Jelentősen visszaesett a Starfield játékosszáma a Steamen

  • Írta: zoenn
  • 2024. február 13.
  • Érdekesség
Link másolása
Több mint öt hónap telt el a Bethesda Game Studios űroperájának megjelenése óta, és habár volt olyan időszak, amikor 330 ezer játékost szólított meg a Starfiled, az utóbbi időben 97 százalékos csökkenéssel számolhatunk.

Hihetetlen, de igaz: mindössze öt hónapnak kellett ahhoz eltelnie, hogy az elmúlt 30 napban átlagosan 7981-en játszanak egyszerre a Starfielddel a Valve rendszerén keresztül. Messze van ez a szám a 330 ezres csúcstól, amit még a megjelenés után nem sokkal produkált a Bethesda sci-fi szerepjátéka. Még a Fallout 4 is megelőzi 15 ezer játékossal, nem beszélve a Skyrimről, ami lazán tud egyszerre 20 ezer játékost is megszólítani egy átlagos szürke napon is.

A Starfield összesen 10 millió játékost vonzott néhány nap alatt, legalábbis a Microsoft szerint, és ebbe az xboxosok is beletartoztak. PC-n viszont elég gyatra a mostani helyzet, a 97 százalékos visszaesés jelentősnek számít.

A vaskalapos rajongók epekedve várják a Shattered Space-ről szóló híreket, ám sajnos még kőbe vésett dátum sincs az első fizetős kiegészítőhöz sem. Arra sincs utalás, hogy a hivatalos modtámogatás mikor kerül bele a kalapba. Nemrég a Bethesda azt ígérte, hogy a Starfield frissítései körülbelül hathetente érkeznek, de eddig csupán hibajavításokat és néhány apró változtatást kaptunk a teljesítményben és a testreszabhatóságban. Hiányoznak az érdemi újdonságok, melyek hosszú évekig életben tarthatják a játékot.

Mindezek tetejébe még a Starfield közösségi csatornáin is lassan csökken a követők száma, a Twitchen is visszaesett a nézők száma 552 ezerrel 135 ezerre. Sokan csalódnak és elpártolnak. Reméljük, a Shattered Space újra tüzet csihol az RPG-be, és nem lesz túl késő.

12.
12.
norbi27
"Twitchen is visszaesett a nézők száma 552 ezerrel 135 ezerre"

Jelen pillanatban 38-an nézik. Mit szívott a cikkíró?
11.
11.
silkgoat
#3: Az ugye megvan azert hogy a skyrim-mel meg 3-4szer annyian jatszanak kozben. Ami single player story es nem fel ev telt el (6 honap), hanem 13 ev!!!
Es nem nem a sci-fi zsaner miatt.
Amugy meg lassan be lehetne fejzni, hogy RPG-nek hivjuk ezt az alkotast. Ez inkabb egy urkaland akciojatek. Ennyibol a Call Of Duty is RPG, mert van benne XP :D
9.
9.
delphijos
#8: “Pluszban azért ez nem egy űrszimulátor”

Már ne is haragudj, de pontosan ezt mondták rá. És nem a játékosok. Amúgy meg az engine képes rá, nem azért van gyorsutazás mert csak kis terület van betöltve. Simán lehet most is olyan területeken végigmenni ahol 2-3 gyorsutazás is van amúgy.
8.
8.
negyven2
#6: A játék strukturális (meg engine) felépítése miatt még a naprendszer esetén is komoly gond lett volna megoldani azt, hogy teljesen töltés nélkül működjön minden. Pluszban azért ez nem egy űrszimulátor vagy ahhoz hasonlós játék mint az Elite/NMS/Star Citizen, hanem egy Story köszpontú akció RPG.
7.
7.
negyven2
#5: Igazából ez egy tipikus esete a számokkal való játszadozással. Nem jó érték ez, de azért ez az "97%-os" csökkenés úgy jött ki, hogy megnézték steam-en (steamDB-n), hogy mennyi volt a maximális játékosszám, mennyi most, és ált. iskolai tudás alapján kiszámolták ezt. Ez alapján meg lehetet volna írni azt, hogy pl. a Fallout 4, az első 6 hónapban elveszítette a (steam) játékosainak a 93%-át, de egy Baldur's Gate 3 esetén is születhetett volna olyan írás, hogy az is elvesztette a játékosainak a 86%-át... (de novemberben ez majdnem 89% volt).

Vagyis kicsit manipilatív ez a fajta százalékos közlés. Főleg, hogy nincs hozzá hivatalos mod támogatás...
6.
6.
delphijos
#1: Amúgy én is azt mondtam, hogy lett volna csak a Naprendszer, de az részletesen kidolgozva, aki arra gerjed, repülhetett volna a bolygók, holdak között gyorsutazás helyett. Szerintem is jobban összeállt volna így.
5.
5.
delphijos
#3: Ez csak abban a tekintetben hír hogy a Bethesda több évvel, és 1 milliárd dollár bevétellel kalkulált. És a játékosbázis 97%-a elég erős "csökkenés".
4.
4.
aubreywilm885
Helyes. Kiváló üzenet volt amúgy is a fejlesztőktől, hogy a felsőbb vezetők, meg komolyabb karakterek 80%a nő. Kivéve, ha a szereplö korrupt vagy inkomptens... Hol van itt az enyenlőség, mert akkor 50 50 kellene hogy legyen az arány...Ez férfiellenes, agresszív üzenet. De fordított helyzetben (férfiak 80% arányban) már a stúdió/kiadó bukását követelnék.
3.
3.
Obi Wan Kenobi
Úristen. Micsoda katasztrófa. Egy singleplayer story játéknak fél évvel a launch után csökken a játékosszáma.
2.
2.
dzsiádzsó
Szerintem totál kudarc, szép munka, de technikai határai vannak, ami miatt nem áll össze az egész egy egységes valamivé. Küldetések 90% beszélj/tegyél meg/ölj meg vmit a fostaurin 23b-n (ami 1 az 1000-ből, de valójában 20 féle bolygó van hangulatában) na hajóig séta (5min vagy loading screen), menü ugrás legközelebbi rendszerbe, loading screen, utána a kövi rendszerbe laoding.. na ott menü landing--> loading screnn, 5min séta, itt 15min játékidő, aztán vissza az egész :D és beszéltünk 1 óráról, a menübe és loading screenbe több időm van, mint a rém unalamas sétálgatásba, nettó játékidőről már nem is beszélve... Közelébe nincs egy Fallout vagy Elder élménynek, meg amúgy is csúfos a mai szemmel és mércével nézve ez sztm.. szvóal nincs semmi meglepő, újabb besült projekt.
1.
1.
Csoki80
Tetszik a Starfield de az az érzésem támad játék közben, hogy a kevesebb több lett volna...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...