Elnézést kérnek a XIII-remake készítői

  • Írta: gorien
  • 2020. november 15.
  • Hír
Néhány napja megjelent a 2003-as XIII remake-je, és a játék, finoman szólva, nem találkozott a rajongói elvárásokkal. A Microids közleményben kért elnézést a játékosoktól és tett ígéretet arra, hogy javítani fogja a hibákat.

A 2000-es évek egyik legikonikusabb lövöldéje, a XIII remake formájában tért vissza néhány napja, és a rajongók nem fogadták valami jól. A Steamen jelenleg „rendkívül negatívként” van értékelve, csupán a véleményezők kilenc százaléka jellemezte pozitívként.

Panaszkodnak az AI-ra, leeső framerate-re, hiányzó hangeffektekre, a hasznavehetetlen multiplayerre, tömérdek bugra, és persze arra, hogy a remake maga mögött hagyta az eredeti cel-shaded grafikáját egy kevésbé egyedi látványvilág kedvéért.

A PlayMagic és a Microids közleményben kért elnézést a játékosoktól, jogosnak nevezve a kritikákat. A fejlesztőcsapat elmondása szerint a koronavírus-járvány nagyban befolyásolta a munkálatokat, és hiába szerették volna az ismert hibákat egy első napos patchben javítani, erre végül nem kerülhetett sor.

Az elkövetkező napokban, hetekben több javítás is érkezik majd a XIII-remake-hez, amelyek a legsúlyosabb problémákat célozzák: egyebek mellett az AI-on és a mentési rendszeren is javítani fognak, hamarosan pedig egy roadmapet is közreadnak a várható újdonságokról. Remélhetőleg a hibákat mielőbb kigyomlálják, de ennyiből úgy tűnik, hogy a klasszikus cel-shaded grafikát visszavárni hiábavaló: az új látvány nem bug, hanem tudatos döntés eredménye.

Az XIII Remake PC-re, Xbox One-ra, PlayStation 4-re jelent meg eddig, 2021-ben pedig Nintendo Switchre is meg fog.

19.
19.
Grabowsky30+
Valahogy nekem ezek a remake játékok csak rövid ideig hozzák vagy egyáltalán nem tudják azt nyújtani amit anno mikor még megjelentek. Ezzel is elkezdtem játszani és annyira "egyszerű" volt az ellenfelek mozgása, pont ez volt a Mafia-val is a bajom, jól néz ki a sztori még mindig szuper, de az a 20év nem múlik el csak a szép grafikától! A tűzharcok darabosak, a mai játékok folynak, ha értitek mire gondolok. Ezt a XIII-at imádtam anno, de mai szemmel már nem jött át az élmény. Biztos én is már más szemmel nézem, de 1 órát nem bírtam vele játszani.
17.
17.
Tibi80
Amennyire vártam a gamet, mert anno nagyon szerettem...nagyon jó sztorija volt, és a cell-shaded grafikája is frankón bejött.

Tudtam, hogy változik a grafika,.de az előzetesek alapján nem az jött el, hogy ilyen mocsadék szar lesz belőle..iszonyúan nagy csalódás volt számomra a game, PS4 pro-n tököm, de mintha csak egy zsír új erőforrásigényes gamet indítanék el egy Intel celeron-os 20 éves PC-n....szaggatt mint a szar, v-sync törés, úgy bugzik mint az állat....bárcsak ne lettem volna akkor fán, hogy első napon megvegyem ezt a szart, hanem vártam volna előbb egy kritikát róla..mert ami feltűnt, hogy hiába közeledett a megjelenés, nem volt egyetlen árva darab normális gameplay videó se feltéve róla..de sajnos elnyomtam a pókösztönömet és hagytam, hogy győzzön a régi szép nosztalgikus érzés..pechemre....ez jelenlegi állapotában úgy egy 2/10-es értékelést kaphatna maximálisan...azt a 2 pontot is csak a nosztalgiafaktor miatt, amúgy ez a játék kineríti az ipari hulladék fogalmát... :(

Ezt csak azért írom le, hogy más ne Essen bele abba a csapdába, hogy megveszi drága pénzért ezt az ótvar szart. Ha rommá patch-elik, talán érni fog valamit.
16.
16.
br1Koo
#5: Anno szinte az összes itthoni gaming-sajtó írt róla, még a mellékelt cd-n is voltak videók a játékmenetből, én emlékszem rá, úgy hogy nem is játszottam vele.
15.
15.
Turley
Szerintem Covidra kenni a hibákat egy olyan cég esetében ami gépeken gyárt tartalmat hatalmas kamu, mi hasonló profilú cégben 10x annyi alkalmazottal mint ami a Microidnak van 2 hét alatt megoldottuk biztonságosan a home office infrastruktúrát és az éves elemzés alapján nemhogy csökkent hanem nőtt a termelés. Nagyon easy exit a felelősségből ez az indok, hogy sorry a covid túl sok problémát okozott, amúgy nem lenne egy kalap hulladék a termék. Ez akkor is pont így jelent volna meg, ha nem ront be a járvány idén
14.
14.
Macifasz
Amiatt miért nem kérnek elnézést, hogy lecserélték a képregényes grafikát erre a Fortniteos, sehogyse kinéző szarra? :-/ A bugokat még csak-csak megtudnám bocsájtani és kivárnám, amíg javítják, de ezt...inkább megvettem Steamen az eredetit, mindössze 3 Euroért. :-D
13.
13.
Ooorky
Anno ezt a játékot az grafikája tette ikonikussá meg a képregényes bevágások.
Úgyhogy természetesen ezt a két dolgot tüntették el belőle kiadva egy közepesen szar lelketlen fps-t.
12.
12.
BorisMetod
szavak helyett a tettek beszélnek... egyébként meg, egy 8-10 órás single lövöldét nem fognak elővenni hetek-hónapok múlva, mert a fejlesztő talán orvosolt néhány ordító hibát. fps esés, gyakorlatilag nem létező multi, mentés, ai, stb... ezek már önmagában hazavágják a gamet, nemhogy összeadva... sajnálom, de ez szégyen.
7.
7.
crytek
#6: Mert más iparág teljesen más. És teljesen más jogszabályok vonatkoznak azokra.

Pl valamit megveszel használsz 14 napig simán visszaviheted... így ott muszáj a kb tökéletesre törekedni hogy a tömeges visszavitelek megtörténjenek. A játékokat meg ki tudod javítani patchel. A tömegcikkeket meg max oltári bukóval kivonná totálisan a forgalomból ha olyan gáz..
6.
6.
Drraco
#3: Éppen ez az általánosság kelt visszás érzéseket bennem. És a játékosok beletörődése. Nem is tudom, van-e még egy olyan iparág, ahol ennyire megengedett, elfogadott lenne, hogy félkész terméket kapsz a pénzedért. Nem várom, hogy tökéletes legyen, mert olyan nem létezik, de azért kellene egy határ. (Egyébként a Microids-ról nekem is csak a Syberia jut eszembe, ami (úgy gondolom) klasszikussá vált. )
Szóval, nem a Microids-ot akarom ekézni, csak ezt a tendenciát.
5.
5.
Heldengeist
Barokkos túlzás a 2000-es évek egyik legikonikusabb lövöldéjének nevezni. Erősen rétegjáték volt, amit egy hardcore rajongótáboron kívül nem sokan ismertek és nem sokan emlékeznek rá. Hasonló, mint a BGE. Nem véletlenül nincs prioritása az Ubisoftnál a folytatásnak.

Ami a remake-et illeti, több kell ide egy első napos patchnél, hogy rendbe tegyék, ami pedig a kifogás, kicsit már kezd elegem lenni, hogy minden elbaszásért a COVID felel. Ez a remake ugyanolyan szar lett volna, ha nincs járvány. Legfeljebb tényleg jön egy első napos patch amivel valamivel kevésbé bugos, de arra se vennék mérget.
4.
4.
Goromi
#3: Konzolon nincs refund.
3.
3.
crytek
#1: Kiadják. Megveszik akinek annyira nem tetszik refundolja, a többi elfogadja beletörődik.

Minek tolni? A játékok 99%-a ugy jön ki hogy folyamatosan fejlesztik és ömlesztik a pactheket hozzá.
Microids meg egy kis cég akik hogy is mondjam nem igen tettek le eddig semmi az asztalra szóval én nem tartom meglepőnek a bajokat.
2.
2.
Ganzer
https://hu.ign.com/playstation-5/63079/news/ps5-a-jatekosok-igen-kellemetlen-hibakrol-panaszkodnak

Tapasztalt valaki ilyet akinek van már ps5 otthon?
1.
1.
Drraco
Ezeknél az "első napos patch"-eknél mindig arra gondolok, hogy eszébe jutott-e már valamelyik fejesnek, hogy esetleg egy nappal eltolják a kiadást, és valaki kipróbálná a dolgozók közül a játékot... Bár valószínűleg nem, inkább pénzért béta-teszteltetik a játékosokkal.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...