Jót tesz a játékeladásoknak a Steam Next Fest

  • Írta: gorien
  • 2021. augusztus 15.
  • Biznisz
A Steam Next Fest legutóbb júniusban szórakoztatta a platform felhasználóit hétszáznál is több játékdemóval. A Valve adatai szerint az esemény látványosan megdobta a játékeladásokat.

Amikor tavaly egyre-másra maradtak el az E3-hoz hasonló videojátékos események, a játékfejlesztők elestek annak a lehetőségétől, hogy a showflooron mutassák be a készülő alkotásaik demóit az érdeklődőknek. Ennek megoldására indult el az idén már Steam Next Fest néven futó eseménysorozat a Steamen.

A Valve jelentése szerint látványos számokat eredményezett a legutóbbi kezdeményezés, amin hétszáznál is több demót próbálhattak ki a Steam-felhasználók. A fesztiválon résztvevő játékok felét átlagosan 421 százalékkal többen tették a kívánságlistájukra, mint a rendezvényt megelőző két hétben – a játékok csupán öt százaléka vesztett a népszerűségéből. Az érdeklődésnövekedés ráadásul túlmutatott az esemény időintervallumán: a fesztivál utáni három hétben átlagosan 15 százalékkal több játék landolt kívánságlistán.

A megnövekedett figyelem pedig több nyíló pénztárcát is jelentett: a Next Fest alatti kívánságlistára helyezések nyomon követése kapcsán azt tapasztalták, hogy 292 százalékkal többől lett tényleges vásárlás, mint a fesztivál előtti két hétben.

A következő Steam Next Fest október 1-7. között esedékes, amire ismét több száz játékdemóval készülnek majd.

11.
11.
kryszisz
#10: Ja értem, tehát azok a játékosok, akik szerint a Halo jó, azok igénytelenek, de ha valakinek nem tetszik az F&F széria (mert tisztán emlékszem, hogy ez nálad többször is téma volt), azok hülyék, mert hát sikeres, hogy lenne már szar...mindent értek, tényleg nem paradox, csak szimplán kettős mérce.
10.
10.
crytek
#9: Nincs paradoxon. Sok az igénytelen játékos akiknek a szar is jó. Nem véletlen ment el arra a játékipar amerre ezek a emberek tönkretették. És igen az emberek. Mert ha a kiadók nem azt látnák hogy a sok birka veszi a sok szart nem itt tartanánk
9.
9.
kryszisz
#7: A folytatásokkal nekem nem volt bajom, azok tényleg faszák, de ez az első vagy nem öregedett túl jól, vagy már akkor is túl volt tolva. Amúgy te szeretsz magad ellen beszélni hallod e. Jó sokszor leírtad már, hogy ha valamiből sok rész készül, akkor az nem lehet szar, különben nem lenne olyan sikeres. Namár most a Halo-ból van már 7 rész, a Wars-szokkal együtt 9, tehát az Infinite már a 10.(!) lesz a sorban. Erre állítod, hogy ez a széria egy szar. Na most akkor hogy van ez, a Halálos iramban a legjobb akció frencsajz evör, mert van már 9 része, de a Halo ugyanennyi epizóddal lehet szar? Ugye érzed a paradoxont:D
8.
8.
kryszisz
#5: Mégis mindenhol ekként van definiálva, vagy ha nem is pontosan így fogalmazva, akkor a konzolos FPS-ek alfája és omegájaként hivatkoznak rá. Pedig 2001-re azért volt már egy Half Life, NOLF, Return to Castle Wolfenstein, amik ha AI, gunplay terén nem is, változatosságot tekintve köröket vertek a Halo-ra. Márpedig egy átlag 97 pontos cucc ne csak a lövöldözésben legyen kiemelkedő, hanem minden másban is. Erre a játék közepét mintha kezdő modderek rakták volna össze meglévő assetekből, a második fele a gémnek ugyanaz mint az első csak visszafelé (ami sztori szempontból érthető, de attól még piszkosul lusta döntés), az utolsó pálya időre menő, checkpoint nélküli kocsikázása a borzalmas irányítással pedig alapból -1 pont (minimum).
7.
7.
crytek
#4: HALO-ról felütök egy random 2 perces gameplay és megmondom egy rakás szar ennyit arról hogy 97% És nem is kellett tolnom hozzá. Mikor a game pass miatt letoltam őket az meg csak hab volt a tortán ,hogy ez tényleg egy retek szar
6.
6.
#3: jól összefoglaltad, ez pontosan így van
5.
5.
Ooorky
#4: Hehh. Első konzolos fps-ek még snes-re jöttek ki anno.
4.
4.
kryszisz
#2: Még egy gameplay videó sem tud mindent átadni, pl. milyen a fegyverek viselkedése mondjuk egy lövöldözős cím esetén, milyen az irányítás egy autós játékban stb. Szerintem nagyon jó dolog a demo, régen is volt, mi baj van ezzel? Értékelés, teszt... nemrég játszottam újra a Halo-t ami 97(!) ponton áll metacritic-en, hát szerintem már a megjelenésekor is csak azért szopták fel ennyire, mert az első konzolos FPS volt, amúgy 2001-ben sem volt ez 7-8 pontnál több. Most újrázva pedig kifejezetten nagy csalódás volt az egész.
3.
3.
Dízel
#2: Igen, mert minden teszt és értékelés teljesen szubjektiv. Vannak objektiv dolgok amiket megítélnek ugyan, de azt, hogy milyen játszani egy játékkal teljesen szubjektiv. Egy példa: Ott van az assassin creed sorozat, ami minden egyes része egy olyan fenomális történelmi szálat mutat be, hogy az valami elképesztő. A tesztek azt mutatják nagyon jo játék, érdemes megvenni, engem is érdekel az ilyen témájú játék. Na de bármelyik résszel játszom, par ora, nap után dögunalomba fullad, mert mindegyik rész ugyan olyan, csak a keret más. Nem tud felpörgetni, nem tud ébren tartani, pedig érdekelne, de mint játék maga, nem jó.
2.
2.
crytek
#1: Hát igen vannak ilyenek. Az ilyeneknek készítik a reklámokat mert a 768 milliárd féle gameplay, értékelés, teszt , benchmark ,user sírás a világmindenség is kevés nekik a megitéléshez. Nekik demó kell lol
1.
1.
Heldengeist
Aztakurva! Ha a játékosok ki tudják próbálni a terméket, hajlamosabbak vásárolni? Ki hitte volna!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...