Remake-eli az első két Max Payne-t a Remedy

  • Írta: gorien
  • 2022. április 7.
  • Bejelentés
Az első két Max Payne-játék mögött álló Remedy Entertainment megegyezésre jutott a sorozatot kiadó Rockstarral: remake-elik a népszerű neo-noir akciójátékokat, amelyeket aztán egyetlen alkotásként adnak ki.

A Remedy Entertainment 2001-ben készítette el a mára kultikussá vált Max Payne-t, amelyet akkor még a Gathering of Developers felügyelt kiadóként, majd a 2003-as folytatást a Rockstar Games karolta fel, ami a harmadik részt már fejlesztőként is jegyezte – így maradt a sorozat Rockstarék kezében. A Remedy azonban megegyezett velük az első két játék remake-jének elkészítéséről.

Az egyezség értelmében a Remedy a Max Payne és a Max Payne 2: The Fall of Max Payne felújítását egyetlen önálló alkotásként fejleszti, s a munkálatokhoz a Rockstar olyan büdzsét biztosít, ami általában jellemzi a finn stúdió AAA-játékait. A remake-et a Northlight motor hajtja majd meg (akár a Quantum Brake-et vagy a Controlt), és PC-re, PlayStation 5-re, illetve Xbox Series X/S-re készül. Mivel a projekt még korai koncepciós szakaszban jár, ezért várható megjelenési dátumot nem tűztek ki.

29.
29.
csoki0619
#28: Itt nem a grafikai különbségekről van szó már vagy 20 kommentje. Neked próbálják elmagyarázni, h mi a különbség remastered és remake között, és h az a szenny GTA mobil port definitívnek csúfolt kiadása miért nem az. Láthatóan hiába.
28.
28.
crytek
#27: Mielőbb menj el szemészhez. Ha te nem látod hogy a régi és az új gtak között ég és föld a különbség grafikailag
27.
27.
xanatos0911
#26: +1

Crytek: Ez a példád remekül hozható a GTA és a Mafia esetében.

“Nem véletlen hogy sok "remastered" szinte észre se vehetően nem tér el a régitől.” -> GTA Trilogy

“A remake-en meg egyből látod hogy azzal meló volt..nem csak újra kiadták” -> Mafia 1 Remake

Az első mondatodra pedig a #26-os komment a válasz, ami pedig: Nem.
26.
26.
negyven2
#25: Nem, nem kell engine csere esetén se nulláról újrakezdeni, hiszen a assets, model bázis már megvan, és azt be lehet simán importálni az új grafikus motorba. Szerinted a moderek, hogyan oldják, oldották meg azt, hogy pl. a GTA V-ös RAGE, vagy akár UE5 alá is simán betették a III/VC/SA-t? Ott is más grafikus motor alá tették át, és szinte biztos, hogy nem csináltak újra minden épületet, fát, bokrot (mert eleve azokat se RenderWare-ben csinálták, hanem valami 3D modellezővel).

Remake esetén, mindent újra alkotnak (újra rajzolnak) kvázi tényleg nulláról (az eredti asset-ek alapján).

Persze az iylen remaster is szebben nézhet ki, de leginkább az újratextúrázások (ami lehet a már meglévő magasabb felbontású alkalmazása, vagy pl. egy AI alapú felskálázás is), meg az új engine-be lévő plusz lehetőségek miatt (pl. effect).

A régi scriptbázisok is simán importálhatoak. Ezért is ugyan az a fizika, karakter, jármű mozgás a Def. Ed.-ben.
25.
25.
crytek
#24: Eleve ha egy teljesen új engine van szinte a nulláról kell kezdeni :)

Nem véletlen hogy sok "remastered" szinte észre se vehetően nem tér el a régitől. A remake-en meg egyből látod hogy azzal meló volt..nem csak újra kiadták

24.
24.
xanatos0911
#21: A GTA Trilogy - Definitive Edition egy remastered kiadás. Nem az az egyetlen kulcs szempont, hogy más az engine. A játék maga egy az egyben át lett ültetve egy másik engine-re. Egy remake-nel teljesen a nulláról kezdenek és max alapul vesznek bizonyos asseteket, map layoutot stb, hogy hasonlítson.
22.
22.
Nate Hope
#21: Jóvan', hagyjuk, felesleges volt megszólalnom.
21.
21.
crytek
#17: Pedig az mivel egy másik enginere ültették át. Mafia 1nek se remake a neve azt mégis az.
20.
20.
Dízel
Tudom nem fog eljutni a készítőkhoz, de azért leírom, hogy milyennek is kéne lennie a remakenek: 1. nem nyulunk semmihez ami megadta a jatek karakterisztikáját, az atmoszféráját. Magyarul: zenék, átvezető képregények, játékmenet. Grafikai újitást kell csak bevezetni, és az animációkon dolgozni. Nem kell egy uj jatek, mert az mar nem az a max payne lesz ami volt.
19.
19.
Viktor_The_Best
Ennel jobb hir nem is szulethetett volna mint ez! Alig varom hogy kijojjon, az egyik ha nem a legkedveltett jatekom!
17.
17.
Nate Hope
Gyerekek, egyszer s mindenkorra tegyük már tisztába, hogy a tavalyi GTA trilógia NEM REMAKE, hanem REMASTER. Semmi köze nem volt egyik résznek sem egy remake-hez, és még egy remasterhez is alig. Jó nagy kihagyott ziccert hoztak össze.
16.
16.
dcba
#12: Istenem ugy legyen, a Control-t imadtam, azon alkalmak egyike, amikor honapokig utalkoztam ra, mert a foszereplo csaj nem volt szimpi es a jatekmenet videok alapjan iszonyat gagyinak tunt, de nagyon kellemesen csalodtam abban a jatekban, 100%-ra kiporgettem, az egyedul acsim ami nem lett meg azok a hulye kajaautomatak amiknek allitolag eletre kene kelni ha belelosz, de akarmennyit probalkoztam nekem sosem keltek eletre.


Tudod mit oke legyunk pozitivak es hatha jo lesz, ha meg az lesz akkor azonnali vetel lesz, imadom mind3 Max Payne-t.
15.
15.
hedzsooo
#12: Az eddigiek alapjan sajnos eselyes a reszukrol.
13.
13.
hedzsooo
Hat ha olyanok lesznek minta GTA remakek, akkor mehetnek is mar a levesbe...
12.
12.
Anti4730
#10: Controlt is a semmibol csinaltak, megse volt vele semmi problema
11.
11.
Animejetix
#10: Mert ezeknek pont az a lényege hogy gyorsan összekapják és olcsón, a régi rajongók úgy is megveszik, biztos tuti lóvé! Egy percig se fognak felesleges energiát belefeccolni...
10.
10.
dcba
#5: Pontosan ez az, ahogy en is irtam, az Alan Wake csak egy remaster volt, es megis egy bugos szar lett amihez kellett vagy 30gb patch, hogy mukodjon, akkor mit varhatunk egy jatektol amit a semmibol irnak ujra.

Emlekszem 15 eve meg ha jott egy ilyesfajta hir, akkor izgatott voltam, ma meg csak az jut eszembe, hogy vajon ezt, hogy fogjak elszurni, mennyire lesz bugos, mennyire lesz igenytelen, esetleg szorul bele egy kis liveservice vagy mikrotranzakcio.

GTA kollekciot is izgatottan vartam es erre egy igenytelen szar lett, az Alan Wake is erdekelt volna, mert ez lett volna az elso lehetoseg a DLCket lemezen tudni, de amilyenek lettek, inkabb bottal sem piszkalom meg egyiket sem, pedig siman fizettem volna mindkettoert is boldogan teljes arat, de igy meg 1 euroert sem kellenek.
8.
8.
crytek
#7: Nem értelek. A legkönyebb bevételnél nincs jobb dolog a játékiparban... Ezek pedig hozzák a kötelezőt
7.
7.
KopyAti
Tényleg ennyire nincs új ötlet manapság a fejlesztőknél? Tisztelet a kevés jól sikerült kivételnek.
6.
6.
Anti4730
#4: A gta is csak remaster volt. Ezt viszont az alapoktol ujrairjak, plusz ha a kornyezet rombolhato lesz akkor az nem lehet majd olyan rossz
5.
5.
crytek
#4: Nincs itt semmi félnivaló, ugyanis a GTA hoz közük se volt az Alan Wake meg nem remake volt. Ez egy remake lesz azaz új engine alá lesz ültetve a game és az eredeti cég csinálja nem pár emberes külsős akik életükbe 2 mobil portot készítettek.. Szóval sehogyse összevethető a fent említett 2 dologgal

Rockstar a Midnight Clubhoz is hozzányúlhatna...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...