A Microsoft egykori veteránja szerint az Xbox, mint hardver, halott
- Írta: zoenn
- 2025. június 30.
A redmondi vállalat ebben a hónapban sokakat elgondolkodtatott az Xbox-hardver jövőjéről, miután bejelentette a külső hardvercégekkel kötött partnerségekből születő ROG Xbox Ally-t, a Meta Quest 3S Xbox Editiont és a többéves megállapodását az AMD-vel.
Különösen a hordozható masina utal az Xbox lehetséges fejlődési irányára, mivel Windowst futtat és egy kompakt PC, amin akár a külső áruházakból, például a Steamről vett játékok is futtathatóak.
A kézikonzol témája Laura Fryert, a Microsoft Game Studios egyik korábbi vezetőjét is megihlette. A hölgy mostanság a játékipar problémáit ecseteli YouTube-videókban. Hosszú microsoftos karrierje során Fryer számos játék felett bábáskodott producerként, beleértve az eredeti Gears of War-játékokat, majd egy időben az Xbox Advanced Technology Group igazgatója volt. Miután a 2000-es évek végén elhagyta a Microsoftot, a WB Games Seattle, majd később Epic Games Seattle vezetője lett.
A szakember legújabb videójában az Xbox-üzletág jövőjét vizsgálta, ám szerinte a cég új platformfüggetlen stratégiája, illetve az "Xbox Anywhere" marketingszöveg nem járható út, mivel szerinte ez a Microsoft lassú kilépése játékhardver-üzletágból.
Fryer szerint ez a szlogen is csak "üres marketing, stílus és tartalom nélkül', és maga az ROG Xbox Ally is csak az Asus átnevezett handheld PC-je, kevés vonzerőt kínál a fogyasztók számára.
"Nyilvánvaló, hogy az Xbox-csapat egyik alapítójaként nem vagyok elégedett a dolgok jelenlegi állapotával. Rossz látni, ahogy az összes érték, amiket én segítettem felépíteni, lassan elenyészik." - fogalmazott. "Szomorú vagyok, mert az én szemszögemből úgy tűnik, hogy az Xboxnak nincs kedve, vagy szó szerint nem tud többé hardverekkel előrukkolni. Tehát a ROG Ally-val kötött partnerség a hardverüzletből való lassú és teljes kivonulásról szól. Úgy gondolom, az Xbox, mint hardver, halott. Úgy tűnik, a terv az, hogy mindenkit a Game Pass-hoz tereljenek. És legyünk világosak, ebben van a pénz. Az hiszem, ezért döntöttek úgy, hogy 80 dollárt kérnek a The Outer Worlds 2-ért. És a lényeg az, hogy talán működni fog.".
"Az Xboxnak remek portfóliója van. Az Oblivion remake-je hatalmas siker volt, és továbbra is kiszervezhetik a munkát külső cégeknek, és sok pénzt kereshetnek a régebbi játékait kiadásával. De mi a hosszú távú terv? Hol vannak az új slágerek? Mi érdekli majd az embereket 25 év után az Xboxon? Izgatottam vártam, hogy láthassam a Clockwork Revolutiont a bemutatón, de vajon van még több is?
Fryer úgy látja, hogy az Xbox jövőre esedékes 25. születésnapja apropóján a Microsoftnak lesz néhány nagy bejelentése. Szerinte talán 2026 lesz az az év, amikor "a köd eloszlik és mindannyian meglátjuk a szépséget a legújabb bejelentésekben".
Mi azért annyira nem neveznénk sötétnek ezt a jövőképet. A gyártó elkötelezte magát a következő generációs Xbox-konzol iránt, csak olyanról, mint exkluzív játékokról kell lemondania a rajongóknak.
Az Microsoft felvásárolta a kiadókat, a saját csapatai címei fejlesztése, új címek fejlesztése helyett, monopol helyzetbe jutott. Idén is rekord nyereség van. Szépen elkezdett mindenkit leépíteni:
https://hvg.hu/tudomany/20240127_microsoft_jatekos_uzletag_xbox_activision_blizzard_zenimax_leepites_kirugasok_lemondas_gaming_odyssey_fejlesztes_leallitasa
https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2025/06/microsoft-leepitesi-hullam-folytatodik-xbox
https://www.hwsw.hu/daralo/69123/microsoft-leepites-layoff-elbocsatas.html
Az ne zavarjon hogy HARDVERRŐL beszélt. Amúgy a vak is látja ( kvázi te is írod ) hogy az MS az XBOX-al a “saját konzol” irányból egyre inkább a “szolgáltatás” felé halad. Amivel nincs semmi gond, szerintem is sikeres, de a konzol egyre inkább háttérbe szorul, ami viszont igaz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.