Hiába növekszik évről évre a népszerűsége az Epic Games Store-nak az ingyenes játékoknak köszönhetően, pont az említett ajándékok és a különböző ideiglenes exkluzivitási megállapodások miatt brutálisan nagy veszteséget termelt az elmúlt két esztendőben az áruház.
Néhány nappal ezelőtt ugyanis egy bírósági okiratból kiderült, hogy az Epic Games Store 2019-ben 181 millió dolláros, 2020-ban pedig 273 millió dolláros veszteséget hozott össze. Az Epic szerint azonban az eladott játékok árából szedett 12 százalékos részesedés elég arra, hogy a digitális bolt működését fedezni tudják, illetve Tim Sweeney, a cég fejese, szintén úgy látja, hogy megéri belepakolni a dollármilliókat a projektbe.
Sweeney véleménye szerint az Apple veszteségként próbálja beállítani ezt az összeget, de szerinte erre az invesztálásra igenis szükség van, ha a jövőben egy profitáló vállalkozást szeretne az ember - legyen szó egy gyárról, egy áruházról vagy akár egy játékról.
De azért ne ez legyen a mérce :DDD
a kérdés csak hogy merre megy el, brutális bukás lesz, miután a kisgyerekek nem termelik a skinből a pénzt, mert kihal a Fortnite, vagy megvetik a lábukat
de továbbra is azt tartom a Steam mellet az egyedüli normális ilyesmi az a gog, olyan régi játékokkal szolgál, amiket a steam-en soha nem fogunk látni, így nem olyan hülyeséggel vetette meg a lábát mint ingyen játékok, hanem pl drm free cuccok
Megint az a baj, hogy ugyanazt a mantrát nyomod, és ettől a vak gyűlölettől egyszerűen nem látod a fától az erdőt. Mert akkor értenéd, hogy folyamatokról beszélünk, nem cégekről és módszerekről, mert az ahány piac, ahány szereplő, ahány döntés, annyiféle.
Az MS párhuzam azért jó, mert az esetük megmutatja, hogy egy piacra új szereplőként megérkezve nagyon ritka esetben tudsz dominálni már az első évben, ahhoz olyan innováció kell, amely miatt nem a piacRA érkezel, hanem TE magad alkotsz valamit és így te magad leszel a piac, akihez csatlakoznak.
Epic ugyanúgy van a Steammel, mint a MS a Sonyval anno. Nem mutattak semmi korszakalkotót cirka húsz éve, amit a másik akkoriban ne tudott volna, ezért kőkemény milliárdokba került a folyamat, mire megvettették a lábukat a piacon. Az MS ehhez exkluzivitás és a felvásárlás módszerét választotta, amely azóta piaci standarddé vált - lásd az elmúlt időszak eseményei.
Nem vagyok szakértő aki fejből sorolja az érintett játékokat, de TES világából azt tudom, hogy pl a TES III Morrowind sosem jelent meg playstationre, az XBox zászlóshajója volt (bár a szerződés megkötésekor még csak remélték, hogy az lesz), és kva sok fogyott belőle anno. Amelyet aztán az Oblivion megduplázott úgy, hogy egy évig az is csak PC és MS exkluzív volt, a Sony egy évet várt rá, hogy 360 mellett az addigra már GoTY verzióvá érett TES IV elérhetővé váljon PS3-ra is.
Epic jelenleg tolja a pénzt a PR-ba, ők ezt az utat választották. Ahogy az MS-nek sem volt anyagi gondja a windows/software eladások csillagászati bevétele miatt, úgy az Epicnek is belefér a Fortnite/Unreal/stb. egyéb "ingóság" által termelt szintén csillagászati büdzsébe. Cél, hogy nyereséges legyen majd a bolt, de nem azonnal, ostoba vagy, ha te, mint pénzügyi szakember ezt várod el. Nézzük meg az egészet pár év múlva, aztán kiderül, hogy neked lesz e igazad vagy az Epic döntéshozóinak...
Kifelé igen.
Adózáskor meg hirtelen veszteséges, mint az összes top 500 amerikai cég.
Scam Cititen-nél az aki beletol 20k+$-t az már nem játékos...
Mondjuk az eddigi legnagyobb faxság amit láttam az Earth 2.0 ahol virtuális földeket vehetsz egy majd egyszer talán esetleg elkészülő Vr Reality Mmo-ban ahol virtuálisan élheted az életed a valódi helyett...
Uberről fingom sincs
Star Citizent meg az legnagyobb százalékban az userek pénzelik akik játszanak is vele. Ha elérkezettnek látják az időt megjelenik majd. Az a játék sajnos nagyon átesett a ló túloldalára mert minden apróságot meg akarnak benne csinálni ami másban nincs, vagyis legalább olyan szinten nincs kidolgozva. Ezt ha minden cég így csinálná sok sok több éves cucc még ma is készülne.. Én várom már nagyon a Squadron 42 single részét.
Csak viszik a befektetők pénzét, de remény sincs arra, hogy valaha nyereségesek lesznek.
Ez a modern amerikai álom.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.