben Martin Bromley, Irving Bromberg és James Humpert összeállt, hogy megalapítsák a Standard Gamest, amin keresztül pénzbedobós játékgépeket gyártottak az amerikai hadseregnek. A világháború után új céget alapítottak Service Games néven, hasonló célközönséggel, az ebből származó „Sega” márkanév 1954-ben szerepelt először játékgépen.

Martin Bromley 1960-ban megalapította a Nihon Goraku Bussan nevű vállalatot, amely felvásárolta a Service Gamest, és ez az, amit végül a mai Sega vállalatként ismerünk. A Sega játékgép-importőrből hamar gyártóvá vált, a nyolcvanas években pedig beszállt a konzolkészítésbe is: a Master System, a Mega Drive, a Sega Saturn és a Dreamcast fűződik a nevéhez. A piacról végül kiszorult, azóta csak játékokat fejleszt és ad ki.

A Sega híresebb alkotásai közé tartozik a Sonic, a Bayonetta, a Phantasy Star, a Shenmue vagy a Yakuza, de például a Total War-sorozatnak is ez a kiadója 2005 óta.

Az évfordulót megünnepelendő a Sega egy különleges weboldalt indított, ahol többek között a cég történetét is megismerhetjük részletesen. Haruki Satomi, a vállalat feje, ünnepi köszöntőjében azt ígéri, nagy dolgokkal készülnek a hatvanadik évfordulóra.

Ezek is érdekelhetnek

18.
adamsfamily
#11: Szerintem a Sega és a MS teljesen más tészta.A PS4 bejött a Sony-nak,de a múltkori stream szerintem nem volt valami meggyőző a PS5-ről.A gépet még mindig dugdossák,az árát nem merik bejelenteni a MS előtt.Kicsit úgy tűnik mintha nem lennének biztosak a dolgukban.Szerintem egy konzol rajtját márkától függetlenül el lehet k*rni.A 360 anno elég jól fogyott a Microsoft-nak és ha nem egy olyan embert raknak az Xbox divízió élére,aki segghülye,akkor a One is fogyott volna.
Nekem ebben az egész PS5-ben az sántít,hogy az SSD-ről úgy beszélnek mintha teljesítményben olyan sokat dobna bármin is.A multiplatform játékok kijönnek PC-re,Xbox-ra,ergo akinek nincs a PC-ben SSD,annál is futnia kell a játékoknak.A 10-15 exkluzív játék elhiszem,hogy biztos nagyon faszán fog futni,de a legtöbb ember nem csak azokkal játszik.A BC ígéretből meg már fél lábbal ki is táncoltak mondván,hogy a PS5 túl gyors néhány játék futtatásához és idővel a top 100 PS4 játék elérhető lesz.
Mindenesetre kíváncsi leszek,hogy milyen lesz a gép és hogy alakul a következő generáció,de szerintem a Sony ezzel a húzásával ismét szemen köpte a lojális vásárlóit.

Amúgy a Sega kiadhatna egy Binary Domain Remastert,mert szerintem az a játék jobb Terminátor játék volt,mint bármelyik licenszelt alkotás.
16.
Ooorky
#14: A Sega CD-hez azért előbb kellett egy Sony-Philips konzorcium ami megalkotta a CD-t, utána lehetett innovatívkodni vele. Na meg azok az agyon tömörített FMV "játékok" amik kijöttek rá.

Tökösség meg relatív, szinte az összes konzoljuk új, kiforratlan technológiára épült ami sokkal gyengébbnek bizonyult, mint az 1-2 évvel később megjelent konkurencia.

Dreamcast nosztalgiához nagyban hozzájárul, hogy első konzol volt amin lehetett sima írott cd-kről warezolt játékot futtatni.
15.
godach
#13: Az Atari-nak van egy mocsok jó és régi dokumentumfilmje a működésről. Tündöklésről és bukásról. Na ott, abban az időben még jakuzzi is volt a dolgozóknak, mégis tönkre mentek. El is van magyarázva, hogyan, hol és miért. Érdekes, less majd rá.
14.
godach
#12: Valójában szerintem most nincs igazad.
A SEGA mindig is híres volt (utólag visszatekintve pedig be is bizonyosodott) a tökösségéről és az innovativitásáról. Valójában, ez is lett a veszte mert legalább egy generációval megelőzte a korát mindig. Túl bátrak voltak.
Az x32-es modul pont lefedi a PS4 és PS4Pro próbálkozását, tehát a generáción belüli szintlépést.
Sega CD is hamarabb volt ha jól tudom, mint a PS1 csak ugye a Sony okosan csinálta és cd lejátszónak is tudtad használni így két hardvert 1,5 áráért kifizetődőbb volt megvenni, ahogy ez a PS2 = DVD lejátszó és PS3 = BluRay lejátszó esetében is tapasztaltuk. (személy szerint azért is döntöttem a ps2 mellett 2003-ban, mert majdnem annyiba került mint akkor egy DVD lejátszó és még fullos grafikákú PC-t is kaptam mellé, játék tekintetben)
Az Online móka is a SEGA-nál indult a leghamarabb, hisz látták ők ebben a lehetőséget, csak elhamarkodva ott is egy generációval hamarabb hozták be, amikor még sem szélessáv sem pedig internet nem nagyon volt sehol sem.
Mehetnénk tovább, hisz a kontrollerbe épített kijelzővel is nemrég próbálkoznak a cégek és még nagyon sok mindent lehetne sorolni.
A Sega legnagyobb hibája pont az a vakmerő hozzáállás volt ami végül a vesztét is okozta és ami hiányzik a mostani kiadókból és cégekből.
Nem azt akarom mondani, hogy jól csinálták vagy hogy nem hibáztak, csupán elhamarkodott, döntések voltak.
Tudjuk, hogy a bátorságot egy hajszál választja el a hülyeségtől.
Na ők nem bátrak voltak csak... :D
13.
Nyarlako
#11: Én azt hallottam elég nagy belviszály meg széthúzás volt a Sega japán meg usa részlege közt, nem tudta a bal kéz mit csinál a jobb, emellett meg valamiért egyszercsak kihúzták a dugót és ment a DC a levesbe pedig nem kellett volna feltétlen.
12.
Ooorky
#11: Sega sose volt nagy játékos az otthoni konzolok piacán, Mega Drive se nagyon ment USA-ban, Nyugat-EU mentette meg (jópár PAL exkluzív játék van emiatt rá).
Utána jöttek az ökörségeik 32X, CD kiegészítő, különálló 32X konzol.
Saturn is pofára esés volt, Dreamcast már csak betetőzte.

+Hiába volt szebb a Dreamcast, mint a PS1, ha PS2, Xbox és Gamecube szendvicsben kellett volna teljesítenie, amikhez képest lepkefing volt a teljesítménye.
11.
TheFlash
#10: véletlen se a kapkodás amit a sony erőltetett rá mi? :D Pont amikor be akarták jelenteni hogy 399 dollár lesz a dreamcast a sony bejelenti hogy az övék 299 és azért szinte rögtön ki kellett hozni a dreamcastet úgy hogy játék se volt rá jóformán? :D meg úgy tudom a sega amerikai részlege is szépen alátett az egésznek azzal hogy nem fordíttatták le a játékokat angolra... És azért most is az látszik hogy a Sony irdatlan pénzeket öl bele abba hogy a microsoftot is kivéreztesse csak az MS van olyan hülye és magától is fejjel megy a falnak ahelyett hogy igazán versenyre kelne velük, ha az MS is ugyan azt csinálná mint a Sony akkor újra eljönne az x360 vs ps3 korszak, mert ez az x1 vs ps4 elég röhejes volt...a Dreamcast is sokkal erősebb volt mint a PS, szebben néztek ki a játékok, jobban futottak, csak épp nem volt rá vagy nem volt rá érdemleges és belebuktak, az MS ugyan ezt csinálja most, jönnek itt az erősebb hardver dumával meg a többi aztán mégis a kutya nem vette az xbox x-et a ps4hez képest, miért lenne másképp a ps5 vs xbox series izévagymi -nél
10.
Nyarlako
#8: A Sega saját magát tette tönkre.
9.
TheFlash
#8: tudom hogy ott a Nintendo is... de ők teljesen más ligában játszanak szóval azért nem venném őket bele
8.
TheFlash
ha a sony nem teszi tönkre a Segát, most 3 cég versenyezne a konzolpiacon... vagyis mára már inkább csak 1, a másik amolyan díszhuszár... rip dreamcast :D
7.
DzsonRembó
6.
Ooorky
#4: Csak a konzol külseje, kártyák kinézete famicom koppintás, a játékok meg nes/kínai hack-elt cuccok.
5.
shatana
Remélem önkéntes karanténban van!
4.
grindcore
Tudom hogy gaz, de idehaza gyerekkoromban a sarga kazettas masina ugye a Genesis koppintasa volt, kulsore es jatekokban is, szoval sokunk "ismeri" es imadta, kesobb jottem csak ra en is, egy fokkal ertelmesebb fejjel gimiben, hogy jaa hogy letezik valodi konzol is, nem sarga kazis igazi Sega
3.
DarkLord
Így 60 felett, akkor tessék jobban vigyázni a koronával! További sok szép évet (hehe).
2.
Nyarlako
Project Diva is nagy név Sega fronton csak nem idehaza.
1.
TrishtanAG
A játéklistához hozzáadnám a Persona-sorozatot is, amit a mai napig fejnek szépen.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...