Az Unreal Engine 5 hajtja majd az új BioShockot?

  • Írta: Baloo
  • 2021. május 30.
  • Pletyka
Link másolása
Ismét egy álláshirdetés ágyazott meg a legújabb BioShock-pletykának, ami szerint könnyen lehet, hogy a méltatlanul hanyagolt széria következő epizódja alatt már az Unreal Engine 5 dolgozik majd.

Továbbra is nagy a titkolózás a következő BioShock-játék körül, amely kapcsán idén áprilisban is mindössze annyit hallhattunk, hogy a fejlesztésért felelős Cloud Chamber csapata nyílt világhoz értő író után kutat. Nos, ahogy az előző alkalommal, ezúttal is egy álláshirdetés indította el a pletykalavinát.

A fejlesztőstúdió ugyanis vezető játékmenet-programozót keres a legújabb projektéhez, és a leírásban szóba kerül az Unreal Engine 5 is. Habár az álláshirdetés nem említi konkrétan a BioShockot, de így is igen valószínű, hogy az új munkatárs az FPS-széria következő etapján dolgozik majd.

Egyáltalán nem lenne meglepő, ha az új BioShock alatt az Unreal Engine legújabb verziója dübörögne, hiszen az eddigi epizódok is mindig az Epic grafikus motorjának éppen aktuális változatát használták.

18.
18.
Ps fanboy
Ja és a fegyverek egyedisége is eltünt azzal, amit nem értek miért kellett egy Bioshock-ba betenni. Miszerint csak két fegyver lehetett egyszerre nálad, amiket bármikor cserélgethettél a ellenfelek eldobott fegyverei közül, nehogy megakasszon az olyasmi, hogy kettőnél több fegyver közül választhass egy szoros szituban és ne adj isten megakasszon az, hogy egy pillanatra is gondolkodni keljen melyik is lenne a legoptimálisabb, kiváltva a bőség zavara okozta esetleges frusztrációt és egyfajta folyamatosság érzetét kelteni, amivel nyilván jobban megbékél az átlag gamer... Ergo egyfajta popcorn élményt csináltak a Bioshock-ból az Infinite-ben, amit azért persze a karakterek jelleme és a történet mélysége megpróbált ellensúlyozni, meg maga a világ is, de csak több kevesebb sikerrel sajnos. Az első hardcore jellegét azzal a dizájnal, még mindig nem sikerült űberelnie senkinek nálam.
17.
17.
Ps fanboy
#9: Az első rész harcrendszere szerintem mérföldekkel jobb volt az Infinite-hez képest. Pontosabban nagyjából ugyanaz az volt, csak jobban ki volt dolgozva. A plazmid képességek használata a környezeti elemek fügvényében sokkal átgondoltabb volt és ezáltal komplexebbnek érződött, ezt az Infinite mintha leváltotta egy pörgősebb, egyszerre nagyobb számú ellenfelekre specializálódott rendszerre, ezt legfőképp a képességek tulajdonságában lehetett észrevenni szerintem. Az első rész harcai nekem azért tetszettek jobban, mert azt egyértelműen a túlélésre kalibrálták be, mondjuk az igazi, hogy mikor már mindent szarrá fejlesztettél a vége felé irtani lehetett az ellent, de addig egy viszonylag átgondolt, ellentféltípus specifikus harcmodort voltál kénytelen vívni. Az is igaz, hogy ez miatt néha lefagyott az ember, mikor bizonyos fegyverekre és képességekre eltérő módon reagáló életsávval rendelkező, egyszerre rádrontó ellenfelekkel kellett volna kezdeni valamit és akkor még a környezeti ellemek, mint az olajtócsa, robbanó hordó (amit két féle képen is felhasználhattál helyzettől, ellenfelek elhelyezkedésétől függően), nagyobb víztócsák, amik szintén stratégiai jelentőséggel bírtak és mire rájöttél, hogy az adott pillanatban mit csinálj, már változott a helyzet, mindez okozott némi zavarodottságot. Szóval nem volt tökéletesre csiszolva az sem, köszönhetően a karakter enyhén korlátolt, lomha mozgásának is, amiktől néha elég korlátoltnak éreztem magam én is a fentebb vázolt helyzetekben. Azt viszont észrevettem, hogy ha jól akartál kijönni egy egy összecsapásból, ott igenis gondolkodni kellett és a megannyi lehetőség leghatékonyabb kihasználása során sem tünt el a kihívás érzete. Ezt az Infinite - ben már nem érzem. A képességek zöme pár fejlesztés után kb. tömegpusztító fegyverré vált, bevágtál egy tűzbombát a tömegbe és mindenki csontá égett, lol
a bronco (vagy mi a töknek nevezték) képesség használata szintén röhelyesen egyszerű volt, ráadásul írtó fantáziátlan is, szinte csak azt a célt szolgálták, hogy folyamatosan harcolhass a rád rontó ellefekkel és ne akasszon meg szinte semmi. Ez egyrészről érthető és még becsülendő is, hogy próbáltak szintet lépni és változatossággal előállni a harmadik részre, ami a második részről nem igazán mondható el, viszont ezzel eléggé haloványodott az az esszenciális Bioshock érzés a harcokban, amit addig egy hasonló fps játékban sem tapasztalatam a harcrendszer komplexítása terén.
16.
16.
Én meg vagyok a kakukktojás, akinek bejött az Infinite.
13.
13.
DarkCrash
#11: Szerintem is. Mikor megjelent 360-on toltam és akkoriban mekkorát ütött. 20 percig csodáltam ahogy a víz csorgott lefelé a lépcsőn :D Vizuálisan óriási volt. 2 nálam unalomba fulladt a közepe felé, a 3 kb 1 óra múlva érdektelen lett számomra.
11.
11.
Neo1989
Szerintem ez a széria Ken Levine nélkül pont az lesz mint a Gears of War CliffyB nélkül. A neve megmarad, de ennyi. Semmi köze nem lesz az eredetihez.
Egyébként is az 1. volt a legjobb.
10.
10.
zsocc-nrg
Nem mintha nem lenne alapból gyönyörű grafikával megáldva a széria (még mai szemmel is), de azért UE5-ben megnéznék egy újrázást :) az új részt pedig iszonyatosan várom, ha megüti legalább a 2. rész szintjét, már boldog leszek.
9.
9.
kryszisz
A Burial at sea 2. epizódja életem legnagyobb videójátékos WTF élménye volt. Ahogy kvázi előzménysztorit csináltak az Infinite-ból, és összekötötték a 2 világot...napokig az államat kerestem, valami zseniális volt. Ettől függetlenül magát az alapjátékot én is túlértékeltnek tartom kissé, sem a harc sem a pályatervezés nem volt egy nagy was ist das, bár szó se róla, előbbi szerintem az első részben sem volt egy nagy eresztés. Sztori szintjén viszont olyan magasra került a léc, hogy nem érzem létjogosultságát egy új epizódnak, pláne nem nyílt világgal, és Ken Levine nélkül.
8.
8.
Windrider
#3: Szintén, az Infinite sztorijától leesett az állam.
6.
6.
crytek
Jöhet. Mindegyik része frankó volt
4.
4.
Ooorky
#3: Hasonlóan vagyok vele.
3.
3.
Caleon
#1: Én imádtam az utolsót, nekem a 2. rész volt a legkevésbé maradandó. De jöjjön új rész.
2.
2.
joshfeed
Nagyon jó engine és ez a sorozat megérdemli a legjobbat véleményem szerint.
1.
1.
logic5
Ámen. Csak jó legyen, ne olyan, mint az utolsó...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...