Ez a lépés nem jelenti azt, hogy kézikonzolos Xbox-élmény ne lenne a jövőben – csak éppen nem Microsoft-logóval. Az Asus júniusban bemutatott két új kézikonzolt is, a ROG Xbox Ally-t és a továbbfejlesztett Ally X-et, amelyek Windows-alapúak, de Xbox-központú felhasználói élményt kínálnak. A készülékek egy egyszerűsített operációs rendszert futtatnak, ami gyorsabb betöltést és egyszerűbb kezelhetőséget tesz lehetővé, kifejezetten a kézikonzolos játékosok igényeihez igazítva.
Úgy tűnik, a Microsoft a jövőben inkább partnergyártókra – például az Asusra vagy más PC-és szereplőkre – támaszkodik majd, hogy kielégítse a mobil játékélményre vonatkozó igényeket. Úgyhogy a redmondi cég inkább a „következő Xbox generáció” szoftveres alapjain dolgozik, amely egy rugalmasabb, többféle eszközön is működőképes ökoszisztémát céloz meg.
Bár saját, „házi” kézikonzol nem lesz, a Microsoft nem zárta ki új Xbox hardverek bemutatását: az Xbox Series X|S utódja legkorábban 2027-ben érkezhet.
Ez a stratégiaváltás része lehet egy nagyobb trendnek, amelyben a platformok egyre inkább szoftveralapúvá válnak. Hiszen látjuk, hogy a Microsoft célja már az, hogy bárhol, bármilyen eszközön Xbox-élményt kínáljon, akár saját vas nélkül is.
A Microsoft hivatalos megerősítést egyelőre nem adott, de a jelek egyértelműnek látszanak: a jövő Xboxa nem egy kézikonzol formájában érkezik, hanem a platformfüggetlen játékélmény zászlaja alatt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.