The Medium - az új patch többet árt, mint használ

  • Írta: szlav
  • 2021. január 30.
  • Letöltés
Link másolása
Eddig sem a barátságos rendszerkövetelményeiről ismertük az egyszerre kétféle világot is megjelenítő The Mediumot, a játék legutóbbi frissítése után azonban számos rendszeren még gyengébb lehet a teljesítmény.

Elég csak egy pillantást vetnünk a The Medium rendszerkövetelményeire, hogy belássuk: a párhuzamos világokban játszódó kaland nem az alsókategóriás számítógépekre lett kitalálva. Mindezt természetesen elfogadhatjuk, hiszen tudhattuk előre, hogy mit várhatunk az új konzolgenerációra és a frissebb PC-s hardverekre optimalizált játéktól, az viszont más történet, amikor egy hivatalos frissítést követően hirtelen elveszítünk 20-30 fps-t.

Márpedig a DSOG és számos felhasználó visszajelzései szerint pontosan ez történt. A látványos teljesítménycsökkenés éppen alacsonyabb (1080p) felbontáson érzékelhető leginkább, ahol a magazin szerint egy NVIDIA GeForce RTX 3080-as videokártya, egy Intel i9-9900K processzorral és 16 GB DDR4 RAM-mal képtelen kipréselni a 60-as átlag fps-t - mindezt ray tracing és DLSS nélkül.

Egyelőre tehát ne lepődjetek meg, ha a The Medium nálatok is a vártnál gyengébben teljesít! Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a Bloober Team is tud a problémáról, így reménykedhetünk benne, hogy egy később érkező frissítésben megoldják az optimalizációs gondokat.

21.
21.
Ganzer
Köszönöm a válaszokat, már megyek is megvenni. Syberia és Silent Hill nagy kedvenc, így gyanítom ezzel sem fogok mellé lőni. :)
20.
20.
#17: Szerintem is jobb annál, mint egy "egynek elmegy", jól beszélnek itt a gyerekek.
18.
18.
Macifasz
#17: Sztem simán az annál jobb kategória. Játékmenet szempontjából engem a Syberia sorozatra emlékeztet, csak azt megspékelték meg egy rohadt jól működő horror atmoszférával. A para faktora nekem végig működött, ez a megfelezett képernyős megoldás nagyon ötletes és egyszer sem válik zavaróvá vagy idegesítővé, a rejtvény részek szintén ötletesek, a sztori pedig jól össze lett rakva, ráadásul a végére még sikerült is megcsavarniuk, és hála az égnek nem a "most mi a fax történt" szinten. Az art design pedig nálam már most megkapja az év legjobbja díjat, hiába van még csak február. :-D Szóval ha szeretted a régi kalandjátékokat, a már említett Syberia sorozatot vagy akár a Sielnt Hill szériát, akkor ez a te játékod lesz. :-) Ja és kimaradt, hogy Akira Yamaoka zenéje szintén hatásosra sikeredett.
17.
17.
Ganzer
#16: Amúgy a játèk milyen? “Egynek elmegy” kategória, vagy annál jobb? Gondolkodok rajta hogy behúzom.
16.
16.
#13: Van egy olyan achievement benne, hogy Running Simulator. Egy olyan helyen kaptam meg, ahol csak sétálni lehet és rányomtam a futásra és ezek szerint mégis számolta. Jó, hogy ezek a micro achievementek egyben win hátterek is 10/10 GOTY
15.
15.
DarkLord
Jóféle játék! Nálam nem volt probléma...
14.
14.
Én nem tapasztaltam teljesítmény problémákat egy 2070s-el, viszont olyan gondba ütköztem, hogy ha bekapcsolom a rtx-et ultrára, akkor nagyon zajos, szemcsés lesz a grafika. Ha leveszem simám on-ra, akkor azért jobb a helyzet, de nem az igazi. Ti tajtékoztatok ezzel a problémával? Próbáltam a neten utána nézni, de nem találtam semmi ilyesmit.
13.
13.
delphijos
#3: Most már tuti hogy apanázst kapsz a Lengyel államtól hogy jó hírüket keltsd ;)
12.
12.
#9: Nem kell játékokhoz i9 és 32gb ram sem. De 2060-ason is be tudták állítani youtube-on, esetleg keress rá.
11.
11.
#6: Ha kivesszük a homázst, akkor minden egyes játék walking simulator, még a Doom Eternal is. Másrészt meg game pass-es cím és 3000 a havidíj.
10.
10.
crytek
#8: Ghost Warrior 2-től kezdve nincs baj a szériával (semmi komoly amiről említést kéne tenni) Ma meg bárki ad ki bármit már hetekig világszenzáció mekkora egy határ szar..
9.
9.
Clayman
Nekem pl egy i9 2060al 32gb rammal nagyjából 15 fpsre esik a prologus utan
8.
8.
Mortis
#7: direkt azért írtam CI-t és nem City Interactive-vot, mert pont a modern cuccaikra is gondoltam. ha jól tudom a legutóbbi Sniper-jükkel nem volt gond, de az azelőtti három még most is bugos
7.
7.
crytek
#6: CI a kőkorban volt botrányos...Ez kb olyan volt mint az amd -re ma azt mondani hogy szar procikat gyárt mert IE volt 1-2 rossza szériája..
6.
6.
Mortis
#4: Jó sok mindent beleláttál az egy mondatomba, ejjha.
Az utóbbi időben a lengyel fejlesztők nem szereznek magunknak túl sok jó hírnevet nyers technikai megközelítésből: a CI ugye mindig is botrányos volt, a CDPR-nak se volt egyetlen jó launch-csa sem, a Bloopers az Observer óta szintén bugosan és rosszul optimalizáltan küld ki játékokat; az egyetlen jó példa ami most hirtelen eszembe jut az a People Can Fly.
arról nem beszélve, hogy a homage-zson túl nekem ez a játék ugyanúgy egy üres walking simulator-nak tűnik, mint az összes Blooper játék. Lehet hogy jók az érzelmek felkavarásában, de ne 50 euróért.
5.
5.
simon 555
Nekem folyamatosan crashel a játék az asztalra...
Azon kívül remekül fut, csak akkor esik 60 alá amikor mind2 világ egyszerre van.
4.
4.
#2: Régen is mindig a következő gépen futott csak úgy a játék, ahogy az aktuális cucc nem tudta. Az ilyen Quake és hasonlókat, mint Doom 3 sosem láttam max grafika 60 fps-ben, csak álmaimban, meg mindig csak a következő gépemen. :) Ha van egy olyan géped, ami ezt a játékot DLSS és hasonlók nélkül fullon 60 fps-re kiköhögi, akkor nagy király vagy. Nem azért, mert olyan jól néz ki, de a szar az nem ilyen. Nekem a mesében sincs olyan gépem, hogy kiröhögje ezt a játékot de amilyen kiritikusan álltam hozzá annyira jól elvagyok vele 50 fps körül is 1440 rottyon. Én akartam amúgy is pont olyan játékokat, amik csak next genre jönnek, pont azért, hogy a legelső lehetőleg minimum keresztbe verje a vasamat... Köszi, állok elébe, csak legyen értelme. :)

Meg ez a Medium egy Silent Hill+Syberia+Resident Evil fan art és tényleg odamész elsőre a faliórához és azt mondja a nő kapásból, hogy messziről mondom, hogy ez nem csak egy sima óra. Két-három képernyős helyszínek vannak és ha azt várod, hogy gondolkodás nélkül kézen fogva vezessen a cucc, és minden alkalommal kiírja majd, hogy mit kell nyomni, akkor egyszerűen el fogsz rajta akadni. A tárgyaknál pl jelzi, hogy lehet rájuk nyomni, de a karakter képességeknél nem. Ja, amúgy minden benne volt a tutorialban, jó utat. :)

Én ennek azért nem csak a technikai részét nézem, mert akkor is szívesen elsétálgatnék benne az abszolút utalások miatt, ha lángoló gép mellett 30 képkockával menne csak. Ezek a sztorik meg real deep shit. Nem azért, mert annyira kiemelkedően jók, hanem azért, mert tényleg csak arra valók, hogy neked befolyásolják a hangulatodat. De ennek a játéknak mindegy, mert ez 25 fps-en is működne. A szembe jövős kamera+zseblámpa+sötét+hangok az mindig működött, amióta jól kitalálták és jól használták. Jó ez a lengyel játék. Szerintem megéri játszani vele.
3.
3.
Nem tudom, nekem jól megy. Nem 60, de 49 fps. Pont azon a helyen szoptam most fél órát, mint ami a képen van :)
2.
2.
Mortis
a lengyelek elfelejtették hogyan kell optimalizálni?
1.
1.
crytek
Tud a problémárol. Hát igen idág fajult a világ. Ha már ők nem tesztelnek mert az nekik pénzkiadás. Kiadják és kapnak sok sok fizetős béta tesztert.
Legalja. Ezért fasza hogy egy egy cím csak évek múlva jut el hozzám már mondhatni kész van.
Ilyeneknek fizetne? Vicces volna.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...